Barbamama

Hvor mange scanninger fik I/skal I have?

   36 members have voted

  1. 1. Hvor mange scanninger fik I/skal I have?

    • Tidlig scanning (betalte selv)
      10
    • Tidlig scanning (henvist pga. frygt for at noget var galt)
      11
    • NF-scanning
      35
    • 2D Kønsscanning
      15
    • MD-scanning
      35
    • 3D-scanning
      13
    • Andet - uddyb gerne
      10
    • Tidlig scanning (pga. i behandling)
      3
  2. 2. Kunne I se kønnet til MD scanning?

    • Ja
      14
    • Nej
      8
    • Har ikke været til MD-scanning (endnu)
      9

Please sign in or register to vote in this poll.

30 indlæg i dette emne

Hvor mange scanninger skal/skulle I til under jeres graviditet? :)

Fortæl fortæl! :)

(Og giv gerne lyd, hvis der mangler en svar-mulighed. Jeg var lidt i tvivl om der burde være flere :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fik de obligatoriske.. NF og MD .. Blev desuden scannet 5+6 pga smerter.

Købte en privat tryghedsscanning 9+6 og en kønsscanning 17+2 :)

Fra uge 22 og frem til 2 uger før fødsel blev jeg scannet hver 14.dag pga. Antistoffer.. Og 14dage før fødsel var det hver 2.dag pga svangerskabforgiftningen.. Så, MANGE gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mangler tidlig scanning for os der har været i behandling.

Vi får de 3 planlagte skanninger og så overvejer vi kønsscanning. Skal helt sikkert have den hvis MD ikke viser det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mangler tidlig scanning for os der har været i behandling.

Vi får de 3 planlagte skanninger og så overvejer vi kønsscanning. Skal helt sikkert have den hvis MD ikke viser det :)

Så er den med :) Når du siger 3 planlagte scanninger, så går jeg ud fra at de to af dem er NF og MD. Den sidste er det en man altid får når man er i behandling eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til 3 scanninger i det offentligt pga jeg har aborteret mange gange, den første var alt for tidligt og derfor fik vi nr to fordi de skulle se hjerteblink, nr 3 var en ekstra fordi jeg var nervøs ;)

Vi skal så til en selvbetalt i næste uge, fordi jeg synes NF var for langt væk :)

Derudover skal vi til NF, MD og en selvbetalt kønsscanning.. Vi overvejer også en 3D i Tyskland, da de blot koster 400 kr :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faaet:

2 tidlige scanninger pga pletbloedning og smerter (i Italien)

NF i DK, som ellers bare ville have vaeret en tidlig gennemscanning i Italien

Og faar:

MD i Italien

Scanning uge 34(fast i programmet i Italien)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

udover NF og MD scanning, betalte vi selv for en kønsscanning, vi endte med at være til kønsscanning 2 gange, da hun første gang ikke ville ligge så vi kunne se hvad hun var for en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet fik jeg en tidlig scanning som jeg betalte selv. Jeg ville bare gerne beroliges om at "den" sad hvor "den" skulle :). De lavede den dog udvendig og den burde have været indvendig, de kunne derfor ikke se om der var en graviditet. Jeg gik til min egen læge som sendte mig til akutskanning. Jeg klagede til skanningsstedet og fik en gratis 3D skanning.

Derudover fik jeg NF og MD skanning og 1 ekstra skanning da jeg har for lavt stofskite og barnets vægt derfor skal følges da der er risiko for barnet ikke vokser som det skal.

Denne graviditet har jeg fået NF og MD skanning, derudover har vi selv betalt os til en kønsskanning og en 3 D skanning. Derudover får jeg 2 ekstra skanninger pga. mit for lave stofskifte.

Så det er nogle vel fotograferede børn allerede før de kommer til verdenen :whistling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige lavet et tillægsspørgsmål, om I kunne se kønnet ved MD :whistling

Jeg prøver lidt at blive klog på, om jeg synes vi skal bruge pengene på en 3D scanning eller ej. :) På den ene side tænker jeg at det ikke er "nødvendigt" at bruge penge på (modsat f.eks. barnevogn, som vi jo altså helst skal have ;)) men omvendt har jeg meget lyst til at se bebsen igen :kuller

Og jeg kan IKKE vente med at se kønnet til den bliver født, har jeg fundet ud af :badgirl Så hvis den ikke viser sig frem til MD så må vi have en ekstra scanning af en art. Basta! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den med :) Når du siger 3 planlagte scanninger, så går jeg ud fra at de to af dem er NF og MD. Den sidste er det en man altid får når man er i behandling eller hvordan? :)

De fleste der er i behandling for så vidt jeg ved, tilbudt scanning i uge 7 eller 8. Og det er jo ikke noget man selv betaler, men synes heller ikke det er fordi man frygter der er noget galt. Ret mig bare hvis jeg er galt på den :) og ja det er en tidlig, NF og MD :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste der er i behandling for så vidt jeg ved, tilbudt scanning i uge 7 eller 8. Og det er jo ikke noget man selv betaler, men synes heller ikke det er fordi man frygter der er noget galt. Ret mig bare hvis jeg er galt på den :) og ja det er en tidlig, NF og MD :)

Nej kan godt se, at det skulle i en kategori for sig selv. :) Vidste bare ikke at man fik sådan en scanning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kan godt se, at det skulle i en kategori for sig selv. :) Vidste bare ikke at man fik sådan en scanning. :)

Det er den eneste fordel ved at være i behandling :) Men det er tilgengæld helt fantastisk at få lov, når man har kæmpet hårdt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til en tidlig scanning i uge 6+0... Det var jg fordi jeg var plaget rigtig meget af blærebetændelse, men der var så ikke noget, men vi kunne se hjerteblink, så derfor tæller jeg den med...

Derud over har vi været til NF og MD scanning... Pga min start BMI lå på 27, fik vi også tilbudt en vægtscanning i graviditetsuge 32, hvor vi bare fik og se om den lille voksede som den skulle...

Da vi så blev flyttede til OUH, ville de gerne have scannet junior igen, for at se om det hele var som det skulle være og HVIS jeg så ikke har født d. 6 februar, så skal vi have en overtidsscanning der også... Håber så ikke den bliver nødvendig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg til

2 x tidlig scanning pga. blødning

1 x NF

1 x MD - med usikkerhed omkring kønnet

1 x Kønsscanning

1 x 3D scanning ( :wub )

Anden gang:

1 x selvbetalt tryghedsscanning

1 x NF

1 x Kønsscanning

(og så er der planlagt følgende)

1 x MD

1 x 3D scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en tidlig scanning pga. en blødning. Derudover fik jeg 2 scanninger på hospitalet, da jeg blev indlagt pga. opkast/voldsom kvalme og væskemangel. Så NF-scanning, kønsscanning og MD-scanning, samt en 3D scanning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun fået de to man bliver tilbudt - dvs. NF og MD. Jeg overvejede meget en 3D scanning men havde ikke råd til det. Hos os kunne man ikke se kønnet på MD scanningen men jeg har fået at vide at det er normalt at de ikke kan det på Hvidovre <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået følgende:

Tidlig scanning på fertilitetsklinikken (6+4)

Scanning 8+4 pga pletblødning

NF-scanningen

Kønsscanningen/3D-scanning som vi selv betalte

2 scanninger på arbejdets fødegang pga blærebetændelse og fordi at jeg sagde at jeg havde ondt i siden. Den 2. scanning var tjek pga noget med noget væske ved mine nyrer på den første scanning af de to scanninger.

MD-Scanningen

Ja, kønnet kunne tydeligvis ses til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidlig scanning, som vi selv betalte.

NF

Kønsscanning, som vi selv betalte.

MD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kun nf og md. Overvejede 3D men gad ikke bruge pengene på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til:

Tidlig scanning (7+) Som vi selv betalte

Tidlig scanning, pga min gastric bypass

NF

2D kønsscanning

Også skal vi til MD scanning.

Regner med vi pga min gastric bypass, skal have vækstscanninger af den bette.. Men ved ikke hvornår og hvor mange.

Hvis IKKE jeg får tilbudt flere, tror jeg at vi køber en 3D scanning :) 20 uger er aaaalt for lang tid ellers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik NF og MD, men da man ikke kunne se kønnet til MD, betalte vi selv for en 2D-kønsscanning - kunne da ikke vente 20 uger på at få det at vide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NU har jeg stemt som da nadja lå i maven, der var vi til nf, md og da md ikke viste hvad køn hun var tog vi direkte til betalingens sted og de kunne se det (samme dag - blot 2 timer senere)

Denne gang har vi været til Nf og MD.. Har ikke kunne stemme med baby for ved ikke om hun kunne se kønnet ved MD, da vi jo selv har valgt vi ikke vil vide det denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fundet ud af jeg får en del flere scanninger.

Jeg har fået:

Tidlig, selvbetalt scanning

Tidlig scanning på sygehus

NF

Kønsscanning

MD scanning

Jeg får:

1 scanning hver 4 uge fra nu af, plus en ekstra scanning mellem den sidste og uge 40.

Dvs 5 scanninger mere, ved det offentlige.

Jeg bliver altså i alt scannet 10 gange. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille spørgsmål hvis jeg må snige det ind, hvad giver i for de scanninger i selv betaler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille spørgsmål hvis jeg må snige det ind, hvad giver i for de scanninger i selv betaler?

Vi har givet 300 for hver af vores.. Altså 600 kr i alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER