Guest Sebastians-mor

Kan i hjælpe med navneideer :)

19 indlæg i dette emne

Tiden nærmer sig med hastige skridt at lillesøster kommer ud til os og vi har ikke navnet på plads endnu :( Måske i kan hjælpe :gp

Vi har længe talt om Isabella, men jeg er ikke 100 % sikker. Det kan være det ender med det, men jeg mangler den rigtige følelse omkring det - måske jeg bare skal se hende, ved det ikke helt.

Min mand er meget til Isabella og ligeledes er sønnikke. Min mand er dog helt åben overfor det kan blive et andet navn.

Vi er ikke til gammeldags navne. Det må gerne være et i vores øjne smukt navn ;) Det er et krav at det kan siges på dansk, tysk og engelsk.

Vores søn hedder Sebastian, men navnene behøver ikke være i samme stil bare det er et navn vi kan lide.

Sidder i inde med NAVNET? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Astrid

Julie

Ved ikke om de går under betegnelsen gamle navne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo svært at vide, hvad I synes er gammeldags, og jeg ved vist ikke så meget om navne på tysk, men her er da nogle forslag:

Laura

Celina (havde vi som alternativ :blush)

Filippa/Philippa (det kan du nok regne ud hvorfor :wub)

Marie

Christina

Charlotte

Emma

Emilie

Ella

Frederikke

???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Ved ikke med tysk men de kan i hvert fald udtales på både dansk og engelsk:

Victoria

Gabriella

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af gammeldags navne er det meget bedsteforældregenerationen vi tænker på.

Fx. Klara, Carla, Astrid, og lign.

Julie, Emma og Emilie er jeg rigtig glad for, men manden min er ikke.

Vicotria har vi overvejet, men ved ikke helt om det er for hårdt. Det er et navn vi har overvejet.

Christina hedder jeg selv, så den går ikke :blush

Celina/Selina kunne jeg godt overveje, vi talte faktisk om det igår som en mulighed, måske vi skulle tænke nærmere over det.

Fillippa har min mand på sin liste, jeg kan også godt lide navnet, ved bare ikke helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella er et smukt navn! Filippa synes jeg også kunne passe godt.

Andre navne som for mig er lidt i "samme kategori":

Amalie

Bianca

Charlotta

Ellen

Josefine

Louisa

Simona

Vivian

Nora

Marina (hedder min tyske veninde)

Elisabeth

Henrietta

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm..... Hvad med:

Malaika

Victoria

Annabelle

Melissa

Rebecca

Cathleen

Madelyn

Carolina

...... Det synes jeg er smukke navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elisabeth :loveshower Det er jeg ret vild med, men manden ikke helt så meget. Dog er Isabella en variant af Elisabeth og derfor et godt kompromis.

Louisa, det havde jeg ikke tænkt på før, det kan jeg faktisk godt lide.

Carolina, kunne måske godt være en mulighed, er ikke så meget til Caroline, men med et a bliver det lidt anderledes. Det kunne godt være en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ser listen således ud

Cassandra

Silke

Isabella

Men den er nok ikke udtømt, måske der kommer flere på, selvom vi snart kan navnebogen udenad :whistling

Min mand er ikke sikker på Silke, jeg er ikke sikker på Isabella men har 2 mænd herhjemme som meget gerne vil have dette navn. Både min mand og jeg kan umiddelbart godt lide Cassandra, men er det for specielt? Navnet er først kommet på bordet her til aften så det skal lige tygges på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, de navne jeg selv har skrevet ned til overvejelse (og som manden har skudt de fleste af i sænk) er:

Amy

Catrine

Cecilie

Eva

Hannah

Julie

Kate

Laura

Natalie

Natascha

Olivia

Patricia

Rebekka

Sabrina

Sarah

Sofie

Tammie

Tara

Victoria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Cassandra er rigtig fint, ikke FOR specielt og passer godt til Sebastian :)

Men jeg synes umiddelbart at Isabella passer en lille bitte smule bedre til Sebastian. Tilgengæld er det jo så ikke lige så specielt om Cassandra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også Cassandra er sødt - OG sejt fordi det er hende seeren fra de græske sagn (også nævnt i Harry Potter) ;) Plus, det er vist ikke et af de navne der ligger højest på ranglisten, hvilket jeg ser som godt, da hun så ikke har det samme navn som 4 andre i vuggestuen/børnehaven/skolen.

Men mht. at passe til Sebastian, vil jeg give Barbamama ret i at Isabella passer lidt bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har nok ret i at Isabella passer bedre til Sebastian og jeg synes også det er et rigtig smukt navn. Jeg har det bare svært ved bella delen af navnet og har meget svært ved at komme ud over det. Navnet i sin helhed kan jeg dog rigtig godt lide.

Cassandra bliver jeg mere og mere varm på, men er i tvivl om det er for speicelt. Jeg også læst at det betyde "hende som forblænder" så det er vel ikke en helt skidt betydning :)

Hvor det er på ranglisten betyder ikke så meget for os, vi skal bare kunne lide navnet. Det skal så også siges at vi flytter til tyskland om 2 mdr. så hun kommer ikke til at gå i dansk vuggestue/børnehave, men hvem ved om vi kommer hjem igen til skolestart. Isabella er dog ikke lige så populært i tyskland som i DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er isa-delen af Isabella du bedst kan lide var isadora måske værd at overveje!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er isa-delen af Isabella du bedst kan lide var isadora måske værd at overveje!

Vi har overvejet mange variationer over Isa delen, men det virker bare ikke rigtigt.

Vi er nu ret sikre på at det bliver Isabella eller Cassandra, men har ikke besluttet os endeligt. Spørger man Sebastian kan hun kun hedde Isabella og han har sagt at han nok skal få hende til at hedde det. Han foreslog igår at hun kunne hedde begge dele, det var jo et godt kompromis, men synes faktisk det er lidt synd for lillesøster at hedde Cassandra Isabella og så 3 efternavne..... Så nu må vi se, men vi er da kommet det nærmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes både Isabella og Cassandra er fine navne - men Silke er nu min favorit :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt klart mest til Isabella af de to.. Men navne er det jo svært at give andre råd om.. I må nok lige gå og tygge lidt på det og evt vente til i ser hende og hvad hun ligner for en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo svært bare at beslutte sig for et navn... min mor har fortalt mig at mine forældre var i tvivl og havde diskuteret navne, og at de først var enige om hvad jeg var fordan en efter jeg var blevet født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er nu kommet frem til at vi nok holder os til de 2 navne og så ser vi hvilket af de 2 det bliver på fødegangen. Jeg har ellers aldrig gået ind for at man skal se barnet først, men sådan bliver det nok alligevel denne gang. Bare dybt frustrerende ikke at have navnet på plads, med Sebastian havde vi drengenavnet på plads før jeg blev gravid. Så en hel anden oplevelse denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER