Barbamama

Ammehjerne

13 indlæg i dette emne

Oplever I at have "ammehjerne"? Altså at man glemmer alting og bare ikke heeeeelt tænker så godt, som man plejer? Kan mig bekendt sagtens forekomme uanset om man ammer eller giver flaske ;)

Hvis I oplever det, hvornår begyndte det så? Jeg synes faktisk allerede at jeg glemmer småting NU, men jeg er jo kun i andet trimester. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender helt sikkert godt begrebet. Jeg synes jeg glemmer alt og er nærmest blevet dum af at gå hjemme. Mit begyndte nok lidt tidligt fordi jeg har gået hjemme siden slut januar 2011, så gik hjemme næsten 7 mdr. inden jeg fødte. Det gør det bestemt ikke bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA!! Jeg går rundt i min egen verden sammen med Maliva og ser egentligt ikke andet. Jeg kan glemme aftaler af og til hvis jeg ikke får skrevet dem ned og sætter påmindelser ved dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Her startede det også et godt stykke tid før jeg fødte. Pludselig kunne jeg ikke huske almindelige termer, jeg ellers brugte hver dag på arbejdet.

Tilgengæld synes jeg min korttidshukommelse er begyndt at komme igen, her syv måneder efter fødsel. Så der er håb forude :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde henviste til en mail jeg fik for ca. to uger siden - jeg påstod hårdnakket, at den havde jeg i hvert fald ikke fået! Det var så ret svært at forklare hvorfor den så var at finde i min indbakke :whistling

Så ja - jeg er også ramt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg synes bare det er lidt tidligt at jeg har det, men ok, så slemt er det heller ikke (endnu). Og måske er det bare fordi jeg ikke rigtig kan tænke på andet end baby :whistling

Min veninde henviste til en mail jeg fik for ca. to uger siden - jeg påstod hårdnakket, at den havde jeg i hvert fald ikke fået! Det var så ret svært at forklare hvorfor den så var at finde i min indbakke :whistling

Så ja - jeg er også ramt...

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ikke længere, men glemsomheden fortsætter! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ikke længere, men glemsomheden fortsætter! :whistling

:lol

Jeg synes, at det er lidt svært at gennemskue, for måske har jeg altid været lidt glemsom, så jeg ved ikke helt, om jeg bare bruger det som undskyldning nu... :rolleyes Men jeg tror, at der kan være noget om, at ens hjerne arbejder anderledes, mens man er på barsel, fordi den skal bruges på andre ting end når man går på arbejde/studerer. Så jeg tror bestemt, at jeg vil føle, at jeg har barsels-hjerne, når jeg kommer tilbage på job om 7 (!!!! :o) uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ikke men min hjerne er i krisemode så derfor glemmer vi maks herhjemme :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ramt af "ammehjerne" :whistling

Jeg elsker at bruge det som undskyldning :blush

Men ja, jeg føler, at jeg glemmer mange ting... Mere end jeg gjorde, før jeg blev gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også "ammehjerne" ret tidligt i min graviditet og har det fortsat :rolleyes

Det var dog mest udtalt mens jeg stadig var på arbejdet (er gået på barsel nu), da der jo var lidt flere krav til min præstations- og ydeevne end nu, hvor jeg bare tuller rundt herhjemme.

Jeg glemmer nemt, bliver distraheret og har svært ved at koncentrere mig.

Og så tænkte jeg stort set kun på min lille baby i maven 24/7, alt andet virkede bare så ligegyldigt, hvilket jo heller ikke hjalp på mit engagement på arbejdet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det kæresten der er ramt af amme-hjerne :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har mega meget ammehjerne :rolleyes

Har egentlig altid grinet lidt af udtrykket, men det er altså bare SÅ rigtigt. Jeg har enormt svært ved at høre efter og huske hvad kæresten har fortalt :blush Men det er dog begyndt at blive bedre. Det var nok mest de første måneder at jeg levede i en ammeboble ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER