Sandie

Suppe uge

66 indlæg i dette emne

Jeg starter min uge i morgen.. (pånær lørdag da vi skal til fødselsdag) men ellers så bliver det en hel uges suppe til mig nu :)

Er spændt på at høre hvordan det er gået når ugen er omme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er spændt på at høre hvordan det er gået når ugen er omme :)

Er også selv lidt spændt.. lig enu står min første suppe og simre.. starter ud med energisuppe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle andre der er hoppet på suppen.. har nu spist energisuppen i 2 dage.. hader det lort og at ved at kaste op for hver mundfuld så vægttabet skyldes nok også at det er minimalt hvad jeg indtager af mad efterhånden.. men vægten går ned og humøret op :) fantastisk :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke nogle lækre supper.

Jeg laver altid mine på hvad jeg har i køleskabet. Men f.eks. et halv hvidkål, og så alle de vintergrøntsager jeg har, kogt godt igennem med vand, 2 ds. tomat og salt.

Alternativt koger jeg 2 kyllingesnitzler i vand med salt. Når de er kogt igennem klipper jeg dem i små stykker og kommer dem tilbage i suppen. Så kommer jeg forårsløg og chilli i og gør det en anelse tykkere med lidt kartoffelmelsjævning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke nogle lækre supper.

Jeg laver altid mine på hvad jeg har i køleskabet. Men f.eks. et halv hvidkål, og så alle de vintergrøntsager jeg har, kogt godt igennem med vand, 2 ds. tomat og salt.

Alternativt koger jeg 2 kyllingesnitzler i vand med salt. Når de er kogt igennem klipper jeg dem i små stykker og kommer dem tilbage i suppen. Så kommer jeg forårsløg og chilli i og gør det en anelse tykkere med lidt kartoffelmelsjævning :)

Lyder også godt Pernille... for mig må der intet kød komme til.. der er det Lene hansson siger når der jo f.eks. er kartoffel i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke nogle lækre supper.

Jeg laver altid mine på hvad jeg har i køleskabet. Men f.eks. et halv hvidkål, og så alle de vintergrøntsager jeg har, kogt godt igennem med vand, 2 ds. tomat og salt.

Alternativt koger jeg 2 kyllingesnitzler i vand med salt. Når de er kogt igennem klipper jeg dem i små stykker og kommer dem tilbage i suppen. Så kommer jeg forårsløg og chilli i og gør det en anelse tykkere med lidt kartoffelmelsjævning :)

Hvor meget vand kommer du i??? En liter bare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kommet så langt endnu ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også godt Pernille... for mig må der intet kød komme til.. der er det Lene hansson siger når der jo f.eks. er kartoffel i..

Det lyder fornuftigt. Jeg vil anbefale at du kommer kikærter i istedet, samme opskrift. Og så lidt økologik grøntsags bouillon. Det kan købes i Matas

(eller tofu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kommet så langt endnu ...

Det behøver du jo ikke når du bare smider kilo af i store stakke... :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg allerede træt af suppe... :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( kan jeg godt forstå, jeg kan simpelthen ikke klare sådan en suppe uge :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( kan jeg godt forstå, jeg kan simpelthen ikke klare sådan en suppe uge :puke

Har egentlig kun spist suppe 2 dage (søndag og mandag) for i går spiste jeg ingenting.. kunne ikk få det ned.. bare lugten.. ad i aften tror jeg bare jeg spiser en gulerod efter trænning.. dur bare ikke til sådan noget kur-noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har egentlig kun spist suppe 2 dage (søndag og mandag) for i går spiste jeg ingenting.. kunne ikk få det ned.. bare lugten.. ad i aften tror jeg bare jeg spiser en gulerod efter trænning.. dur bare ikke til sådan noget kur-noget..

må du få pasta? For så kan du jo bare lave pasta med grøntsagsmix hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må du få pasta? For så kan du jo bare lave pasta med grøntsagsmix hver dag

Lige nu er jeg på NUL stivelse uge.. men det gør jeg fra næste uge.. så spiser jeg igen almindelig sundt.. det er bare det skide stivelse min krop går i stå af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er jeg på NUL stivelse uge.. men det gør jeg fra næste uge.. så spiser jeg igen almindelig sundt.. det er bare det skide stivelse min krop går i stå af..

okay, så brug lange grønne bønner istedet for pasta, og hæld sovs over. Så slipper du får alt det suppevæske. Der er alligevel så meget salt i suppe, at du sveder vandet væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, så brug lange grønne bønner istedet for pasta, og hæld sovs over. Så slipper du får alt det suppevæske. Der er alligevel så meget salt i suppe, at du sveder vandet væk

Hehe.. det helt synd for dig at du prøver at hjælpe mig.. jeg er MEGET meget kræsen... bønner det får man aldrig i mig.. ;) har dog ikke noget imod suppevæske har noget imod spinaten :lol og salt putter jeg ekstrem lidt af i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. det helt synd for dig at du prøver at hjælpe mig.. jeg er MEGET meget kræsen... bønner det får man aldrig i mig.. ;) har dog ikke noget imod suppevæske har noget imod spinaten :lol og salt putter jeg ekstrem lidt af i

:)ja det er svært. Lettere at spørge: Hvad kan du li?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:)ja det er svært. Lettere at spørge: Hvad kan du li?

Chokolade... det stammer jo også fra en bønne.. gælder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvidkålskuren - Suppekuren

1800 gram Løg, pillet vægt 1 almindeligt løg vejer ca. 200 gram.

300 gram Grøn peberfrugt, renset vægt 1 mellem peberfrugt vejer ca 125 gram renset vægt.

1000 gram Knoldselleri, skrællet vægt

2000 gram Hvidkål 1 mellem hvidkålshoved vejer ca 2000 gram renset og uden stok.

1 mellem hvidkålshoved vejer ca 2000 gram renset og uden stok.

2 ds. Hakkede tomater, konserves 1 dåse vejer normalt 400 g.

2 Kødextrakt. terning 1 bouillonterning vejer ca. 10 gram

1 bouillonterning vejer ca. 10 gram

30 dl. Vand 1 tsk. 3 gram

1 spsk. 15 gram

1 dl. 100 gram

Skær grøntsagerne i små eller mellemstore stykker og læg dem i en stor gryde sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lad det koge i ca. 10 minutter, skru derefter ned for varmen og lad suppen simre til den er færdig.

REGLER:

For at denne kur skal virke efter "Forskrifterne" er det vigtigt du overholder visse regler.

INGEN alkohol da det indvirker direkte på forbrændingen af det fedt du har i kroppen. Vent MINDST 24 timer efter du har indtaget alkohol til du begynder på kuren.

INGEN kulsyreholdige sodavand (Inkludere dansk vand og andre kalorielette sodavand)

Drik kun vand, usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet frugtjuice ( her er juicerne fra rynkeby rigtigt gode bl.a. Morgenjuicen og 16 forskellige frugter) og skummetmælk.

IKKE noget mad der er tilberedt i olie-smør eller andre fedtstoffer, brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller sødemidler af nogen art.

Dag 1:

Spis kun suppen og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær bananer. Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste andre frugter og er især anbefalet. HUSK: Drik kun frugtjuice eller vand.

Dag 2:

En dag med kun grøntsager. Spis suppen med tilhørende friske grøntsager til du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller lignende. Spis fortrinsvis salat af enhver art men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne sammen med suppen ( eller spis dem gerne som mellemmåltid, her er gulerødder og agurker formidable). Til aften må du belønne dig selv med en stor bagt kartoffel ( Eller flere små halv-bagte evt.) ned lidt smør eller olivenolie hvis ønskes.

Dag 3:

Dagen i dag er en kombination af de to foregående. Spis al den suppe du kan, frugt (på nær bananer) og grøntsager. INGEN bagt kartoffel i dag.

Fremskridt efter 3 dage:

Hvis du har spist i henhold til ovenstående de sidste 3 dage og ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt dig mellem 2,5 og 3,5 kilo!

Dag 4:

Spis kun suppen og bananer , og drik kun skummetmælk og vand i dag. Du kan spise op til 3 bananer, drikke 2 glad skummetmælk og så meget vand du vil. Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold og calcium som erstatter trangen til søde sager.

Dag 5:

I dag er steak/Kylling/fisk - tomat dag. Du må spise op til 350 gram rent kød og op til 6 friske tomater ( eller tilsvarende vægt i dåsetomater). Prøv om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 6:

I dag er steak/kylling/fisk - grøntsags dag. Spis alt det rene kød og grøntsager du vil i dag. Du kan endda spise op til 2 eller 3 steaks, hvis du ønsker, med grøntsager (Minus grønærter, bønner og majs) men ingen bagt kartoffel. Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 7:

Spis kun brune ris (natur ris), usødet frugtjuice og grøntsager. Ingen: Spis så meget du kan. Vær sikker på at indtage suppen MINDST en gang i dagens løb.

RESULTAT efter 7 dage:

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du nu have tabt dig mellem 5 og 8,5 kilo. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kilo så afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn før du starter forfra igen. Denne syv dages "kur" kan bruges så ofte du vil så længe du lytter til din krop.

Motion:

Det er i ugens løb en god ide at bevæge sig en del. Kuren tillader ikke hård fysisk træning da du så tapper dig selv for energi men en god lang cykeltur i moderat tempo eller en god lang gåtur. Lidt ekstra havearbejde eller rengøring og lidt færre timer foran tv'et hjælper dit vægttab. Sørg for hele tiden at få væske på den måde sørger du for at dit vægttab ikke er væsketab.

Tips:

Denne diæt er oprindeligt for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe sig i vægt hurtigt som forberedelse til operation.

Denne diæt er hurtig og fedtforbrændende og hemmeligheden er at du forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for urenheder (Har man en tendens til maveproblemer er den rigtig god mod dette) og give dig en følelse af velbehag.

Diæten koncentrere sig om en daglig indtagelse af en let tilberedelig " Fedtforbrændende suppe" lavet af grøntsager og kraften fra kyllinger.

Den fedteforbrændende suppe kan indtages på hvilket som helst tidspunkt sult føles. Spis så meget af den, som du ønsker og HUSK at jo mere du spiser af denne suppe jo mere vil du tabe i vægt!

NOTER VENLIGST:

I kuren skal du på visse dage spise steaks. Altså oksefilet MEN det kan erstattes med kylling/kalkun så længe man sørger for at den er kogt eller lavet i ovn(grillet) og skindet er fjernet. Du kan også erstatte en af steakdagene med dampet fisk hvis det ønskes

Jeg tabte 5.8kg da jeg var på overnævnte kur for 2 år siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan godt være suppe er klamt.. men har siden søndag hvor første portion blev indtager tabt nu 1,4kg :glad

Tager jo nok noget af det på igen efter den kommende festuge.. men alligevel sq da lidt sejt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gu' det da sejt ad h... til :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gu' det da sejt ad h... til :gp

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Sandie...... det der giver :sc og en masse :respekt :respekt :respekt :respekt :respekt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Sandie...... det der giver :sc og en masse :respekt :respekt :respekt :respekt :respekt :respekt

Hvor er du bare sød Christina :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER