Guest Diden

Didens barnedåbs planlægnings-tråd

44 indlæg i dette emne

Navnet:

Vi er blevet enige om at hun skal hedde Lærke [mit efternavn] [hans efternavn] :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæstelisten:

I forhold til brylluppet har jeg ryddet meget ud iht. min familie. Alle mine kusiner og fætre nogle få undtaget har jeg valgt ikke at ville invitere med da vi for det første heller ikke har været med til nogle barnedåbe på den side, og at vi ikke har meget med dem at gøre til hverdag.

Jan lyder dog til at ville alle i hans familie med, men nu har vi også noget mere med dem at gøre, end vi har med min del at gøre..

Gæstelisten er pt på 60 mennesker incl. os selv :)

Min side: 17

Jans side: 39

56 inviterede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer lidt billeder til inspiration :D ÅH hvor jeg glæder mig allerede til at komme igang :)

post-2460-043136300 1326386585_thumb.jpg

Jeg kan rigtig godt li bloklys. Så skal de selvfølgelig have farve efter kønnet, og ikke nødvendigvis kroner til at stå ved, men evt noget andet pynt (hvide blomsterblade)

post-2460-037974700 1326386611_thumb.jpg

ELSKER den her blomster anretning! Fantastisk smuk og enkel, og farven bestemmes af båndet! Åh <3

post-2460-009973000 1326386593_thumb.jpg

Kan godt lide de stærke farver på tallerkenerne og så evt kombinere det med de enkle blomster dekorationer ovenfor og stearin lysene i en lys farve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kagen:

Jeg har talt lidt med dejlige Heidi herinde at hun evt skulle lave kagen for os. Lige præcis hvilken én det bliver har vi ikke talt så meget om endnu, men forestiller mig noget i stil med:

post-2460-083792700 1326386759_thumb.jpg

Denne smukke aflange kage som Heidi har lavet.

+

post-2460-056418200 1326386804_thumb.jpg

evt 2 runde kager, denne har Heidi også lavet.

Farver, mønstrer og alt det der er selvfølgelig noget der nærmest først bliver taget op når vi ligger med den lille fersken. Tør nærmest ikke før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kagen:

Jeg har talt lidt med dejlige Heidi herinde at hun evt skulle lave kagen for os. Lige præcis hvilken én det bliver har vi ikke talt så meget om endnu, men forestiller mig noget i stil med:

post-2460-083792700 1326386759_thumb.jpg

Denne smukke aflange kage som Heidi har lavet.

+

post-2460-056418200 1326386804_thumb.jpg

evt 2 runde kager, denne har Heidi også lavet.

Farver, mønstrer og alt det der er selvfølgelig noget der nærmest først bliver taget op når vi ligger med den lille fersken. Tør nærmest ikke før :)

Hi hi. I like!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi. I like!

Hehe ka jeg godt forstå ;) Det er mesterværker! Og de to kager er simpelthen så SKØNNE.. Jan mener godt nok ikke man kan spise en nøgen baby :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da fast lidt tideligt ude må man sige :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da fast lidt tideligt ude må man sige :whistling

Jeg sad og kedede mig :D tihi. Og de ting man kan have på plads inden synes jeg alligevel man kunne hygge sig lidt med ^^ Husker min zilla tid fra søster BK og det er den der spøger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad og kedede mig :D tihi. Og de ting man kan have på plads inden synes jeg alligevel man kunne hygge sig lidt med ^^ Husker min zilla tid fra søster BK og det er den der spøger :D

Det er da lidt hyggeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da lidt hyggeligt

Dét er det :P Især at kigge på kagerne *MUMS*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er det sjovt, at du allerede har startet sådan en tråd op, for overvejer virkelig selv det samme :D Det ER nemlig den zilla-krea-tid fra søster BK som spøger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er det sjovt, at du allerede har startet sådan en tråd op, for overvejer virkelig selv det samme :D Det ER nemlig den zilla-krea-tid fra søster BK som spøger ;)

NÉMLIG :D Det var skide skægt :P Og at kunne fortsætte lidt i det mønster, og så en fest omkring det lille myr er bare så hyggeligt.. Det gør det hele meget mere virkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt lidt videre omkring barnedåben, men er stadig ikke nået frem til nogle egentlige valg.

Men kirken er rimelig meget på plads - det skal være den samme som Jan blev døbt og konfirmeret i, hvor Sara blev døbt og hvor vi blev gift, altså i Bording Kirkeby. En rigtig fin kirke, og jeg ville blive ovenud lykkelig hvis det kunne blive den samme præst der viede os :) Han er fantastisk - og har humor!

Ellers har vi talt lidt om at bestille et pålægsbord fra kokken&jomfruen. Hvor festen skal holdes ved vi dog ikke helt. Det kunne være fint i det forsamlingshus hvor vi holdte brylluppet, men lokalet er bare koloenormt til det antal mennesker vi er, og det lille lokale de har ved siden af er næsten for lille..... Det ligger ellers dejligt tæt hjempå. Men Jan ville undersøge hvad det koster at leje det forsamlingshus der er tilknyttes min svigermors boligblok.. Men er det der hvor jeg tror det er det aaalt for småt for det antal mennesker vi er...

Det er ski svært :)

Ellers har jeg lavet udkast til invitationer! Kan lige få printet nogle ud og få lagt herind så i kan se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationen:

Så er der udkast til invitation :) Er egentligt ganske tilfreds med hvordan den ser ud.

Foran skal der være et billede af vidunderet :) Og ellers skal det bare se lidt pænere ud indeni (altså de stykker papir ikke er så skæve <_< )

Men er nået ganske langt allerede :D Tænker at vi er nødt til at få investeret i en farve printer (IGEN)... Vil hellere have det hele maskin skrevet i stedet for selv at udfylde de manglende punkter som jeg har lavet sjov med i dette udkast...

post-2460-099163100 1335544382_thumb.jpg

post-2460-060554100 1335544310_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forleden fik jeg gjort alle invitationer klar, altså klippet pappet til, foldet det, sat klistermærker på, gjort konvolutter klar med adresse og det hele, og så har jeg gjort invitationerne klar på computeren så de bare skal printes ud, klippes til og klistres i.

Fortalte min mor det da de kom hjem fra ferie, og hun fik det helt dårligt mente hun.. (fordi hun er overtroisk). Altså, hvad kan det skade at folde noget pap? Blev ærlig talt lidt fnøf over at hun reagerede sådan i stedet for at lykønske mig i min overskuds-agtighed og forudsen-hed.. Men sådan er det vel bare engang imellem <_<

Billeder får i al fald lige!

post-2460-041902800 1339067506_thumb.jpg

post-2460-031292400 1339067518_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskelisten

Her kommer så ønskelisten indtil videre. Der er en del "små" ting på, men Jans side af familien har ikke særlig mange penge så det er simpelthen for at have noget i mange forskellige prisklasser. Det og så regner jeg heller ikke med at det er ting vi decideret får brug for i de første 2 mdr. Det eller så køber vi det jo bare og bytter det hvis vi får det samme til fersken.

Kombi/voksi pose

Rejseseng

Aftryks ramme (bruges til at lave aftryk af fødder/hænder og sætte det i en ramme)

Handy sitt sæde

Hagesmæk i plastik med opsamlingsskuffe, feks. Fra babybjörn

Learning puppy fra fisher price

Skum puslebrikker til gulvet

Lukket sandkasse

CD afspiller og børne CD’er

Børne service (tallerkener og krus/kopper)

Klassiske børnebøger, bla. De små synger

Højdemåler i træ

Navne bogstaver i træ til døren (fra fætter BR)

Penge til børne opsparing

1,5 M høj flagstang på fod

Badekar stativ

Baby badekåbe

Legetøj generelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødrer altså.. Eller, folk der er ældre end os altså :D Kan sgu godt forstå du har lavet det du kunne nu. Ingen grund til at begrænse sig af gammel, åndssvag overtro! :)

Og fine ønsker. Du har da formået at ramme alle prisklasser. :) Men som gæst er det jo heller ikke fedt, hvis alle ønskerne er store og uden for budget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødrer altså.. Eller, folk der er ældre end os altså :D Kan sgu godt forstå du har lavet det du kunne nu. Ingen grund til at begrænse sig af gammel, åndssvag overtro! :)

Og fine ønsker. Du har da formået at ramme alle prisklasser. :) Men som gæst er det jo heller ikke fedt, hvis alle ønskerne er store og uden for budget.

Hehe ja hørt! :) Altså om man tager barnevognen hjem inden barnet er født eller ej - hvis graviditeten gik i sig selv havde den nok gjort det uanset hvad. At det så nok er klogest at vente til at investere i alt babyudstyr til man er udover de farlige 3 mdr, og til barnet kan overleve det er så en anden sag :)

Tusind tak! :) har også bestræbet mig derefter som jeg skrev..

Der er bare ikke noget værre end at få invitation til en fest og så ønsker som alle ligger i én prisklasse - især hvis den prisklasse er høj.. Men så kan man jo altid bare give penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu kom Lærke jo til verdenen d. 20. Juni og SÅ kan man for alvor gå i gang med planlægningen :)

Fik skrevet til præsten i starten af ugen hvordan deres kalender så ud fra midten af August til midt September men har ikke hørt et pip <_< Så har jeg ikke hørt noget mandag ringer jeg lige til ham.

Ellers er det jo begrænset hvad jeg kan foretaget mig før end at jeg har hørt fra ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så fik jeg talt med præsten, og vi blev enige om d. 26. August :loveshower

Nu skal vi bare have fundet stedet hvor vi vil holde festen. Der skal vi lige have ringet lidt rundt for at finde det bedste og billigste :) Ville dog allerhelst at det hele blev her i Bording, men vi er lidt pressede på pengepunden, så finder vi det billigere andetsteds er det dét vi gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er feststedet booket også, og brugte Lærkes eftermiddagslur på at få invitationerne lavet færdig :D Så nu skal de bare sendes! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi besluttet os for maden :)

Vi påregner at bestille en luksus pålægs planke fra Bilka, og så lave nogle varme retter til ved siden af selv.

Så skal vi til Tyskland engang og have købt drikkevarer og lidt til kaffen ind :)

Og så skal jeg bare have fundet ud af hvilket bordpynt jeg vil have :) Skal i hvert fald have nogle stearin lys! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er bordplanen og bordkortene klar :D Eller ja udkast til det i hvert fald ;) Der bliver et hovedet bord og så 2 langborde :) Nu mangler vi bare nogle gæster xD

Indtil videre er der 2 der har meldt tilbage :) Og det var i går de fleste fik invitationerne. Så nu må vi se.. Bliver så træt af det hvis jeg skal til at skrive rundt og spørge om folk har tænkt sig at komme når vi når over S.U. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige kværnet din tråd :whistling Skal vist også selv til at have lavet en :rolleyes

Og så har vi besluttet os for maden :)

Vi påregner at bestille en luksus pålægs planke fra Bilka, og så lave nogle varme retter til ved siden af selv.

Så skal vi til Tyskland engang og have købt drikkevarer og lidt til kaffen ind :)

Og så skal jeg bare have fundet ud af hvilket bordpynt jeg vil have :) Skal i hvert fald have nogle stearin lys! :)

Vi kiggede også på mad fra Bilka, men du skal lige være opmærksom på at de KUN leverer mad på de dage de har åben, så det skal nok lige dobbelt tjekkes, vi opgav nemlig fordi de jo ikke nødvendigvis har åben den søndag dåben skal stå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER