Hilde

Hvilken autostol kan I anbefale?

18 indlæg i dette emne

Der er lidt tid endnu, men vi skal snart investere i en større autostol til Kristine.

Hvilken bruger I? Og hvad er fordelene og ulemperne ved størrelse 9-15 kg og 9-36 kg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes de fleste siger at 9-15 kg er bedst grundet den er bedst til barnet fordi en stol der går fra 9-36kg da umulig kan være god til en 9 kg når den også passer en til 36.

Vi har så den fra 9-36kg og er mere en fuld tilfreds med den. Nadja sidder rigtig godt i den (kom over i den ved en 1 års alderen) og den er jo altså godkendt så så dårlig kan de stole jo ikke være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i babysam for 2 år siden, var der ikke noget ordentligt på markedet for 9-36 kg. Enten var de ikke ret sikre - godkendt er absolut ikke lig med sikker, eller også sidder barnet ikke ret godt i den komfort-mæssigt. Ofte vil de starte med at være klodset store til at starte med, da den skal fyldes med puder, indlæg mm. for at barnet ikke rutsjer rundt stolen.

Jeg ved ikke om der er kommet noget nyt på markedet siden, der er godt og sikkert, men jeg ville ikke selv tage chancen. Så ville jeg hellere købe brugt i god stand, hvis det handler om at spare penge..

Ellers synes jeg i skal tage ud i nogle babyudstyrsforretninger og spørg efter en, der ved meget om autostole, og få en god snak med dem og hør, hvad de har at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Pumpkins :)

Vi har haft Rømer 9-18 kg til begge vores drenge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper med på bølgen af 9-15 kg stole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os lige været ude og invistere i en ny auto stol og det blev en 9-18 kg fra babysam - og david sidder bare så godt i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft den tanke, at det ikke kan være helt godt med en stol, der kan bruges fra 9-36 kg... Det er ikke for at spare. Vi kan spare på mange andre ting, men ikke sikkerheden til Kristine. Det skal bare være iorden :kuller

Det ender nok med en stol fra 9-15 (eller 18) kg til Kristine. Vi synes ikke, at hun sidder særlig godt i den autostol mere, som vi bruger nu... Men hun brokker sig ikke endnu, så helt slemt kan det ikke være. Hun skal også komme op på de 9 kg først, inden vi skifter stolen.

Tak for de mange gode indlæg :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De autostole som kun går fra 9-18kg er typisk meget sikre, end dem som går helt op til 36kg. Simpelthen fordi der er så stor forskel på hvordan de skal laves, så de ikke kan laves optimale til en på 9kg og en på 36kg.

Jeg vil klart anbefale Kiddy Infinity Pro. Den er testen som nr 1, endda bedre end dem med isofix. De kan kun købes i bilka.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader lige at stille et lille tillægsspørgsmål ;)

Er det ikke noget med at der skal opfyldes 2 ud af 3 krav inden man skifter til en større autostol? Noget med vægt, alder og en ting mere jeg ikke lige kan huske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader lige at stille et lille tillægsspørgsmål ;)

Er det ikke noget med at der skal opfyldes 2 ud af 3 krav inden man skifter til en større autostol? Noget med vægt, alder og en ting mere jeg ikke lige kan huske?

JO kravene er:

Sidde selv

9 mdr

9 Kg.

Så hvis du har et lille spir på 8 kg men er over de 9 mdr og kan sidde selv må du gerne skifte stol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Loneb,

Du har allerede fået mange gode svar, men jeg har også lige et lille indput.

Kan lige starte med, at sige, at med de "nye" mavepude stole fra Kiddy og Cybex, er stolene fra 9-36 kilo sikkerhedsmæssigt kommet op over stole som Maxi Cosi Pearl med isofix base, Maxi Cosi Priorifix Isofix, Römer Duo Plus, Römer Safefix plus mf. Så direkte at sige, at stolene fra 9-36 kg er mindre sikre end dem fra 9-18 kilo er ikke helt korrekt.

Kiddy Guardian Pro 2 er den stol i 9-36 kg klassen, der klarer sig bedst i test og det er endda uden Isofix. Den har en mavepude, som man tager af når barnet bliver for stort til at sidde med den (18 kg).

Om du skal vælge en 9-18 eller 9-36 kg. kommer lidt an på, hvor stor Kristine er nu og hvordan hun sidder i stolen.

Men under alle omstændigheder bør i lade hende sidde i babystolen indtil hun bliver for høj eller vejer for meget. Det er meget sikre, at have hende siddende i den bagudvendte babystol. Bare fordi hun bliver 9 mdr. skal i ikke sætte hende over i den næste stol!

Vi havde fx. en Maxi Cosi Pebbel til Oskar og den sad han i indtil han var 14 mdr, da han ikke var over 13 kilo og vi skiftede fordi han blev for lang til stolen (hoved gik opover kanten)

Har hun flyverdragt, dunjakke eller andet stort overtøj på i autostolen når du synes hun sidder lidt klemt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JO kravene er:

Sidde selv

9 mdr

9 Kg.

Så hvis du har et lille spir på 8 kg men er over de 9 mdr og kan sidde selv må du gerne skifte stol.

Ja man gerne, men ikke noget der anbefales. Jo længere tid i babystolen jo bedre.

Mvh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man gerne, men ikke noget der anbefales. Jo længere tid i babystolen jo bedre.

Mvh

Ja det ved jeg at det kun at noget man må, jeg skrev heller ikke jeg synes :) Vores pige var også lidt over et 1 år før hun kom ud af babyautostolen, fordi der kunne vi ikke trække den længere der var hun bare for lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså vi har købt en recaro fra 9- 36 kg og jeg synes han sidder super i den? Der er jo insats i den der kan tages ud når han skal have den større stol. Så jeg hepper altså på den!! :) der er ikke brug for puder og diverse for at han sidder godt ihvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvis I vælger en forudvendt skal I være obs på hun skal kunne sidde stabilt selv først :) og det er jo faktisk først fra 9 mdr det anbefales med sådan en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JO kravene er:

Sidde selv

9 mdr

9 Kg.

Så hvis du har et lille spir på 8 kg men er over de 9 mdr og kan sidde selv må du gerne skifte stol.

Ja man gerne, men ikke noget der anbefales. Jo længere tid i babystolen jo bedre.

Mvh

Ok mente nok der var noget :) Tak for svarene begge to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Loneb,

Du har allerede fået mange gode svar, men jeg har også lige et lille indput.

Kan lige starte med, at sige, at med de "nye" mavepude stole fra Kiddy og Cybex, er stolene fra 9-36 kilo sikkerhedsmæssigt kommet op over stole som Maxi Cosi Pearl med isofix base, Maxi Cosi Priorifix Isofix, Römer Duo Plus, Römer Safefix plus mf. Så direkte at sige, at stolene fra 9-36 kg er mindre sikre end dem fra 9-18 kilo er ikke helt korrekt.

Kiddy Guardian Pro 2 er den stol i 9-36 kg klassen, der klarer sig bedst i test og det er endda uden Isofix. Den har en mavepude, som man tager af når barnet bliver for stort til at sidde med den (18 kg).

Om du skal vælge en 9-18 eller 9-36 kg. kommer lidt an på, hvor stor Kristine er nu og hvordan hun sidder i stolen.

Men under alle omstændigheder bør i lade hende sidde i babystolen indtil hun bliver for høj eller vejer for meget. Det er meget sikre, at have hende siddende i den bagudvendte babystol. Bare fordi hun bliver 9 mdr. skal i ikke sætte hende over i den næste stol!

Vi havde fx. en Maxi Cosi Pebbel til Oskar og den sad han i indtil han var 14 mdr, da han ikke var over 13 kilo og vi skiftede fordi han blev for lang til stolen (hoved gik opover kanten)

Har hun flyverdragt, dunjakke eller andet stort overtøj på i autostolen når du synes hun sidder lidt klemt?

Det svar var nok rettet til mig, og ikke til Loneb :whistling

Som jeg skrev i det første indlæg, så er der jo tid endnu, til Kristine skal over i en større autostol, men jeg går og tænker over, hvad for en det skal være :) Det skal jo være det bedste til Kristine ;) ... vi kører mange længere ture, så hun skal sidde rigtig godt og sikkert.

Kristine har kun en fleecetrøje på udover hendes almindelige tøj, fordi tykkere tøj er alt for varmt, og det fylder for meget i autostolen.

Hun skal sidde i autostolen indtil hun er klar til en større autostol... og selvfølgelig så længe som muligt, efter alt det, der er blevet skrevet her :blush

Tak for gode råd og svar :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hilde,

Det beklager jeg. Ja det var henvendt til dig :o)

Er glad for, at i lader Kristine sidde i babystolen lidt endnu og først skifter, når det ikke længere er forsvarligt, at benytte stolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER