TroldeMor

Ingen Nytår til os...

48 indlæg i dette emne

Puha... Vi havde simpelthen sådan en træls oplevelse her i weekenden...

Vi havde været på besøg hos nogle genboer lørdag til aftensmad, og vi havde vores lille hund Poco med.

På vejen hjem, begynder nogle naboer at fyre fyrværkeri af, netop mens vi er udenfor.

Poco har aldrig været tosset med fyrværkeri, men ikke sådan været direkte bange for det.

Men da vi kom hjem, hoppede hun bare op i et hjørne af sofaen, og der lagde hun ellers bare og hyperventilerede, og rystede... Vi forsøgte at lade som om alt var ok, og at der ikke var noget unormalt. Forsøgte også at aflede med noget leg/aktivering/godbider... Men hun ville ikke engang komme ned fra sofaen... Stakkels lille tøs :boo

Jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på hun har det sådan, det skærer mig i hjertet :boo

Så det endte med at vi gik tidligt i seng (hun ligger hos os i fodenden om natten) for at se om hun mon ikke kunne falde i søvn derinde.

Det gjorde hun... lige indtil kl 2.15 hvor de lige skulle fyre et batteri af deroppe... Kun et enkelt batteri.. Og så var Poco vågen, og det hele startede forfra :(

Da vi vågnede morgenen efter, var hun stille og halen var mellem benene... men i løbet af dagen blev hun mere og mere sig selv. Og nu er der heldigvis ikke mere at mærke.

Nå... det blev da vist en længere historie... Er bare så ked af det, for vi har jo ikke anet, før nu, at hun var blevet så bange for fyrværkeri... og nu er det for sent at begynde at træne noget som helst :(

Så vi må bare stå denne december igennem sammen med hende, og så må hun nok desværre have lidt beroligende nytårsaften...

Og så må vi i gang med træningen når vi kommer ind i det nye år...

Og vi er blevet enige om at der ikke bliver noget nytår for os... Vi skal bare være derhjemme, uden gæster, og uden at pynte op, og naturligvis uden krudt.

Det bliver godt nok en tam omgang... Men det er sådan det må være... Vores lille tøs, er vigtigere end nytåret!

Men ihh hvor ved jeg bare, at jeg bliver ked af det den aften...

Jeg er en af dem der normalt elsker nytår...

At klæde sig superfint på, få dyr og lækker mad, som man ellers aldrig får til hverdag, pynte op, så man ikke kan se hinanden for glimmer og guirlander... Og bliver super rørt klokken 12 fordi man bare er så glad for sin mand/sin venner/sit liv... eller hvad det nu kan være...

Ja som sagt... jeg elsker nytår...

Så det bliver en meget tom fornemmelse, at skulle sidde der og ignorere alt hvad der har med nytår at gøre :(

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med det her... Havde bare lige brug for at komme ud med det :(

Og måske kunne jeg også godt bruge nogle forslag til hvad vi dog skal lave så det, trods alt, måske kan blive en dejlig aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Tror du ikke med lidt beroligende til Pocco at i godt kan invitere venner over og holde nytår.. bare uden krudten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2

hvor er det synd for jer. Men jeg ville nu prøve at træne den til høje lyde. Og smil og ros hende, hver gang hun ikke bliver bange. Jeg tror godt I kan nå det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi investerede i en cd med en masse lyde - bla nytårs krudt og den hørte vi hver dag i december sammen med Neela, og hun kom så langt, at hun ikke er bange for det, så længe hun ikke skal ud i det!

Og så fik vi at vide af dyrlægen at man ALDRIG må være beskyttende over for dyret, for så er det først at det bliver bange og tror det er farligt det hele!

Ellers kan i jo invitere gæster hjem til jer og fejre nytåret hjemme ved jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tror du ikke med lidt beroligende til Pocco at i godt kan invitere venner over og holde nytår.. bare uden krudten?

Det gjorde vi faktisk sidste år... Fordi vi vidste hun ikke var så tosset med det... Men det må jo alligevel have gjort det værre :(

Og de kloge siger, at det faktisk er lisså slemt, alt det med pynt og larm og mennesker.... de forbinder de to ting med hinanden...

Derfor er mange hunde heller ikke glade for fx. børnefødselsdage... fordi det minder lidt om nytår, og så tror de at der også kommer brag, og bliver bange...

Så jeg tror at det bedste vi kan gøre det er at skabe helt normale rammer, og så have musikken tændt, og vinduer og døre blændet af, så hun ikke kan se glimtene...

Og desuden er der heller ikke så mange der gider komme til nytårsfest, hvor man ikke må medbringe noget der larmer eller lyser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender alt for godt til en hund, som bare ikke kan lide det fyreværkeri. Vores hader det også. han skælder det ud. Vi vælger at sende vores hund i pension nytårs aften, det er langt ude på landet, hvor de er beskyttet af træer og der bliver ikke fyret af omkring pensionen. Her får Vannidrengen fred og ro til at komme ind i det nye år, og han er glad og godt tilpas, når vi henter ham....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 hvor er det synd for jer. Men jeg ville nu prøve at træne den til høje lyde. Og smil og ros hende, hver gang hun ikke bliver bange. Jeg tror godt I kan nå det :)

Vi investerede i en cd med en masse lyde - bla nytårs krudt og den hørte vi hver dag i december sammen med Neela, og hun kom så langt, at hun ikke er bange for det, så længe hun ikke skal ud i det! Og så fik vi at vide af dyrlægen at man ALDRIG må være beskyttende over for dyret, for så er det først at det bliver bange og tror det er farligt det hele!Ellers kan i jo invitere gæster hjem til jer og fejre nytåret hjemme ved jer!

Hun er vant til høje lyde... vi bor lige op ad jernbanen, og tæt på et militært øvelses-område... Så det vil ikke hjælpe noget at træne på den måde... For hun er KUN bange for krudt... Og hun er lisså bange for glimt som for brag...

Og jeg tror helt ærligt ikke at det ville hjælpe med sådan en cd.. Jeg tror lynhurtigt hun vil lure at det kommer ud af højttalerne... og ikke er det samme som udenfor (ja hun er lidt for klog somme tider)

Men måske er det et forsøg værd... Vil jo gerne hjælpe hende...

Man kan også få det der DAP... men om det hjælper, det ved jeg ikke.

Min mand er bange for at det kan ende med hun bliver utryg når vi fjerner det efter december, fordi hun så har vænnet sig til at det er der :(

Og til det med at være beskyttende... Det er vi helt klar over... Hvis vi forsøger at trøste, så bekræfter vi blot at der sker noget farligt... Det er også derfor vi lod hende ligge der i sofaen for sig selv, mens vi bare gik rundt og lavede normale ting... selvom det var svært!

Og vi leger normalt med hende midt på aftenen, så det var også normal procedure... Hun vile bare ikke være med... :(

Så vi fortsatte med at "ignorere" hende... og så gik vi i seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi investerede i en cd med en masse lyde - bla nytårs krudt og den hørte vi hver dag i december sammen med Neela, og hun kom så langt, at hun ikke er bange for det, så længe hun ikke skal ud i det!

Og så fik vi at vide af dyrlægen at man ALDRIG må være beskyttende over for dyret, for så er det først at det bliver bange og tror det er farligt det hele!

Ellers kan i jo invitere gæster hjem til jer og fejre nytåret hjemme ved jer!

vi har også haft invisteret i sådan en cd, og den har ingen effekt haft hos vores hund. Han er ligeglad, når det er cd´ens hyl osv. men ikke når det er i virkeligheden i haven eller længere væk, sp den har ingen effekt hos os... :-(

hos os er løsningen pension nytårsaften, hvor alt skyderiet er værst, for der er han væk fra det. Og han elsker at være i pension. Han vil i hvertfald ikke hjem derfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt utroligt, det er altså ulovligt at fyre fyrværkerig af udover d. 31.12 med mindre man har en tilladelse fra politiet...Vi havde naboer, der lavede samme trick og vores hund er heller ikke vild med fyrværkeri.. Har i ikke mulighed for at sende hunden på bondegårdsferie? Vores kommer ud til farmor som forkæler med leverpostej og der er intet fyrværkeri...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også haft invisteret i sådan en cd, og den har ingen effekt haft hos vores hund. Han er ligeglad, når det er cd´ens hyl osv. men ikke når det er i virkeligheden i haven eller længere væk, sp den har ingen effekt hos os... :-(

hos os er løsningen pension nytårsaften, hvor alt skyderiet er værst, for der er han væk fra det. Og han elsker at være i pension. Han vil i hvertfald ikke hjem derfra

Vi har også tænkt over det med pension... For jeg ved det er en god løsning for mange.

Men problemet strækker sig bare over lang tid... og jo ikke kun nytårsaften desværre...

Og sådan en af de gode pladser, lang væk fra alting, er også rigtig svær at få... Og helt umuligt så sent på året :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt utroligt, det er altså ulovligt at fyre fyrværkerig af udover d. 31.12 med mindre man har en tilladelse fra politiet...Vi havde naboer, der lavede samme trick og vores hund er heller ikke vild med fyrværkeri.. Har i ikke mulighed for at sende hunden på bondegårdsferie? Vores kommer ud til farmor som forkæler med leverpostej og der er intet fyrværkeri...?

Jeg blev simpelthen også bare så flintrende gal i skralden... Og specielt der kl 2.15 om natten... Men hvis man ikke selv har problemet tæt på, så tænker man nok ikke over hvor meget det generer...

Det er desværre lovligt at fyre af fra 1. December, og til 5. Januar... Men det BURDE helt sikkert kun være lovligt nytårsaften!

Hvis det KUN drejede sig om den ene dag, så var der mange flere muligheder for at slippe for det... Man kunne jo fx bare køre rundt i et øde område fra 11-01... Eller man kunne leje et sommerhus, langt væk fra alting... Der er mange muligheder...

Men desværre er problemet længerevarende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i mange år holdt nytår hjemme pga angst hund- Den hund vi har tilbage nu er heldigvis ikke bange, og de sidste år blev det også bedre med Chili, hendes første nytår var et mareridt

det hjalp dog lidt med noget beroligende/angst dæmpende medicin

Ellers kan man starte nu og træne dem, dete r ikek for sent, men skal gøre varsomt

Få en snak med din dyrelæge

Ellers kan i evt holde nytår derhjemem og forsøge at dæmpe lydene med lidt høj snak og musik osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i mange år holdt nytår hjemme pga angst hund- Den hund vi har tilbage nu er heldigvis ikke bange, og de sidste år blev det også bedre med Chili, hendes første nytår var et mareridt

det hjalp dog lidt med noget beroligende/angst dæmpende medicin

Ellers kan man starte nu og træne dem, dete r ikek for sent, men skal gøre varsomt

Få en snak med din dyrelæge

Ellers kan i evt holde nytår derhjemem og forsøge at dæmpe lydene med lidt høj snak og musik osv

Har du nogen forslag til hvad vi kunne forsøge os med mht. til træning?

(jeg ved ikke lige om du har læst alle indlæg... men jeg synes bare ikke rigtig der er noget, som jeg føler ville kunne hjælpe os)

Vi holdt nytår hjemme sidste år... med nogle venner, og UDEN krudt... Men hun er bare blevet så meget mere bange for det i år.. Så det går bare ikke at holde noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også tænkt over det med pension... For jeg ved det er en god løsning for mange.

Men problemet strækker sig bare over lang tid... og jo ikke kun nytårsaften desværre...

Og sådan en af de gode pladser, lang væk fra alting, er også rigtig svær at få... Og helt umuligt så sent på året :(

hvis du bor i det østjyske, så vil jeg anbefale bjørnkærpension, mener den hedder bjornpension.dk eller lignende, den bruger vi. De bruger rolig musik ved hundene om aftnen og natten, og sørger for at der ikke kommer lys ind til hundene ude fra. Vores har været så rolig der, at jeg trygt sender ham derhen hver nytårsaften. og jeg mener de stadig har få pladser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du bor i det østjyske, så vil jeg anbefale bjørnkærpension, mener den hedder bjornpension.dk eller lignende, den bruger vi. De bruger rolig musik ved hundene om aftnen og natten, og sørger for at der ikke kommer lys ind til hundene ude fra. Vores har været så rolig der, at jeg trygt sender ham derhen hver nytårsaften. og jeg mener de stadig har få pladser

Det ser virkelig ud til at være et dejligt sted!! Jeg kunne godt være fristet, også fordi det skriver at man slet ikke kan se eller høre fyrværkeri hos dem....

Vi har ALDRIG prøvet at have hende i pension før... Uhh får helt tårer i øjnene, bare ved tanken :(

Men hvis det nu kunne skåne hende for det værste... Ved bare ikke om det måske er lisså slemt for hende at være et fremmed sted :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser virkelig ud til at være et dejligt sted!! Jeg kunne godt være fristet, også fordi det skriver at man slet ikke kan se eller høre fyrværkeri hos dem....

Vi har ALDRIG prøvet at have hende i pension før... Uhh får helt tårer i øjnene, bare ved tanken :(

Men hvis det nu kunne skåne hende for det værste... Ved bare ikke om det måske er lisså slemt for hende at være et fremmed sted :unsure

Altså jeg synes jo også, at det var enormt hårdt, at sende min dreng af sted første gang, og jeg tudede fra han var afleveret og hele vejen hjem. Jeg ringede til dem hver anden time, og drak ikke noget hele aftnen, for ville have mulighed for at kunne køre ud til ham, hvis nu der skulle blive noget. Men der var intet, og da jeg hentede ham dagen efter, ville han ikke med hjem. Da vi var på vej ud til bilen, så vendte han om, og var på vej tilbage til hans indgang som han kom fra. Og hver gang vi kører ned af grusvejen til pensionen, så liver han op og larmer helt vildt, for nu skal han på ferie juhuuuu. Er du i tvivl om det er nået, så ring derud og tag hende med derud og se pensionen, få evt en overnatning her i december, hvor du aflevere hende om eftermiddagen og henter hende igen om morgnen, så du kan se om hun reagere positivt, og så få en tid til nytårsaften, du kan altid afbestille den igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lige tilføje, at vi bruger den pension, hver gang hunden skal passes, fordi jeg er tryg ved at de kan tage vare på vores hund. Nu har vi også haft en hund, som ødelagde så frygten for, at han skulle ødelægge noget hos vores venner og det af, at de ikke kender så meget til racen gør, at det for mig er mere trygt at han er i pension...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du nogen forslag til hvad vi kunne forsøge os med mht. til træning?

(jeg ved ikke lige om du har læst alle indlæg... men jeg synes bare ikke rigtig der er noget, som jeg føler ville kunne hjælpe os)

Vi holdt nytår hjemme sidste år... med nogle venner, og UDEN krudt... Men hun er bare blevet så meget mere bange for det i år.. Så det går bare ikke at holde noget :(

Kan i ikke bare holde en fest uden krudt? og så spille høj musik når de skyder kl 12?

Eller hjælper det ikke?

Prøv at læse dette her

D.A.P.

Et af de nyere midler, der har vist sig at være effektiv til skudrædde dyr, er en såkaldt DAP. Det er en lille flaske, der sættes i stikkontakten og som udskiller nogle lugtløse signalstoffer, ”feromoner”.

Naturlige feromoner udskilles fra huden mellem mælkekirtlerne 3-5 dage efter fødslen med det formål at give øget tryghed og samtidig knytte hvalpen eller killingen tættere til moderen.

Feromoner er dog ikke kun forbeholdt tæver og hvalpe/killinger.

DAP har vist sig at have stor betydning for voksne hunde og katte i stressede og uvante situationer, som f. eks. skyderiet i december måned.

DAP diffuseren holder en måned i stikkontakten. Herefter kan der købes refill flasker.

LYD-CD

En anden god ide er at træne og vænne hunden til de høje lyde.

Man kan hos sin dyrlæge og hos nogle dyrehandlere købe en ”lyd-cd” med forskellige lyde, såsom fyrværkeri, torden, bilhorn etc. Man starter med at spille cd’en på lav volumen mens man adspreder hunden, fx med godbidder, mens radio og TV kører. Efterhånden skruer man op for lyden. Nogle hunde vænner sig dog til, at lydene kommer fra højtalerne…

MEDICIN

Ovenstående er at foretrække, men har man alligevel et dyr, der reagerer kraftigt på bragene, kan man kombinere sløvende og angstdæmpende medicin.

Ulempen er bl.a., at der er meget stor variation på virkningen fra dyr til dyr. Nogle bliver meget sløve, mens der hos andre ses ingen eller kun lille effekt.

Desuden bliver der fyret af i det meste af december og flere dage ind i januar og dette kan man ikke medicinere sig ud af.

Har man givet sin hund sløvende medicin, er det heller ikke hensigtsmæssigt at forlade den.

Et par gode råd

- Hunden skal ikke ynkes, når den er bange, den skal roses for ikke at udvise angst

- Hold hunden i snor. Vi ser hvert år eksempler på påkørte hunde, der pludselig er blevet skræmt og løbet ud foran en bil.

Hvis hunden gemmer sig under sofaen, så forsøg ikke at hive den ud derfra.

- Gå aldrig hen til fyrværkeri for at vise hunden, at den ikke skal være bange. Den forstår det ikke.

- Gå en lang tur med den nytårsaftensdag, så den er naturlig træt.

- Tænd for radioen/spil en CD.

- Træk gardinerne for, så lysglimt mindskes.

- Lad ikke hunden være alene, afled dens opmærksomhed med f.eks.leg og søgen efter godbidder.

- Prøv aldrig selv at behandle hunden med medicin, ordineret til mennesker.

- Kontakt din dyrlæge i god tid, hvis din hund er bange for fyrværkeri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i ikke bare holde en fest uden krudt? og så spille høj musik når de skyder kl 12?

Eller hjælper det ikke?

Prøv at læse dette her

D.A.P.

Et af de nyere midler, der har vist sig at være effektiv til skudrædde dyr, er en såkaldt DAP. Det er en lille flaske, der sættes i stikkontakten og som udskiller nogle lugtløse signalstoffer, ”feromoner”.

Naturlige feromoner udskilles fra huden mellem mælkekirtlerne 3-5 dage efter fødslen med det formål at give øget tryghed og samtidig knytte hvalpen eller killingen tættere til moderen.

Feromoner er dog ikke kun forbeholdt tæver og hvalpe/killinger.

DAP har vist sig at have stor betydning for voksne hunde og katte i stressede og uvante situationer, som f. eks. skyderiet i december måned.

DAP diffuseren holder en måned i stikkontakten. Herefter kan der købes refill flasker.

LYD-CD

En anden god ide er at træne og vænne hunden til de høje lyde.

Man kan hos sin dyrlæge og hos nogle dyrehandlere købe en ”lyd-cd” med forskellige lyde, såsom fyrværkeri, torden, bilhorn etc. Man starter med at spille cd’en på lav volumen mens man adspreder hunden, fx med godbidder, mens radio og TV kører. Efterhånden skruer man op for lyden. Nogle hunde vænner sig dog til, at lydene kommer fra højtalerne…

MEDICIN

Ovenstående er at foretrække, men har man alligevel et dyr, der reagerer kraftigt på bragene, kan man kombinere sløvende og angstdæmpende medicin.

Ulempen er bl.a., at der er meget stor variation på virkningen fra dyr til dyr. Nogle bliver meget sløve, mens der hos andre ses ingen eller kun lille effekt.

Desuden bliver der fyret af i det meste af december og flere dage ind i januar og dette kan man ikke medicinere sig ud af.

Har man givet sin hund sløvende medicin, er det heller ikke hensigtsmæssigt at forlade den.

Et par gode råd

- Hunden skal ikke ynkes, når den er bange, den skal roses for ikke at udvise angst

- Hold hunden i snor. Vi ser hvert år eksempler på påkørte hunde, der pludselig er blevet skræmt og løbet ud foran en bil.

Hvis hunden gemmer sig under sofaen, så forsøg ikke at hive den ud derfra.

- Gå aldrig hen til fyrværkeri for at vise hunden, at den ikke skal være bange. Den forstår det ikke.

- Gå en lang tur med den nytårsaftensdag, så den er naturlig træt.

- Tænd for radioen/spil en CD.

- Træk gardinerne for, så lysglimt mindskes.

- Lad ikke hunden være alene, afled dens opmærksomhed med f.eks.leg og søgen efter godbidder.

- Prøv aldrig selv at behandle hunden med medicin, ordineret til mennesker.

- Kontakt din dyrlæge i god tid, hvis din hund er bange for fyrværkeri.

Tak for det :)

Men der er ikke rigtig noget, der ikke er blevet foreslået og besvaret allerede... desværre....

Men tak alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har afprøvet både cd og dap intet af det virker hos os. Og når de skyder af her hos os, når det ikke er nytårsaften, har vi forsøgt med at skrue op for radioen, hvilket ikke hjælper, det samme gør det heller ikke, at trække gardinerne for. Vi forsøger at aflede uden held, så derfor er december ofte en træls månede, når de skyder af rigtig meget. Heldigvis skyder de ikke så meget af mere her i byen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Møffe kan heller ikke lide knald-lyde, fyrværkeri etc. Og vi bor således at når vindretningen er mod os, så kan vi høre når der er militærøvelse helt over i Oksbøl, og så ligger vores 80 kgs bamse og krymper sig sammen i et hjørne eller fiser rundt og gør hysterisk! :(

Så det vi har gjort til nytår det var at trække gardinerne for os sætte roligt musik på, det har været nok. Han hører jo knald og brag lydende helt fra morgenstunden og når i løbet af dagen ligesom at acceptere at sådan lyder det i dag.

Mine forældres venners hund fik beroligende medicin og det var rigelig fint og de kunne stadig holde nytår med venner.

Vi er slet ikke til fyrværkeri, jeg er selv SÅ bange for det og plejer at stå indenfor og se det, men jeg elsker at feste og det plejer der ikke at være noget galt for.

I kan jo bare forbyde bordbomber etc også....så tror jeg altså at det nok skal gå fint til nytår hos jer også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt, så tror jeg ikke der er så mange der er interesseret i at komme til nytårsfest hvis man ikke engang må have truthorn, knallerter eller bordbomber med... :)

Jeg tror vores gæster sidste år synes det var slemt nok at fyrværkeri var frabedt...

Og tror vi alle vil have det bedst (trods alt) med at vi bare holder en rolig aften alene...

Hvis altså ikke vi bestemmer os for at prøve med Bjørnkær Pension....

Men hvad i alverden skal vi så foretage os?

For ville da helst slippe for at sidde og se dårligt nytårs-tv hele aftenen... :unsure

Er der ikke andre der ikke fejrer nytår? Og hvad laver i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille vaps

Vores kat er heller ikke begejstret for fyrværkeri.. Men jeg kunne aldrig drømme om at give ham medicin, mest fordi de dyrelæger vi har i familien har fotalt om at mange katte (ved ikke om det er sådan med hunde også) Godt nok virker dyret beroliget udaftil, men ifølge dem bliver dyrets hjerne ikke beroliget.. Så de går stadig i panik, men kan ikke flygte da den ikke har kroppen under kontrol og de går derfor mere i panik..

At holde nytår stille og rolig behøver altså ikke være kedeligt, vi har gjort det nogle gange.. Så laver vi lækker og god mad, hygger med lidt vin og drinks imens vi ser film, serier eller hvad vi nu har lyst til.. Efter midnat går vi enten i seng eller ser noget mere tv eller spiller et spil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille vuf :(

Vores kat hader også fyrværkeri så intet indendørs er tilladt her og der respektere gæsterne og syntes faktisk at det er rart vi ikke sidder og trutter omkap har vi fået afvide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt, så tror jeg ikke der er så mange der er interesseret i at komme til nytårsfest hvis man ikke engang må have truthorn, knallerter eller bordbomber med... :)

Jeg tror vores gæster sidste år synes det var slemt nok at fyrværkeri var frabedt...

Og tror vi alle vil have det bedst (trods alt) med at vi bare holder en rolig aften alene...

Hvis altså ikke vi bestemmer os for at prøve med Bjørnkær Pension....

Men hvad i alverden skal vi så foretage os?

For ville da helst slippe for at sidde og se dårligt nytårs-tv hele aftenen... :unsure

Er der ikke andre der ikke fejrer nytår? Og hvad laver i?

Må indrømme, at jeg lige nu sidder og overvejer, om jeg skulle invitere mig selv, hunden og min mand på nytårsaften hos jer, for vi holder nemlig også frit for alt den ballade nytårsaftner, de gang hvor hunden har været hjemme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER