TroldeMor

Ingen Nytår til os...

48 indlæg i dette emne

Stakkels lille vaps

Vores kat er heller ikke begejstret for fyrværkeri.. Men jeg kunne aldrig drømme om at give ham medicin, mest fordi de dyrelæger vi har i familien har fotalt om at mange katte (ved ikke om det er sådan med hunde også) Godt nok virker dyret beroliget udaftil, men ifølge dem bliver dyrets hjerne ikke beroliget.. Så de går stadig i panik, men kan ikke flygte da den ikke har kroppen under kontrol og de går derfor mere i panik..

At holde nytår stille og rolig behøver altså ikke være kedeligt, vi har gjort det nogle gange.. Så laver vi lækker og god mad, hygger med lidt vin og drinks imens vi ser film, serier eller hvad vi nu har lyst til.. Efter midnat går vi enten i seng eller ser noget mere tv eller spiller et spil.

det du nævner med medicinen, det er de gamle piller, som man kunne få, hvor hundens krop var bedøvet, men ikke hovedet, så hunden ikke orkede at bevæge sig, men alligevel var bange indeni over alt larmen og over at den krop reagerede som den gjorde.

De fleste dyrlæger er gået fra den medicin, og over på noget, hvor det gå ind og beroligere, uden at hunden bliver fysisk træt, så man netop ikke står med en hund, der er så træt at kroppen ikke rigtig kan mere, men hovedet ikke er træt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Århh stakkels lille hund :(

Vi har ikke haft hund i mange mange år, så jeg har ingen råd, andet end jeg har en veninde vis hund reagerer nøjagtig på samme måde og de får noget beroligende medicin af dyrelægen til den..

Jeg ved ikke om det er værre med den, for det var virkelig slemt det ene år jeg kom forbi til midnat :( Jeg har aldrig set noget lignende, den var så bange at den vendte det hvide ud af øjnene og rystede som jeg ved ikke hvad.. Det var frygteligt at se på..

Men det medicin de får til den beroliger den så meget, at den godt kan se og hører på fyrværkeriet uden at reagerer så voldsomt..

Men ellers er jeg da sikker på i kan holde en hyggelig nytår trods alt, selv om i kun er jer to, så kan i jo sagtens få noget rigtig lækkert mad, både forret, hovedret og dessert :)

Håber det løser sig for jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme, at jeg lige nu sidder og overvejer, om jeg skulle invitere mig selv, hunden og min mand på nytårsaften hos jer, for vi holder nemlig også frit for alt den ballade nytårsaftner, de gang hvor hunden har været hjemme :-)

Hehe ja det kunne da være hyggeligt :P

Men tror nu nok det bare vil gøre det hele værre, hvis man sætter 2 hunde sammen der er bange...

Men vi har faktisk skrevet mail til Bjørnkær Pension nu... Så må vi se om de har nogen pladser, og om det måske kunne være noget for Poco....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja det kunne da være hyggeligt :P

Men tror nu nok det bare vil gøre det hele værre, hvis man sætter 2 hunde sammen der er bange...

Men vi har faktisk skrevet mail til Bjørnkær Pension nu... Så må vi se om de har nogen pladser, og om det måske kunne være noget for Poco....

jamen, så kommer vi jo nok til at mødes, når hundene skal afleveres:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja det kan være :)

Jeg synes det ser rigtig godt ud inde på deres hjemmeside, og man kunne jo evt tage en tur ud forbi og kigge inden...

Men der er nu ikke noget der er afgjort endnu... Nu må vi se hvad mavefornemmelsen siger...

Men nu må vi først lige se om der er plads... Hvilket ville være ret utroligt så tæt på nytår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja det kan være :)

Jeg synes det ser rigtig godt ud inde på deres hjemmeside, og man kunne jo evt tage en tur ud forbi og kigge inden...

Men der er nu ikke noget der er afgjort endnu... Nu må vi se hvad mavefornemmelsen siger...

Men nu må vi først lige se om der er plads... Hvilket ville være ret utroligt så tæt på nytår...

det første år, hvor vi fik plads hos dem, der ringede jeg lige efter julen, så du har lov til at være heldig, og at der er en plads.

Jeg synes, at det er lækkert der, de har næsten lige sat det hele i stand. Så du kan godt glæde dig til at komme ud og se det. Og hils endelig fra samojedhunden Vanni´s ejere :-), så ved hun godt, hvem du snakke om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt, så tror jeg ikke der er så mange der er interesseret i at komme til nytårsfest hvis man ikke engang må have truthorn, knallerter eller bordbomber med... :)

Jeg tror vores gæster sidste år synes det var slemt nok at fyrværkeri var frabedt...

Og tror vi alle vil have det bedst (trods alt) med at vi bare holder en rolig aften alene...

Hvis altså ikke vi bestemmer os for at prøve med Bjørnkær Pension....

Men hvad i alverden skal vi så foretage os?

For ville da helst slippe for at sidde og se dårligt nytårs-tv hele aftenen... :unsure

Er der ikke andre der ikke fejrer nytår? Og hvad laver i?

Hvor er det synd at jeres hund er så bange for nytårskrudt. Håber I med beroligende musik (måske bare høj musik ved midnat) og evt beroligende medicin kan give jeres hund en god aften.

I kan da sagtens få en hyggelig aften selvom I er alene. Lav god mad, tag fint tøj på, dæk bord, tænd lys, sæt musik på og nyd så middagen og hinanden :loveyou Nyd at I kan sidde alene og nyde aftenen bare dig og ham. Næste år er der jo et lille barn også kræver opmærksomhed :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

hsr i fået plads i pensionen?

Ja det har vi faktisk... Der var lige én plads tilbage.. og den snuppede vi...

Men har allerede fortrudt det lidt... Jeg kan næsten ikke holde tanken ud :boo

Men jeg ved jo godt det er for Poco´s skyld.... Åhh det er så svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi faktisk... Der var lige én plads tilbage.. og den snuppede vi...

Men har allerede fortrudt det lidt... Jeg kan næsten ikke holde tanken ud :boo

Men jeg ved jo godt det er for Poco´s skyld.... Åhh det er så svært :(

nu har i pladsen, og så kan du altid afmelde den igen nogle dage inden, hvis mavefornemmelsen bare siger, at hun skal blive hjemme hos jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja... det kommer nok også lidt an på hvordan hun klarer sig her i december... For hvis hun skal blive SÅ bange hver gang der er nogen der fyrer et par heksehyl af...

Så tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker nytårsaften....

Men hvem ved... måske hun når at vænne sig lidt til det... hun er normalt en ret nervefast hund... Så man kan jo håbe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit link

En af de aftensshows der var i går havde noget med hunde og fyrværkeri. Men hvor lang tid det varer eller hvor seriøst det er ved jeg ikke. Jeg hørte det bare lige i min øresnegl da de genudsendte det i eftermiddags

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit link

En af de aftensshows der var i går havde noget med hunde og fyrværkeri. Men hvor lang tid det varer eller hvor seriøst det er ved jeg ikke. Jeg hørte det bare lige i min øresnegl da de genudsendte det i eftermiddags

Jeg fandt det :)

Mange tak for tippet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender alt for godt til en hund, som bare ikke kan lide det fyreværkeri. Vores hader det også. han skælder det ud. Vi vælger at sende vores hund i pension nytårs aften, det er langt ude på landet, hvor de er beskyttet af træer og der bliver ikke fyret af omkring pensionen. Her får Vannidrengen fred og ro til at komme ind i det nye år, og han er glad og godt tilpas, når vi henter ham....

Vi gør helt det samme med vores hund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var jeg til dyrlægen igår og vores hund er åbenbart rimelig hårdt ramt at stress (egentlig er det helt åbenlyst når først hun sagde det til mig) men vores labrador fik sådan et halsbånd med beroligende middel, det virker i 4 uger, og det var vildt så meget vi kunne mærke forskel bare i går på de får timer hun havde det på. Måske i kunne overveje sådan, i kan jo allerede tage det i brug nu og se om det har nogle virkning når der fyrres af så ved i jo om det vil virke nytår.. Er selv rimelig glad for hun fik det for så virker det også for hende henover nytår hvor hun også plejer at blive bange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var jeg til dyrlægen igår og vores hund er åbenbart rimelig hårdt ramt at stress (egentlig er det helt åbenlyst når først hun sagde det til mig) men vores labrador fik sådan et halsbånd med beroligende middel, det virker i 4 uger, og det var vildt så meget vi kunne mærke forskel bare i går på de får timer hun havde det på. Måske i kunne overveje sådan, i kan jo allerede tage det i brug nu og se om det har nogle virkning når der fyrres af så ved i jo om det vil virke nytår.. Er selv rimelig glad for hun fik det for så virker det også for hende henover nytår hvor hun også plejer at blive bange..

Det er sådan et DAP halsbånd ikke? Det vil jeg også gerne have til Poco... Men Kristian er bange for at hun kan blive afhængig af det... Altså så hun fx kan blive ked af at være alene hjemme når hun ikke længere har halsbåndet efter december...

Når nu hun har vænnet sig til de beroligende feromoner..

Sagde dyrlægen noget om det til dig? Jeg kan nemlig ikke finde noget på nettet, om de skal vænnes af med det på en bestemt måde...

Og øv da med jeres hund... godt i får gjort noget ved det, så hun kan blive fri for stress :kram2

Man vil jo så gerne at de har det godt pelsdyrene :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan et DAP halsbånd ikke? Det vil jeg også gerne have til Poco... Men Kristian er bange for at hun kan blive afhængig af det... Altså så hun fx kan blive ked af at være alene hjemme når hun ikke længere har halsbåndet efter december...

Når nu hun har vænnet sig til de beroligende feromoner..

Sagde dyrlægen noget om det til dig? Jeg kan nemlig ikke finde noget på nettet, om de skal vænnes af med det på en bestemt måde...

Og øv da med jeres hund... godt i får gjort noget ved det, så hun kan blive fri for stress :kram2

Man vil jo så gerne at de har det godt pelsdyrene :kuller

Jo det var sådan et halsbånd.. har lige glemt hvad det hed.

Nej det skulle der absolut ikke været noget problem med hun skulle blive afhængig af.. vi snakkede om efter halsbåndet's brug hvis hun (som jeg tror hun gør) stresser sig selv op igen at vi skal ned og snakke med en adfærd-psykolog til at få noget træning så vi kan få en rolig hund... men det jo så pga stress...

Kan lige læse folderen igennem og se hvad der står..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var jeg til dyrlægen igår og vores hund er åbenbart rimelig hårdt ramt at stress (egentlig er det helt åbenlyst når først hun sagde det til mig) men vores labrador fik sådan et halsbånd med beroligende middel, det virker i 4 uger, og det var vildt så meget vi kunne mærke forskel bare i går på de får timer hun havde det på. Måske i kunne overveje sådan, i kan jo allerede tage det i brug nu og se om det har nogle virkning når der fyrres af så ved i jo om det vil virke nytår.. Er selv rimelig glad for hun fik det for så virker det også for hende henover nytår hvor hun også plejer at blive bange..

Det tror jeg vi skal have snakket med vores dyrlæge om.

Men ved ikke hvor slemt vores hund vil tage det i år, da han er begyndt at komme manden på jagt, så de skud siger hunden ikke noget til. Så det kan være han ikke vil være så bange i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så måske gentager jeg bare...

Det er selvfølgeligt forfærdeligt for jer og jeres hund, men der er da ingen grund til at I ikke skulle kunne dresse up og spise god mad og så fejre nytåret i tosomhed!? Det har vi prøvet enkelte gange af forskellige årsager og det kan altså også være rigtigt godt. Jeg synes da, det er sådan lidt overkill at aflyse helt, bare fordi I ikke kan holde fest. Og strengt taget kunne I måske godt invitere et andet par, så I bare er fire, det bhøver da ikke larme mere end en hvilken som helt anden aften man har gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så måske gentager jeg bare...

Det er selvfølgeligt forfærdeligt for jer og jeres hund, men der er da ingen grund til at I ikke skulle kunne dresse up og spise god mad og så fejre nytåret i tosomhed!? Det har vi prøvet enkelte gange af forskellige årsager og det kan altså også være rigtigt godt. Jeg synes da, det er sådan lidt overkill at aflyse helt, bare fordi I ikke kan holde fest. Og strengt taget kunne I måske godt invitere et andet par, så I bare er fire, det bhøver da ikke larme mere end en hvilken som helt anden aften man har gæster.

Nej, vi har skam også tænkt os at lave lækker mad og se nytårstalen og den slags ^_^

Men jeg er bare vant til at holde nytår på en helt anden måde....

Og jeg vil ærlig talt ikke være bekendt at invitere nogen til nytårs-aften når de hverken må have pynt, (stjernekastere, trækbomber, truthorn osv.) bordbomber eller krudt med :P

Men jeg tror efterhånden også vi har fundet en løsning vi har det godt med...

Ellers tak for hjælpen.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har lige været en udsendelse enten i godaften tv eller godmorgen kan ikke helt huske det, hvordan du skal vænne hunden til fyrværkeri, det var måske en idé at se det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har lige været en udsendelse enten i godaften tv eller godmorgen kan ikke helt huske det, hvordan du skal vænne hunden til fyrværkeri, det var måske en idé at se det.

Det har jeg set :)

Men tak for info alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev simpelthen også bare så flintrende gal i skralden... Og specielt der kl 2.15 om natten... Men hvis man ikke selv har problemet tæt på, så tænker man nok ikke over hvor meget det generer...

Det er desværre lovligt at fyre af fra 1. December, og til 5. Januar... Men det BURDE helt sikkert kun være lovligt nytårsaften!

Hvis det KUN drejede sig om den ene dag, så var der mange flere muligheder for at slippe for det... Man kunne jo fx bare køre rundt i et øde område fra 11-01... Eller man kunne leje et sommerhus, langt væk fra alting... Der er mange muligheder...

Men desværre er problemet længerevarende :(

Vi har den dejligste foxterrier, Tøsen, som også har problematikken mht. nytårsfyrværkeri - og jeg kan ikke blive mere enig i det du siger ovenover Tr-Oldemor..

Hvis vi bare vidste, at det var EN ENKELT AFTEN, som hun skulle igennem, så var det meget lettere..

Desværre er Tøsen en af de hunde, hvor det igennem hendes 5 leveår bare er blevet værre og værre :(

Så hun har i 3 år været sat på antidepressiver/beroligende fra oktober måned og indtil sidst i februar/starten af marts.

Sidst år rådede dyrlægerne os til at give hende beroligende og døsende medicin nytårsaften med start om morgenen også resten af dagen- det gør vi aldrig mere. Hun var så fuld, og ville ikke give sig hen, at hun bare var, om muligt, mere bange.

Så igen i år holder vi nytår herhjemme også må folk komme til os - for herhjemme er hun da i det mindste lidt tryg.

Vi har prøver med diverse terapi mm. - og intet har hjulpet. Så dyrlægerne har sagt, at hvis hun igen i år er bange fra oktober måned og først i er sig i marts måned, så tror de, at vi skal overveje "den tunge vej" :boo :boo

Men vi har ikke Tøsen for vores skyld, så kan også god selv se, at hun ikke fortjener, at hun har det så dårligt i så lang tid.

En gåtur omkring mørkets frembrud har været helt udelukket i over 1 måned.

Stakkels små vapsere.. Så lad os bare få nedsat den tilladte fyrværkeri periode til 1 DAG.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER