My-Moren

Hvor meget må man bære som gravid?

11 indlæg i dette emne

Hejsa..

Jeg er næsten fem uger henne i min graviditet - så det er stadig relativt nyt :)

Jeg er pædagog og arbejder i en Vuggestue og har dermed en del løft i hverdagen. Men jeg har dog hørt noget om løft og gravide, hvordan forholder dette sig?

Hvor meget må man bære på? Og er det noget jeg skal tænke på, så tidligt i min graviditet?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke hvor meget du må bærer - men jeg arbejde os i vuggestue før jeg gik på barsel og jeg bar rundt på ungerne, der skete ikke noget ved min graviditet kun at jeg fik lidt ondt i ryggen sent på dagen..

Men jeg gjorde det kun fordi jeg syntes alt andet var for besværligt - så var det nemmere lige hurtigt og løfte dem op og så videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet fået at vide om løft.. Men jeg tror at kroppen er god til selv at sige fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man siger max 15 kg og især efter uge 12... men tror også du skal lytte til kroppen og så skal den nok fortælle dig hvad du kan klare.. Jeg kan selv tydeligt mærke hvis jeg har gjort det for godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det synes jeg.. ofte finder jeg først ud af det dagen efter ved at jeg har overanstrengt en muskel eller har ondt et mærkeligt sted.. Så er jeg forhåbentlig klogere næste gang jeg står i samme situation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For din egen skyld, så undgå de løft du kan.. Ihvertfald af de "tunge" ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har båret som jeg plejer hele graviditeten. Løfter også gerne min 16 kg tunge datter op til trøst og kram, men slæber ikke på hende. Flytter redskaber til gymnastik.

Mærker faktisk kun lidt stikken, når jeg sidder og slapper af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg løfter ikke alverden... min mand og min mor er vildt hysteriske med, at jeg ikke må løfte på for meget... ifølge manden må jeg løfte to kg i hver arm :rolleyes som om jeg kan overholde det :rolleyes

Men hvis I andre siger 15 kg, så kan de da godt slappe lidt af...Det eneste tidspukt jeg løfter på er når jeg handler ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det har jeg også tænkt på, fordi jeg arbejder på et lager, hvor der er mange tunge løft mellem 20 og 30 kg... Hmm...men en del af det har vi sugeløft til, for at passe på vores kroppe....

Men generelt er der bare en del løft på sådan en arbejdsdag alt efter hvilken afdeling jeg befinder mig i (er elev).

Men tænker lidt når jeg en dag blir gravid vil jeg ta en snak med min chef og min kontaktperrson så vi kan koordinere tingene i forhold til mig...

Men generelt er det ikke godt at løfte mere end 10-15 kg, når vi snakker uden hjælpemidler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fra starten af begrænset løft til et minimum. Jeg har i forvejen problemer med ryggen (låsninger og skævvridninger af bækken) og kunne allerede fra 6. uge mærke at selv ved lette løft var det et NO GO!.

Jeg for jag (lidt lige som ligamentsmerterne bare værre)og nogle gange smerter som ved slemme menstruationssmerter...

Men som mange skriver skal din krop nok siger fra :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fra starten af begrænset løft til et minimum. Jeg har i forvejen problemer med ryggen (låsninger og skævvridninger af bækken) og kunne allerede fra 6. uge mærke at selv ved lette løft var det et NO GO!.

Jeg for jag (lidt lige som ligamentsmerterne bare værre)og nogle gange smerter som ved slemme menstruationssmerter...

Men som mange skriver skal din krop nok siger fra :rolleyes

Jeg har også besluttet, at gøre som jeg plejer... Dog er jeg mere opmærksom. Der er en del løft som vuggestue pædagog. En del af mine kollegaer kender til min graviditet, det hjælper en del.. Så tager de nogen af alle de løft der er i løbet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER