Camillat

Vaegt i graviditeten

13 indlæg i dette emne

Jeg er ikke specielt tynd, men slank, er 164 cm hoej og vejede 52 i starten af min graviditet. Jeg har endnu ikke taget noget paa, andet end et halvt kilo, som er vaek igen. Jeg har ikke haft kvalme og har hele tiden spist, omend med mindre apetit. Jeg er ikke den helt store spiser, saa det er ikke usaedvanligt. Jeg soerger for at indtage mine 3 hovedmaaltider og snacke knaekbroed eller frugt som mellemmaaltid af rent behov.

Jeg har jo tilsyneladende for lavt stofskifte, som jeg nu faar lavdosis af Eltroxin for, saa om det har noget at sige...?

Skal man bekymre sig eller kommer det? Maven er der jo, saa et eller andet vokser da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kan jeg ikke huske præcist hvor langt du er henne (er på fra mobilen) men da jeg var 14+0 havde jeg kun taget 1,2 kg på.. For mig kom der for alvor en vægtøgning mellem uge 20-30 stykker. Så jeg ville ikke være nervøs. Har en tiltro til at kroppen nok selv skal regulere det hvis man spiser fornuftigt..

Så længe du har det godt og maven vokser, så er jeg sikker på at det er det helt rette tempo for dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Jeg har normalt ogsaa tiltro, men naar vaegten stadig siger 52 kg og jeg saa laeser: in the second trimester it is crucial for the growth of your baby to gain 1 pound a week :D

Nu er jeg 15+6 og jeg har det godt. Maven er der jo og jeg er sikker paa at Bettenok har det godt. Vil spise lidt noedder om formiddagen og snuppe en laekker, sund smoothie om eftermiddagen - maaske genindfoere min knaekbroed foer sengetid. Saa er det stadig naturligt for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<_< Jeg er godt nok lige 1½ uge efter dig, men jeg har endnu ikke taget på - faktisk har jeg tabt mig <_<

Jeg tror ikke nødvendigvis at vægt og graviditetsvægten hænger sammen.. Fx er jeg en smule mindre aktiv, hvilket nok gør at jeg har tabt en del muskelmasse - kan være det samme i dit tilfælde? For så har man jo reelt taget på - det kan bare ikke ses på vægten... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det lyder meget plausibelt. Jeg har nok vaeret en anelse mindre aktiv de seneste uger. Men nu har jeg saa genoptaget at lave oevelser og yoga herhjemme og gaa ture. Da jeg var i DK holdt jeg jo vaegten fordi jeg gik Aarhus tynd. Ork, det gaar nok altsammen. Eller maaske Bettenok bare tager det hele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke taget på og jeg er jo en del længere henne, jeg har så også allerede de fedtdepoter som man plejer at få i en graviditet :whistling

Men det skal nok komme... Andet trimester er vist det hvor de fleste begynder at tage på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditethavde jeg taget en del på på det tidspunkt, men det var fordi jeg havde kvalme og fik det enormt dårligt hvis jeg ikke spiste konstant.

I anden graviditet begyndte jeg først at tage på i uge 20. Der gik det så rimelig stærkt, og jeg tog 7 kilo på på 6 uger :blink

Heldigvis blev det ikke ved med at gå så stærkt, og fra uge 26 til uge 40+5 hvor jeg fødte, tog jeg lige i underkanten af 4 kilo på. :)

Så det er meget forskelligt hvor meget og hvornår man tager på, og det er også meget almindeligt at man tager på i ryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke taget på og jeg er jo en del længere henne, jeg har så også allerede de fedtdepoter som man plejer at få i en graviditet :whistling Men det skal nok komme... Andet trimester er vist det hvor de fleste begynder at tage på :-)

Ja, regner da med at faa et vaegtryk paa et eller andet tidspunkt... Nu har jeg aldrig haft let ved at tage paa, saa det haenger vel sammen. Hverken min mor eller soester har taget synderligt meget paa i deres graviditeter, saa det er vel ogsaa noget genetisk :)

I min første graviditethavde jeg taget en del på på det tidspunkt, men det var fordi jeg havde kvalme og fik det enormt dårligt hvis jeg ikke spiste konstant.I anden graviditet begyndte jeg først at tage på i uge 20. Der gik det så rimelig stærkt, og jeg tog 7 kilo på på 6 uger :blink Heldigvis blev det ikke ved med at gå så stærkt, og fra uge 26 til uge 40+5 hvor jeg fødte, tog jeg lige i underkanten af 4 kilo på. :)Så det er meget forskelligt hvor meget og hvornår man tager på, og det er også meget almindeligt at man tager på i ryk :)

Ja, det er jo beviset paa at det ikke foelger en standard. Nu jeg taenker over det, saa er jeg den foerste til at sige, at der er forskel paa graviditeter/babyer :D Og det er vist ogsaa bare det, der er tilfaeldet. Og at spise en masse ekstra for at tage paa, naar behovet ikke er der, det goer vel heller ikke godt ;) Bliver spaendende at se, hvornaar det saa sker. Maaske naar vi kommer hjem fra bryllupsrejse sidst i januar og uge 20 er igang :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun taget 4 kilo på indtil nu hvor jeg er i uge 27, men syntes heldigvis ikke de kan ses andre steder end på maven. Der kan jo komme mange kilo her de sidste uger, men inden jeg blev gravid havde jeg en forestilling om at man tog på lige fra starten af. De sidste par dage har jeg dog haft vand i benene om aftenen, så det kan jo være vægten tager et spring hvis jeg skal til at døje med det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte først at tage på omkring uge 20 og i starten tabte jeg mig egentlig også. Derefter tog jeg stille og roligt på og endte med at have taget ca. 10 kg. på siden jeg blev gravid.

Jeg spurgte JM og læge fordi jeg var bekymret og de sagde begge at jeg skulle bestemt ikke være bange for barnet for det tog næringen før jeg selv fik. Så den lille kommer ikke til at mangle :) Ronja havde også en ganske fin gennemsnitsstørrelse da hun kom ud (3536 g. og 51 cm.) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun taget 4 kilo på indtil nu hvor jeg er i uge 27, men syntes heldigvis ikke de kan ses andre steder end på maven. Der kan jo komme mange kilo her de sidste uger, men inden jeg blev gravid havde jeg en forestilling om at man tog på lige fra starten af. De sidste par dage har jeg dog haft vand i benene om aftenen, så det kan jo være vægten tager et spring hvis jeg skal til at døje med det nu.

Jeg begyndte først at tage på omkring uge 20 og i starten tabte jeg mig egentlig også. Derefter tog jeg stille og roligt på og endte med at have taget ca. 10 kg. på siden jeg blev gravid. Jeg spurgte JM og læge fordi jeg var bekymret og de sagde begge at jeg skulle bestemt ikke være bange for barnet for det tog næringen før jeg selv fik. Så den lille kommer ikke til at mangle :) Ronja havde også en ganske fin gennemsnitsstørrelse da hun kom ud (3536 g. og 51 cm.) :loveshower

Saa er der alligevel flere, der ikke noedvendigvis tager kilovist paa i deres graviditeter :super

Der stod faktisk et sted, at barnet ville kunne have en lav foedselsvaegt, men altsaa... saa skal man vist spise en del mindre end jeg goer :blink

Tak skal I have - jeg vil tage min vaegt som normalt og saa kommer der vel et par kilo efterhaanden som det skrider frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide... en glad og afslappet mor er vist det bedste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa er der alligevel flere, der ikke noedvendigvis tager kilovist paa i deres graviditeter :super

Der stod faktisk et sted, at barnet ville kunne have en lav foedselsvaegt, men altsaa... saa skal man vist spise en del mindre end jeg goer :blink

Tak skal I have - jeg vil tage min vaegt som normalt og saa kommer der vel et par kilo efterhaanden som det skrider frem :)

Så tror jeg nærmest du skal sulte dig selv og hvis der lige pludselig er mistanke om at den lille ikke tager nok på så får du formentlig en ekstra scanning :)

Lyder rigtig fornuftigt at tage det stille og roligt. Vægten skal nok stige til sidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER