Nitzen1987

Hvor meget ofrer I på nytårskrudt?

37 indlæg i dette emne

Min mand ender altid med at købe et stort batteri med dem vi holder nytår med, så generelt bliver det vel 3-500 kr., alt efter hvor hans humør den dag han køber det. I år er der nogen andre der skal have fyrværkeri med, så der køber han bare en børnepose til Ulrick...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder os også bare til stjernekaster og bordbomber, og så kigger vi ellers bare på alle de andres fyrværkeri. :)

jeg er også bange for stjernekaster og bordbomber. Særligt stjernekaster de er herre farlige :lol

Sjovt og læse hvad folks tanker omkring det er..Men hvis alle bare vil nøjedes med t se på naboens - så er der jo til sidst ingen der fyrer noget af ;)SYntes det er fint der er kommet regler med man ikke må gøre det når som helst på året.

Ked af at sige det, men jeg synes det ville være fint, hvis fyrværkeri slet ikke fandtes, og er enig i, at det er rart, at der er kommet regler til, og man ikke må skyde af efter d. 5/1

Ville nu bestemt heller ikke gøre mig noget hvis ingen fyrede noget af, er møg bange for det skidt alligevel :rolleyes

ENIG som hundeejer, så ville det være rigtig rart, og særligt, hvis man skal fyre noget af, at det så ved lov kun var d. 31/12 man måtte skyde det af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ked af at sige det, men jeg synes det ville være fint, hvis fyrværkeri slet ikke fandtes, og er enig i, at det er rart, at der er kommet regler til, og man ikke må skyde af efter d. 5/1

Hmm nu gætter jeg på du bygger det på at Vanni drengen er så bange...

Fyrværkeri er ufatteligt smuk... og derfor syntes jeg det er synd og afskaffe fordi dyr blir bange den ene dag (ved godt nogle er fjolser og gør det mere end den ene dag) det bliver skudt af...

Skal vi så også afskaffe store larmende lastbiler/sværtransporter - fordi de larmer og skræmmer dyr når de kommer kørende forbi ;)

Håber du forstår min mening :*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nu gætter jeg på du bygger det på at Vanni drengen er så bange...

Fyrværkeri er ufatteligt smuk... og derfor syntes jeg det er synd og afskaffe fordi dyr blir bange den ene dag (ved godt nogle er fjolser og gør det mere end den ene dag) det bliver skudt af...

Skal vi så også afskaffe store larmende lastbiler/sværtransporter - fordi de larmer og skræmmer dyr når de kommer kørende forbi ;)

Håber du forstår min mening :*

jeg ved godt, hvad du mener, og jeg tror desværre, at det er min skræk for skidtet som har smittet af på Vanniboy, hvis jeg skal være helt ærlig...

Alle de der skræmme kampagnier, som slet ikke virkede på de unge drenge i 90´erne virkede 10 dobbelt på mig :)

Jeg vi som 12 årig 100 heksehyl med ud til nytårsløjer, men jeg var så bange for dem, at jeg aldrig fik dem brugt, de lå bare i den pose, jeg bare rundt på i hånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er utrolig flot, og det ville være synd at det blev helt afskaffet..

Men hvor ville jeg ønske at vilkårene for at fyre af, ikke de 80 % af tilfældene indebære en fuld mand/dreng der skal vise sig for gutterne.. Der sker bare SÅ mange ulykker :(

Det ville bestemt være underligt hvis der intet var - men kunne nu sagtens vænne mig til kun at se fyrværkeri når det var en proffesionel fyrmerster-ting der futtede af.. Så kan jeg se det, uden at tænke "bare der nu ikke er nogen der kommer til skade"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nu gætter jeg på du bygger det på at Vanni drengen er så bange...

Fyrværkeri er ufatteligt smuk... og derfor syntes jeg det er synd og afskaffe fordi dyr blir bange den ene dag (ved godt nogle er fjolser og gør det mere end den ene dag) det bliver skudt af...

Skal vi så også afskaffe store larmende lastbiler/sværtransporter - fordi de larmer og skræmmer dyr når de kommer kørende forbi ;)

Håber du forstår min mening :*

Jeg synes heller ikke at det er rigtig nytår uden fyrværkeri. Jeg har stor respekt for fyrværkeri, men elsker samtidig at stå udenfor når raketten suser afsted og springer smukt ud på himlen. Jeg hader kanonslag o.l. og synes ikke det har en dyt med nytår at gøre. Jeg synes det er helt okay at der er den begrænsede periode for hvornår man må fyre af. Det er nærmest umuligt at få puttet børn når naboens teenager står udenfor og giver den gas med fyrværkeriet :sm . Jo, det er da synd for de dyr der er bange, men det er meget kort tid om året hvor det sker. Jeg er rædselslagen for edderkopper og hunde, som i virkelig virkelig bange og dem afskaffer man jo heller ikke bare sådan lige ;)

:btopic

Min mand kom i øvrigt lige hjem og havde brugt for 800 kr. inkl. diverse bordbomber, hundeproppistoler, børnegejl osv. Det er vist første gang han har brugt så meget :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt idag. Det blev vist ca. 240 kr. Vi købte en børnepose, knaldperler, og så 10 raketter til manden. Vi har ellers ikke haft fyrværkeri, i de år vi har haft børn. Men i år, ville vores ældste søn gerne have lidt. Det er hans far der skal fyre det af. Men vi synes godt at han måtte få lidt.

Jeg synes fyrværkeri er flot, men holder mig inden døre, er også en bangebuks. Det der virkelig irriterer mig, er alle de kanonslag og strygere. Hvorfor er det sjovt?? Jeg forstår det ikke! <_< Alle raketter idag skal også brage som bare fa..... :angry

Men elsker tilgængæld, alle de indendørsting, bordbomber, guirlander, serpentiner osv. :toot Her er altid MEGET pyntet op! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger intet på fyrværkeri. Nyder de andres mens jeg er indenfor i varmen.

Og skulle alle ende med at gøre som jeg så der ikke var fyrværkeri så fred være med det.

Til gengæld gør jeg noget ud af maden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også bange for stjernekaster og bordbomber. Særligt stjernekaster de er herre farlige :lol

:lol :D Ja jeg plejer også kun lige at brænde toppen af stjernekasterne, og så hurtig give den videre til den første og den bedste der står i nærheden. Synes altid gnisterne lander på mine hænder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber ikke fyrværkeri :) Jeg kan godt lide at kigge på når andre fyrer raketter af, men hvis alle droppede det, så levede jeg også fint med det. :)

Heksehyl og andet fyrværkeri, der ikke kan ses, men kun høres, måtte MEGET gerne være forbudt, hvis I spørger mig :P

Hvis vores børn får interesse for det, så køber jeg nok nogle knaldperler og stjernekastere til dem når det er, men det bliver nok også det vildeste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme plejer vi at købe for mellem 500-700 kroner. Jeg synes det er sådan en hyggelig og festlig måde, at fejre indtrædenen til det nye år. Derudover synes jeg også det er vildt smukt.

Vi har selv en hund herhjemme. Og hun EEEEEELSKER nytårsaften. Hvis det stod til hende, ville hun være udenfor til den sidste raket i byen, var blevet skudt af. Det er simpelthen så sjovt.

I år køber vi dog intet - heller ikke bordbomber. Vi har vores smukke adopterede datter, at tage hensyn til og vi vil ikke forskrække hende med bordbomber, og én af os skal jo alligevel være inde i huset klokken 12 for at holde øje med om hun vågner. Vi bor dog klods op og ned, af et militært skydeterræn, og vi håber og krydser fingre for at alle de mortergranater, bomber, misilier og hvad ellers de kan finde på at skyde af til daglig, har hærdet hende lidt :whistling

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 øre.

Og så har jeg også tre kasser heksehyl :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER