Sookie

Long time, No see...

18 indlæg i dette emne

............

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gode forslag til navn på butik

modtages også gerne over PB :) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, ingen der kan hjælpe ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil sælge andre mærker, skal de jo kontaktes med henblik på køb af billeder og ret til salg af deres tøj..

der er mange ting du skal tænke på og jeg ville hellere end gerne hjælpe, men sidder på fra mobilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil sælge andre mærker, skal de jo kontaktes med henblik på køb af billeder og ret til salg af deres tøj..

der er mange ting du skal tænke på og jeg ville hellere end gerne hjælpe, men sidder på fra mobilen.

Tak tak :-)

men tror ikke at du har forstået det rigtigt.

Jeg mangler et sted at starte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke nogle kurser til selvstændige, der hvor du bor, eller i nærheden? Jeg ved at der er nogle rundt omkring i landet, der tilbyder denne hjælp, og startdelen af det er vist gratis, så vidt jeg husker. De vil helt sikkert kunne hjælpe dig med rækkefølgen af ting der skal gøres, udarbejdelse af forretningsplan osv... Og jeg mener også at det er muligt at få nogle sparringspartnere derigennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre ikke give nogen gode råd, men vil bare sige held og lykke :goodluck Håber du får det hele op og køre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen tilbage :balloons

Jeg aner desværre intet om den slags. Men rigtig meget held og lykke med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg prøver ;-)

Din forretningsplan skal bestå af ide, hvordan, hvorledes, mellem mål samt mål tre scenarior worst, middel og Best case. Budget ( og du SKAL hive løb ud til dig selv) ( worst case der skal du skrive hvordan du vil afvikle din forretning hvis det ikke lykkes) jeg elsker budgetter så sig til hvis du skal have ledetråde den vej ;-)

Så kommer det sjove kontakt leverandør og her skal du huske at kigge på hele markede og ikke kun på eks. Molo Esl osv. Det har alle, du bliver nødt til at satse på at skilde dig ud ;-) der findes mange andre som også laver fedt tøj ;-) husk du skal forhandle om priserne det er købers markede. Husk det er bedre at satse småt og tage flere mærker osv. Ind end det er at afvikle.

Hvem skal lave din hjemmeside ? For det skal du også have med ( også i dit budget) du skal have nogle som kan teste for dig.

Hvem og hvor vil du markedsføre dig, så vi kan finde den?

Hvem skal stå for alt det administrative ?

Hvad kan du ? Kreative type adm. Type osv. Hvor er dine spidskompetancer ? Har du tænk om der er noget du ikke kan eller vil tage for lang tid i forhold til andet.

Det er lige mine tanker, jeg er på fra Tlf så det er nok lidt kludret så sig lige til.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med det :balloons Glæder mig til at høre mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en liste saa lang og flere gode hjemmesider med hjaelp at hente. Jeg skal nok lige melde mere ind, naar jeg faar tid.

Det er en lang process, men trods alt lettere i DK end i Italien rent bureaukratisk.

Du kan dog starte med at brainstorme med alt, hvad du kan komme i tanker om hvad angaar et laekkert forretningskoncept, mere konkret:

Hvad er det specielle, du/din forretning kan tilbyde dine kunder (oekotoej, farverigt toej, basistoej, kvaliogdyrt eller kvalioglavepriser, gratis gaveindpakning, fast lav pris paa lev, lev fra dag til dag - kort sagt: hvad kan du levere?

Hvad er din forretnings vaerdier(3-10 konkrete vaerdier), mission(at levere kvali til laekre smaaboern fra 0-6 aar? Eller mere end det?)og vision(hvor vil du hen?)?

Hvem er din maalgruppe?

Hvad skal dine varer opfylde af kriterier for at leve op til dine krav i forhold til vaerdier, mission og maalgruppen?

Hvor kan du faa de varer fra?

Og kan du faa love at blive saelger af disse specifikke varer? Herunder, hvordan praesenterer du dit koncept for leverandoeren, saa dit koncept sparker r.. og du kan blive videresaelger af varerne?

En anden tanke er: den der saelger til alle, saelger til ingen! Er der en niche, et hul, mangler det noget paa markedet? Fysisk konkurrent er 25 km vaek, men paa nettet ligger butikker med boernetoej som perleraekker - eller hvad?

Lyder maaske voldsomt, men det er vigtigt at have disse ting helt paa plads fra start! Foer forretningsplanen endeligt kan udfaerdiges.... Fat mod, der er nok at tage fat paa, men det kan lykkes :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaa ind paa Amino.dk, hvor du kan finde svar paa RIGTIG meget. Martin Thorborg er dygtigt til e-handel. Se lidt Thorborg TV om ikke andet saa for motivationen og de smaa tips til f.eks. launch-plan.

Og ja, vigtigt, hvad kan du selv og hvad skal du finde/koebe dig hjaelp til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skulle bestemme, så ville jeg ønske at der var en børnetøjbutik, med tøj UDEN æbleprint og skrigfarver ud over det hele. Er så træt af den slags tøj. Lav en butik med tøj ala det kronprinseparrets børn går i. Det ville jeg i hvert tilfælde købe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ring til forhandlerne... det er sindsygt svært at få nogle leverandører til net-butikker..

pøj pøj med det :goodluck :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg prøver ;-)

Din forretningsplan skal bestå af ide, hvordan, hvorledes, mellem mål samt mål tre scenarior worst, middel og Best case. Budget ( og du SKAL hive løb ud til dig selv) ( worst case der skal du skrive hvordan du vil afvikle din forretning hvis det ikke lykkes) jeg elsker budgetter så sig til hvis du skal have ledetråde den vej ;-)

Så kommer det sjove kontakt leverandør og her skal du huske at kigge på hele markede og ikke kun på eks. Molo Esl osv. Det har alle, du bliver nødt til at satse på at skilde dig ud ;-) der findes mange andre som også laver fedt tøj ;-) husk du skal forhandle om priserne det er købers markede. Husk det er bedre at satse småt og tage flere mærker osv. Ind end det er at afvikle.

Hvem skal lave din hjemmeside ? For det skal du også have med ( også i dit budget) du skal have nogle som kan teste for dig.

Hvem og hvor vil du markedsføre dig, så vi kan finde den?

Hvem skal stå for alt det administrative ?

Hvad kan du ? Kreative type adm. Type osv. Hvor er dine spidskompetancer ? Har du tænk om der er noget du ikke kan eller vil tage for lang tid i forhold til andet.

Det er lige mine tanker, jeg er på fra Tlf så det er nok lidt kludret så sig lige til.

Held og lykke

Perfekt indlæg... 1000tak :) jeg må i gang med budget - og så må jeg ringe rundt her efter nytår til leverandørerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt indlæg... 1000tak :) jeg må i gang med budget - og så må jeg ringe rundt her efter nytår til leverandørerne. :)

Selv tak, og forresten siden jeg spørger om dine spidskompetancer, hvis du ikke fatter en Meter omkring bogførring og budget, men derimod er maks kreativ. Skulle du overveje at købe dig til den ydelse for at du ikke skal bruge søndag formiddag på det og ikke ser din familie og ender som en gammel sur kone :whistling Nå men det skal du også have med i din forretningsplan samt budget. Og det er bedre at sige det er jeg knap så god til så der skal jeg have hjælp istedet for at køre dig selv ned.

Hov fik jeg forresten sagt good luck :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige held og lykke, håber det lykkes for dig.

Du kan evt. prøve at kigge på startvaekst.dk den side brugte vi meget dengang vi havde "iværksætter" på handelsskolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som selvstændig er et godt netværk godt at have - sparring mv.

Kan anbefale WIB (Women in business) der har mange netværksmøder, workshops mv. rundt om i landet :)

På SKAT's hjemmeside kan du også finde workshops / foredrag som er gratis og giver grundlæggende forståelse for hvordan man gør ift. at starte op som selvstændig. De er også vældigt gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER