Guest Cirkeline88

Cirkelines Vej Mod Et Sundere Liv - Starter forfra

180 indlæg i dette emne

Hvor dejligt, at han kan overtales og hvis bare han skal have lidt dressing på og du kan lade være, så er det jo også et hit :glad

Jeg har desværre ikke prøvet en lakselasagne selv, tjek lige den her , men jeg ville skifte spinat ud med lidt mere fisk og nogle andre grønsager - porrer, hvidkål, bok choy, peberfrugt, squash eller hvad man nu synes er lækkert sammen med laks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt du har fået kæresten med på at spise sundt. Håber det går godt med vægten :kram2

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det, jeg har sagt det før. men nu starter jeg helt forfra, sammen med kæresten. han kunne godt trænge til at tabe sig et par kg.

jeg har ikke noget mål, men har indtil videre sat målet på min ticker til 30,7 kg for så er jeg nede på 80 kg. når jeg regner bmi ud mener den at jeg skal ned på 64 kg fordi jeg er ca. 160 høj. men det mener jeg er lidt urealistisk. det kommer jeg aldrig ned på :)

held og lykke til os, håber det går denne gang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke et godt mål! Held og lykke - det er altid nemmere, når man er 2 om det. Jeg vil tillade mig at følge med og lade mig inspirere. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme er både manden og jeg med på den sunde vej og vejen til en slankere udgave, og det hælper helt enormt.

Jeg håber I kommer godt afsted, og kan støtte hinanden. :goodluck :goodluck

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, sikke et godt mål! Held og lykke - det er altid nemmere, når man er 2 om det. Jeg vil tillade mig at følge med og lade mig inspirere. :-)

det er altis dejligt når nogen følger med :)

Her hjemme er både manden og jeg med på den sunde vej og vejen til en slankere udgave, og det hælper helt enormt.

Jeg håber I kommer godt afsted, og kan støtte hinanden. :goodluck :goodluck

Mie

jeg tror også på at det blive nemmere når vi er to. for der er ærlig talt ikke noget ved at jeg spiser masser salat, grøntsager og frugt og han spørg om vi skal spise pizza eller burger king :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så så man mig på vej ud og løbe i mine dejlige løse joggingbukser, som så har fået 60 grader og er krympet rimelig meget, så dem kan jeg så ikke passe mere <_<

også har kæresten og jeg fået en tid hos en diætist så det glæder jeg mig til at prøve :) forhåbentlig har hun nogle gode råd og nogle forslag til hvordan vi ændre vores kostvaner uden at det koster en bondegård :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har de sidste par dage været rigtig øm i den nederste del af maven, det er rigtig ubehageligt og jeg har aldrig oplevet det før.

er der nogen der kender det/har prøvet det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med en diætist, jeg håber hun kan hjælpe jer. Håber maven kommer sig igen, for det lyder ikke rart.

:balloons

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så røg det første kg på ca en uge. så jeg er ganske godt tilfreds :)

tror også jeg har fundet mig nogle nye løbebukser så jeg er klar til igen at starte motionen op fra imorgen af :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først lige en :kram Hvor er der dejligt at se at du er så opsat på det, og at det smitter på anden din :glad

Glæder mig til at høre om dine løbe-erfaringer! Jeg er selv startet i dag.. kan dog ikke løbe endnu :blush - Men jeg kan da gå så hurtigt at pulsen kommer godt op - Og det er dét det handler om i starten ihvertfald.

Jeg glæder mig til at følge dig, og heppe på dig :glad

Angående det med maven.. Hvis du ikke har lavet nogle øvelser der involvere de nederste mavemuskler, har det intet med din træning at gøre. Det kan til gengæld være en blære eller underlivsbetændelse.. Eller bare en dum mave dag. Hold øje med dine symptomer og om du skal oftere ud og lade vandet end normalt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først lige en :kram Hvor er der dejligt at se at du er så opsat på det, og at det smitter på anden din :glad

Glæder mig til at høre om dine løbe-erfaringer! Jeg er selv startet i dag.. kan dog ikke løbe endnu :blush - Men jeg kan da gå så hurtigt at pulsen kommer godt op - Og det er dét det handler om i starten ihvertfald.

Jeg glæder mig til at følge dig, og heppe på dig :glad

Angående det med maven.. Hvis du ikke har lavet nogle øvelser der involvere de nederste mavemuskler, har det intet med din træning at gøre. Det kan til gengæld være en blære eller underlivsbetændelse.. Eller bare en dum mave dag. Hold øje med dine symptomer og om du skal oftere ud og lade vandet end normalt :kram

jeg er stadig øm i maven, så jeg har en lægetid imorgen så høre jeg lige hvad det kan være :)

og hvor er det dejligt du hepper på mig, jeg må da lige forbi din tråd (hvis du har sådan en) og heppe lidt på dig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sejt du løber, det er jeg bare ikke særligt god til. og tillykke med det føste kilo er røget, det er skønt ike.

:yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sejt du løber, det er jeg bare ikke særligt god til. og tillykke med det føste kilo er røget, det er skønt ike.

:yiepie

jo det er super dejligt, så føler man at der sker noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er netop kommet hjem fra mit besøg hos diætisten, og ærlig talt så synes jeg ikke at jeg fik meget ud af det.

jo altså jeg blev klogere på nogle ting, f.eks. at nødder og kerner slet ikke er så sunde som de ser ud til, og at knækbrød heller ikke er særlig godt, og at mange rugbrød heller ikke er for gode.

desuden fik jeg det ud af det at man godt må drikke cola og spise chips, man skal bare begrænse det og tænke over hvorfor man spiser det.

hun vejede mig, men jeg vidste jo godt hvad jeg vejede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm. Ja, det kan jeg måske godt sætte mig ind i ikke er super ophidsende. Men måske er der alligevel inspiration at hente?

Jeg tror lidt, man må finde sin egen vej. Det fungerer for mig at tælle kalorier. Det tager rigtig lang tid at veje alting af og regne ud, til gengæld kan man ikke "snyde". Man kan kun vælge ikke at følge kuren. Så er jeg superskrap i hverdagen med et ret begrænset kalorieindtag. 1300 - og det er altså rigtig lidt for mig. Og så slapper jeg af i weekenden - nyder hvis vi er ude, og tager 2 gange af desserten uden dårlig samvittighed. Så det er det råd jeg kan give. Men det er jo meget et temperamentsspørgsmål. Min veninden f.eks. bliver fuldstændig skør i bolden af at tælle kalorier. Jeg bliver det af at veje mig, så jeg bruger målebånd i stedet for. Det kan jeg bedre styre. Så - måske er øvelsen for dig at finde ud af, hvad DU kan være med til?

Jeg synes i hvert fald, det er flot at du har tabt et kilo! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm. Ja, det kan jeg måske godt sætte mig ind i ikke er super ophidsende. Men måske er der alligevel inspiration at hente?

Jeg tror lidt, man må finde sin egen vej. Det fungerer for mig at tælle kalorier. Det tager rigtig lang tid at veje alting af og regne ud, til gengæld kan man ikke "snyde". Man kan kun vælge ikke at følge kuren. Så er jeg superskrap i hverdagen med et ret begrænset kalorieindtag. 1300 - og det er altså rigtig lidt for mig. Og så slapper jeg af i weekenden - nyder hvis vi er ude, og tager 2 gange af desserten uden dårlig samvittighed. Så det er det råd jeg kan give. Men det er jo meget et temperamentsspørgsmål. Min veninden f.eks. bliver fuldstændig skør i bolden af at tælle kalorier. Jeg bliver det af at veje mig, så jeg bruger målebånd i stedet for. Det kan jeg bedre styre. Så - måske er øvelsen for dig at finde ud af, hvad DU kan være med til?

Jeg synes i hvert fald, det er flot at du har tabt et kilo! :)

jeg tror også at man selv skal vælge hvordan man griber det an, og jeg tror måske at jeg kunne bruge det der med at tælle kalorier til noget, men jeg synes bare at det var lidt svært ikke at få nogle reelle råd eller noget i den retning, men kun en slags rettesnor og hendes motto var nærmest "du må alt, bare du tænker dig om".. så egentlig er jeg bare glad for at jeg ikke gik til en diætist privat og gav penge for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror også at man selv skal vælge hvordan man griber det an, og jeg tror måske at jeg kunne bruge det der med at tælle kalorier til noget, men jeg synes bare at det var lidt svært ikke at få nogle reelle råd eller noget i den retning, men kun en slags rettesnor og hendes motto var nærmest "du må alt, bare du tænker dig om".. så egentlig er jeg bare glad for at jeg ikke gik til en diætist privat og gav penge for det..

Jeg betalte for at gå hos en diætist på et tidspunkt. Det var sådan en lidt blandet fornøjelse. Hun startede med at sætte mig på en kur på 1300 kal., hvilket så også er det jeg prøver at holde nu, og som virkelig er hårdt for mig. Men på en eller anden måde stolede jeg bare ikke rigtig på hende, og jeg kan ikke engang forklare hvorfor, og så holdt jeg op igen. Omvendt har jeg alligevel taget nogle ting med mig. Man kan sige, at din diætist har ret i, at man "må alt". Jeg tænker meget på det som om, at der ikke er noget der feder mere end andet. Men hvis jeg skal holde mig inde for et fastsat antal kalorier, er der simpelthen ikke plads til chips. Så hvis jeg vælger at spise chips alligevel, ja, så er det ret sandsynligt, at jeg vil være temmelig sulten resten af dagen, og så vil jeg hellere undvære dem. Omvendt skal man jo optimalt set helst hen et sted, hvor man godt kan nøjes med at tage et stykke chokolade af æsken, uden at være helt syg for bare at få lov til at spise dem allesammen.. Og selvom lige præcis det lykkedes mig i går - og jeg er SÅ stolt! :) så det, at jeg må spise det jeg har lyst til i weekenden, hjælper mig til at være standhaftig i hverdagen, og så taber jeg mig lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betalte for at gå hos en diætist på et tidspunkt. Det var sådan en lidt blandet fornøjelse. Hun startede med at sætte mig på en kur på 1300 kal., hvilket så også er det jeg prøver at holde nu, og som virkelig er hårdt for mig. Men på en eller anden måde stolede jeg bare ikke rigtig på hende, og jeg kan ikke engang forklare hvorfor, og så holdt jeg op igen. Omvendt har jeg alligevel taget nogle ting med mig. Man kan sige, at din diætist har ret i, at man "må alt". Jeg tænker meget på det som om, at der ikke er noget der feder mere end andet. Men hvis jeg skal holde mig inde for et fastsat antal kalorier, er der simpelthen ikke plads til chips. Så hvis jeg vælger at spise chips alligevel, ja, så er det ret sandsynligt, at jeg vil være temmelig sulten resten af dagen, og så vil jeg hellere undvære dem. Omvendt skal man jo optimalt set helst hen et sted, hvor man godt kan nøjes med at tage et stykke chokolade af æsken, uden at være helt syg for bare at få lov til at spise dem allesammen.. Og selvom lige præcis det lykkedes mig i går - og jeg er SÅ stolt! :) så det, at jeg må spise det jeg har lyst til i weekenden, hjælper mig til at være standhaftig i hverdagen, og så taber jeg mig lige så stille.

jeg kan også sagtens bruge noget af det hun sagde, men hun havde f.eks. ikke et forslag til hvor meget jeg skal spise om dagen. måske jeg bare er lidt kritisk, men jeg havde brug for et spark bagi og det fik jeg ikke rigtig af hende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan også sagtens bruge noget af det hun sagde, men hun havde f.eks. ikke et forslag til hvor meget jeg skal spise om dagen. måske jeg bare er lidt kritisk, men jeg havde brug for et spark bagi og det fik jeg ikke rigtig af hende <_<

Det er sgu også lidt slattent af hende. Var det kun 1 konsultation? Jeg ved ikke, om du har råd til at betale en diætist selv. Jeg har selv overvejet, men synes ikke rigtig jeg har pengene lige nu.. Men måske din læge kan give konkret vejledning? Ellers ved jeg, der er flere, der har haft god hjælpe fra den der - åh hvad er det nu, det hedder - tv2 ting, vist? Hvor man kan være med i sådan et online fællesskab og vist også få råd om mad og motion. Det koster et eller andet, men er billigere end diætist..

Ellers tænker jeg måske, at du i virkeligheden ved rigtig meget selv, men måske trænger til, at der er nogen, der "holder øje" med dig, så du kan gå op til lægen og blive vejet f.eks. hver 14. dag. Det er i hvert fald gratis...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu også lidt slattent af hende. Var det kun 1 konsultation? Jeg ved ikke, om du har råd til at betale en diætist selv. Jeg har selv overvejet, men synes ikke rigtig jeg har pengene lige nu.. Men måske din læge kan give konkret vejledning? Ellers ved jeg, der er flere, der har haft god hjælpe fra den der - åh hvad er det nu, det hedder - tv2 ting, vist? Hvor man kan være med i sådan et online fællesskab og vist også få råd om mad og motion. Det koster et eller andet, men er billigere end diætist..

Ellers tænker jeg måske, at du i virkeligheden ved rigtig meget selv, men måske trænger til, at der er nogen, der "holder øje" med dig, så du kan gå op til lægen og blive vejet f.eks. hver 14. dag. Det er i hvert fald gratis...

altså det var den føste konsultation også har jeg fået en tid igen om ca 1 måned, men den ved jeg ikke endnu om jeg muligvis aflyser <_< jeg har ikke råd til at gå til en anden diætist da jeg er på SU, selvom jeg gerne ville..

men ja, ellers blir det nok noget med at blive vejet hos lægen også søge råd andre steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej cirkeline

Hvis du er interesseret i et "nyt" forslag til vægttab. Så smid mig lige en pm. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej cirkeline

Hvis du er interesseret i et "nyt" forslag til vægttab. Så smid mig lige en pm. :)

din inbox er fuld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen er det vejedag, jeg tror ikke der er sket så meget, jeg har ligget syg siden tirsdag aften, men jeg har spist en masse grøntsager så måske er der alligevel sket lidt. desværre har jeg ikke kunnet dyrket motion fordi jeg har ondt i hals og nakke og er helt snotttet, så kan næsten ikke få luft..

Arbejder på at få mine mormorarme væk, har det ikk så godt hvis jeg går i kjole eller en top uden en trøje eller noget på armene når det hænger der og dingler <_<

Kæresten er også mere med på det nu, så det er rigtig dejligt at vi kan følges ad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

på grund af varmen og opgaveskrivning så står menuen idag på koldskål med kammerjunker, også tænker jeg jo, hvor sundt er det egentlig? Altså jeg er med på at kammerjunkerne er lissom småkager, har købt dem med 8 % fedt, men alligevel..

men hvor godt er koldskål mon?

jeg drikker en masse vand, igen på grund af varmen, men så skal jeg bare tisse hele tiden og føler mig egentlig lidt oppustet af al den vand, får man mon vand i kroppen af at drikke for meget vand??

undskylder for den mærkelige tankestrøm, men det er virkelig varmt og min hjerne er indstillet på IT dokumentation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER