Guest Cirkeline88

Cirkelines Vej Mod Et Sundere Liv - Starter forfra

180 indlæg i dette emne

Jeps, og der er mange..

Jeg bruger meget de der miniknækbrød - med gulerod.. De er SÅ fantastiske.. Man køber en kasse, også er de i kassen i pakker med to og to - SÅ nemt!

smart :) jeg må kigge efter nogen når jeg skal ned og handle på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Motion:

et lidt følsomt emne for mig, for jeg har siden jeg gik ud af 10. klasse (i 2005)ikke dyrket regelmæssig motion, jeg har ikke kunne tage mig sammen, og er derfor stoppet efter nogen gange <_<

men jeg er nu begyndt at gå/lunte nogle lange ture (jeg aner ikke hvor lange for jeg har ikke målt ruten :) ), jeg kan ikke løbe (og må heller ikke) fordi jeg har en meget svag ankel som blir overbelastet nemt og hæver voldsomt op :rolleyes så selvom jeg bare går/lunter så skal jeg passe meget på.

jeg ved godt at min ankel delvist er svag pga min overvægt, så får at få vægten hurtigere ned så har jeg besluttet mig for at gå i svømmehallen 2 gange om ugen.

Jeg har det ikke skide godt med at vise mig i en bikini (eller noget andet badetøj, men nu er det altså en bikini jeg har :whistling ) men det skal der arbejdes på, og jeg har det godt i vand, delvist fordi man vejer mindre i vand :biglove

Så endnu et stort skridt er tager: Mere motion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Motion:

et lidt følsomt emne for mig, for jeg har siden jeg gik ud af 10. klasse (i 2005)ikke dyrket regelmæssig motion, jeg har ikke kunne tage mig sammen, og er derfor stoppet efter nogen gange <_<

men jeg er nu begyndt at gå/lunte nogle lange ture (jeg aner ikke hvor lange for jeg har ikke målt ruten :) ), jeg kan ikke løbe (og må heller ikke) fordi jeg har en meget svag ankel som blir overbelastet nemt og hæver voldsomt op :rolleyes så selvom jeg bare går/lunter så skal jeg passe meget på.

jeg ved godt at min ankel delvist er svag pga min overvægt, så får at få vægten hurtigere ned så har jeg besluttet mig for at gå i svømmehallen 2 gange om ugen.

Jeg har det ikke skide godt med at vise mig i en bikini (eller noget andet badetøj, men nu er det altså en bikini jeg har :whistling ) men det skal der arbejdes på, og jeg har det godt i vand, delvist fordi man vejer mindre i vand :biglove

Så endnu et stort skridt er tager: Mere motion :)

:respekt :respekt :respekt Hvor er det godt du nu også tager fat på motionsdelen. Jeg kom til at tænke på du har tidligere søgt ideér til frokost - hvad med fuldkorns pitabrødmed noget kylling og godtmed grønt i?

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt :respekt :respekt Hvor er det godt du nu også tager fat på motionsdelen. Jeg kom til at tænke på du har tidligere søgt ideér til frokost - hvad med fuldkorns pitabrødmed noget kylling og godtmed grønt i?

Mie

ja jeg glæder mig også til at komme igang :) tror jeg vil ta gang/lunte 2 gange om ugen også 1-1 1/2 time i svømmehallen 2 gange om ugen..

ja pitabrød kunne faktisk godt være en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt at du er begyndt at gå nogle ture :)

Jeg har tanker om jeg vil begynde at løbe (først gå til jeg kan løbe i længere tid) når david starter i vuggestue og så tage hunden med ud og få noget motion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke på nogen slankekur, da jeg har normalt BMI heldigvis. :)

Men det er flot at du tager kampen op mod dine kg, så du kan få det bedre og nemmere ved at nå dine mål :)

Selvom jeg ikke er på slankekur, så er der nogle forslag til hvad man evt. kan gøre hvis det er...har selv en stor trang til søde sager og det man ikke må få for meget af...det typisk jo hehe... ;)

Men til madpakken får jeg ofte gulerodssalat med revet æble og rosiner...det smager super lækkert...

Ellers er jeg tilhænger af tortilla pandekager med fyld eller pitabrød med fyld...så sys jeg ikke man får bedre madpakke når vi snakker i den sunde stil! :)

Men derudover er de sunde knækbrød jo også en god ide som mellemmåltid...eller noget frugt...:)

Selv træner jeg i Fitnessworld 2-3 gange i ugen for at holde min vægt og få god kondition...og det er jeg egentlig glad for, men man skal virkelig motivere sig for at komme afsted sys jeg...min motivation er at jeg vil se flot ud i min brudekjole her d. 31. marts såå :)

Nå det var lidt herfra... håber det hjælper lidt til nogle ideer til dig :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt at du er begyndt at gå nogle ture :)

Jeg har tanker om jeg vil begynde at løbe (først gå til jeg kan løbe i længere tid) når david starter i vuggestue og så tage hunden med ud og få noget motion :)

ja og jeg elsker naturen, jeg synes det er så flot at se når alting ændre sig, så egentlig føles det ikke som motion, det er jo sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke på nogen slankekur, da jeg har normalt BMI heldigvis. :)

Men det er flot at du tager kampen op mod dine kg, så du kan få det bedre og nemmere ved at nå dine mål :)

Selvom jeg ikke er på slankekur, så er der nogle forslag til hvad man evt. kan gøre hvis det er...har selv en stor trang til søde sager og det man ikke må få for meget af...det typisk jo hehe... ;)

Men til madpakken får jeg ofte gulerodssalat med revet æble og rosiner...det smager super lækkert...

Ellers er jeg tilhænger af tortilla pandekager med fyld eller pitabrød med fyld...så sys jeg ikke man får bedre madpakke når vi snakker i den sunde stil! :)

Men derudover er de sunde knækbrød jo også en god ide som mellemmåltid...eller noget frugt...:)

Selv træner jeg i Fitnessworld 2-3 gange i ugen for at holde min vægt og få god kondition...og det er jeg egentlig glad for, men man skal virkelig motivere sig for at komme afsted sys jeg...min motivation er at jeg vil se flot ud i min brudekjole her d. 31. marts såå :)

Nå det var lidt herfra... håber det hjælper lidt til nogle ideer til dig :)

:goodluck

jeg elsker tortilla, og man kan komme alting i dem :loveshower

jeg ville rigtig gerne ned i et center, vi har både fitness world og fitnessdk i byen, men for det første synes jeg det er virkelig dyrt (er på SU) og jeg kan ikke li at jeg står og sveder helt vildt og dem ved siden af mig ligner nogle der nærmest ikke anstrenger sig (dog skal fitnessdk ha den ros at de har en kun for kvinder afdeling, den brugte jeg dengang jeg faktisk gik i et fitness center :biglove )

men det hjælper i hvert fald tit hvis man har en motivation, min er jo at blive gravid og ha det godt med mig selv :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er en smule irriteret over min kæreste idag.

det var meningen jeg skulle ned i svømmehallen kl 15 når de åbner, men kæresten har taget mit dankort med på arbejde :( så nu kan jeg ikke komme derned idag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i ikke nogle flasker derhjemme? Eller bare nogle mønter? :) Tit kan man godt finde en løsning, hvis man virkelig gerne vil afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i ikke nogle flasker derhjemme? Eller bare nogle mønter? :) Tit kan man godt finde en løsning, hvis man virkelig gerne vil afsted :)

jeg er gået på jagt efter min sparebøsse som er her et eller andet sted :) skal bare finde 32 kr og det må der helt sikkert være i 50 øre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er gået på jagt efter min sparebøsse som er her et eller andet sted :) skal bare finde 32 kr og det må der helt sikkert være i 50 øre :goodluck

Jeg har selv betalt i svømmehallen med 1 og 2 kroner fra sparegrisen.. Også sidder en af mine studiekammerater sgu deroppe i skranken og smiler dumt og siger "Hold da op, økonomien må se sløj ud hvis du allerede tømmer sparegrisen nu".. Spade ;) Hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv betalt i svømmehallen med 1 og 2 kroner fra sparegrisen.. Også sidder en af mine studiekammerater sgu deroppe i skranken og smiler dumt og siger "Hold da op, økonomien må se sløj ud hvis du allerede tømmer sparegrisen nu".. Spade ;) Hehe.

ja okay det måske ikke en helt heldig situation :) men 1 kroner er jo også penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er jeg kommet hjem efter første besøg i Slagelse svømmehal, og det var ikke lige tidspunktet for mig, der var alt for mnage mennesker, men de har åbent til kl. 20 de fleste dage, så næste gange tror jeg at jeg prøver lidt senere. Ellers er der om mogenen fra 6-8 så må jeg gøre det der, inden jeg skal i skole. selvom det ikke ville være en super løsning, jeg lugter jo langt væk af klor :( men det må de andre jo så bare leve med :whistling

det går også okay med ikke at spise chips, eller faktisk er det ostepops der helt præcist er mit problem :) jeg eeeelsker dem :loveshower jeg kan spise en stor pose af dem om dagen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at synes det bedste tidspunkt er mellem 17.30 og 2000 når man skal svømme.. Der er de fleste familier taget hjem for at spise :whistling

Derudover kan det anbefales at finde en SVØMMEHAL og ikke et badeland. I laaang tid, svømmede jeg i Ikast badeland, og der var SÅ mange børn der legede (Det er fint nok, men når jeg skal svømme gider jeg ikke have en bold i hovedet).

Efter jeg er flyttet til Odense, er der en lillebitte svømmehal, som jeg svømmer i og der er også børn, men abre overhovedet ikke særlig mange (Fordi der ikke er nogle "sjove ting").

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til rund fødselsdag senere på måneden og ville gern ha mig en ny kjole til denne lejlighed, så jeg går ned i en butik hvor der i vinduet er den sødeste korte kjole uden stropper eller ærmer

Ekspedienten er super sød og finder kjolen til mig, her går det op for mig at jeg skal ha en str. 48 eller 50 i kjole <_< (det er virkelig længe siden jeg har købt en kjole!) så det ender med at jeg går derfra uden kjole, for jeg ligner en der har taget et telt på :( :unsure

Virkelig dårlig oplevelse, men jeg er jo igang med at få tabt mig (jeg er bare ikke så god til at gå på vægten for jeg kan ikke li at se tallet :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal til rund fødselsdag senere på måneden og ville gern ha mig en ny kjole til denne lejlighed, så jeg går ned i en butik hvor der i vinduet er den sødeste korte kjole uden stropper eller ærmer

Ekspedienten er super sød og finder kjolen til mig, her går det op for mig at jeg skal ha en str. 48 eller 50 i kjole <_< (det er virkelig længe siden jeg har købt en kjole!) så det ender med at jeg går derfra uden kjole, for jeg ligner en der har taget et telt på :( :unsure

Virkelig dårlig oplevelse, men jeg er jo igang med at få tabt mig (jeg er bare ikke så god til at gå på vægten for jeg kan ikke li at se tallet :whistling )

Nu arbejder jeg selv i en tøjbutik - og tøjstørrelserne kan virkelig være meget forskelligt..!

Men ja, det er en øv oplevelse.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu arbejder jeg selv i en tøjbutik - og tøjstørrelserne kan virkelig være meget forskelligt..!

Men ja, det er en øv oplevelse.. :(

ja det er rigtig nok, jeg havde det bare så dårligt med mig selv da jeg gik derfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er rigtig nok, jeg havde det bare så dårligt med mig selv da jeg gik derfra

Ej det er da en rigtig øv oplevelse , så bliver man bare nedtrykt :(

Nu skal du jo på vægten en gang om ugen, man skal heller ikke gå på vægten hver dag - puha så får man da stress :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er da en rigtig øv oplevelse , så bliver man bare nedtrykt :(

Nu skal du jo på vægten en gang om ugen, man skal heller ikke gå på vægten hver dag - puha så får man da stress :)

ja det var ikke særlig sjovt..

og det er egentlig dejligt at have nogle at følges med mht. vægten, ment på den måde at vi alle sammen vejer os samme dag og opmuntre hinanden til ikke at falde i og kæmpe videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag valgt at dele mit vægttab lidt op, jeg har stadig ingen datoer på (og det kommer der heller ikke, for jeg vil ikke presse mig selv, bare ta det stille og roligt) men jeg tager 5 kg. af gangen så virker det mere overskueligt end de knap 30 kg. jeg som minimum skal af med :)

Så mit 1. delmål er altså 5 kg. :goodluck faktisk blir alle mine delmål 5 kg. :)

Jeg har også besluttet at belønne mig selv lidt når hvert delmål er nået, ikke med noget stort eller noget, men noget lækkert til mig selv, f.eks. et lækkert sæt undertøj (jeg har hørt man taber sig på brysterne også så det kommer jeg jo også til at mangle) eller et smykke (jeg har en ting for øreringe :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag valgt at dele mit vægttab lidt op, jeg har stadig ingen datoer på (og det kommer der heller ikke, for jeg vil ikke presse mig selv, bare ta det stille og roligt) men jeg tager 5 kg. af gangen så virker det mere overskueligt end de knap 30 kg. jeg som minimum skal af med :)

Så mit 1. delmål er altså 5 kg. :goodluck faktisk blir alle mine delmål 5 kg. :)

Jeg har også besluttet at belønne mig selv lidt når hvert delmål er nået, ikke med noget stort eller noget, men noget lækkert til mig selv, f.eks. et lækkert sæt undertøj (jeg har hørt man taber sig på brysterne også så det kommer jeg jo også til at mangle) eller et smykke (jeg har en ting for øreringe :whistling )

Rigtig god ide :)

Jeg tabte mig fra 100F til 80C/D <_< Desværre fulgte huden bare ikke med, så det kræver virkelig en god BH :whistling Så Undertøj er en god ide, men det ville jeg nu vente med til du var helt i mål også købe en virkelig god en :) Eller to ;)

Smykker er fantastisk - for det bliver ikke for småt :) Tøj er også en god ting at belønne sig med - Jeg købte altid et par "motivationscowboybukser" - et par bukser som sad ULTRA stramt, eller ikke kunne lukkes - også var det SÅ fantastisk når man ENDELIG kunne lukke dem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god ide :)

Jeg tabte mig fra 100F til 80C/D <_< Desværre fulgte huden bare ikke med, så det kræver virkelig en god BH :whistling Så Undertøj er en god ide, men det ville jeg nu vente med til du var helt i mål også købe en virkelig god en :) Eller to ;)

Smykker er fantastisk - for det bliver ikke for småt :) Tøj er også en god ting at belønne sig med - Jeg købte altid et par "motivationscowboybukser" - et par bukser som sad ULTRA stramt, eller ikke kunne lukkes - også var det SÅ fantastisk når man ENDELIG kunne lukke dem :loveshower

Altså jeg tænker at bh'er køber jeg når der er brug for det :) hvis jeg ikke kan være i de gamle mere så det jo tid :) men jeg ved jeg har nogen gamle som jeg kan klare mig med lidt hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg startet i skole igen, så nu er der plads til en egentlig kostplan. For der er nogle tider der skal overholdes :)

Om morgenen spiser jeg som regel noget musli, ved ikke hvad jeg ellers skal finde på <_<

om formiddagen spiser jeg noget frugt eller nogle gulerødder sammen med noget knækbrød

Til frokost (den spiser jeg altid herhjemme) variere det lidt, de fleste dage er det wok med ris og grøntsager også kylling eller noget andet kød, eller pitabrød med masser af grønt i :loveshower

Om eftermiddagen spiser jeg noget frugt hvis jeg er sulten

Til aftensmad er det meget forskelligt, men det involvere ofte grøntsager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det går okay her, har dog haft lidt dårlig mave de sidste par dage og idag er det rigtigt slemt, har mavekramper meget lig dem jeg har når jeg skal ha menses, men det er ikke den tid endnu (har lige haft det <_< ) Det er meget irriterende <_< men jeg prøver at blive ved med at spise sundt (jeg har ikke motioneret så meget de sidste par dag for skal helst være inden for rækkevidde af en toilet :whistling ) og det går ret fint :)

Det har været lidt svært at indføre grøntsaget stort set hver aften, overfor min kæreste. han er ret kræsen på det punkt, og springer helst over <_< Så det er egentlig kun mig selv jeg laver det til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER