Tumlepigen

Slut med natmad hvornår?

16 indlæg i dette emne

I min mødregruppe talte vi i dag om, hvornår man begynder at vænne sin baby fra at skulle have mad om natten. Nogle sover allerede igennem, andre vil snart gerne begynde på afvænningen.

Min tøs bliver 6 måneder i morgen, og jeg er så småt begyndt at overveje, hvornår man kan begynde at vænne hende fra? Hun får to gange grød/mos om dagen, og MME to gange og ofte en flaske om natten. Hun er en stor pige, så natmaden er ikke nødvendig af den grund. Jeg regner med at tale med min SP primo januar om det. Jeg har lidt svært ved at overskue projektet, da det jo er nemt at give hende en flaske om natten, og så sover hun videre = jeg kan også sove videre (er såååå dårlig til ikke at få min søvn).

Jeg er nysgerrig på, hvornår I begynder/begyndte på at vænne baby fra natmaden? Hvordan gjorde I det, og hvor lang tid tog det før baby havde accepteret det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik afvide at baby ikke behøver natmad mere fra de 6 måneder, jeg kunne dog ikke helt få mig til at tage kampen der mod min lille bitte baby ;) Så da hun var 7 måneder tog jeg kampen op.. 2 uger efter sov hun igennem og har gjort det lige siden :) Så det helt klart det værd. Håber du får en nem "kamp"

Uanset hvornår man vil tage kampen og lade barnet sove igennem om natten, anbefales det når barnet har fået sin første tænder (senest når kindtænder er kommet) at stoppe med natfodring da det giver dårlige tænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at baby ikke behøver natmad mere fra de 6 måneder, jeg kunne dog ikke helt få mig til at tage kampen der mod min lille bitte baby ;) Så da hun var 7 måneder tog jeg kampen op.. 2 uger efter sov hun igennem og har gjort det lige siden :) Så det helt klart det værd. Håber du får en nem "kamp"

Uanset hvornår man vil tage kampen og lade barnet sove igennem om natten, anbefales det når barnet har fået sin første tænder (senest når kindtænder er kommet) at stoppe med natfodring da det giver dårlige tænder.

Tak - jeg har også hørt 6 måneder, men også 8-9 måneder og at de skal være fuldt på fast føde...?

Hihi, kan godt lide at du skriver "lade barnet sove igennem" - altså hun må gerne gøre det nu ;) (ikke at jeg skal klage, for hun gør det af og til)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - jeg har også hørt 6 måneder, men også 8-9 måneder og at de skal være fuldt på fast føde...?

Hihi, kan godt lide at du skriver "lade barnet sove igennem" - altså hun må gerne gøre det nu ;) (ikke at jeg skal klage, for hun gør det af og til)

Nadja blev stadig ammet halvt om dagen næsten tror jeg.. Vi var først gået igang med at prøve med grød et par uger før og stadig kun store smagsprøver.. altså lang fra fuldt på fast føde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn var 9 mdr davi stoppede med natmad. Det gik faktisk rigtig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at baby ikke behøver natmad mere fra de 6 måneder, jeg kunne dog ikke helt få mig til at tage kampen der mod min lille bitte baby ;) Så da hun var 7 måneder tog jeg kampen op.. 2 uger efter sov hun igennem og har gjort det lige siden :) Så det helt klart det værd. Håber du får en nem "kamp"

Uanset hvornår man vil tage kampen og lade barnet sove igennem om natten, anbefales det når barnet har fået sin første tænder (senest når kindtænder er kommet) at stoppe med natfodring da det giver dårlige tænder.

Er der bare en uskreven regel om når man siger/skriver sådan ting bliver man straks straffet.. Havde da bestemt en ung dame der ikke sov igennem i nat.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine sover igennem af sig selv... Hun begyndte med det, da hun var tre enhalv måneder gammel :7himmel Men det kan jo nå at vende mange gange endnu :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der bare en uskreven regel om når man siger/skriver sådan ting bliver man straks straffet.. Havde da bestemt en ung dame der ikke sov igennem i nat.. <_<

Hihi!

Jeg tror det desværre - man får det jinxed!!! Pas på med, hvad du siger/skriver! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine sover igennem af sig selv... Hun begyndte med det, da hun var tre enhalv måneder gammel :7himmel Men det kan jo nå at vende mange gange endnu :whistling

Blærerøv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt? :unsure

Vores datter er 5½ måned og hun sover ca 7 timer igennemsnit om natten og så vågner hun og får flaske og så sover med det samme igen 6 timer mere.

hvordan vænner man en baby af med natmad- hvis de vågner pga sult, hvad gør man så?

hvordan har i gjort da i tog kampen op mod natmaden ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt? :unsure

Vores datter er 5½ måned og hun sover ca 7 timer igennemsnit om natten og så vågner hun og får flaske og så sover med det samme igen 6 timer mere.

hvordan vænner man en baby af med natmad- hvis de vågner pga sult, hvad gør man så?

hvordan har i gjort da i tog kampen op mod natmaden ? :)

Puha i dit tilfælge tror jeg ikke jeg ville tage en kamp hvis du kun lige er op en gang og hun sover så meget sammenhængende.. måske hun selv slipper den sidste tår om et par måneder. I mit tilfælde skulle jeg give mad hver 2. time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget med forskel om Sofia sover hele natten uden mad.. Hun bliver godt fodret af om aftenen og sommetider vågner hun og vil have mad og andre gange ikke.. Jeg tror hun er inde i en overgangsfase lige nu, for hun kan sagtens vågne og græde og når jeg så laver en flaske til hende, drikker hun måske 10 ml = hun er slet ikke sulten.. Hvis jeg prøve at give hende sutten græder hun bare endnu mere, men hvis jeg tager hende op og holder hende tæt ind til mig og nusser hende, så falder hun i søvn igen i mine arme :7himmel Så mange gange er hun slet ikke sulten, så mangler hun bare lige lidt mor eller far :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Jeg kunne tænke mig flere erfaringer, også omkring hvordan I helt konkret gjorde det, da det blev tid til ingen natmad? - fik baby sut hver gang den vågnede, sov/lå I på værelset hos baby i de nætter det stod på etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan det er med flaskebørn, men jeg har ladet mig fortælle at med ammebørn skal det være faren, der tager afvænningen. Og så bare tilbyde barnet vand som det eneste. Tror ikke det er en god ide at sove med barnet, hvis dette ikke er vant til det, men aner det ikke.

Jeg regner med at Erica skal vænnes fra mens min mand har barsel - så han kan overskue et utilfreds barn det halve af natten.

Jeg har en veninde som prøvede at vænne sit ammebarn fra, men måtte give op - en måned senere skulle hun nemlig hjemmefra i 5 dage. I de fem dage var det jo faren, der havde tjansen og derefter var barnet vænnet fra.

Man kan jo også håbe på at barnet selv siger stop...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde da han var 7 måneder , og tænkte nu bliver det hårdt - men han fik en flaske kl 22 og alt gik fint og det gør det stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input. Jeg kunne tænke mig flere erfaringer, også omkring hvordan I helt konkret gjorde det, da det blev tid til ingen natmad? - fik baby sut hver gang den vågnede, sov/lå I på værelset hos baby i de nætter det stod på etc.

Jeg gik ind til hende (hun var ammebarn) og bare gav hende vand af en kop, lagde hende ned og nusset lige 5 sek og gik igen. Hun græd så, men gik så frem og tilbage fra gangen til hendes værelse hvert minut og nusset hende for at hvis jeg var der, men at hun hverken kom op eller skulle have mad. der gik vidst i alt 2 uger til hun sov helt igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER