Maybe

Ønsker gravilitet, men livstil?????

10 indlæg i dette emne

Hej :huh

Jeg står i den situation at jeg/vi gerne vil være gravide.

Men er jeg ene og alene om at føle sig MEGET overvældet overalt det man må og ikke må når bare man OVERVEJERE OG PRØVER, at blive gravid.

Jeg tænker at mine omgivelser ville lægge mærke til det med det samme at vi prøver hvis jeg ændrede det hele, og det ønsker jeg ikke.

Faktum er at jeg elsker et godt glas rødvin eller øl. Ikke at jeg drikker hver dag, men den kan ca. 6 uge få lidt gas, men mere det at jeg MEGET SJÆLDEN siger nej til at glas eller 2, også bliver det ved det.

Men nu høre man jo, at man næsten ikke må tænke på alkohol når man overvejer at blive gravid.

Så er der 117 andre ting…. og jeg bliver nærmest bims af at tænke på det.

Jeg er fornyligt kommet ud af mit forbrug af Light produkter, det var for højt synes jeg selv og ønskede at ændre det, så det blev ændret, og forbruget er næsten væk.

Så er der det der med sukker, behøver jeg at sig at her i juletiden er det lettere svært at mindske, + at jeg vejere lidt for meget, men ikke katastrofalt.

Igen noget jeg arbejder på, men lettere svært når man elsker god mad. Det skal dog siges jeg elsker grønsager og mange andre sunde ting, som jeg lige så gerne sætter tænderne i som så meget andet, men ja….

Det skal tilføjes jeg er streng ikke ryger.

Ja det var lidt tanker herfra…

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand stoppede med at tage alt for varme bade, men ellers har vi intet ændret i livsstil, og jeg blev gravid i 4. cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Jane

jo ok :)

jeg tænker også man kan ændre for meget, for man siger jo også man bare skal slappe af, men helt ærlig så ville jeg have pænt svært ved, hvis jeg hele tiden skulle tænke. nej nej nej, husk husk husk :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, så ville jeg vente med at tænke over alle de ting indtil jeg var gravid. Det er da ikke til andet end at få stress over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at det goer det nemmere at blive gravid, hvis man fokuserer helt vildt paa at aendre ting og sager. Men de smaa ting kan jo spille ind, saa tag da det, I har nemt ved at aendre, saalaenge I har styr paa de vigtigste ting, som rygning og meget overvaegt. Vi blev foerst gravide i den cyklus, hvor vi egentlig havde sat det paa standby og jeg drak et glas roedvin eller 2 hver dag :D

Det var 4. cyklus, efter vi ligesaa stille var begyndt. Saa har jeg indfoert aendringer derefter - mest sundhedsstyrelsens anbefalinger og ellers min egen intuition :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage det hele med et gram salt. Tag et glas rødvin når du føler for det (selvfølgelig ikke hvis du føler for 3 flasker om dagen - you get the picture ;) ) og tag det stille og roligt. De kloge hoveder siger, at du ikke deler blod med barnet de første 6 uger, så et glas vin vil ikke gå i barnet så at sige.

Derudover ved i ikke endnu, hvor lang tid det kan tage. I kan være heldige at ramme plet første gang - men hvis jeres proces er længere, kan det hurtigt blive kedeligt i længden.

Da vi havde gang i projekt baby drak jeg et glas eller 2 ved hyggestunder og festlige lejligheder, men heller ikke mere. Bare for hyggens skyld. Drak faktisk 2 somersby aftenen før jeg testede positiv. :whistling

Tag det med måde. Jeg ville ikke drikke hjernen ud, men heller ikke afholde mig 100% ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre.. Man kan gøre livet for surt for sig selv.

Jeg forsatte med at drikke alkohol til jeg fik en positiv test. Drak mig dog ikke fuld mellem æl og testdag, men holdt mig ikke fra en enkelt genstand eller to.

Den eneste ændring jeg foretog derudover var at begynde på folsyre, da det anbefales når man prøver at blive gravid.

Ellers lyder det jo til du har en fornuftig livsstil så forsæt du bare med det og nyd processen.. Så kan du altid lave flere ændringer når du bliver gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen

Tak for jeres svar.

Nu er jeg noget mere rolig, jeg har besluttet mig for at løbende som div. shamponér osv. skal skiftes ud, bliver det med Neutral, ikke noget hysterisk, men ja det skader jo ikke.

også vil jeg nyde min rødvin og lidt rødt kød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som ovenover skrevet, folsyren er vigtig, før du bliver gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER