Tumlepigen

Opbevaring af hjemmelavet grød/mos

12 indlæg i dette emne

Hvordan opbevarer I den hjemmelavede grød/mos?

Jeg laver gerne en større portion, så noget kan fryses ned for ikke at skulle stå i køkkenet konstant. Jeg har hidtil brugt nogle små 1 dl-bøtter, men der er ikke nok til en portion, hvis en portion er jf opskrifterne i Sundhedsstyrelsens "mad til spædbørn og småbørn". Jeg synes også, at det virker til, at Filippa godt kan spise lidt mere nu, men har ikke særlig mange små bøtter...

Hvad gør I andre? Hvor køber I evt små bøtter? Egentlig gider jeg jo ikke investere en formue, for det er jo kun for en begrænset periode, men jeg har jo også brug for dem nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg opbevarer det i køleskabet.

Mos kan holde sig to dage udover den dag, det blev lavet. Jeg lavet grød i microen på max to min, så der laver jeg som regel kun en portion. Skal jeg ud i løbet af formiddagen laver jeg dobbelt, så der er til frokost. Ellers kan det også sagtens holde til dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten skuffen fyldt med tupperware. De har nogle børneskåle, der kan tåle frys og micro og passer med en dobbelt portion grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fryseren fyldt med frugtmos frosset ned i dl-størrelser (som jeg ofte skærer i 4, da det jo kun lige skal søde grøden). Selve grøden laver jeg fra dag til dag - troede ikke den kunne holde sig?

Jeg er ikke begyndt på grønsagsmos endnu, men har planer om at lave tre portioner ad gangen og så bare gemme i køleskabet. Kunne man måske også fryse - bum, har jeg ikke overvejet endnu, da Erica stadig kun er på et skemåltid, som er grød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes min SP sagde at man ikke kan fryse grød.

Hun foreslog at man laver en større portion uden MME og sætter i køleskabet, hvor det kan holde sig to dage.

Når man så tager en portion og har varmet den op, så tilsætter man MME, så det ikke mister nærig af at blive kogt op.

Jeg har også nogle små plasticskåle. Tror de er fra Bilka :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare brugt at fryse mos ned i små 2 ltr fryseposer.... Det er nemt, og poserne er billige nok når det kun er for en periode :)

(altså, jeg putter 1 dl i hver pose)

Posen kan gå direkte i micro, og når mosen er tøet op klipper jeg et hjørne af posen og klemmer mosen ud i grøden.....

Jeg vil tro man kan gøre det samme med grød (hvis det altså kan fryses... Har aldrig prøvet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare brugt at fryse mos ned i små 2 ltr fryseposer.... Det er nemt, og poserne er billige nok når det kun er for en periode :)

(altså putter 1 dl i hver pose)

Posen kan gå direkte i micro, og når mosen er tøet op klipper jeg et hjørne af posen og klemmer mosen ud i grøden.....

Gud hvor smart!

Er det helt almindelige fryseposer der kan tåle det? Anede jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er de helt almindelige :)

Og det er bare dejlig nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er de helt almindelige :)

Og det er bare dejlig nemt :)

Super :)

Ville ellers have troet at de kunne smelte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg hvert fald aldrig oplevet, men jeg skal da ikke kunne udelukke det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg hvert fald aldrig oplevet, men jeg skal da ikke kunne udelukke det ;)

Ha ha... Ellers sender jeg dig regningen på en ny microovn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hat lavet øllebrød og smidt det i fryseren.. Og satser på det 'holder' - Det kan man jo med alm rugbrød i skiver, så mon ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER