Anna1980

har I prøvet det?

13 indlæg i dette emne

Jeg er mega nedtrykt her i eftermiddag. Føler det er mit liv der bliver sat til side hele tiden pga tobias. Manden gør som han altid har gjort, går ude og laver en masse, kører på arbejd, snakker med andre mennesker. Mens jeg "bare" er herhjemme og passer tobias. Og vil jeg nogle steder begynder min mor med at uha du må ikke glemme manden, husk at du også har ham. Du skal huske tobias må ikke få for mange indtryk, uha nu græder han, han vil have opmærksomhed, trods det jeg sidder med ham! Er bare så pisse hamrende træt af alting lige nu. En del af mig har lyst til at løbe skrigende bort! Men elsker jo tobias og manden. Hader seriøst alle de følelser man får ekstra efter en graviditet!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan ikke lige påstå jeg har prøvet det, men hvad med at gå til noget hvor tobias kan komme med? i mit fitnesscenter fx er der meget mor/barn træning... og også bare mor træning hvor barnet så kan ligge og kigge på når det fx er helt lille :) er der ikke nogen fra en evt. mødregruppe du kan mødes med noget oftere? - de er vel lidt i samme situation og har heller ikke noget at lave om dagen når deres mænd er på arbejde?

men kan sagtens flgde dig, helt klart min største frygt ved at få børn, det er barselstiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt ikke at du er den eneste, der har det sådan :kram2

Når min kæreste skal ud, så bliver jeg også sådan lidt <_<

Men jeg synes nu at det er lidt hysterisk at din mor ikke mener at Tobias kan komme med nogen steder. Man behøver selvfølgelig ikke at tage alle mulige steder hen hver dag, men det skader altså ikke at komme lidt ud af huset.

Du kan jo i hvert fald gå en tur med barnevognen hver dag. Bare det at komme ud, synes jeg er rart. Men ellers så mødes jeg med veninder i centeret eller tager på besøg hos mine forældre.

Du kan jo også få nogen til at komme på besøg hos dig?

Vil Tobias gerne tage flaske? Så kunne manden jo evt. også passe ham lidt, så du kan komme ud og være dig selv. Det er altså også vigtigt!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glem hvad din mor siger, det er ælme forlænge siden hun har været bundet så meget på hænder og fødder at hun kan huske hvordan det er <_< <_< En baby kan drive en til vanvid fordi den simpelhen stjæler ens frihed indtil far kan tage mere over.

Og det er bare en så stor omvæltning første gang. Jeg kan huske før vi fik August låste jeg døren hver gang jeg skulle på wc fordi jeg var så blufærdig.

Så fik vi August med kolik så ham med på wc, manden ind og ud. Idag er det det samme udover August kan komme med sin skammel og sidde ved af wcet og sige jeg vil gerne snakke. Arghhhh men ådan er det, det er ens eget ego som skal sættes tilside ALTID men du får din frihed igen :loveshower :loveshower :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan meget nemt komme til at føle at ens hjem er ens fængsel. Men prøv at ændre bare små ting - at det er dig, der tager ud at handle mens far har Tobias alene - det tager ikke længere tid end hvis du lige har givet ham mad, så kan du sagtens tage dig god tid. Jeg NYDER at være afsted en ½-1 time og bare være mig selv og gå og hyggeshoppe.

Og som de andre siger, så lad være med at lytte for meget til din mor - du kender din baby bedst, og hvis du ikke mener Tobias bliver overstimuleret ved at komme mere med ud, så gør da det! Det vil både han og dig have rigtig godt af!

Og hvis tobias vil tage flasken, så lad faren have ham en halv dag, hvor du kan gøre hvad du har lyst til! Ellers så udnyt at der godt kan gå nogle timer imellem han skal spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde du!

Jeg kan kun istemme koret, der siger, at jeg også kender til de følelser - og de er ikke sjove at have :(

Min datter gider fx ikke sove en lang eftermiddagslur i dag, så pt har hun sovet lidt over en time siden kl. 7.30 <_< - og jeg kunne godt lige bruge en pause til at ordne forskelligt og være lidt på BK. Så bliver jeg sqi lidt træt af hende, og så får jeg MEGA-dårlig samvittighed, for hun gør det jo ikke for at genere mig... Så jeg glæder mig til at skulle ud med en veninde i aften og få et pusterum.

Er det mig, der er helt gal på den, men jeg mener, at du giver flaske? For så må du og din kæreste/mand planlægge en dag/aften/et par timer, hvor du kan komme ud for dig selv og mærke, at du stadig er dig, selv om du er blevet mor. Jeg havde en hel dag uden baby i sidste uge, og det var altså skønt! Der er ingen grund til at være flov over, at du har et behov for at være dig selv stadigvæk, for man er meget på, når man har fået baby/er på barsel.

Og jeg er enig med TiaK - herhjemme er det også blevet mig, der handler, så jeg kan få lidt tid væk. Jeg glæder mig til, at hun bliver så stor, at hun kan komme med en gang i mellem...

:kram og håb om at du ser lidt lysere på det hele i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er I søde..

Jeg har det heldigvis bedre, men stadig føler jeg lidt det er et fængsel...

jeg lytter heller ikke så meget til min mor mere, fordi jeg er efterhånden blevet så tryg ved mig selv som mor, at jeg ved hvad der er det bedste for Tobias

jo Tobias er et flaskebarn så umiddelbart burde jeg kunne kører og farmand passer, bortset fra at farmand ikke føler sig tryg ved at være alene med Tobias så længe, det er højst en tur ud og handle for mig lige efter at tobias har spist.. farmand er ikke så tryg ved det, og så har jeg ikke hjerte til at kræve at han skal gøre det.. Jeg er en person der behager alle andre først, og så glemmer jeg mig selv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er I søde..

Jeg har det heldigvis bedre, men stadig føler jeg lidt det er et fængsel...

jeg lytter heller ikke så meget til min mor mere, fordi jeg er efterhånden blevet så tryg ved mig selv som mor, at jeg ved hvad der er det bedste for Tobias

jo Tobias er et flaskebarn så umiddelbart burde jeg kunne kører og farmand passer, bortset fra at farmand ikke føler sig tryg ved at være alene med Tobias så længe, det er højst en tur ud og handle for mig lige efter at tobias har spist.. farmand er ikke så tryg ved det, og så har jeg ikke hjerte til at kræve at han skal gøre det.. Jeg er en person der behager alle andre først, og så glemmer jeg mig selv...

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan slappe ordentlig af, når far ikke er tryg ved at være alene med Tobias. Det gør det selvfølgelig sværere for dig :(

Jeg tænker, at I må finde en vej, der gør det udholdeligt for jer begge to. Du har brug for pusterum, og far har brug for at blive tryg ved at være alene med baby. Kan I øve jer ved fx at aftale, at du en gang om ugen tager afsted, og så er far alene med baby, og så kan I gradvist øge længden af dit fravær?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at faren kun bliver mere tryg ved at have Tobias ved at øve sig? Så synes da helt klart han skal prøve at have ham noget mere. I kan jo starte med at faren har ansvaret for Tobias mens du er hjemme. Jeg elsker de dage hvor min mand har ansvaret for Erica og jeg bare er "lege-tante" - det er også befriende ikke at skulle tænke på bleskift, sovetider og flasker selvom man er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at det kommer lidt af sig selv de næste 14 dage, fordi der har farmand juleferie, så vil forsøge at få ham mere med ind over. Der skal bare lige støbes gulv i børneværelset først. Og så finder farmand vel flere undskyldninger, hvis jeg kender ham ret.

Men lige nu ser jeg frem til den tid når tobias skal have skemad så han kan spise mere sammen med os, det tager også lige lidt stress fra mig håber jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers maa I maaske tage ud sammen ogsaa, taenker jeg? Eller far kan tage ham, mens han sover til at starte med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan jeg også nikke genkendende til.

Jeg husker specielt den første sommer, hvor Leo var et halvt år.

Den sommer var Martin vildt aktiv med at få vores have rigtig flot og det var super hårdt arbejde, han knoklede løs. Men der var stadig tid til at få en øl med naboerne - selvfølgelig.

Og jeg kan huske fornemmelsen af at sidde oppe i sofaen på 1. sal og kunne høre drengene grine og drikke en iskold øl i varmen og tænke: FÅRK det vil jeg også men jeg sidder altså her med et lille pattebarn.

Og jeg har faktisk ikke dårlig samvittighed over at have tænkt de tanker en gang imellem, for jeg er stadig den bedste mamma, som Leo kunne have fået :rolleyes

Så du er ikke unormal, fordi du har de tanker.

I bliver nødt til at træne på det med farmand og trygheden, så du også kan slippe tøjlerne en gang imellem og få lov at komme ud og være DIG selv og ikke mor mere end ½ time ad gangen.

Held og lykke med det

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden min datter var 3 uger har jeg taget på cafe med mine veninder og min datter eller taget ud og shoppet osv, det har gået rigtig fint. Når ens baby ikke skal have flere indtryk tager man bare en stofble og hænger over barnevognes kalesje ( tror jeg det hedder). Det har aldrig været et problem, og når mor er glad er baby for det meste også... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER