s-holm88

Cyste inde i baby!!!

32 indlæg i dette emne

Hejsa... Har lige været til scanning og fået at vide, at min lille pige (i maven) har en stor (sys jeg) cyste i maven, som menes at sidde på hendes ene æggestok. Den måler 3,5 x 4,5 cm. Jeg skal til yderligere undersøgelse. Lægen som scannede ville ikke sige ret meget om det, da han ikke var ekspert!?!

Har nogen hørt om det før eller måske endda oplevet det selv, vil jeg meget gerne høre mere...

Vh. s-holm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har ikke hørt om det før men ville bare sende et kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller aldrig hørt om det før, men hvor er det synd for din bette pige :( så vil lige sende dig et lille opmuntringskram og ønske både dig og din pige alt det bedste :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er bare ikke sjovt når der er noget galt med ens bebser i maven, har selv prøvet det.

Godt nok ikke med en cyste, men kæmpe kram :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare lige sende et kram. Må være svært med uvisheden.. Hvornår har i fået tid til nærmere undersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til yderligere undersøgelser på onsdag, men havde håbet at nogen havde prøvet noget lignende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIn søsters dreng havde en cyste i maven da han blev født. Jeg er næsten sikker på det var en cyste. Den blev opereret væk lige efter fødslen, og det eneste man kan se idag er et ar henover maven. Ellers har han det fint! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit indlæg. Det var lige præcis sådan noget jeg havde brug for at høre ;-) Hvor længe siden er det nu, hvor gammel er han idag? Tak for krammerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han bliver 2 år til februar. Han blev født lidt for tidligt, og jeg tror ikke der gik særlig lang tid fra han blev født og kunne spise selv og til han blev opereret. Mener han blev kørt til Odense til operationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt om det via mit arbejde, men det kan være så meget forskelligt så vær sikker på at blive fulgt og undersøgt af nogle kompetente mennesker så skal de nok give dig svar. Husk ingen spørgsmål er dumme og man skal bare spørge løs, de må jo fortælle jer hvad de forventer herfra. Men tror på det bedst for jer det er jo ikke et vitalt sted den sidder.(Her tænker jeg fx. Hjernen)

Spændt på at hører hvad i får at vide.:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en idé om at det måske er det man før i tiden kaldte en "tvilling", men jeg er bestemt ikke ekspert, jeg kan bare huske at der var en dreng på min skole der var blind på det ene øje fordi han var født med en "tvilling" i øjet. Det var så i virkeligheden en cyste af hud, hår og negle celler eller hvad man kalder det. Både min storesøster og lillesøster har haft sådan en cyste på deres æggestokke men den er først kommet efter de er blevet voksne. Men det er da godt de har fundet ud af det, så du er i gode hænder resten af vejen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man have udvendige cyster?

Jeg skal ikke kloge mig, men min mor har fortalt at da jeg blev født havde jeg "en byld" på min bagdel, som skulle opereres væk. Jeg skulle vist i narkose, men har det glimrende den dag idag og har ikke lidt overlast. :) Ved ikke, om det hjælper dig, for ved som sagt ikke om det overhovedet er det samme som en cyste... Men måske :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man have udvendige cyster?

Det fik jeg at vide, men om det er rigtig ved jeg ikke :o Det kan vel undersøges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... Fuglemor du kan tro jeg skal spørge løs på onsdag. Jeg vil gerne have det hele at vide... Frygter bare det ikke bliver noget konkret vi får at vide. Vi må se. Jeg ser i hvert fald frem til onsdag.

Vh. Sus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke noget til det, men jeg havde selv en vandcyste på æggestokken da jeg blev nakkefoldsscannet med vores lille datter.. Da vi kom til MD scanningen var den væk igen :)

Har de snakket noget om, at den kan forsvinde af sig selv igen, inden hun bliver født ??

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status efter sidste scanning idag er, at cysten ikke kan forsvinde (springe) af sig selv, da der er tale om 4 væskekamre og ikke et stort! Det vil sige at vi ikke kan undgå en operation når hun er født, hvilket de helst vil strække så lang tid som muligt (er pt. 33+6). Skal til ny scanning i næste uge, for igen at følge op på om cysten vokser. Den er heldigvis ikke vokset den sidste uge, men der er ingen garantier for, at den ikke kan vokse yderligere. Ved næste scanning skal det vurderes om hvorvidt vi skal sendes videre til - jeg tror det er Rigshospitalet men er ikke sikker. Alt i alt en meget blandet information, som ikke ligefrem har gjort de dystre tanker mindre. Og for at gøre ondt værre, så skal vi ikke regne med at den pågældende æggestok, hvor cysten sidder, vil være funktionsdygtig - så altså 50 % mindre chance for at hun kan blive gravid engang!

Men men men bare hun overlever alt det her, så vil jeg være den lykkeligste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh, det lyder som en hård besked :( Kan godt forstå at du er lidt utryg ved det :kram

Men for at se på det positive: Cysten har IKKE vokset siden sidst. Måske vokser den ikke mere :) Og det med at hendes æggestok ikke vil fungere, det er selvfølgelig ikke rart, men hvis den anden virker, så kan hun jo stadig få børn :kram2 Og iøvrigt er der jo alligevel RET maange år til at hun skal til at have børn selv, og til den tid har videnskaben måske fundet en smart løsning og/eller en nemmere måde at blive gravid, selvom man kun har én æggestok?

Det skal nok gå alt sammen, og selvfølgelig overlever hun :kram2 Som jeg har forstået, har der da ikke været snak om livsfare? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiih gid den da bare havde forsvundet af sig selv!! men som barbamama skriver så findes der sikkert flere måder at få børn på selvom hun kun skulle ende op med en enkelt æggestok, men kæmpe kram herfra !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige indskyde at kroppen med 99% sikkerhed vil kompensere selv for den manglende funktion i æggestok nr 2 og det derfor ikke vil påvirke hendes fertilitet til den tid, hvis ikke lægevidenskaben har fundet på et eller andet smart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der har ikke været tale om livsfare, men der vil altid være risiko forbundet med narkose og operation af en nyfødt baby... Vi må bare håbe på det bedste. Det er rigtigt at man sagtens kan få børn med en æggestok, lige nu ser vi jeg nok bare alt fra den sorte side :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en svær situation i står i og jeg kan godt forstå i ser alt det negative nu :( Det er bare så vigtigt, at kunne se noget positivt ved det og jeg tror jeg snart i kan..

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lig en :kram

Jeg er HELT sikker på at det ikke kommer til at gå ud over hendes fertilitet, min søster havde 2 - 3 mdr hvor hendes mensturation var uregelmæssig, efter hun fik fjernet den ene æggestok, men så havde den anden overtaget - så om ikke andet kan du berolige dig med at det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare lige færdiggøre denne tråd, selvom den er gammel! Jeg har nu født min lille datter... Jeg blev sat i gang fordi cysten blev ved med at vokse og lægerne ville gerne have hende ud så de bedre kunne se cysten og finde ud af hvad der skulle gøres. Da hun kom til verden blev vi scannet og undersøgt at en børnelæge. Desværre blev de overraskede over at nu når hun var ude af min mave, så var cysten nu så stor at den ikke kunne være helt på scanningsbilledet, hvilket gjorde det besværligt at finde ud af om den var vokset yderligere eller!?! Vi blev henvist til Odense med henblik på operation og da hun var 3 uger gammel blev hun opereret og fik fjernet cysten som nu målte ca. 5,5 x 7,5 x 4,5 cm. De opdagde dagen før operationen at hun også havde i den anden side - på den anden æggestok. Disse cyster calgte de at punktere. Hun kom sig overraskende hurtigt efter operationen og i det hele taget klaret det hele super godt... Vi fik at vide at der er ca. 7-8 tilfælde af disse hvert år og jeg tænker at nogle måske en dag står i samme situation som os og føler sig en smue alene med "problemet" så jeg vil bare sige at det hele nok skal gå og at Odense hvor vores datter blev behandlet har været yderst professionelle og vi har følt os rigtig godt behandlet ;-)

Vh. Susanne

Min mail: s-holm88@sol.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt det hele bare endte så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at hører at i alle har det godt. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER