Ravn

Måske, måske ikke...

28 indlæg i dette emne

Hej Piger

Jeg er ny her på BK, men kommer lige med min historie!

Min mand og jeg har en søn fra august 2009, og ønsker os nu brændende at gøre ham til storebror. Med vores første søn tog det ½ år for mig at blive gravid, og det var nogle frustrerende måneder, men dog ikke voldsomt lang tid at skulle vente. Vi blev gift i september i år, og har siden brylluppet forsøgt at gøre mig gravid igen ;).

Det er kun 3. måned nu, så det er ikke fordi vi har forsøgt så længe, men man håber vel altid på at det sker med det samme, når beslutningen først er taget.

Nu er sagen så den, at jeg på 26. dag i min periode (som ellers altid er 28 dage, selv uden p-piller) fik lidt blod på papiret da jeg tørrede mig. Jeg tænkte at det var endnu en fejlslagen måned, og var ligt ærgerlig. Men så kom der ligesom ikke mere. Manda morgen tog jeg en test, og den vist MEGET svagt positiv, og jeg var lykkelig. Jeg havde af andre årsager en aftale hos lægen mandag, så jeg nævnte det for hende, og hun tjekkede lige med en test, som heldigvis også viste positiv. Hun tog dog også en blodprøve for at tjekke mit hCG tal fordi jeg har blødt. Så jeg skal også op til endnu en blodprøve torsdag for at få det tjekket igen.

Jeg har være sådan lidt op og ned i humør, det ene øjeblik er jeg sikker på at vi skal være forældre igen, mens jeg det næste øjeblik er sikker på at det ikke sker denne måned, og at graviditeten er gået til. Det skal også siges at jeg efterfølgende har blødt en lille bitte smule, og det hjælper jo ikke på sagerne.

Det sjove er, at hvis det passer at jeg er gravid, og hvis spiren bliver hvor den er, så har jeg termin på den samme dag som med min søn - den blev så rykket et par dage til NF, men det er lige oven i hinanden...

Nå, men det var lige min historie, er der andre der har oplevet at bløde en smule, men alligevel være gravid?

Hilsen Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg små blødte også en smule i starten af min graviditet. Jeg er i dag 13+3 og har været til NF og baby havde det fint.

Jeg krydser fingre for dig og glæder mig til en update!

:goodluck

Vh, Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget bløder du, og er det frisk blod?

Jeg har ladet mig fortælle at så længe det ikke er mensstruationsmængder blod, så skal man ikke være nervøs.

Jeg blødte selv gammelt (mørk) blod et par dage før jeg testede positivt og nogle få gange de første uger havde jeg også lidt frisk blod på papiret.

Jeg tør godt sige tillykke med graviditeten! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Det er frisk blod, men det er ikke så meget - det er kun når jeg tørrer mig, der er ikke noget i trusser/bind...

Dejligt med krydsede fingre, og tak for lykønskningen.

Nu venter jeg bare på hvad lægen siger torsdag/fredag før jeg selv for alvor kan glæde mig :)

Lover at følge op på historien!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså blødning i graviditeten er selvfølgelig aldrig godt - men har hørt mange historier hvor det var ganske harmløst, med pletblødning i starten omkring tiden hvor første mens sku være kommet.

Krydser fingre for dig og forsigtigt tillykke herfra :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså blødning i graviditeten er selvfølgelig aldrig godt - men har hørt mange historier hvor det var ganske harmløst, med pletblødning i starten omkring tiden hvor første mens sku være kommet.

Tak Saga74, jeg tror heller ikke der nødvendigvis er noget galt, men lidt nervøs bliver man jo, når lægen vil følge mig tæt her i starten - oplevede slet ikke noget lignende med min søn.

Og så kan jeg se at vi (hvis alt er ok med min graviditet) kommer til at have termin med en dags mellemrum... Første dag i min sidste mens var d. 1. november :) Så vi kan nok følges i en terminsgruppe!

-Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :glad ja der er 1 dags forskel og ved jo at de 40 uger bare er et gennemsnit så vi kommer da til at følges :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil nu haft 2 vidt forskellige graviditeter!

Med Victoria blødte jeg de første 3 måneder, når jeg skulle have "mens"! Det betød ingenting!

Denne gang har jeg ikke set skyggen af mens...

Så selvom det ikke skete ved din første graviditet, kan det godt være anderledes ved denne :)

Jeg er sikker på du får godt nyt på torsdag/fredag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også et forsigtigt tillykke herfra. :balloons

Vil tænke på dig torsdag når jeg selv skal op og have taget blodprøve og få besked om det er lykkes eller ej.

Ventetiden er forfærdelig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber for dig, at spiren sidder godt fast og blødningerne ikke har nogen betydning..

Jeg selv har kun dårlige erfaringer med blødning i graviditet, men håber ikke det betyder noget for dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de søde ord...

Jeg er godt nok nervøs. Men hvis det er gået i sig selv, så må vi bare op på hesten igen (eller jeg må op på manden igen :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til lægen (imorges) og venter nu spændt på svar på blodprøven. Håber virkeligt at den er der!

Synes minutterne går uendeligt langsomt, får svaret mellem 15 og 16, og har nu kigget på mit ur hvert eneste minut siden kl. 12!

Argh, den forbandede ventetid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået svar? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, desværre - ringede og snakkede med en ikke særligt hjælpsom sygeplejerske. Det fik jeg ikke noget ud af. Og lægen har lukket imorgen, men jeg fik dog at vide at jeg kan ringe til en anden læge og får svar imorgen, som så kan slå det op på nettet og se resultatet. Så det er så næste skridt, men havde jo håbet at få svaret idag, så jeg ikke skulle bekymre mig til imorgen...

Men stadig ingen mens, så det vælger jeg at tage som et godt tegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har du fået svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede min læge... Kl 17.30!

Alt ser fint ud, og jeg er gravid.

Hcg skal mindst fordobles på 2 dage, mit tal var gået fra 21 til 121 på 3 dage, så det er perfekt!

Endnu ingen symptomer eller gener, men det er jo bare dejligt hvis jeg kan undgå dem :)

Nu skal der hygges med manden og fejres i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor perfekt :D Stort tillykke!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede min læge... Kl 17.30!

Alt ser fint ud, og jeg er gravid.

Hcg skal mindst fordobles på 2 dage, mit tal var gået fra 21 til 121 på 3 dage, så det er perfekt!

Endnu ingen symptomer eller gener, men det er jo bare dejligt hvis jeg kan undgå dem :)

Nu skal der hygges med manden og fejres i aften.

Hvor er det skønt! (Jeg sagde det jo :lolhit )

STORT TILLYKKE! :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Det er fantastisk - det er svært at få armene ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Det var dog en dejlig update!

Held og lykke med graviditeten!

VH Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :) Hvor dejligt for jer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER