Solvej99

Højre- eller venstrehåndet

13 indlæg i dette emne

(Har I tænkt over det?)

Min far spurgte i går om Theo mon er venstrehåndet?

Idet han sagde det kom jeg faktisk til at tænke på at det næsten altid er venstre hånd han putter i munden og venstre hånd han rækker ud efter ting med.

Det er da egentlig lidt pudsigt :) Hverken min kæreste eller jeg er venstrehåndede. Men bliver da sjovt at se om min far får ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isaac er, tror vi venstrehåndet. Det er i hvert fald den han helst tegner med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da et rigtig godt spørgsmål. Det har jeg slet ikke tænkt på med Tobias. Må jeg prøve at holde øje med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også snakket om det hjemme hos os, da Smilla også putter det meste i munden med venstre hånd. Jeg håber det, da jeg som håndboldspiller altid har ønsket mig det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv venstrehåndet, så vi holder lidt ekstra øje med Marlon for at se om det er noget han har arvet :) Men indtil videre synes jeg han bruger begge hænder lige meget.....

Jeg ved ikke hvornår man normalt kan se det..... Om der er en bestemt alder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at have hørt at det først er omkring 4-6 års alderen at man kan tyde om de er højre eller venstrehåndede.. Inden da kan de skifte rundt mange gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan slet ikke se, endnu hvilkn hånd de kommer til at bruge. De er rigtige gode, når de er så små, til at bruge begge hænder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge er venstrehåndet :) vi kunne se det omkring 1 års alderen med Max og ved 2 års alderen med Theo :) vi er ikke venstrehåndet min mand og jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J :balloons eg har snakket med min far om det, fordi Kristine for det meste bruger venstre hånd... Min far er venstrehåndet. Men jeg har også hørt, at man først kan se det, når børnene er nogen år gamle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi talt om - jeg tror, at Filippa er højrehåndet, fordi det fra starten har været den hun fik øje på først og bruger mest. Men ændrer det sig, så er det jo bare sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja bruger næsten kun venstrehånd

Man kan slet ikke se, endnu hvilkn hånd de kommer til at bruge. De er rigtige gode, når de er så små, til at bruge begge hænder :)

Hvor dejligt at vide, så man kan slet ikke regne med det endnu.. så bliver det sjovt at se udviklingen om det bliver forsat venstrehånd eller om hun skifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja bruger næsten kun venstrehånd

Hvor dejligt at vide, så man kan slet ikke regne med det endnu.. så bliver det sjovt at se udviklingen om det bliver forsat venstrehånd eller om hun skifter :)

Tilde startede med at bruge venstre hånd mest, men nu bruger hun højre :) Og har gjort det meget længe :) Der var også en kort periode, hvor hun brugte begge hænder lige meget. Men er nu ret sikker på, at hun er højrehåndet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt over det. Herhjemme bruger Ronja mest højre og har gjort det længe. Men nu kan jeg læse at det kan nå at ændre sig så det bliver sjovt at se hvad hun ender med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER