Susanne

Indkøb af 'overtøj'

22 indlæg i dette emne

Jeg venter jo et lille vinterbarn og kan slet ikke finde ud af hvor meget tøj sådan en lille størrelse skal have på... Jeg tænker jo, at hun når vi er ude (hvilket jo ikke vil være så tit), vil ligge i Duni-pose i barnevognen. På den anden side er jeg jo også nødt til at have noget at give hende på når hun IKKE er pakket ind i Duni´en - f.eks. hvis hun skal i autostol.

Jeg tror gerne jeg er kommet frem til, at jeg gerne vil have en fleecedragt, men jeg gider ikke bruge en formue på det, da den skal bruges så lidt og i så kort tid. Jeg overvejer følgende (der begge koster 199 kr.):

137033_1_2_92.jpg

135058_1_2_26.jpg

Begge modeller findes også som fleecetrøjer:

135057_1_2_26.jpg

135448_1_2_300.jpg

Men hvilken størrelse skal man købe?!:huh Og har man brug for begge dele? Dragterne fås i størrelse 50-56 eller 62-68 - typisk, når man gerne ville have en 56-62 :prik

Jeg overvejer at købe den hvide dragt i 50-56 og så den lilla jakke/trøje i 62. Er det helt tosset? :unsure Skal jeg prioritere anderledes? Og hvad med vanter - er det nødvendigt hvis man køber sådan en dragt hvor man jo kan lukke hånden inde i dragten?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... nu fik Søren lige øje på billederne over min skulder og udbrød:"Det skal eddermandme være løgn, at der skal være ører på mit barns tøj!" Så jeg kan vist godt fortsætte jagten <_<

Han synes det virker unødvendigt at købe overtøj, da vi kan svøbe hende i dynen når hun (måske) en sjælden gang skal ud af Duni´en... Er det mig der er galt på den? Er det virkelig ikke nødvendigt? :unsure

Ihhhh!!!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er da så nuttet med ører på!!! -synes jeg, altså :)

Jeg synes også, at det er svært selv om Filippa ikke er så lille mere... Nu har I jo ikke bil (endnu?), men når Filippa skal i autostolen, så er det ofte, at jeg ikke giver hende mere tøj på, men pakker et tæppe godt ned om hende, for hun bliver simpelthen så varm på "bagsiden". Nogle gange får hun en striktrøje ud over tøjet, stadig med tæppe på. Når jeg går tur med hende i barnevognen, bruger vi pt en Duni-lignende pose, og der får hun som regel en striktrøje på, men de er altså godt varme, de der poser, så der tror jeg ikke, at der er behov for en hel dragt. En god varm hue, og vanter eller en trøje med lukke-mulighed (som på de dragter du har fundet), så vil jeg mene, at det er fint.

Det kommer jo altid an på barnet, om det er et varmt eller køligt barn, og det er jo svært at vide før hun kommer ud. Men med de helt nye skal man være opmærksom, så jeg ville nok købe en trøje af en slags, så kan I bruge tæppe/dyne til krop/ben.

Hm, ved sqi ikke hvor meget hjælp det er, men jeg forsøgte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo smag og behag, men jeg vil ikke undvære mit "overtøj", når vi skal have Kristine med i bilen. Jeg ville vælge den blå, da den ser varmere ud. Det er ikke nødvendigt med vanter, når hænderne kan "pakkes ind", som i de to dragter.

Hvad størrelse du skal købe, er svært at sige :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv kigger på den lille dragt, men manden nedlagde veto, da han har det på samme måde som Søren med at der ikke skal være ører på hendes tøj.

VI kar købt en billig fleecedragt i bilka, og så har vi flere forskellige hjemmestikket trøjer, regner med at det er nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sådan en her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er da så nuttet med ører på!!! -synes jeg, altså :)

Jeg synes også, at det er svært selv om Filippa ikke er så lille mere... Nu har I jo ikke bil (endnu?), men når Filippa skal i autostolen, så er det ofte, at jeg ikke giver hende mere tøj på, men pakker et tæppe godt ned om hende, for hun bliver simpelthen så varm på "bagsiden". Nogle gange får hun en striktrøje ud over tøjet, stadig med tæppe på. Når jeg går tur med hende i barnevognen, bruger vi pt en Duni-lignende pose, og der får hun som regel en striktrøje på, men de er altså godt varme, de der poser, så der tror jeg ikke, at der er behov for en hel dragt. En god varm hue, og vanter eller en trøje med lukke-mulighed (som på de dragter du har fundet), så vil jeg mene, at det er fint.

Det kommer jo altid an på barnet, om det er et varmt eller køligt barn, og det er jo svært at vide før hun kommer ud. Men med de helt nye skal man være opmærksom, så jeg ville nok købe en trøje af en slags, så kan I bruge tæppe/dyne til krop/ben.

Hm, ved sqi ikke hvor meget hjælp det er, men jeg forsøgte ;)

Det er jo også sådan han (og jeg indtil i går) tænker! Vi har ikke en bil, nej. Men måske vores forældre er her når vi skal hjem fra sygehuset, så hun kan blive kørt... Måske en overdel er nok at starte på. Vi har huer og så må vi købe vanter hvis vi ikke finder en jakke/trøje med lukkemulighed om hænderne.

Jeg synes du hjælper! :kiss

Det er jo smag og behag, men jeg vil ikke undvære mit "overtøj", når vi skal have Kristine med i bilen. Jeg ville vælge den blå, da den ser varmere ud. Det er ikke nødvendigt med vanter, når hænderne kan "pakkes ind", som i de to dragter.

Hvad størrelse du skal købe, er svært at sige :unsure

Nu har vi jo bare ikke en bil, så ind og ud af autostol kommer kun til at ske i meget begrænset omfang. Den lilla jakke har jo faktisk IKKE ører på, så den kan jeg måske godt købe :whistling

Jeg har selv kigger på den lille dragt, men manden nedlagde veto, da han har det på samme måde som Søren med at der ikke skal være ører på hendes tøj.

VI kar købt en billig fleecedragt i bilka, og så har vi flere forskellige hjemmestikket trøjer, regner med at det er nok.

Det er da typisk, at de pludselig begynder at have en mening om sådan noget :lolhit Som nævnt, så er der ikke ører på den lilla jakke/trøje, så den overvejer jeg stadig. Har også tænkt at gå et smut i H&M - de kunne også tænkes at have noget der er til at betale.

Jeg ville ønske vi havde nogen i familien der kunne strikke, men det har vi desværre ikke! Jeg ville ellers elske at putte hende i en hjemmestrikket trøje - især hvis det var en af hendes bedsteforældre der havde lavet den!

Hvad med sådan en her

Den er fin! Og er med i overvejelserne hvis det ender med vi køber en jakke/trøje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu venter ejg selv barn til januar og jeg synes også det er svært... Jeg har købt en fleece dragt til når vi skal ud og køre..Tænker at jeg ville bruge dne når vi skulle køre i bil, og så undvære tæppet... Men har også en fleecetrøje, hvis det bliver for varmt for junior med dragten... Men hold da op hvor er det svært at finde ud af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik jo et vinterbarn. Og jeg var sindssyg glad for fleecedragten jeg havde. Og et must er "indbygget" vanter og futter, det gør det så meget nemmere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt den lilla dragt. nok i str. 50/56. Synes den er super sød. Kender mig ikke til voksi, men hvad når i skal køre med hende så skal hun da have tøj på i bilen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er fra Oktober og jeg har allerede haft hende i dragt som overtøj, tror vi bruger den hver dag. Og jeg har også en voksi. Når vi er på tur med barnevogn og hun ligger i voksien. Bruger jeg den når hun skal op og have mad og det er ikke altid det foregår inden døre. Jeg kunne ikke undvære vores hun er vokset ud af den første som var med øre :-) og jeg har to i str 62-68

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov blev ikke lige færdig :-) jeg har to hvis nu hun gylper i den ene når vi er ude kan kun altid få den anden på.

Håber du finder hvad du søger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje sover ikke med overtøj i barnevognen, men i Voksi. Når det bliver koldere får hun nok en striktrøje eller fleece over bodyen.

Under transport har hun en fleece trøje på (Molo) -en heldragt bliver alt for meget her.. Bilen bliver jo også varmet op :)

De enkelte gange jeg har haft hende med i slyngen eller bæresele efter det er blevet koldt, har hun en heldragt i fleece på.. Den vi har er fra Mikk-Line og dejlig varm - også med lukning ved fødder og hænder.

Jeg købte en str 62 .. Både i trøje og dragt, og det kan hun i hvert fald passe nogle måneder endnu.

Kig evt hos Kids-world.. De har fleece heldragt (og trøjer) fra Mikk-Line på tilbud - fx. Heldragt til 188,- :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu venter ejg selv barn til januar og jeg synes også det er svært... Jeg har købt en fleece dragt til når vi skal ud og køre..Tænker at jeg ville bruge dne når vi skulle køre i bil, og så undvære tæppet... Men har også en fleecetrøje, hvis det bliver for varmt for junior med dragten... Men hold da op hvor er det svært at finde ud af...

Det er nemlig MEGA svært at gennemskue hvad der er det rigtige at gøre! :unsure

Jeg fik jo et vinterbarn. Og jeg var sindssyg glad for fleecedragten jeg havde. Og et must er "indbygget" vanter og futter, det gør det så meget nemmere!

Jeg vil helt sikkert også gå efter en med hætte og indbyggede vanter og futter, hvis det ender med vi køber en heldragt. Det virker bare skide smart!

Jeg havde købt den lilla dragt. nok i str. 50/56. Synes den er super sød. Kender mig ikke til voksi, men hvad når i skal køre med hende så skal hun da have tøj på i bilen ?

Jeg er også RET forelsket i den lilla dragt, men det går jo ikke når Søren for en gangs skyld har ytret en mening om hendes tøj. Det kan jeg simpelthen ikke ignorere... Vi har som sagt ikke en bil, så det bliver yderst begrænset hvad vi kommer til at køre i bil med hende. Så hvis det eneste tidspunkt en heldragt er virkelig nødvendig er i bil, så må vi finde på et alternativ de få gange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er fra Oktober og jeg har allerede haft hende i dragt som overtøj, tror vi bruger den hver dag. Og jeg har også en voksi. Når vi er på tur med barnevogn og hun ligger i voksien. Bruger jeg den når hun skal op og have mad og det er ikke altid det foregår inden døre. Jeg kunne ikke undvære vores hun er vokset ud af den første som var med øre :-) og jeg har to i str 62-68

Jeg er faktisk ikke i tvivl om at vi skal have en heldragt på et tidspunkt - jeg kan bare ikke finde ud af om det er nødvendigt allerede... Vi skal jo ikke særlig meget udenfor den første måned eller to, vi har ingen bil og vi har en Duni-pose af uld :unsure Så kan det ikke bedre betale sig at vente og så købe en i str. 62...

Silje sover ikke med overtøj i barnevognen, men i Voksi. Når det bliver koldere får hun nok en striktrøje eller fleece over bodyen.

Under transport har hun en fleece trøje på (Molo) -en heldragt bliver alt for meget her.. Bilen bliver jo også varmet op :)

De enkelte gange jeg har haft hende med i slyngen eller bæresele efter det er blevet koldt, har hun en heldragt i fleece på.. Den vi har er fra Mikk-Line og dejlig varm - også med lukning ved fødder og hænder.

Jeg købte en str 62 .. Både i trøje og dragt, og det kan hun i hvert fald passe nogle måneder endnu.

Kig evt hos Kids-world.. De har fleece heldragt (og trøjer) fra Mikk-Line på tilbud - fx. Heldragt til 188,- :)

De er fine dem fra Mikk-Line! Men de har kun pige-farverne fra str. 68 <_< Og så tror jeg gerne jeg vil have en med hætte på... Jeg er virkelig stadig meget i tvivl om hvad der er det rigtige at gøre.

Hvorfor skal det nu til at være så besværligt! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig Susanne jeg har en i str 50-56 den kan du låne godt nok med øre men rigtig fin.. Når du er færdig sender du den bare tilbage. Du bestemmer det er ok hvis du syntes det er for mærkeligt :whistling :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig Susanne jeg har en i str 50-56 den kan du låne godt nok med øre men rigtig fin.. Når du er færdig sender du den bare tilbage. Du bestemmer det er ok hvis du syntes det er for mærkeligt :whistling :balloons

Hvor er du da sød! Jeg bliver jo helt rørt! :blush

Jeg synes slet ikke det er mærkeligt, men virkelig sødt af dig! Har den hætte og det der indbyggede ombuk på ærmer og fødder der laver vanter og fusser? Og hvad farve er den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du da sød! Jeg bliver jo helt rørt! :blush

Jeg synes slet ikke det er mærkeligt, men virkelig sødt af dig! Har den hætte og det der indbyggede ombuk på ærmer og fødder der laver vanter og fusser? Og hvad farve er den? :)

Jeps det hele og er pink :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps det hele og er pink :balloons

SEJT! :yay Det tror jeg da gerne jeg vil takke ja til! Måske vi lige skal snakkes ved når vi er flyttet endeligt ind i det nye hus, så den ikke ender med at ligge på posthuset hvor jeg ikke kan hente den fordi jeg er på Fyn ;)

Kan jeg skrive til dig, når vi flytter ind i huset?

Tusind tak! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SEJT! :yay Det tror jeg da gerne jeg vil takke ja til! Måske vi lige skal snakkes ved når vi er flyttet endeligt ind i det nye hus, så den ikke ender med at ligge på posthuset hvor jeg ikke kan hente den fordi jeg er på Fyn ;)

Kan jeg skrive til dig, når vi flytter ind i huset?

Tusind tak! :balloons

Ja gør du bare det ik noget problem :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet en løsning - H&M var min ven ;)

Jeg har købt en dragt og en jakke i str. 56 til sammenlagt 229 kr og i neutrale farver så de kan bruges til en evt. lillebrøster. Og så er der ikke ører på dragten, så Søren er også glad ;)

post-549-033899800 1323274357_thumb.jpg

post-549-011387300 1323274366_thumb.jpg

TUSIND tak, for dit meget søde tilbud, Marie Louise! Det var virkelig overskudsagtigt og sødt af dig, men jeg har jo så fikset det selv... Jeg var nødt til at tage det alvorligt, at Søren ikke brød sig om ører :rolleyes

Men TAK! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke fordi jeg har forstand på det, men jeg ville klart købe 1´eren men det er kun pga sødme faktoren i den :)

hvor har du fundet den henne, og i hvor store størrelser fåes de i???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER