MamatilJ&M

Øget lugtesans

28 indlæg i dette emne

Kan det passe at man får øget lugtesans, når man er gravid? Igår lugtede min kollegas tunsalat vildt forfærdeligt, og plejer aldrig ligge mærke til når de spiser det. Og min kat lugtede voldsomt af cigar, da han kom hjem fra naboen (har en kat der skal ned at tjekke, hvad de får til aftensmad :D ). Manden måtte have næsen helt ned i pelsen, for at lugte det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ogsaa oeget sensibilitet overfor visse dufte/lugte. Det er meget normalt.

Min svoger gaar paa troeffeljagt og da jeg gik forbi ham i hele outfittet satte jeg i et lille loeb. Puuuuh, troeffel har normalt en markant lugt, men nu er det altsaa for meget for mig :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i hvert fald godt genkende det du siger. Min lugtesans er også gået amok.

Så jeg tror det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ofte man hører om øget lugtesans ved (ny)gravide. Har dog ikke selv oplevet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også "øget lugtesans".. Det er simpelthen forfærdeligt, for det er især de dårlige lugte..

Vi var i biografen, og der lugtede simpelthen sådan af katte-tis!!

Mad - meget mad lugter direkte VAMMELT - mad jeg før i tiden ELSKEDE.. :(

MENNESKER: Den er helt slemt.. jeg arbejder i en tøjbutik, og er simpelthen nødt til at holde afstand til enkelte kunder, fordi de lugter så grimt.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også "øget lugtesans".. Det er simpelthen forfærdeligt, for det er især de dårlige lugte..

Vi var i biografen, og der lugtede simpelthen sådan af katte-tis!!

Mad - meget mad lugter direkte VAMMELT - mad jeg før i tiden ELSKEDE.. :(

MENNESKER: Den er helt slemt.. jeg arbejder i en tøjbutik, og er simpelthen nødt til at holde afstand til enkelte kunder, fordi de lugter så grimt.. :(

Ser det for mig :D Det maa vaere traels, men jeg kan sagtens foelge dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt sikkert oplevet det! Især røglugt og parfume har været slemt. Og så er det en udfordring at køre i bus - hold da op, hvor kan folk lugte grimt, og man kan ikke komme væk :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes især det med lugte var slemt i starten. Var tit ved at afsløre jeg var gravid for kommenterede meget lugte. Feks eddiken i ketchup kunne have en meget gennemtrængende lugt.

Nu er det dog køleskabet der er værst. SKAL holde vejret når jeg åbner det. ellers er jeg ved at brække mig :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens passe. Jeg kunne lugte ALT, da jeg var gravid. Min kæreste var ved at blive sindssyg over mig ;)

Jeg husker også køleskabet som det værste :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der også nogen lugte der går lige i næsen. Især røg, det kan jeg slet ikke have.. Men ellers synes jeg ikke lugtene er blevet ubehagelige de er bare blevet meget mere udtalte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, roeg og bil-os er bare det vaerste, foej!

Og saa kan jeg forrsten finde paa at sende min mand i bad efter hans arbejdsformiddag, fordi han lugter lovlig meget af koekken i forhold til foer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kender jeg også godt.. Det kan nogen gange være ganske forfærdeligt... Parfume, det er det værste synes jeg...

I starten af graviditeten kunne jeg slet ikke tage lugten af mad... Jeg var ved at brække mig over det... Det var så slemt at ejg blev helt mæt af maden når ejg stod og lavede den, så ejg ikke rigtig spiste noget når vi skulle spise...

Men som nogen af i andre siger, så er køleskabet virkelig også en synder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er jeg ret sikker på :rolleyes min veninde somfik en lille dreng for en mdr. siden syntes at alt lugtede meget kraftigere end normalt. ved det dog ikke selv er nemlig født unden lugtesans :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er jeg ret sikker på :rolleyes min veninde somfik en lille dreng for en mdr. siden syntes at alt lugtede meget kraftigere end normalt. ved det dog ikke selv er nemlig født unden lugtesans :rolleyes

Er det rigtigt? Sådan helt uden at kunne lugte noget som helst? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan meget nemt nikke genkendende til det ... synes pt der er en masse der bare giver mig lyst til at :puke men har i forvejen også meget kvalme, så det gør det ikke bedre.... har kvalme fra morgen og til middag og så igen fra sidst på eftermiddagen og til efter aftensmad... så kæmper en kamp mod at få mad ned og få det til at blive nede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha.. ja jeg kan godt melde mig i klubben! synes også at rigtigt mange ting lugter dårligt. Mit største problem er på mit arbejde, jeg kører som ssaér i hjemmeplejen og kommer i mange forskellige hjem hos mange forskellige mennesker, og der kan lugte af alt fra sure tær, karry sild, opkast, kat, hund, røg, OSV:. plejer normalt ikke at være sart med lugte, men fy hvor jeg synes det er slemt.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig også i koret. <_<

Jeg var forleden til noget fest, hvor jeg sad og snakkede med 4-5 tøser, og jeg kunne bare lugte ALLE deres parfume, creme OG make-up på én gang. Plejer højst at lægge mærke til parfume, men følte pludselig at jeg kunne lugte alle mulige kemiske dufte fra dem, selv foundation og mascara :wacko

Og så har jeg også svært ved når jeg åbner køleskabet... Der er bare for mange duftindtryk på én gang :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtigt? Sådan helt uden at kunne lugte noget som helst? :unsure

ja lige som kan være helt blind og helt døv så kan man også være helt unden nogen lugtesans :rolleyes

det har sine fordele og ulemper :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja lige som kan være helt blind og helt døv så kan man også være helt unden nogen lugtesans :rolleyes

det har sine fordele og ulemper :balloons

Ja det kunne jeg forestille mig ;)

Hvordan er din smagssans så? Når jeg er forkølet kan jeg fx næsten ikke smage noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne jeg forestille mig ;)

Hvordan er din smagssans så? Når jeg er forkølet kan jeg fx næsten ikke smage noget.

jeg kan saktens smage, men den er også lidt nedsat jeg kan fx ikke smage forskæld på vingummier men jeg har jo aldrig kendt til andet så jeg ved ikke hvor meget :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige dette lidt "gamle" indslag. Puha alle de duft indtryk.

Manden er nu forbudt at spise ting der lugter i nærheden af mig så når han skal nyde brunkager eller sin favoritchips - ostepops foregår det på hans kontor og der er ingen nærkontakt før lugten er vasket væk.

Synes det er slemt at gå ture i øjeblikket, selvom den friske luft normalt hjælper på kvalmen. Der er så mange tændte brændeovne. Føler at maven og halsen lukker sig fuldstændig sammen. Kan ikke trække vejret og føler at maven vender sig.

Ikke nemt med en lugtesans som en hund når alle lugte giver kvamle <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om "fænomenet", men jeg har dog ikke oplevet selv at min lugtesans har ændret sig synderligt i min graviditet. Nogle lugte giver mig kvalme modsat førhen, men det er ikke fordi at jeg kan lugte dem mere end før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig

OST årh den forbandede ost :puke køle skab dobbelt :puke

Jeg kan også dufte parfume ret godt og så lugter jeg nogle andre ting som er lidt underlige, en dag lugtede min mand af dild - og han kan ikke fordrage dild, badeværelset lugtede af karry en dag(?) og kattebakken er især slem, selvom den lige er tømt og rengjort kan jeg stadig lugte den - stakkels mand hvis jeg fik min vilje blev den tømt 4 gange om dagen :sm , men nu må jeg ikke tømme den så det bestemmer jeg desværre ikke :angry

Men bortset fra det har jeg læst at det er et lævn fra urmennesket at vi har det sådan, den øgede lugtesans sørgede for at gravide kvinder ikke indtog fordærvet mad der kunne skade fosteret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EEEV jeg hader også lugten af ost, og tusind andre ting.. som en anden skriver, så er det ikke at lugtene forandrer sig, de bliver bare så kraftige at det er ulækkert.. det må være forfærdeligt at være hund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, har osse fået en lugtesans som en sporhund, til stor morskab for manden <_< ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER