LOG

Shampoo, make up, sæbe osv osv

14 indlæg i dette emne

Hvilke tanker gør I jer, i forhold til diverse "skønheds" produkter, sæbe, vaskepulver osv.? Jeg har forsøgt at skifte nogle af tingene ud, med noget der ikke er parfume og parabener i. Men det er svært.

Er I klar på at lave en liste over det I bruger? - så kan vi måske alle sammen få gode ideer til mærker.

Shampoo/Balsam: Jeg har forsøgt med Matas natur, men den er ikke god til mit tynde hår. Så jeg leder stadig.

Make up: Jane Iredale

Vaskepulver: Care (mener jeg det hedder)

Bodylotion: Dermalog fra apoteket

Ansigtscreme:

Ansigtsrens/Skintonic:

Håndsæbe: Neutral

Deo: Overvejer lidt den der krystal. Ved at min veninde brugte den med stor succes.

Ja, det var lige hvad jeg kunne komme på. Men kom endelig flere "punkter" på, hvis I kommer på flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har skiftet både shampoo, balsam, bodylotion, og shower, samt vaskepulver ud med neutral. Ellers bruger jeg også matas luksus shampoo og balsam uden noget.

skyllemiddel har jeg skiftet ud med eddike

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neutral, neutral, neutral.. Bruger ikke længere parfume.

skintonic: Derma syntes jeg er lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger kun neutral i alt, rengøring, vaskepulver, shampoo og sæbe.. jeg kan ikk tåle parfume :) mht til creme bruger jeg matas egen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaskepulver: Neutral eller Änglemark (Coops)

Skyllemiddel: Eddike

Deodorant er vist Sanex parfumefri (har ikke tjekket den for parabener). Har prøvet Matas parfumefri, men den kan jeg ikke anbefale.

Make up overvejer jeg at gå over til Nilens jord, efterhånden som det skal skiftes ud...

Men jeg mangler seriøst gode inputs til bodylotion. Min favorit er fra Biotherm, men den er desværre fyldt med nogo-stoffer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shampoo matas luksus shampoo uden parafume - er den jeg har fundet der virker bedst( den er og også svanemærket og uden skidt) jeg har endnu ikke fundet en rigtig god balsam.

makup Nilens jord der er det hele uden parafume og parabener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger roll on fra 'Derma' og min body lotion er fra 'Origins' ..

- Ingen parfume.

Mht. vaskepulver skifter vi nu her.. formentlig til neutral. Skyllemiddel bruger vi ikke.

Shampoo er også fra Neutral - det er dog ikke super godt ved mit tykke hår, så skal ha fundet en anden løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går efter ting med Svanemærket OG Astma & allergimærket.. Så jeg bruger Derma eller Neutral.. Jeg har prøvet Derma's økologiske (som også er mærket med svanen og den blå krans) og synes deres shampoo er ret god..

Og så er det vigtigt at vide, at ikke alt økologi er godt.. I cremer, shampoo osv. må der godt bruges økologiske parfumestoffer, men det reagerer man ligeså vel på som hvis de var syntetiske.. Men i fødevarer er det en god ide at købe økologisk, da der ikke er brugt sprøjtemidler..

Det er en jungle at finde rundt i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helhjertet overgået til parfume/parabenfri men i et stort omfang er jeg.

Shampoo/Balsam: Fra Goldwell (+ parabener og parfume :wacko )

Make up: Diverse (Som ikke er øko/sundt anvender det dog ikke til hverdag)

Vaskepulver: Neutral (Minus parfume)

Bodylotion: Derma (minus paraben og parfume)

Bodywash: Neutral (Minus paraben og parfume)

Ansigtscreme: Origins (minus paraben og duften er fra blomster olier)

Ansigtsrens/Skintonic: Jurlique (minus paraben og duften er fra blomster olier)

Håndsæbe: Urtekram (Minus paraben og parfume)

Til Leo anvender jeg Derma hårshampoo uden paraben og parfume og vasker ham i Neutral uden noget i heller.

Skal han have creme på bliver det også Derma creme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker rigtig meget over det lige nu, for Milles børneeksem er igen brudt ud :( Det er hver eneste gang vi går fra efterår til vinter, så er den gal på hendes kinder og knæhaser..

Så hun bliver vasket i parfume/parabenerfri sæbe og shampoo

Cremet ind i Anglamarks babycreme

Hendes tøj bliver vasket i Mini risk og til hende bruger jeg aldrig skyllemiddel.

Jeg har selv et meget langt og tykt hår, så jeg bliver nødt til at vaske håret i en almindelig shampoo og en god balsam ( Så snart jeg har født så skal jeg have den helt store tur hos frisøren, så der ryger et meget stort stykke af ) :)

Min deo er fra dove eller sanex

Make-up er fra Nilens jord

Jeg bruger samme creme som Mille, altså en babycreme uden noget som helst i af parfume eller parabener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker rigtig meget over det lige nu, for Milles børneeksem er igen brudt ud :( Det er hver eneste gang vi går fra efterår til vinter, så er den gal på hendes kinder og knæhaser..Så hun bliver vasket i parfume/parabenerfri sæbe og shampoo

Cremet ind i Anglamarks babycreme

Hendes tøj bliver vasket i Mini risk og til hende bruger jeg aldrig skyllemiddel.

Jeg har selv et meget langt og tykt hår, så jeg bliver nødt til at vaske håret i en almindelig shampoo og en god balsam ( Så snart jeg har født så skal jeg have den helt store tur hos frisøren, så der ryger et meget stort stykke af ) :)

Min deo er fra dove eller sanex

Make-up er fra Nilens jord

Jeg bruger samme creme som Mille, altså en babycreme uden noget som helst i af parfume eller parabener.

Min datter Emma døjer også med børne eksem(atopisk eksem(den eksem som bryfer ud ved håndled og på kinder når det bliver koldt) Det som har virket rigtig godt på hende er en kombi som jeg har fået anbefalet af min veninde som er læge - børne tyggefiskeolie kapsler(her får hun i øjeblikket dem fra kvickly - ved godt at nogen sværger til eye-q men jeg synes at de blillige virker lige så godt) og A-derma's fedtcreme(den er også uden skidt) men er møj dyr og kan kun fås på apoteket men den virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter Emma døjer også med børne eksem(atopisk eksem(den eksem som bryfer ud ved håndled og på kinder når det bliver koldt) Det som har virket rigtig godt på hende er en kombi som jeg har fået anbefalet af min veninde som er læge - børne tyggefiskeolie kapsler(her får hun i øjeblikket dem fra kvickly - ved godt at nogen sværger til eye-q men jeg synes at de blillige virker lige så godt) og A-derma's fedtcreme(den er også uden skidt) men er møj dyr og kan kun fås på apoteket men den virker.

Mange tak for dit svar :) Hun har fået fiskepiller, men ikke ret ofte, så måske vi skulle tage dem i brug igen.. Og A-derma kender jeg også godt, sidste vinter købte vi os fattige :wacko :wacko Men synes ikke rigtig et hjalp så meget..

Jeg fik noget creme til hende der hedder Mildicon, men det er alt muligt skrammel i den, men tilgengæld virker den perfekt, men jeg smørre hende meget sparsomt..

Jeg kan lige så tydeligt se et mønster når de har været ude længe i børnehaven og det er frostvejr, så er det helt sikkert hun slår ud om aftenen :( Det var dog langt værre da hun var baby, så det er aftaget meget, men alligevel kommer der lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker faktisk ik ret meget over hvad der er godt og skidt, og af økonomiske grunde har det indtil videre været hvad der er på bud vi får med hjem.

Af make up bruger jeg det jeg har. Også det med skidt i, da jeg er uddannet kosmetolog, og har make up nok til en menneskealder ;) Det orker jeg altså ik at skulle skifte ud. Dog bruger jeg sjældent ret meget make up, så det er ik noget jeg skænker en tanke.

Jeg har fået en super lækker (synes jeg selv) ansigts creme fra noget der hedder Rock Star Baby. Et mærke Tico Torrens fra Bon Jovi har lavet. Det er en serie til mor/barn som er økologisk og uden alt muligt skidt. Fantastisk serie :glad

De har alt! F.eks.

-Ansigtscreme

-Bodylotion

-(Baby) shampo

-Numsecreme

-(Baby) boblebad

-Babyolie

-Creme til trætte ben

-Creme til brystvorter

-Massageolie

Elsker allerede den serie, selvom jeg kun har ansigtscremen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker faktisk ik ret meget over hvad der er godt og skidt, og af økonomiske grunde har det indtil videre været hvad der er på bud vi får med hjem.

Af make up bruger jeg det jeg har. Også det med skidt i, da jeg er uddannet kosmetolog, og har make up nok til en menneskealder ;) Det orker jeg altså ik at skulle skifte ud. Dog bruger jeg sjældent ret meget make up, så det er ik noget jeg skænker en tanke.

Jeg har fået en super lækker (synes jeg selv) ansigts creme fra noget der hedder Rock Star Baby. Et mærke Tico Torrens fra Bon Jovi har lavet. Det er en serie til mor/barn som er økologisk og uden alt muligt skidt. Fantastisk serie :glad

De har alt! F.eks.

-Ansigtscreme

-Bodylotion

-(Baby) shampo

-Numsecreme

-(Baby) boblebad

-Babyolie

-Creme til trætte ben

-Creme til brystvorter

-Massageolie

Elsker allerede den serie, selvom jeg kun har ansigtscremen :)

Ja, det kender jeg faktisk godt. Måske man skulle kigge lidt nærmere på det. Hvis man køber det på nettet, så er det faktisk nogle OK priser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER