Linda1985

Dårlige vaner

27 indlæg i dette emne

Hvad døjer I andre med af dårlige vaner som I har svært ved at vænne dem fra?

Lige nu døjer vi med at Mathias skriger meget, både når han bliver sur, men også når der umiddelbart ikke er noget galt eller når vi skifter ham. Det er sådan et højt og skingert skrig, og det er simpelthen ikke til at holde ud at høre på!!

Nogle gode råd og hvad går I andre og bøvler med?

Knus fra Linda.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel Mathias er, men Alma på 17 mdr skriger også meget især når tingene ikke går hendes vej.

Jeg tror det nogen gange er frustration over manglende ssprog og ikke at kunne gøre sig forståelig i forskellige situationer

udover det bider Alma desværre hendes storesøster når hun bliver sur eller ked af det, så prøver at hjælpe hende ved at sætte ord på hendes følelser , såsom, ja nu er du sur Alma men man må ikke bide osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel Mathias er, men Alma på 17 mdr skriger også meget især når tingene ikke går hendes vej.

Jeg tror det nogen gange er frustration over manglende ssprog og ikke at kunne gøre sig forståelig i forskellige situationer

udover det bider Alma desværre hendes storesøster når hun bliver sur eller ked af det, så prøver at hjælpe hende ved at sætte ord på hendes følelser , såsom, ja nu er du sur Alma men man må ikke bide osv

Mathias er 16 måneder - og han har ikke nogen at bide i, så han bider i sig selv når han bliver gal, men det er heller ikke rart at se på.ja

Det er nogle ordentlige temperamenter de kan have de små :) men som du siger må det jo være vildt frustrerende ikke at kunne sige hvad man vil have eller hvad der er galt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan godt blive lidt forskrækket når det går amok de små pus :) men det er helt naturligt de er lidt iltre i den alder, så snart de får mere sprog, plejer det at fortage.

Bare sørg for at hjælpe ham med at sætte ord på hans følelser, såsom sur ked af det og glad :)

At det kan være okay at være sur´eller ked af det men at man stadig ikke får sin vilje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har en dårlig vane, med at gå i skabe og lede efter godter ;) Kiks, rosiner og andet gams. Det har været så slemt, at vi nu har sat en lås på dét skab :D Resulterende i en arrigt stampende pige, hivende i skabslågen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil skærer tænder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil skærer tænder

Uh, det gør Luca også i perioder...

Det er simpelthen bare den værste lyd. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det gør Luca også i perioder...

Det er simpelthen bare den værste lyd. :blink

Vores periode har varet i 1 1/2 år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores periode har varet i 1 1/2 år!

Hehe, vores være heldigvis kun 1 uges tid, så stopper det igen for noget tid.

Men frygter at det bliver en vane.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander gemmer ting. Og han gemmer alt. Og han stjæler ting. Det er rimeligt træls. Håber det holder op. Prøver at lære ham god skik, men det smutter bare igennem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja skære også tænder..kan simpelthen ikke den lyd.. håber ikk det bliver ved.

og ja nu er hun jo i pille alderen, elsker specielt at gå hen til hylden med michaels farfar's hjemmesmedet lanterne og krukker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går ungerne i skabene :(

Og deres hørelse er åbenbart heller ikke for god, det kan man vel også kalde en dårlig vane eller?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad døjer I andre med af dårlige vaner som I har svært ved at vænne dem fra?

Lige nu døjer vi med at Mathias skriger meget, både når han bliver sur, men også når der umiddelbart ikke er noget galt eller når vi skifter ham. Det er sådan et højt og skingert skrig, og det er simpelthen ikke til at holde ud at høre på!!

Nogle gode råd og hvad går I andre og bøvler med?

Knus fra Linda.

Lili begyndte på et tidspunkt også det med skrigeriet, og vi lavede lynhurtigt en regel om at hvis man skal skrige så er det på værelset eller udenfor.

Det tog kun et par gange så løb hun selv ind på værelset for at skrige.

Selvfølgelig smutter den en gang i mellem, men vi behøver bare og spørge hende om hvor det nu er man skriger henne.

Lige pt er der ikke de store uvaner, hun bider en smule i sine fingre og negle men ikke så meget at jeg vil gøre noget ved det endnu. Prøver bare når jeg ser det og aflede hendes opmærksomhed væk fra hænderne eller tilbyde og klippe eller rense hendes negle det plejer og virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har en dårlig vane, med at gå i skabe og lede efter godter ;) Kiks, rosiner og andet gams. Det har været så slemt, at vi nu har sat en lås på dét skab :D Resulterende i en arrigt stampende pige, hivende i skabslågen :D

Her var det på vores skabsfryser, at vi måtte sætte lås på efter i sommers :D IS IS IS mere IS, sagde knægten og gik helt i selvsving når svaret var nej..

Ellers har han en dårlig vane med at kaste sig på gulvet og slå hovedet ned i det når han bliver sur :/ Han er knap 20 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det på vores skabsfryser, at vi måtte sætte lås på efter i sommers :D IS IS IS mere IS, sagde knægten og gik helt i selvsving når svaret var nej..

Ellers har han en dårlig vane med at kaste sig på gulvet og slå hovedet ned i det når han bliver sur :/ Han er knap 20 mdr.

Hvorfor gør de det.. Nadja er begyndt at knalde hovedet ind i væggen/skabe... hun er altså kun 12½md.. forstår det slet ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går ungerne i skabene :(

Og deres hørelse er åbenbart heller ikke for god, det kan man vel også kalde en dårlig vane eller?? :)

Den hopper jeg med på.. Hold op jeg er efter banditter dagen lang.. Og får den lille ikke sin vilje så skriger han helt vildt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor gør de det.. Nadja er begyndt at knalde hovedet ind i væggen/skabe... hun er altså kun 12½md.. forstår det slet ikke...

Jeg forstår det heller ikke, det gør ham kun endnu mere sur/ked, når det gør ondt. Han var ikke engang 1 år, da han startede på det :prik Temperment har han den lille mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det heller ikke, det gør ham kun endnu mere sur/ked, når det gør ondt. Han var ikke engang 1 år, da han startede på det :prik Temperment har han den lille mand!

Øv havde håbet det bare var en fase.. men hvis din også startede det så tidligt og stadig gør det.. puha

Ja Nadja bliver jo også bare helt vild ked af det når hun så gør det for hårdt.. altså.. og kan godt skrive under på temperamen.. men med hendes to forældre kommer det desværre ikke bag på os, så vi har jo nok selv været ude om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svarer lige selvom hun ikke er fyldt 1 endnu. Til moderens store fortrydelse sidder hun oftest i W :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svarer lige selvom hun ikke er fyldt 1 endnu. Til moderens store fortrydelse sidder hun oftest i W :(

Hvad er W mie??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er W mie??

like this

post-118-015126900 1291275072_thumb.jpgpost-118-077513500 1291275075_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

like this

post-118-015126900 1291275072_thumb.jpgpost-118-077513500 1291275075_thumb.jpg

Åååh hun er så sød...

så lærte jeg lidt i dag også ;)

Er det dårligt for dem at sidde sådan..? sådan sidder nadja også tit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh hun er så sød...

så lærte jeg lidt i dag også ;)

Er det dårligt for dem at sidde sådan..? sådan sidder nadja også tit..

taak :)

Det kan desværre godt være tegn på hypermobilitet, jeg forsøger at sætte hende med benene ud til siderne når jeg kan, men vips så sidder hun der igen. Lægen siger dog at ledene godt kan tåle det når de er så små og de fatter jo alligevel ikke de ikke må sidde sådan. Men når de fatter hva man siger, så skal de helst ikke sidde sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

taak :)

Det kan desværre godt være tegn på hypermobilitet, jeg forsøger at sætte hende med benene ud til siderne når jeg kan, men vips så sidder hun der igen. Lægen siger dog at ledene godt kan tåle det når de er så små og de fatter jo alligevel ikke de ikke må sidde sådan. Men når de fatter hva man siger, så skal de helst ikke sidde sådan.

Tak for info.. så vil jeg da rette hende når hun gør det.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info.. så vil jeg da rette hende når hun gør det.. ;)

det ville der hvert fald ikke ske noget ved :) jeg kan selv sidde i W stadigvæk med måsen solidt plantet i gulvet. Så hun har det jo desværre fra moi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER