TroldeMor

Hvor meget må jeg løfte?

7 indlæg i dette emne

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan svare mig på nogle spørgsmål :goodluck

Hvornår skal jeg begynde at passe på med hvor meget jeg løfter på min dreng?

Han vejer omkring 10 kg, men er jo kun knapt 8 måneder, så han er meget afhængig af at jeg bærer ham rundt.

Er der andre med børn tæt på hinanden, der har nogle smarte løsninger? For jo længere jeg kommer hen, jo midre må jeg vel løfte, og selv om han nok begynder at kravle, og måske endda gå, inden jeg kommer så langt, så har han vel stadig brug for at blive båret somme tider?

Håber på nogle gode råd :) :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik af min læge at vide at man indtil 20. uge må løfte op til 12 kg og efter 20. uge ikke må løfte mere end 6 kg. Er førstegangsgravid, så har desværre ikke nogle fifs til hvordan du bærer dig ad med din dreng, når han bliver for tung ift. hvad du må...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ellers har en "normal" graviditet uden diverse skavanker og ikke er i risikogruppen for for tidlig fødsel, så må du bære ham så længe du kan holde til det :)

Lyt til din krop, så skal det nok gå.

Der er 2 1/2 år mellem mine, og den store vejede vel 16 kilo, men hende løftede jeg rundt på hver eneste dag. Jeg kunne sagtens holde til det, og hun kunne jo ikke gøre for at jeg var gravid. :)

Jeg har sågar løbet tværs gennem Aalborg med hende på hoften omkring en måned før termin for at nå en bus. Hun var træt og pylret, og jeg orkede ikke at vente en hel time på næste bus sammen med hende :P

EDIT: Både min læge og et par jordemødre har sagt til mig at der ikke er nogen problemer i at løfte sit barn, med mindre der er problemer af en eller anden art. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide, at jeg skal lytte til min krop. Den skal nok sige fra hvis det bliver for meget.

Jeg er nu 22+2 og Patrick er 10½ måned og selv om han kravler overalt er der stadig behov for at jeg løfter på ham. Dog bærer jeg ikke så meget rundt på ham, der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke sige andet end lyt til din krop så skal det nok gå :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft slem bækkenløsning mens jeg havde en 1½ årig selv om det er en del år siden. Men der er faktisk mange små ting man kan gøre i dagligdagen for at undgå at løfte barnet, det er mest et spørgsmål om vaner. Fx hvis barnet vil op, sæt dig ned og lad barnet selv kravle op på skødet af dig. Lær barnet at kravle op og ned af sin høje stol mens du står ved siden af. Hav en let taburet eller stige ved puslebordet, barnevognen og sengen, så barnet selv kan klatre op og ned, eller i hvert fald klare det meste selv, mens du står ved siden af. Jeg tror endda det er sundt for børn at lære at de kan en masse ting selv.

Jeg vil nok tro at for de fleste gravide betyder det ikke så meget at løfte de 10-15 kg deres barn vejer, men det kan jo godt blive mange løft på en dag. Bare se hvordan pædagogerne i institutionerne indretter sig for at aflaste det tunge af arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså der er 13 mdr mellem tobias og jessica og ingen sagde noget til mig om at jeg ikke måtte løfte på ham og det var altså umuligt at undgå han var jo ikke så gammel at jeg bare kunne sige ærgeligt ærgerligt lille skat mor kan/må ikke løfte dig... Men som sagt ingen ikke engang læger jm osv sagde noget om at jeg ikk måtte og hvorfor skulle man ikke måtte det??

jeg tror bare du skal lytte til din krops signaler...

selv nu hvor jessica er 2½ år ca så løfter jeg da på hende og det på daglig basis det kan ikke undgås herhjemme og jeg vælger at lade være med at gå i panik og det er jo ikke en sygdom det der graviditet noget :loveshower også lytter jeg bare til min krops signaler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER