Nitzen1987

Hvornår tager man fri? og hvor længe?

10 indlæg i dette emne

Hvor meget har I taget fri i forbindelse med diverse graviditetsundersøgelser? Jeg får så vid muligt lagt mine lægebesøg hen på eftermiddagen, så det ikke går ud over mit arbejde (jeg er vikar så jeg kan egentlig tage fri det jeg vil, da det er mig selv det går ud over i forhold til indtjening) Nu skal jeg til NF her om 1½ uge og det er allerede kl. 8.00, så umiddelbart kan jeg jo tage på arbejde bagefter, men alligevel overvejer jeg om jeg skal tage dagen fri i tilfælde af, at scanningen ikke går som den skal... Hvordan gjorde I det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har så vidt som muligt forsøgt at få lagt aftalerne tidligt om morgenen (altså ml. 8 og 9) eller sidst på eftermiddagen (efter 15-15:30) og så er jeg enten taget på arbejde efter aftalen eller gået det før der skulle til for at jeg kunne nå frem.

Hvis det skulle være sket at NF f.eks. ikke var gået som ventet, havde jeg ringet til min chef og sagt jeg ikke kom, men som udgangspunkt skulle jeg på arbejde bagefter. Men på den front har jeg jo nok også et temmelig fleksibelt job ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok satse på at have fri hele dagen til NF eller lægge den så sent, så vi ikke skulle på arbejde bagefter. :) Dels til hvis vi får trælse nyheder, og dels for at fejre lidt hvis det er gode nyheder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang læste jeg, og den dag jeg skulle til NF, skulle jeg kun have timer fra 8-10, og jeg skulle vist scannes ved 9-tiden. Så der holdt jeg selvfølgelig fri hele dagen. :)

Anden gang tog jeg en fridag. Jeg synes at det ville være SÅ flad en fornemmelse at skulle på arbejde efter at have set sin lille guldklump :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg meddeler hvornår jeg har en undersøgelse og så får jeg fri de timer. Det hedder en paragraf 510. Den betyder tjeneste fri med løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får så vidt muligt lagt alle hvor jeg skal alene afsted om formiddagen jeg møder hver dag fra 7-10 (er deltids sygemeldt)men hvis manden skal med fx til scanning ja så har det endten været meget tidligt eller sen eftermiddag, jeg har aldrig taget en hel dag fri heller ikke da vi skulle til nf scanning (dengang var jeg ikke sygemeldt) jeg tænkte slet ikke den tanke at der kunne ske vores lille mirakel noget,men ved dog også at hvis noget var gået galt så havde de haft fuld forståelse for at jeg ikke var kommet senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får tingene lagt, de dage jeg ikke arbejder.

Min kæreste studerer, og han tager fri efter behov. Men hvis jeg selv har indflydelse på tingene, bliver de lagt så han kan være med, uden at skulle tage fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog bare fir det jeg skulle og ikke mere der. Dårlige nyheder fik jeg først da jeg holdte ferie. Men ellers havde jeg bare ladt være med at å på arbejde :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i BILKA og jeg får fri MED løn, når jeg

skal til undersøgelser der omhandler graviditeten og baby.

SÅ tager ikke hensyn til hvornår de læggges.

Jeg er deltidssygemeldt med bøkkenløsning og arb kun 4 timer

om dagen, så aftalerne til fys får jeg lagt udenfor arb. tid.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg giver min leder datoerne for mine undersøgelser i god tid, og så får jeg fri med løn.. som regl ligger de om formiddagen om onsdagen, og der har vi ofte møde, men så det bare fri med løn, og så kan jeg nå tilbage til ungerne får fri fra skole og sfoen åbner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER