Guest

-

13 indlæg i dette emne

-

Redigeret af Leeloo
-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Kan godt forstå hvis du føler dig vred, skuffet, dårligt behandlet!!

Jeg ville blive mega vred efter sådan en svada fra en læge.. Men dejligt for dig at du får en ekstra scanning :glad

Det gælder om at se det positive.

Jeg synes det er dejligt at de vil beholde digmed sikkerhed, for at sikre sig en god "afrusning".

Jeg ville nok lige forhøre mig om det er sikkert at amme, eller om man ikke bare starter en ny "afhængighed" hos baby,

hvis det ellers overhovedet skaber afhængighed.

Jordemoderen vil helt sikkert sige at du skal amme uanset hvad, men måske du skal forhøre dig hos din praktiserende læge

og den læge der har givet dig medicinen om det er forsvarligt, eller om du kan trappe ned i en periode?

Jeg ved, at min søster blev rådet af sin jordemoder til at amme, selv om hendes medicin kunne mindske min nieces indlæring mm.

Det er epilepsimedicin, men det er jo stadig kemisk regulering af hjernen. Jeg ved ikke om der gælder det samme?

Hun valgte i samråd med lægen, at trappe ned under graviditeten og ikke amme efterfølgende.

I forhold til om du vejer for meget i forhold til lægens fine idealbilled, så sk*d hul i det.. Så længe du og baby har det godt

og du passer godt på dig selv og ikke stresser. Så har I de bedste forudsætninger. :)

Jeg ønsker dig al held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-

On 13/11/2011 at 3:31 PM, Mrs Ladybird said:

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eij det var da noget af en tur en tur du lige fik dig der <_<

Jeg synes bestemt ikke du overreagere, det er da klart man man bliver ked af det

når fagfolk man har tillid til, ikke taler pænt til en eller forstår en.

Jeg synes også du skal glemme hvad han har sagt om din overvægt.

Det gælder jo bare om at du og baby har det godt :)

:balloons

Helle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :-)

Sådan som vi bliver forkælet af Carsten i øjeblikket har vi det begge supergodt! og vi er blevet enige om et navn, hvis det er en dreng, så jeg skal vist ikke klage :loveshower

Det lyder bare rigtig godt :)

Dejligt for dig

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes, det er en klaptorsk af en læge, du har fået på halsen!

Dernæst synes jeg, det er rigtig dejligt, at du har fået sådan nogle pæne tal på alle de målinger, der nu skal til i en graviditet.

Tilbage til klaptorsken. Altså, selvfølgelig er det ikke godt at veje for meget - det gør jeg selv - og som de fleste andre ville jeg bare allerhelst være, well, normal.

Men jeg synes bare det er SÅ forskelligt hvad forskellige læger har af holdning til overvægt. Jeg har haft læger, der har kategoriseret en overvægt på 5 kg som "fed". Og læger der siger - nå ja, det er jo ikke så galt. Min læge på Rigshospitalet harcelerer over "de magre pco-piger som lever nede i fitness-centeret - og man skal fandme ikke veje sine grøntsager!" Hvilket får mig, en væsentlig mindre mager pco-pige til at trække lidt på smilebåndet. Men det får mig bare mere overbevist om, at sundhed hos lægerne, såvel som hos os andre er et spørgsmål om tro. "Jeg tror fuldkorn er godt". "Jeg tror kulhydrater er skidt". "Jeg tror, det er fornuftigt at tabe mig ved at leve af kålsuppe."(Adrk)Personligt aner jeg ikke, hvad jeg tror, men jeg ved, jeg synes, det er rigtig svært at navigere i. Så hele denne svada for at sige, at jeg TROR, at hvis du synes, du har det godt, så har du det godt. Og så er du sund og rask og stærk nok til både at bære og føde dit barn. Uanset hvad Dr. Klaptorsk har af mening om det!

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en :gal læge du har fået dig der - godt det var sidste gang du var hos ham !

Da jeg var gravid var der sku ikke nogle der nævnte at det var bedst for mig at få lagt en epidural,

Jeg er selv overvægtig og jeg fødte normalt uden nogle problemer!

Hvis det var mig han havde sagt det til - jeg var da blevet sur og tosset på ham :gal

Men godt du lige fik ham sat på plads med at sige du ikke vil have det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh du kære

Hvor er det DEJLIGT at høre at du er så stærk!! Sådan en nar af en læge, man bliver sq helt flov på hans vegne!!!

Det er jo ikke fordi vi kvinder ikke er gode nok til, at dømme os selv i forvejen. Super godt du havde en veninde med, to mod én er altid lidt tryggere. Jeg kender to +piger der har fået tre og fire børn og alle børn er sunde og raske født normal uden brug af medicinske hjælpemidler.

Så hvis det er det du ønsker, er jeg sikker på, at også du kan gennemføre din drømmefødsel!!!

Helt ærligt synes jeg, at du skal klage over den læge, han gør da intet godt og som fødselslæge burde, han være god at snakke med,

da han jo tit har med førstegangsfødende, at gøre. Så hjælper det jo ikke noget, at han gør folk mere urolige og bekymret, du er da helt sikkert heller ikke den eneste, der har været udsat for sådan en gang ****

Dejligt at du slipper for, at se ham igen:) Så er der bare tilbage, at nyde den sidste tid:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Eij, jeg har da aldrig... Og her syntes jeg at den jordemoder vi snakkede med var lidt dum ved at spørge om vi var ressourcesvage forældre... Men din tager da prisen! :angry

Er ked af det på dine vegne over at du har haft sådan en provokerende og usensitiv fødselslæge som bare burde få et spark bagi. Kan ikke lade være med at blive sur/mobset over at man kan være sådan. Men godt du fik givet igen og at alle hans dommedagsprofetier blev gjort til skamme ved at du intet fejlede. Masser af forståelse og tanker herfra :kram

OG tillykke med at alt gik godt og god bedring med ryggen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER