Guest Diden

De "dejlige" kunder

16 indlæg i dette emne

Nu er det gudskelov sjældent jeg oplever utilfredse/ubehalige kunder i mit job, men det sker.

Til tider har jeg behov for lige at lufte ud med en træls kunde og det tænkte jeg at der nok også var andre der havde :D Så hermed er der denne tråd til eksempler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dagens eksempel omhandler en mor der kommer ind med sin 5 årige dreng og skal høre om en reparationssag. Det er en DSI der er til rep, og da denne er fysisk skadet (slag på 2 af hjørnerne) er den ikke dækket af reklamationsretten og det koster derfor at reparere den. Moderen er højst utilfreds og sænker stemmen for ikke at gøre hendes søn opmærksom på at der er et problem og gør mig ellers opmærksom på at når det er børn der har dem må man kunne forvente skader ( :rolleyes ) hun går derfra med ordene at det er mega flabet det vi gør, og jeg står tilbage og høre det kun netop et sekund for sent da hun snakker så lavt at jeg ikke når at ændrer mit ansigtsudtryk, så jeg står og smiler fjoget da jeg tror vi er nået til et standpunkt at vi er enige om at være uenige.

Drengen himler så op da de kommer ud af døren " HVAD SKETE DER MOOAR?!" og hun kigger så efter mig mens de stadig kan se mig...

Det er så gudskelov et af de mildere eksempler.

Jeg har nu arbejdet indenfor reklamations branchen i 2½ år, og jeg undrer mig over til stadighed at nogle mener at man kan kaste med sine ting og stadig forvente at det dækker.. *suk*..

Synd jeg ikke nåede at fortælle hende at hendes indbo forsikring sansyndligvis dækkede skaden, for hun havde tralvt med at brokke sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha det sjoveste er næsten at du står og smiler fjoget mens hun er stiktosset! :P:P:P:P

ELSKER at læse om sådan noget her, men vil lige komme med en lille irriterende warning om at passe på. Jeg mener at der engang var en hjemmeside med lignende koncept (haderkunder.dk eller sådan noget) og at flere fik ørerne i maskinen af at skrive, fordi kunderne eller chefen havde set det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var jeg ved at få PIP af en kunde..

Hun kom ind, i den tøjforretning jeg arbejder i.. Hun har sine to børnebørn med, som måske er 3 max 4 år gamle.

Børnebørnene har nogle bolde med, som de render og kaster med. Jeg beder dem trille boldene, da vi har smykker, blomster og lign. stående fremme!!

Mormoren gør intet.

På et tidspunkt vil det ene barn ud af butikken.. På dette tidspunkt har hun kigget tøj i 5-10 min..

Jeg forsøger at være der for hende, og samtidig holde øje med børnene.. Hun beder barnet blive i butikken og spørger så mig om nogle trøjer, og jeg hjælper hende.. 1½ min efter, står barnet og siger.. "Se alle de sedler jeg har hevet af!" - Så har han været rundt og hive måske 10 mærker af forskelligt tøj <_< Mormoren siger intet, og jeg kigger på barnet og siger at det må man ikke i en butik, der skal mærkerne være på!!!! Og ja, jeg siger det altså RET bestemt, og kigger samtidig på mormoren, da jeg faktisk mener det er hendes pligt at sørge for børnene opfører sig ordentligt!

Hun siger intet, vender sig om og kigger tøj. Barnet hiver i hende.. Også sker det...

Hun tager to slikkepinde frem, og giver børnene dem.. :goodluck Jeg var ved at besvime, for kunne bare se for mig hvordan de ville fedte rundt i alt tøjet...

Heldigvis gik de efter 1½ min mere, men tror egentlig det var fordi jeg besluttede mig for at jeg simpelthen IKKE ville forsøge at være en "dygtig sælger", så jeg gik fra hende, og begyndte at feje (Mens jeg havde øje på børnene)..

Jeg oplevede også en fantastisk mand.. Han så jeg stod, 30 min før luk og kiggede ud i luften.. Så han kom ind, og spurgte hvad jeg lavede og hvorfor sådan en "sød ung pige som mig", arbejdede i den butik.. Vi fik en fin snak om vind og vejr, og det endte faktisk med jeg lukkede 5 min for sent.. Han var simpelthen herlig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha det sjoveste er næsten at du står og smiler fjoget mens hun er stiktosset! :P:P:P:P

ELSKER at læse om sådan noget her, men vil lige komme med en lille irriterende warning om at passe på. Jeg mener at der engang var en hjemmeside med lignende koncept (haderkunder.dk eller sådan noget) og at flere fik ørerne i maskinen af at skrive, fordi kunderne eller chefen havde set det :unsure

ja det har jeg overvejet, men tænkte (håber på) at det er et fåtal af de kunder jeg servicere der er herinde, hvis slet ingen. :) Det er i hvert fald håbet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var jeg ved at få PIP af en kunde..

Hun kom ind, i den tøjforretning jeg arbejder i.. Hun har sine to børnebørn med, som måske er 3 max 4 år gamle.

Børnebørnene har nogle bolde med, som de render og kaster med. Jeg beder dem trille boldene, da vi har smykker, blomster og lign. stående fremme!!

Mormoren gør intet.

På et tidspunkt vil det ene barn ud af butikken.. På dette tidspunkt har hun kigget tøj i 5-10 min..

Jeg forsøger at være der for hende, og samtidig holde øje med børnene.. Hun beder barnet blive i butikken og spørger så mig om nogle trøjer, og jeg hjælper hende.. 1½ min efter, står barnet og siger.. "Se alle de sedler jeg har hevet af!" - Så har han været rundt og hive måske 10 mærker af forskelligt tøj <_< Mormoren siger intet, og jeg kigger på barnet og siger at det må man ikke i en butik, der skal mærkerne være på!!!! Og ja, jeg siger det altså RET bestemt, og kigger samtidig på mormoren, da jeg faktisk mener det er hendes pligt at sørge for børnene opfører sig ordentligt!

Hun siger intet, vender sig om og kigger tøj. Barnet hiver i hende.. Også sker det...

Hun tager to slikkepinde frem, og giver børnene dem.. :goodluck Jeg var ved at besvime, for kunne bare se for mig hvordan de ville fedte rundt i alt tøjet...

Heldigvis gik de efter 1½ min mere, men tror egentlig det var fordi jeg besluttede mig for at jeg simpelthen IKKE ville forsøge at være en "dygtig sælger", så jeg gik fra hende, og begyndte at feje (Mens jeg havde øje på børnene)..

Jeg oplevede også en fantastisk mand.. Han så jeg stod, 30 min før luk og kiggede ud i luften.. Så han kom ind, og spurgte hvad jeg lavede og hvorfor sådan en "sød ung pige som mig", arbejdede i den butik.. Vi fik en fin snak om vind og vejr, og det endte faktisk med jeg lukkede 5 min for sent.. Han var simpelthen herlig :D

Åhh gru det er simpelthen ikke til at holde ud sådan noget <_< Har også været udsat for kunder der skældte og skældte på deres stakkels 8-9 årige pige umiddelbart uden grund, MENS de stod og ventede på at jeg jeg blev færdig med det jeg var i gang med at hjælpe dem med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arbejder ikke i service fag mere.... Men kan huske at jeg dengang jeg arbejde i netto, fik en klage over at jeg var for munter... Bl.a. pga at der var blevet ringet efter mig og så havde jeg små synget, "ja ja ja nu kommer jeg, de ser jeg iler"... Så synes jeg måske at man går i lidt små sko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arbejder ikke i service fag mere.... Men kan huske at jeg dengang jeg arbejde i netto, fik en klage over at jeg var for munter... Bl.a. pga at der var blevet ringet efter mig og så havde jeg små synget, "ja ja ja nu kommer jeg, de ser jeg iler"... Så synes jeg måske at man går i lidt små sko

Ej, det er simpelthen også for dårligt, når folk er glade i Netto. Jeg forventer sure og vrede ekspedienter, når jeg handler.

........ Håber at ironien er tydelig :lolhit sikke dog noget fis..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arbejder ikke i service fag mere.... Men kan huske at jeg dengang jeg arbejde i netto, fik en klage over at jeg var for munter... Bl.a. pga at der var blevet ringet efter mig og så havde jeg små synget, "ja ja ja nu kommer jeg, de ser jeg iler"... Så synes jeg måske at man går i lidt små sko

Hvad? hvordan kan man klage over folk er muntre? er da bare en god ting:s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja folk kan sgu klage over de særeste ting. Er glad for at jeg ikke står i butik! Men har gjort rent engang, for de ældre, og der blev jeg rigtig tit hundset med, husk nu det, og gør sådan osv. Jeg var sgu nok den, der gjorde bedst rent i hele hjemmeplejen, så det var ret irriterende! <_<

Men helt ærligt, at man er munter, er da ikke noget at klage over. Det er da friskt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh, where to start, where to start? Når man arbejder på en tank møder man en del forskellige mennesker, og ikke alle er lige velfungerende.. Jeg har blandt andet haft en episode med en kunde, der har været der et par gange efterhånden. Vi har safepay - et system, hvor kunderne selv smidder mønterne i "bøtten" og en computer i maskinen selv tæller pengene. Denne kunde er flere gange kommet ind, lagt pengene på disken, talt dem, og smidt pengene i - ingen af gangene har der været nok, og når jeg så siger "der mangler lige 2 kroner" flipper han heeeelt ud, smidder med varene og stormer ud :numse

Vi har også en kunde, der kommer hver dag, slipper hendes 2 små unger løs, hvorefter de løber rundt i butikken, skriger hvad alt de kan og tager for sig af "liggeladen" som mor så fint kalder det.. Hun betaler self, men alle de andre kunder glor virkelig efter dem, og hendes måde at få dem til at holde kæft, er mere chokolade! Det har de selvfølgelig luret, så de skriger jo bare endnu mere. Good parenting! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh, where to start, where to start? Når man arbejder på en tank møder man en del forskellige mennesker, og ikke alle er lige velfungerende.. Jeg har blandt andet haft en episode med en kunde, der har været der et par gange efterhånden. Vi har safepay - et system, hvor kunderne selv smidder mønterne i "bøtten" og en computer i maskinen selv tæller pengene. Denne kunde er flere gange kommet ind, lagt pengene på disken, talt dem, og smidt pengene i - ingen af gangene har der været nok, og når jeg så siger "der mangler lige 2 kroner" flipper han heeeelt ud, smidder med varene og stormer ud :numse

Vi har også en kunde, der kommer hver dag, slipper hendes 2 små unger løs, hvorefter de løber rundt i butikken, skriger hvad alt de kan og tager for sig af "liggeladen" som mor så fint kalder det.. Hun betaler self, men alle de andre kunder glor virkelig efter dem, og hendes måde at få dem til at holde kæft, er mere chokolade! Det har de selvfølgelig luret, så de skriger jo bare endnu mere. Good parenting! :klap

Nu du sagde tank kom jeg til at tænke på noget fra da jeg arbejdede på en tank :)

jeg arbejede på en tank i korsør, og så kommer ind kvinde ind som er kørt i taxa fra københavn (ca. 100 km) og spørger hvordan man kommer til falster for der de er på vej hen og chaufføren kan ikke finde vej. Ergo de skal vel 40 km retur af motorvejen for at køre syd på i stedet for vest som de har gjort end til da.

Må da godt nok blive en dyr taxatur tænker jeg bare, og hvordan kan man ikke ha' nogen anelse om hvor man er? tror da kun de stoppede fordi der stod det var en betalingsvej hvis de fortsatte på motorvejen (storebæltsbroen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men jeg kan da faktisk også bidrage med en lille historie. Den handler dog ikke om en træls kunde (han var vældig sød og rar) men måske om en lidt atypisk kunde...

For - efterhånden - mange år siden, da jeg var en 16 år, stod jeg som hjælpepige i en tøjbutik. Og på et tidspunkt kommer der så en mand ind. Han er en ret stor fyr, lidt usoigneret at se på, skægstubbe, virker svedig, har wife-beater undertrøje på med jakke over, jeg tror måske også at han var skaldet.

Han går så direkte hen og kigger på nogle blondestrømpebukser. Og som den søde opmærksomme ekspedient jeg er, tænker jeg at han er på jagt efter strømper til konen og at han selvfølgelig er helt lost. Så jeg går over og spørger om jeg kan hjælpe.

Han kigger mest på strømperne og spørger om der slet ikke er nogle af dem i store størrelser. Jeg fortæller ham at de fleste af strømperne desværre er i onesize, og spørger så om det er til hans kone, han kigger, og hvilken størrelse hun bruger (med tanke på, at jeg så måske kunne lure, om hun ville kunne passe dem).

"Jamen det er faktisk ikke til min kone, det er til mig selv" siger manden. Og så står jeg sådan lidt og tænker "A hva'???" :o Og så rømmer han sig lidt, og forklarer "Det er fordi sådan nogle strømpebukser er faktisk rigtig gode at fiske i... De er varmere end man tror". ( :rolleyes ) Jeg er lidt paf, og dropper alt om at finde en rigtig størrelse til ham, fordi jeg tænker at manden da selvfølgelig skal have nogle lange termounderbukser, hvis det er til hans fisketur. Så jeg viser ham noget lækkert solidt mørkeblåt skiundertøj, der findes i mandestørrelser. ;)

Men det frister altså ikke herren... :D "Neeeej, det tror jeg faktisk ikke så godt. Jeg ved godt at det lyder underligt, men sådan nogle strømpebukser derovre er faktisk rigtig gode", bliver han ved. Jeg er ret forundret, men bliver jo nødt til at tage ham seriøst og vi står og kigger på blondestrømperne, og konstaterer at de altså nok ER for små til ham.

Han kigger sig lidt omkring og griber så et par selvsiddende nylonstrømper. "Hvad med de her? Tror du ikke, de er fine?" spørger han. Jeg siger så til ham, at jeg desværre ikke tror at sådan nogle tynde strømper varmer ret meget. Og ender så med at henvise ham til en butik i nærheden hvor jeg er ret sikker på at de har blondestrømpebukser i store størrelser. :rolleyes :lol

Ikke lige min bedste dag som sælger, men for filan, hvad for et fjæs finder man lige frem når sådan en machofætter står og vil have blondestrømper? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stået i butik for mange år siden, men sad for få år siden og tog telefoner for et firma i deres kundeservice, og det er helt vildt så tossede og modbydelige kunder i telefonen kan være <_< Jeg er blevet kaldt alt tror jeg igennem tiden og nogle frygtelige bandeord også, men noget jeg bare slet ikke kunne have var når ældre mænd sagde " Nu skal du høre efter lille ven" :prik :prik Det kunne jeg slet ikke have..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For - efterhånden - mange år siden, da jeg var en 16 år, stod jeg som hjælpepige i en tøjbutik. Og på et tidspunkt kommer der så en mand ind. Han er en ret stor fyr, lidt usoigneret at se på, skægstubbe, virker svedig, har wife-beater undertrøje på med jakke over, jeg tror måske også at han var skaldet.

Han går så direkte hen og kigger på nogle blondestrømpebukser. Og som den søde opmærksomme ekspedient jeg er, tænker jeg at han er på jagt efter strømper til konen og at han selvfølgelig er helt lost. Så jeg går over og spørger om jeg kan hjælpe.

Men det frister altså ikke herren... :D "Neeeej, det tror jeg faktisk ikke så godt. Jeg ved godt at det lyder underligt, men sådan nogle strømpebukser derovre er faktisk rigtig gode", bliver han ved. Han kigger sig lidt omkring og griber så et par selvsiddende nylonstrømper. "Hvad med de her? Tror du ikke, de er fine?" spørger han. Jeg siger så til ham, at jeg desværre ikke tror at sådan nogle tynde strømper varmer ret meget.

Mon ikke han er en af em, der kan lide at gå i dametøj?? Tror ikke at blondestrømper varmer særlig meget. :rolleyes Men nogle mænd elsker jo at gå i dametøj. Kendte engang en, der ligefrem stjal det, fra vasketøjssnore!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke han er en af em, der kan lide at gå i dametøj?? Tror ikke at blondestrømper varmer særlig meget. :rolleyes Men nogle mænd elsker jo at gå i dametøj. Kendte engang en, der ligefrem stjal det, fra vasketøjssnore!! :blink

Det var jo præcis det jeg tænkte, som jeg ikke liiiiiiiiiige vidste hvordan jeg skulle håndtere. Ikke mindst fordi han jo ikke sagde "Hey, jeg kan godt lide at gå i dameundertøj, har du noget i min størrelse" men pakkede det ind i en virkelig weird søforklaring om at det skulle være varmt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER