Solvej99

Tråden til nybagte mødre

55 indlæg i dette emne

Jeg faldt lige over denne (gamle) tråd på min-mave.dk og tænkte den kunne være relevant at dele i denne tråd! Den er lidt barsk (og klam) ind imellem, men meget underholdende og hudløst ærlig :lol

Jeg var ihvertfald taknemmelig over at kunne læse om tiden efter fødslen råt og usødet, uden at det blev pakket ind! Har nok gået lidt rundt med sådan en naiv forestilling om at det meste var overstået ved fødslen og så skulle det bare være ren hygge og idyl derefter :lolhit Nu ved jeg lidt mere om hvad jeg skal forberede mig på! (og forberede min kæreste på)

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1802500.htm

Helt genial tråd du har linket til. Jeg skraldgriner! Bliver dog samtidig en smule bekymret over diverse genvordigheder min stakkkels mand skal udsættes for. Han er mega sart!

PS. Når jeg siger det, tror folk tit han er en røv. Det er han overhovedet ikke, han er bare rigtig dårlig til blod, bræk og andre kropsudsondringer. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt vild genial tråd du ahr linket til...

Det er virkelig dejlligt at læse om bagsiden af medaljen, for den er der altid... Men jeg glæder mig nu stadig til junior kommer til verden...

Og ejg siger også bare stakkels min kæreste...godt han har prøvet det hele før... For vidste sku ikke han skal så meget på banen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter de nyeste regler ordner jordmoderen sidst nævnte ;)

Det læste jeg i et blad vi fik for noget tid siden

Ok... tusind tak for svar.. så må jeg lige tale med min jordemoder i næste uge om hvordan det foregår på Riget.. :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt lige over denne (gamle) tråd på min-mave.dk og tænkte den kunne være relevant at dele i denne tråd! Den er lidt barsk (og klam) ind imellem, men mega underholdende, sjov og hudløst ærlig :lol

Jeg var ihvertfald taknemmelig over at kunne læse om tiden efter fødslen råt og usødet, uden at det blev pakket ind! Har nok gået lidt rundt med sådan en naiv forestilling om at det meste var overstået ved fødslen og så skulle det bare være ren hygge og idyl derefter :lolhit Nu ved jeg lidt mere om hvad jeg skal forberede mig på! (og forberede min kæreste på)

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1802500.htm

Puuuha, håber godt nok ikke at ALLE de her dårligdomme skal ramme en! :o Var jeg den eneste, der faktisk blev lidt skræmt af at læse det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuha, håber godt nok ikke at ALLE de her dårligdomme skal ramme en! :o Var jeg den eneste, der faktisk blev lidt skræmt af at læse det? :unsure

Du skal ikke være skræmt :) Tror næsten det eneste jeg kunne nikke genkendende til er at man skal huske at lukke munden, når baby lige har spist og man giver baby en flyvetur! Det har min mand prøvet - og skulle hilse at sige gylp ikke smager specielt godt!! :lolhit (han var ved at brække sig!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være skræmt :) Tror næsten det eneste jeg kunne nikke genkendende til er at man skal huske at lukke munden, når baby lige har spist og man giver baby en flyvetur! Det har min mand prøvet - og skulle hilse at sige gylp ikke smager specielt godt!! :lolhit (han var ved at brække sig!)

TAK! :loveshower

Og ja, den med at lukke munden kan jo ske for alle. Så det er nok en god idé at skrive sig bag øret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuha, håber godt nok ikke at ALLE de her dårligdomme skal ramme en! :o Var jeg den eneste, der faktisk blev lidt skræmt af at læse det? :unsure

Nope! Det gjorde jeg også.. Men jeg er meget øvet udi disciplinen 'Det sker ikke for mig!', og praktiserer den jævnligt. Du skulle prøve det! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt, hvad man kan få af forskellige informationer på de forskellige sygehuse. Vi fik at vide, at det er normalt, at babyen sover nærmest hele dagen på anden dagen. Babyen har en "madpakke" med, så vi skulle bare lade Kristine sove. Der blev slet ikke snakket om, at hun skulle vækkes.

Her ringede præsten for at høre, om hun må registrere Kristine i folkeregisteret. Normalt skal præsten vente med de til 14 dage efter fødslen, men da vores præst skulle på orlov, ville hun gerne gøre det inden. Vi skulle altså ikke gøre noget for at få hende registreret...

Vi fik også at vide at han havde en "madpakke" med til de allerførste dage, så Marlon blev heller ikke vækket, og efter nogle dage gik vi så over til flaske, og så er det ikke så vigtigt det med at vække dem, da MME mætter bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope! Det gjorde jeg også.. Men jeg er meget øvet udi disciplinen 'Det sker ikke for mig!', og praktiserer den jævnligt. Du skulle prøve det! ;)

Ha ha det er lige som mig... jeg lever i lykkelig uvidenhed indtil jeg står i det... Det er lige sådan med fødslen, tror det bliver en rigtig god oplevelse lige efter bogen, hvis ikke må jeg jo tage stilling til det derfra :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok... tusind tak for svar.. så må jeg lige tale med min jordemoder i næste uge om hvordan det foregår på Riget.. :o)

Jeg fødte på Riget for 3 mdr. siden.

Jeg skulle selv udfylde en fødselsanmeldelse. Men det får du alt sammen at vide på hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lidt skræmt og tænker "hvad er det dog du sukker sådan efter?!".. Men så alligevel :biglove

... og så er jeg også ret god til at tænke at det da selvfølgelig ikke sker for mig! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuha, håber godt nok ikke at ALLE de her dårligdomme skal ramme en! :o Var jeg den eneste, der faktisk blev lidt skræmt af at læse det? :unsure

Jeg er også lidt skræmt og tænker "hvad er det dog du sukker sådan efter?!".. Men så alligevel :biglove

... og så er jeg også ret god til at tænke at det da selvfølgelig ikke sker for mig! :glad

I skal ikke lade jer skræmme. Man oplever jo ikke ALLE tingene og meget af det lyder nok også slemmere end det er :rolleyes

Tror den tråd er sjovest at læse, når man har født ;)

I skal nok klare den tøser. Ellers ville alle jo kun få et barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal ikke lade jer skræmme. Man oplever jo ikke ALLE tingene og meget af det lyder nok også slemmere end det er :rolleyes

Tror den tråd er sjovest at læse, når man har født ;)

I skal nok klare den tøser. Ellers ville alle jo kun få et barn :)

Nu er det lissom også for sent at bakke ud :P:P:P:P Og jeg er sikker på at det er det hele værd, om så man får alle dårligdommene :biglove

Meeeeeeeeeeen, derfor kan man da stadig godt tænke, at man helst vil være fri for at ens mand skal fjerne ens skridtbind, for derefter at støtte en ud i bruseren og så spule ens gnulugtende og skorpede krop, samtidig med at man skal amme + frygte for at komme til at lave nr 2 i badet :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha.. Sikke nogle billeder du formår at skabe midt i min morgenkaffe. Det var dagens grin :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de dårligdomme der er nævnt i den tråd sker i hvert fald ikke for alle. Selvfølgelig er der dårligdomme men det hele bliver opvejet når man har sin guldklump i armene og den smiler stort til en fordi de har genkendt en :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de dårligdomme der er nævnt i den tråd sker i hvert fald ikke for alle. Selvfølgelig er der dårligdomme men det hele bliver opvejet når man har sin guldklump i armene og den smiler stort til en fordi de har genkendt en :loveshower

Nu har jeg jo aldrig prøvet at få et barn, men jeg tror det er rigtigt det du siger her. Jeg føler mig ikke skræmt over tråden, godt nok bliver det hårdt, men det vil være det hele værd og jeg er sikker på jeg nok skal klare den.. og så kan man se tilbage på det og grine ad det sammen når det er overstået! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo aldrig prøvet at få et barn, men jeg tror det er rigtigt det du siger her. Jeg føler mig ikke skræmt over tråden, godt nok bliver det hårdt, men det vil være det hele værd og jeg er sikker på jeg nok skal klare den.. og så kan man se tilbage på det og grine ad det sammen når det er overstået! :lol

Nemlig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det lissom også for sent at bakke ud :P:P:P:P Og jeg er sikker på at det er det hele værd, om så man får alle dårligdommene :biglove

Meeeeeeeeeeen, derfor kan man da stadig godt tænke, at man helst vil være fri for at ens mand skal fjerne ens skridtbind, for derefter at støtte en ud i bruseren og så spule ens gnulugtende og skorpede krop, samtidig med at man skal amme + frygte for at komme til at lave nr 2 i badet :balloon

:sc for det svar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det lissom også for sent at bakke ud :P:P:P:P Og jeg er sikker på at det er det hele værd, om så man får alle dårligdommene :biglove

Meeeeeeeeeeen, derfor kan man da stadig godt tænke, at man helst vil være fri for at ens mand skal fjerne ens skridtbind, for derefter at støtte en ud i bruseren og så spule ens gnulugtende og skorpede krop, samtidig med at man skal amme + frygte for at komme til at lave nr 2 i badet :balloon

Alt det du nævner der oplevede jeg stort set under min første fødsel <_< <_< Ja, der er ikke meget morsomt ved det :P :P MEN under en fødsel ryger alle hæmninger og man tænker slet ikke over om man, eller ens krop laver noget pinligt.. Jeg er hamrende blufærdig, men glemte alt om det i fødslen :)

Efter fødslen skal du ikke være bange for, at gøre det... Der kan man godt gøre det selv UDEN tilskuer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra det, så fik jeg det stik modsatte af vide omkring mad og søvn :rolleyes Jeg fik af vide man aldrig skal vække en baby der sover så sødt.. De skal nok vågne, når de bliver sultne :) Sofia var/er flaskebarn, så vi har aldrig oplevet et problem med det.. Heller ikke når hun sover 8-10 timer i træk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt det du nævner der oplevede jeg stort set under min første fødsel <_< <_< Ja, der er ikke meget morsomt ved det :P :P MEN under en fødsel ryger alle hæmninger og man tænker slet ikke over om man, eller ens krop laver noget pinligt.. Jeg er hamrende blufærdig, men glemte alt om det i fødslen :)Efter fødslen skal du ikke være bange for, at gøre det... Der kan man godt gøre det selv UDEN tilskuer :D

Bortset fra det, så fik jeg det stik modsatte af vide omkring mad og søvn :rolleyes Jeg fik af vide man aldrig skal vække en baby der sover så sødt.. De skal nok vågne, når de bliver sultne :) Sofia var/er flaskebarn, så vi har aldrig oplevet et problem med det.. Heller ikke når hun sover 8-10 timer i træk...

Jeg giver dig fuldstændig ret her..... :rolleyes

Jeg er selv helt enormt blufærdig, og faktisk var det slet ikke meningen at min mand skulle med, fordi jeg ikke kunne klare tanken om han skulle opleve mig sådan.... Men det kom han heldigvis :biglove Og jeg var hamrende ligeglad med det hele..... :lol

Marlon er også flaskebarn, og jeg tror reglerne er lidt anderledes så, fordi MME mætter meget mere.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaahhhh ha ha ha :D

Jeg er lige dele ved at brække mig af grin og småtisse i buksen af skræk! :o :D :lol

Mest af alt grinede jeg af hende der skrev, at efterveer føles som at få benene skåret af med en døv kniv (det er bare så meget mere smertefuldt end med de knive der kan høre?!) :lolhit

Jeg tror nu også meget af det er overdrevet en smule og tror heldigvis det er sjældent, at man bliver forkælet med alle punkterne!

Jeg glæder mig stadig til at føde og møde min datter - smerter/gylp/tis/blod/lort/manglende søvn/efterveer/ømme brystvorter osv. eller ej! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaahhhh ha ha ha :D

Jeg er lige dele ved at brække mig af grin og småtisse i buksen af skræk! :o :D :lol

Mest af alt grinede jeg af hende der skrev, at efterveer føles som at få benene skåret af med en døv kniv (det er bare så meget mere smertefuldt end med de knive der kan høre?!) :lolhit

Jeg tror nu også meget af det er overdrevet en smule og tror heldigvis det er sjældent, at man bliver forkælet med alle punkterne!

Jeg glæder mig stadig til at føde og møde min datter - smerter/gylp/tis/blod/lort/manglende søvn/efterveer/ømme brystvorter osv. eller ej! :biglove

:lolhit - en døv kniv :D

Og det var da også en utrolig mængde af ubehagelige ord du lige fik liret af der til sidst :lol

Alt det der er slet ikke så slemt som man skulle tro, og det er virkelig også langt fra alle der for fornøjelsen af hele dynen :ba

Jeg kan GODT forstå du glæder dig til at føde og se din lille Anna :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag skulle vores lille trold sove og hun ligger og brokker sig lidt i hendes tremmeseng, så jeg rejser mig, går ind og giver hende sutten, mens jeg aer hende sødt på hendes lille bløde kind :loveshower :loveshower Lige i det sekund jeg aer hende kigger hun på mig og STOR brækker sig så jeg i bogstaveligste forstand bliver smurt ind i opkast :o Hendes body er på et splitsekund fyldt og det er hendes pæne mørke hår også :huh :huh

Men af kærlighed til hende tager jeg hende op og trykker hende ind til mig mens jeg trøster hende og taler forsigtigt til hende.. Jeg bliver nu endnu mere smurt ind...

MEN !!!

Det gør man gerne når en guldklump ligger der og har brug for hjælp :loveshower :loveshower :loveshower

Glæd jer til, at blive mor - Man kan pludselig rigtig meget og ens kærlighed til barnet kan ikke beskrives med ord :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag skulle vores lille trold sove og hun ligger og brokker sig lidt i hendes tremmeseng, så jeg rejser mig, går ind og giver hende sutten, mens jeg aer hende sødt på hendes lille bløde kind :loveshower :loveshower Lige i det sekund jeg aer hende kigger hun på mig og STOR brækker sig så jeg i bogstaveligste forstand bliver smurt ind i opkast :o Hendes body er på et splitsekund fyldt og det er hendes pæne mørke hår også :huh :huh

Men af kærlighed til hende tager jeg hende op og trykker hende ind til mig mens jeg trøster hende og taler forsigtigt til hende.. Jeg bliver nu endnu mere smurt ind...

MEN !!!

Det gør man gerne når en guldklump ligger der og har brug for hjælp :loveshower :loveshower :loveshower

Glæd jer til, at blive mor - Man kan pludselig rigtig meget og ens kærlighed til barnet kan ikke beskrives med ord :7himmel

Det er kærlighed :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER