Solvej99

Børn med på café

20 indlæg i dette emne

I formiddag var jeg på café med en veninde. På caféen var der også to famlier med tre børn.

Det skal lige siges at jeg ikke har noget imod børn på caféer under normale omstændigheder. Men de her tre børn på ca. 8-9 år de brugte simpelthen HELE caféen som deres legeplads :huh

De løb rundt og faldt på gulvet op af folks jakker. Løb ud og ind af døren konstant. Kravlede rundt på de tomme borde, der stod udenfor, løb rundt om alle barnevognene der stod parkeret. De brage fx lige ind i min. De stod og løftede et kæmpe låg på en grill, så deres tøj blev helt sort af kul. Indimellem alt det her så løb de til og fra buffetten og tog bacon som de rendte rundt og spiste!

Hvorfor siger forældrene ikke noget? Jeg er ikke tilhænger af at man opdrager på andres børn, men på et tidspunkt lå én af drengene på et bord udenfor, mens de andre dækkede ham til med blade der også fløj ned i min barnevogn. Det gad jeg simpelthen ikke se på. Jeg gik ud og bad dem pænt om lige at passe på de barnevogne der stod parkeret. Det sagde de ja til og så var der ikke flere problemer der i hvert fald.

Men jeg var virkelig forarget. Kan godt forstå at folk nogen gange er imod børn på spisesteder hvis det skal foregå på den måde!

Hvad synes I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne ikke vaere mere enig. Det er klart at boern er boern og kan baade ses og hoeres, men jeg haaber og tror ogsaa at vi bliver foraeldre, der kan opdrage vores boern til at opfoere sig paent og ikke vaere til gene for andre mennesker.

De boern bliver med stor sandsynlighed en anelse socialt handikappede, fordi deres foraeldre ikke har sat graenser ude den sociale sfaere. Det er jo synd for boernene, mere end det er synd for dig og mig, som blot foeler os generet af dem i oejeblikket.

Her i Italien er der MANGE boern, der ikke bliver opdraget. Som om opdragelse er en ting, man bare ikke goer i. Vi sad forleden paa pizzaria, som ganske vist havde en dejlig uformel stemning. Men ved bordet ved siden af os sad mor far, bedstefar og datter paa ca. 4-5 aar. Jeg ved ikke, hvad pigen var med for, da hun bare blev ignoreret under hele middagen. Vel at maerke indtil hun begyndte at raabe for at faa opmaerksomhed. Det var ligefoer JEG rejste mig for at fortaelle pigen, at vi andre gerne vil have madro... det var jo faktisk synd for den her pige. I vores restaurant oplevede vi ogsaa boern, der rendte og hev blomster og blade af havens planter. Der satte jeg altsaa graensen og pudsede min haveelskende mand paa dem :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sagt noget til personalet.. :rolleyes

Generelt bryder jeg mig ikke om forældre, der mener deres børn skal deltage i ALT.

Sidste gang kæresten og jeg tog på restaurent, sad der en mor og far med deres - jeg gætter på 7-8 måneder gamle baby.

Klokken var 19 da vi kom.. Og jo mere klokken blev, jo højere skreg denne baby bare.. Jeg var altså ved at få pip!!! Fair nok man gerne vil ud at spise, men så må man da beslutte sig for at tage afsted på et tidspunkt hvor babyen ikke bliver overtræt og umulig <_< Ja, jeg havde nok valgt IKKE at tage barnet med - det ødelagde jo også deres aften, det eneste de brugte tid på var babyen.. De skiftes endda til at spise.. Og hold da op, hvor fik de sendt MANGE øjne!

Jeg synes bare nogen gange forældre er lidt egoistiske.. Hvis man har børn med meget energi, og man vil på cafe, skulle man måske finde en som havde et legeområde - eller en legeplads tæt ved.. Eller forsøge at få børnene passet. Eller finde på noget helt tredie. Tage i IKEA og sidde der - det er billigt, og der er alligevel en masse larm :rolleyes

Ej, jeg synes det er helt fair at børn er med - glade børn, gør andre mennesker glade :) Men trælse børn, gør alle irriteret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså i sådanne tilfælde, der er jeg altså ligeglad, der opdrager jeg andres børn. Det kan ikke være rigtig at man ikke kan være på cafeen, fordi de fylder så meget. Da jeg og en veninde var på cafee for en 14 dages tid siden, der var der også mange familie, men ingen af de børn, som var med der opførte síg sådan.

Til gengæld har jeg oplevet at køre i bus med en klasse, som skulle med en af børnene hjem, og moren og en anden voksen skulle styre dem. De larmede og løb rundt i bussen. Efter kort tid fik jeg nok, og vendte mig om og kiggede rundt på alle ungerne og bad dem sætte sig ned og være stille, så vi andre også kunne være i bussen, og at når man køre med bus så sidder man på sin plads, da andet kan være farligt, hvis bussen pludselig bremser hårdt op... Moren blev meget foraget over mig, og spurgte om de irreterede mig, hvortil jeg bare svarede Ja...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså i sådanne tilfælde, der er jeg altså ligeglad, der opdrager jeg andres børn. Det kan ikke være rigtig at man ikke kan være på cafeen, fordi de fylder så meget. Da jeg og en veninde var på cafee for en 14 dages tid siden, der var der også mange familie, men ingen af de børn, som var med der opførte síg sådan.

Til gengæld har jeg oplevet at køre i bus med en klasse, som skulle med en af børnene hjem, og moren og en anden voksen skulle styre dem. De larmede og løb rundt i bussen. Efter kort tid fik jeg nok, og vendte mig om og kiggede rundt på alle ungerne og bad dem sætte sig ned og være stille, så vi andre også kunne være i bussen, og at når man køre med bus så sidder man på sin plads, da andet kan være farligt, hvis bussen pludselig bremser hårdt op... Moren blev meget foraget over mig, og spurgte om de irreterede mig, hvortil jeg bare svarede Ja...

Kan godt forstå du gjorde sådan. Jeg havde også gjort noget. Eller, faktisk er jeg jo nok lidt en kylling.. For fx på en cafe ville jeg sige det til tjeneren :rolleyes

Men faktisk synes jeg moren skulle være glad - for børn har det som oftest med at opføre sig 100% ordentligt når fremmede beder dem om det jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smaa boern skal selvfoelgelig have en chance for at komme med, saa foraeldrene kan have en mulighed for at vaenne boernene til det. Vi har ogsaa oplevet en familie med to smaa tvillinger, der simpelthen bare sad saa paent, at man skulle tro de var aeldre! Der boejede vi os paent i respekt. Men det er klart at det skal oeves, taenker jeg, hvilket vi helt givet vil goere, fordi vi altid er gaaet ud at spise som par...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke noget imod, at man tager ens børn med ud at spise også på en cafe. De skal jo lærer det før eller siden, at spise ude og det ikke altid skal forgå inde for de 4 vægge derhjemme.

Men dertil at spise ude også med børn, og til de render runde til gene for andre. Brager ind i ting m.m er jo ikke børnenes skyld med forældrenes.

Efter min mening. Det er jo forældres ansvar at opdrage på deres børn, og ikke bare lade stå til fordi man måske er bange for de skriger m.m hvis man siger nej.

Hvis man ikke kan "styre" sine børn, og de får LOV TIL ALT, så vil jeg nok heller ikke dy mig i at holde mund.

Det helt i orden børn er børn, og synes det er spændende at være ude at spise. Men man skal altså også lærer at sidde ordenligt.

Og i en alder af 7-8 år og ældre, burde man til at lærer børnene at det er okay at være spændt men man skal sidde ordenligt når man er ude.

Man kan godt få en rigtig hyggelig aften/dag selvom børnene er med, uden de skal rende rundt som 20 vilde aber.

Jeg kunne heller ikke drømme om at tage baby med på cafe, jo kunne jeg hvis det var om dagen, og baby enten sov i barnevogn eller lige havde spist.

Men aldrig så sent på dagen, at man ikke kan nyde en middag ude med manden eller en veninde uden baby er pylder og er ved at være træt.

Så vil jeg enten vente til en anden dag hvor baby måske kan være hjemme ved farmand eller en fra familien og man lige tog et afbræk i løbet af dagen fik tanket op igen, inden turen gik hjem over til ens lille familie igen.

Jeg VIL "død" hvis jeg skulle lukkes inde hjemme HVER DAG hele ugen, bare fordi jeg blev mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sagt noget til personalet.. :rolleyes

Generelt bryder jeg mig ikke om forældre, der mener deres børn skal deltage i ALT.

Sidste gang kæresten og jeg tog på restaurent, sad der en mor og far med deres - jeg gætter på 7-8 måneder gamle baby.

Klokken var 19 da vi kom.. Og jo mere klokken blev, jo højere skreg denne baby bare.. Jeg var altså ved at få pip!!! Fair nok man gerne vil ud at spise, men så må man da beslutte sig for at tage afsted på et tidspunkt hvor babyen ikke bliver overtræt og umulig <_< Ja, jeg havde nok valgt IKKE at tage barnet med - det ødelagde jo også deres aften, det eneste de brugte tid på var babyen.. De skiftes endda til at spise.. Og hold da op, hvor fik de sendt MANGE øjne!

Jeg synes bare nogen gange forældre er lidt egoistiske.. Hvis man har børn med meget energi, og man vil på cafe, skulle man måske finde en som havde et legeområde - eller en legeplads tæt ved.. Eller forsøge at få børnene passet. Eller finde på noget helt tredie. Tage i IKEA og sidde der - det er billigt, og der er alligevel en masse larm :rolleyes

Ej, jeg synes det er helt fair at børn er med - glade børn, gør andre mennesker glade :) Men trælse børn, gør alle irriteret...

Den føler jeg mig godt nok meget ramt af.. Vi har næsten lige været på restaurant fordi vi skulle vente på færgen hjem og vi var blevet sultne og skulle fordrive tiden med noget.. Kira var 6 1/2 måned.. Hun plejer altid at være stille og rolig, men lige den dag var hun helt umulig.. Vi prøvede ALT for at gøre hende tilfreds men intet hjalp.. Jeg har haft en fødselsreaktion hvilket gør at jeg nærmest går i panik hvis hun græder offentligt.. Og jeg synes det er dybt pinligt hvis jeg ikke kan trøste hende når hun er ked af det eller hun larmer ved at snakke eller noget i den stil.. Vi prøvede først at skiftes til at underholde hende så vi bare fik lidt mad.. Men jeg KAN bare ikke spise når hun er umulig.. Det endte med at vi bare skyndte os at spise og få betalt og så måtte vi sidde i 2 timer i bilen på havnen og glo.. Så nogle gange er det altså ikke noget man selv er herre over når de er så små..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den føler jeg mig godt nok meget ramt af.. Vi har næsten lige været på restaurant fordi vi skulle vente på færgen hjem og vi var blevet sultne og skulle fordrive tiden med noget.. Kira var 6 1/2 måned.. Hun plejer altid at være stille og rolig, men lige den dag var hun helt umulig.. Vi prøvede ALT for at gøre hende tilfreds men intet hjalp.. Jeg har haft en fødselsreaktion hvilket gør at jeg nærmest går i panik hvis hun græder offentligt.. Og jeg synes det er dybt pinligt hvis jeg ikke kan trøste hende når hun er ked af det eller hun larmer ved at snakke eller noget i den stil.. Vi prøvede først at skiftes til at underholde hende så vi bare fik lidt mad.. Men jeg KAN bare ikke spise når hun er umulig.. Det endte med at vi bare skyndte os at spise og få betalt og så måtte vi sidde i 2 timer i bilen på havnen og glo.. Så nogle gange er det altså ikke noget man selv er herre over når de er så små..

Der er måske også forskel på hvilket sted man vælger.

Hvis jeg havde en baby, som var liddt småtræt var jeg ikke gået på en rastaurent på det tidspunkt.. Så havde jeg nok fundet en pølsevogn, en mac d eller andet, hvor man enten har muligheden for at tage maden med, eller hvor folk generelt forventer at der er børn, eller hvor folk ikke lige sidder og nyder deres mad med et glas vin.

Det er bare min holdning - jeg ved ikke hvad du tænker på, når du siger i tog på restaurent. Men jeg vil sige jeg synes det er egoistisk, at tage en overtræt baby med på restaurent - og hvis ens baby bliver overtræt eller umulig, må man altså også "tage konsekvensen" og bede om regningen - det kan simpelthen ikke passe at alle andre skal høre på en skrigende baby.. fair nok at baby skriger, men kan man ikke stoppe den, må man altså gå.. Det er min mening.

Ved godt det er naturligt, men generelt synes jeg bare ikke man skal genere andre når man er på restaurent - om det er skrigende babyer, prutter, bøvser, højtlydt skænderier eller andet, det skal altså bare være så alle kan få en positiv oplevelse - ISÆR hvis det IKKE er en familie restaurent man er på.

Igen, det er IKKE for at støde nogen, og ved ikke hvilket sted i tog hen at spise. Men det er altså bare min mening...

Synes også det er synd for en baby, da den jo altså sagtens kan fornemme hvis forældrene bliver frustreret og nervøs osv.. Så er det altså bedst for alle at gå for sig selv, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er måske også forskel på hvilket sted man vælger.

Hvis jeg havde en baby, som var liddt småtræt var jeg ikke gået på en rastaurent på det tidspunkt.. Så havde jeg nok fundet en pølsevogn, en mac d eller andet, hvor man enten har muligheden for at tage maden med, eller hvor folk generelt forventer at der er børn, eller hvor folk ikke lige sidder og nyder deres mad med et glas vin.

Det er bare min holdning - jeg ved ikke hvad du tænker på, når du siger i tog på restaurent. Men jeg vil sige jeg synes det er egoistisk, at tage en overtræt baby med på restaurent - og hvis ens baby bliver overtræt eller umulig, må man altså også "tage konsekvensen" og bede om regningen - det kan simpelthen ikke passe at alle andre skal høre på en skrigende baby.. fair nok at baby skriger, men kan man ikke stoppe den, må man altså gå.. Det er min mening.

Ved godt det er naturligt, men generelt synes jeg bare ikke man skal genere andre når man er på restaurent - om det er skrigende babyer, prutter, bøvser, højtlydt skænderier eller andet, det skal altså bare være så alle kan få en positiv oplevelse - ISÆR hvis det IKKE er en familie restaurent man er på.

Igen, det er IKKE for at støde nogen, og ved ikke hvilket sted i tog hen at spise. Men det er altså bare min mening...

Synes også det er synd for en baby, da den jo altså sagtens kan fornemme hvis forældrene bliver frustreret og nervøs osv.. Så er det altså bedst for alle at gå for sig selv, synes jeg.

Det var Jensens bøfhus.. Og hun var ikke træt for hun havde lige sovet og vi kom derind kl 16.. Og hun var sød nok lige indtil vores mad kom på bordet.. Men man kan jo heller ikke isolere sig og spise på steder hvor man ikke bliver mæt (f.eks McD) bare fordi man er blevet forældre og har et lille barn med.. Desuden sad der flere børn rundt omkring os der larmede ligeså meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var Jensens bøfhus.. Og hun var ikke træt for hun havde lige sovet og vi kom derind kl 16.. Og hun var sød nok lige indtil vores mad kom på bordet.. Men man kan jo heller ikke isolere sig og spise på steder hvor man ikke bliver mæt (f.eks McD) bare fordi man er blevet forældre og har et lille barn med.. Desuden sad der flere børn rundt omkring os der larmede ligeså meget..

Jensens bøfhus er også en familierestaurent. Og kl 16, synes jeg også det er fair nok- der sidder trods alt ikke en masse "voksne", det er jo netop tidspunktet for forældre.

Vi tager altid sent ud og spiser - ved 19-20 tiden, fordi der som regel IKKE er så meget børnelarm :rolleyes Det er min holdning at på det tidspunkt bør små børn være hjemme.. Vi talte faktisk om det den aften, min kæreste og jeg - og vi kunne finde mange løsninger. Selvfølgelig skal børn lære at komme ud, og lære at være ude og spise. Men man må også have respekt for det lille væsen, som IKKE har lyst jo..

Selvfølgelig skal man ikke isolere sig, men nu var jeres tilfælde også et enkelt tilfælde. Jeg mener da bestemt at de fleste har muligheden for at få barnet passet - og komme ud alene.

ELLER at tage afsted på et tidspunkt hvor barnet normalvis er rolig, og sådan.. Der er altså ikke mange børn, som mellem kl 19 og 20 normalvis sidder stille og roligt og nyder at spise ude... Men det er selvfølgelig bare en påstand fra mig! Men hvis jeg har set et barn ude så sent (Vi spiser ret ofte ude, på mange forskellige steder) så har barnet sovet i sin barnevogn..

Men kl 16, ville jeg måske mene er et fair tidspunkt at forsøge at lære ens barn at "være ude", især hvis barnet normalvis på det tidspunkt har en god periode :)

Som sagt er der intet ondt ment i det - men det er bare "min holdning" - fordi jeg ved med mig selv jeg også ville synes det var dybt pinligt med sådan en skrige unge, og jeg ikke ville få noget ud af at være af sted så.. Derfor ville jeg ikke sætte mig i sådan en situation, uden enten som jer, at være tvunget lidt, eller hvis det var fordi baby lige var krop umulig.. Men, jeg ville højest sandsynligt ende med at kaste håndklæden i ringen, og trille hjem - for alles skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først, til det med umulige børn der render rundt og er umulige..... Det er IKKE acceptabelt efter min mening, og jeg ville flove mig så meget hvis det var mine børn (dette siges dog, med forbehold for at jeg faktisk ikke aner en DYT om hvordan det er at have sine halvstore børn med på café, og hvad der kan spille ind på deres opførsel.... Jeg har jo aldrig prøvet det det, og er derfor ikke rigtig kvalificeret til at "dømme" ;) )

Babyer på restauranter kan jeg til gengæld tale med om :) Jeg synes heller ikke man bør tage helt små børn med på en fin restaurant om aftenen, og jeg synes også man bør lave en "walk out" med baby, hvis det hele bare kikser, og ingen får noget ud af oplevelsen.....

Men med det sagt, så kan der bare ske så meget uforudsigeligt, og man kan finde sig selv i en situation hvor man bliver nødt til at bryde de "pæne" regler, og så er man altså der hvor man risikerer at genere en hel restaurant fordi baby er ulykkelig, og man har bare ikke muligheden for at tage hjem eller andet......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, jeg synes at den "nul-tolerance" er lidt overdrevet, selvom jeg selv er paa det hold, der gaar ind for velopdragede boern paa restaurant. Og hvis en lille familie ikke kan faa lov at gaa paa familie-restaurant med baby i ydertidspunkterne, saa synes jeg maaske at der er intolerance... De foraeldre skal jo ogsaa lige have en chance. Bare min mening

Hilsen Camila, der helt sikkert kommer til at tage bambino med paa restaurant :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da bestemt også de skal have lov at have barnet med - synes bare også de må kaste håndklædet i ringen, hvis baby går amok :) Selvfølgelig skal man give dem en chance - baby kan da lige få en trøste tur. Man kunne evt gå ned til toiletafdelingen, som ligger lidt for sig selv, så man ikke står midt i restauranten :rolleyes

Jeg synes bare nogen gange det er som om NOGEN forældre tænker på SIG SELV - at DE skal have RET TIL at spise på restaurant, på lige vilkår som alle andre. Og selvfølgelig skal de det, men hvis de baby er træt, og græder, og er ulykkelig, er det måske ikke lige ud på restaurant den vil være.. Og respekt til de forældre, som så tager barnets behov, over deres behov for at holde på en ret de har! Når jeg ser en glad lille baby, så smiler jeg da og synes det er fantastisk.

Men jeg betaler altså for at opholde mig der, og betaler for en oplevelse og noget mad. Og om jeg er ude at spise, i biografen, i teater eller andet, så forventer jeg altså der er nogle almene regler som bliver overholdt.. Fx er to af mine kammerater blevet bedt om at dæmpe sig på Jensens bøfhus, fordi de var lidt i "godt humør". Det er altså almen pli, at man sørger for ikke at genere de andre mennesker - også som forældre.

Igen, der skal være plads til "alle", og man skal helt sikkert give det en chance. Men med en bund ulykkelig baby, og forældre der er frustreret synes jeg bare ikke der kommer noget ud af det for nogen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to piger, på henholdsvis 2 og 5. Vi tager dem tit med på café eller restaurant, både fordi det er hyggeligt, men også som et led i deres opdragelse. Især den store elsker det, og de kan sagtens finde ud af at sidde pænt ved bordet og spise. De ved at vi ikke vil acceptere at de løber rundt meller bordene, larmer og generer de andre gæster. :)

Jeg mener godt at man kan forlange at børn i den alder ved hvordan man skal opføre sig når man er ude. Kan de ikke finde ud af det, så synes jeg ikke at man skal tage dem med. Jeg synes at det er SÅ irriterende når børn larmer og løber rundt (Altså på spisesteder, ikke på legepladser :D )

Med hensyn til spædbørn, synes jeg at det er noget andet. Det bliver jeg ikke irriteret over. Men noget helt andet er, at jeg ikke selv ville gide at tage en lille baby med ud at spise. Man risikerer nemt at man kommer til at spise i hold eller spise kold mad. Og det er det altså for dyrt til :rolleyes

Så hellere bestille noget lækker take away mens barnet er så lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Det er meget rart at høre at det ikke bare er mig, der blev forarget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to piger, på henholdsvis 2 og 5. Vi tager dem tit med på café eller restaurant, både fordi det er hyggeligt, men også som et led i deres opdragelse. Især den store elsker det, og de kan sagtens finde ud af at sidde pænt ved bordet og spise. De ved at vi ikke vil acceptere at de løber rundt meller bordene, larmer og generer de andre gæster. :)

Jeg mener godt at man kan forlange at børn i den alder ved hvordan man skal opføre sig når man er ude. Kan de ikke finde ud af det, så synes jeg ikke at man skal tage dem med. Jeg synes at det er SÅ irriterende når børn larmer og løber rundt (Altså på spisesteder, ikke på legepladser :D )

Med hensyn til spædbørn, synes jeg at det er noget andet. Det bliver jeg ikke irriteret over. Men noget helt andet er, at jeg ikke selv ville gide at tage en lille baby med ud at spise. Man risikerer nemt at man kommer til at spise i hold eller spise kold mad. Og det er det altså for dyrt til :rolleyes

Så hellere bestille noget lækker take away mens barnet er så lille :)

Helt enig med det i rødt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forældrene med den grædende baby har da også betalt for at være der og har lige så meget ret til at blive, som du har.

Nu kender jeg dig ikke og er på fra mobil, så kan ikke se om du har skrevet noget om børn i din signatur, men ud fra det du skriver, lyder det ikke til, at du har endnu, men hvis/når du får børn så husk denne tråd. Uanset hvor meget man planlægger mht børn, så kan det hele ramle på et nanosekund uden man har en kinamands chance for at gøre noget.

Jeg tager mine børn med ud at spise - ikke på gourmet restauranter, hvor man sidder i flere timer, men cafeer, mindre restauranter o.lign og ike altid familierestauranter, da jeg ikke syntes de har det mest spændende udvalg.

Uanset hvor søde mine børn er, så kan de ha en off-day og det kan ske, i det sekund maden kommer på bordet, skal jeg så bare rejse mig og gå uden at få noget at spise? Så kan jeg fortælle, jeg først mister overskuddet til mine børn, hvis maven samtidig knurrer.

Jeg syntes da ikke det er fedt, hvis mine børn græder, og jeg tror de fleste andre forældre har det som jeg, for jeg gør alt hvad jeg kan for at stoppe det - ellers kyler jeg min mad i hovedet og går igen, så jeg generer mindst muligt. Men så længe det ikke er forbudt at have sine børn med ud at spise, så vil jeg fortsat gøre det - også selvom den mindste kun er 7 mdr. Jeg kan ikke altid få ham passet, og har måske heller ikke lyst til det.

Der er vist kommet et par enkelte børnefri restauranter i dk, og dem vil jeg anbefale dig, så du kan spise din mad i ro og fred - og husk at slukke mobilen. Det irriterer faktisk mig mere, at folk skal tale i tlf under middagen, end børn der er lidt kede af det :>

Synes da bestemt også de skal have lov at have barnet med - synes bare også de må kaste håndklædet i ringen, hvis baby går amok :) Selvfølgelig skal man give dem en chance - baby kan da lige få en trøste tur. Man kunne evt gå ned til toiletafdelingen, som ligger lidt for sig selv, så man ikke står midt i restauranten :rolleyes

Jeg synes bare nogen gange det er som om NOGEN forældre tænker på SIG SELV - at DE skal have RET TIL at spise på restaurant, på lige vilkår som alle andre. Og selvfølgelig skal de det, men hvis de baby er træt, og græder, og er ulykkelig, er det måske ikke lige ud på restaurant den vil være.. Og respekt til de forældre, som så tager barnets behov, over deres behov for at holde på en ret de har! Når jeg ser en glad lille baby, så smiler jeg da og synes det er fantastisk.

Men jeg betaler altså for at opholde mig der, og betaler for en oplevelse og noget mad. Og om jeg er ude at spise, i biografen, i teater eller andet, så forventer jeg altså der er nogle almene regler som bliver overholdt.. Fx er to af mine kammerater blevet bedt om at dæmpe sig på Jensens bøfhus, fordi de var lidt i "godt humør". Det er altså almen pli, at man sørger for ikke at genere de andre mennesker - også som forældre.

Igen, der skal være plads til "alle", og man skal helt sikkert give det en chance. Men med en bund ulykkelig baby, og forældre der er frustreret synes jeg bare ikke der kommer noget ud af det for nogen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forældrene med den grædende baby har da også betalt for at være der og har lige så meget ret til at blive, som du har.

Nu kender jeg dig ikke og er på fra mobil, så kan ikke se om du har skrevet noget om børn i din signatur, men ud fra det du skriver, lyder det ikke til, at du har endnu, men hvis/når du får børn så husk denne tråd. Uanset hvor meget man planlægger mht børn, så kan det hele ramle på et nanosekund uden man har en kinamands chance for at gøre noget.

Jeg tager mine børn med ud at spise - ikke på gourmet restauranter, hvor man sidder i flere timer, men cafeer, mindre restauranter o.lign og ike altid familierestauranter, da jeg ikke syntes de har det mest spændende udvalg.

Uanset hvor søde mine børn er, så kan de ha en off-day og det kan ske, i det sekund maden kommer på bordet, skal jeg så bare rejse mig og gå uden at få noget at spise? Så kan jeg fortælle, jeg først mister overskuddet til mine børn, hvis maven samtidig knurrer.

Jeg syntes da ikke det er fedt, hvis mine børn græder, og jeg tror de fleste andre forældre har det som jeg, for jeg gør alt hvad jeg kan for at stoppe det - ellers kyler jeg min mad i hovedet og går igen, så jeg generer mindst muligt. Men så længe det ikke er forbudt at have sine børn med ud at spise, så vil jeg fortsat gøre det - også selvom den mindste kun er 7 mdr. Jeg kan ikke altid få ham passet, og har måske heller ikke lyst til det.

Der er vist kommet et par enkelte børnefri restauranter i dk, og dem vil jeg anbefale dig, så du kan spise din mad i ro og fred - og husk at slukke mobilen. Det irriterer faktisk mig mere, at folk skal tale i tlf under middagen, end børn der er lidt kede af det :>

Hvis du mener du har ret til dit grædende barn i når du er ude og spise, så synes jeg på ingen måde du kan tillade dig at være sur over andre larmer - om det er bøvser, mobilertelefoner eller højlydte skænderier :rolleyes

Alle tingene ville genere mig - ligegyldigt om der er forbud eller ej. Jeg mener man skal tage HENSYN til hinanden.

Jeg siger jo heller ikke, at det ikke er OKAY at folk tager deres barn med - Siger bare jeg i mange tilfælde, ville vælge en anden løsning.. Kan ikke forestille mig hvilken grund jeg skulle have til at tage mig, min kæreste og et barn ud at spise - så ville jeg få passet barnet. Hvis det var en fødselsdag eller noget, så ville jeg da måske tage barnet med, hvis jeg ikke havde pasningsmuligheder :)

Jeg siger bare, at hvis ens barn har en "off-dag", så bør man som forældre tage hensyn til de andre. Man er muligvis vant til en skrigende baby mens man spiser, men det er andre jo ikke nødvendigvis. Det kan jo være der sidder et forældre-par, med en kolikbaby som rent faktisk er gået ud og spise for at komme væk fra det ;)

Der skal helt sikkert være plads til en baby - og jeg ville heller ikke tænke mere over det, eller blive irriteret, hvis en baby græder og stopper efter 10 min.

Men nå der er gået 30 min med konstant skrigen, så begynder jeg altså og blive træt af det... Når man når en time - så er det bare langt over hvad jeg synes der er okay og hvad man kan tillade sig.

Men selvfølgelig skal der da være plads til at et barn bliver ked af det, og skal trøstes ;) Men igen, så har man i de fleste tilfælde jo også muligheden for lige at gå for sig selv, hvis det tager mere end ti min. Man behøver jo ikke nødvendigvis sidde midt i det hele HELE tiden, hvis det tager så lang tid.

Din mening er ikke forkert - men det er min altså heller ikke :) Og om jeg har børn eller ej, det ændre ikke på min opfattelse, og det ændre ikke på hvad jeg vil gøre når jeg får børn. At påstå at jeg vil begynde at tænke mindre på andre mennesker, bare fordi jeg får børn, synes jeg faktisk er ondt sagt om forældre - for jeg tror faktisk på at de fleste forældre, hvis de havde muligheden var gået - ligesom jeg også tror børnene på cafeen er mere et "engangstilfælde" og at de fleste forældre, faktisk ville have grebet ind! Jeg tror ikke på de fleste forældre er egoistiske, jeg tror faktisk de fleste stadigvæk tænker på at der skal være plads til alle, og at vi alle skal tage hensyn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger ikke, du tænker mindre på andre mennesker bare fordi du er forælder, men du får en anden forståelse for det par, da lige når at tage den første mundfuld inden babyen stikker i et vræl :)

Jeg er enig med dig i, at har baby en off-day bliver man hjemme - men det er jo ikke sikkert baby var ked da man tog hjemmefra. De små størrelser er desværre meget utilregnelige lige på det punkt.

Og græder mit barn gør jeg alt for at trøste og skabe ro. Heldigvis har det endnu ikke været aktuelt. Jeg har sådan nogle kamæleon børn, der er total eksemplariske når vi er ude, men kan være noget så strenge herhjemme, så jeg mener godt jeg kan tillade mig at blive irriteret over mr smart-guy der mener alle skal høre hans mobilsamtale.

Bortset fra det er jeg glad for, du tog min besvarelse så pænt, for den var skrevet med et glimt i øjet. Rart at du fangede det og er med til at skabe en god debat om noget, som vi helt sikkert ser forskelligt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER