Barbamama

Stork foran døren

21 indlæg i dette emne

Vi har lige bemærket at vores underbo har stillet en stork ud foran deres dør med et lyserødt silkebånd i næbet. Vi snakker aldrig med vores underboer, jeg ved ikke engang hvordan de ser ud. :blink Men jeg er liiiiiiiiidt nysgerrig. Tror I, at de har født, eller har en baby på vej? :)

(Og virker det top-åndssvagt at sige tillykke, når man bare OVERHOVEDET ikke kender dem?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Storken kommer jo med babyen. så går stærkt ud fra de gar født en lille pige. Ellers ville det virke helt absurt i mine øjne.

Jeg ville nok ikk banke på og sige tillykke, men hvis jeg så dem ville jeg helt sikkert sige tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, det giver mening, tak :)

Tillægsspørgsmål fra manden: Er er tradition for at nogen bestemt skal/ikke skal købe storken? Altså er det noget man kun har, hvis man har fået det i gave, og er det i så fald typisk morforældrene eller farforældrene, der køber? Eller er det den kommende far? Som min mand siger: "Hvis jeg skal ud og købe en stork, så vil jeg godt lige vide, hvor man får sådan en henne" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor er din mand bare skøn :biglove

Tror faktisk det er lidt en gave fra familie eller venner. Men må være din mand svar skyldig og ved det ikke :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået stork af mine forældre begge gange og denne gang stod der en ekstra fra vores venner :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi storken er på vej, og når den bliver fyldt stoffet/stofbylden med en dukke, så der det fordi der er kommet et barn :)

Vi skal have en flyvemaskine, lidt ala storken, som vi sætter ud, når vi har fået barn i forslag. Og når vi er kommet hjem med trolden, så kommer der en dukke i stofbylden :), så man kan se, at barnet er kommet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville tolke en stort foran døren som om der ER kommet en lille baby :)

Der har aldrig været tradition for storke i min familie/vennekreds, men hvis din mand vil købe en, så kan man få dem i BabySam :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det heller ikke tradition hos os, men meget brugt i byen. Jeg får min far til at skære vores flyvemaskine ud og så maler jeg den selv. Regner med at bruge denne :adopt som skabalon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Info er hermed givet videre til manden :lovebk

Hos os er det heller ikke tradition hos os, men meget brugt i byen. Jeg får min far til at skære vores flyvemaskine ud og så maler jeg den selv. Regner med at bruge denne :adopt som skabalon

Eeeeej, hvor bliver det fint!!! Glæder mig til at se billeder af den, når I får den lavet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, en stork, alligevel.... den var ny. Hernede i Italien saetter man saadan en stor, fed, lidt kitchet sloejfe udenpaa doeren i lyseroed eller lyseblaa - det minder vel lidt om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, en stork, alligevel.... den var ny. Hernede i Italien saetter man saadan en stor, fed, lidt kitchet sloejfe udenpaa doeren i lyseroed eller lyseblaa - det minder vel lidt om det :)

Der kan man bare se. :) Er det mon et dansk fænomen, at det er storken, der kommer med baby? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der stod en stork uden for vores dør, da vi kom hjem fra sygehuset... :loveshower

Det så sød en tradition, synes jeg!

Jeg har aldrig set en "tom" stork, hvis man kan sige det. Jeg vil mene den skal stå der når baby ER ankommet...

Her var det farmor og mormor der havde fundet den sammen, og stillet frem til os! Så dejlig en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at man først sætter en stork ud når baby ER ankommet.

Vi har desværre ikke tradition for storke i vores familie, hvilket jeg ærgrer mig lidt over, da jeg synes det er så fint :biglove så bliver vist nød til selv at gå ud og investere i en hvis jeg vil ha en <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min svoger og svigerinde havde selv købt en da deres søn blev født, vi køber også selv en eller min mand gør for for han glæder sig helt vildt til at kunne sætte den op til februar så det er hans lille prochekt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikk noget vi har tradition for..

Men jeg vil mene at Baby er ankommet, hvis man stiller sådan en stork ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Storken skal ud når baby ER ankommet til verden :baby1

- alle siger jo "jeg kan se dem nede i nr. x har fået en baby, storken er kommet ud..."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønskede at nogen (familie eller manden) købte en stork og satte ud ved nr. 1 og nr. 2.

Ved nr. 3 havde jeg selv købt en og satte den frem i gangen da vi tog på sygehuset med STRENG ordre til min mand om at sætte den ud når han kom hjem og Frida var født. Hvis andre ikke fatter det så må man selv i gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har aldrig hørt om før! Men det er da egentlig en fin måde at fortælle omgivelserne, at der er kommet en baby til nabolaget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget brugt herovre i vest/sønderjylland. Det var vores venner der havde stilt en stork frem, da vi fik en vores datter. Man siger herovre, at når storken/næbet peger ud fra huset er familien ikke kommet hjem fra sygehuset endnu. Når man kommer hjem vender man så storken ind imod huset, så omgivelserne kan se, at nu er familien kommet hjem. :stork

Lidt info fra det mørke jylland :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget brugt herovre i vest/sønderjylland. Det var vores venner der havde stilt en stork frem, da vi fik en vores datter. Man siger herovre, at når storken/næbet peger ud fra huset er familien ikke kommet hjem fra sygehuset endnu. Når man kommer hjem vender man så storken ind imod huset, så omgivelserne kan se, at nu er familien kommet hjem. :stork

Lidt info fra det mørke jylland :biglove

sådan fungerede det også da jeg fik fødte min datter.

Da vi kom hjem stod den med næbbet ud mod gaden, og vi vendte den så med næbbet ind mod huset så folk ku se vi var kommet hjem og klar til besøg. Det havde min tidl. svigermor fået af vide der hvor hun købte storken :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER