Guest Diden

Hvornår og hvordan fik i fortalt chefen i var gravide?

14 indlæg i dette emne

Jeg er testet positiv efter ca 1½ måneds ansættelse i mit nye job - Og jeg er HAMMER nervøs for den dag jeg må "krybe til korset" og forklarer at jeg er graivd..

Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvordan i andre bar jer ad? Hvornår i jeres graviditet i fortalte jeres chef det, og hvordan? Under 4 øjne, i frokoststuen og ikke mindst hvordan i fik det sagt..

Tak på forhånd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg forhåbentlig snart tester positiv, bliver det også lige i starten af ansættelsen af et nyt job (1½ måned siden).

Jeg har tænkt mig at tage den under fire øjne. Altså der er jo ikke brug for at undskylde for noget som helst - de ved jo, at når man ansætter kvinder i vores alder, er det jo det, der sker en gang imellem :)

Men jeg synes, det er mest rigtigt og respektfuldt at tage den på tomandshånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gøre det under 4 øjne.

Og jeg ville vente til jeg var 12 uger henne, og havde været til NF. Før det er der ingen grund til at bringe arbejdet ind i det synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det er mest rigtigt at tage den under fire øjne. :) Jeg tror, jeg ville vente til efter NF, ligesom jeg generelt helst først vil være officiel med det efter NF.

(og en lille bonus ved at vente til efter NF, er at så kan du også nå at være på arbejde nogle måneder endnu inden du annoncerer graviditet og så virker det ikke så hurtigt :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte em SMS med et billede 10 minutter efter. Men det skal så siges at min chef sendte en til mig 2 dage før.

Jeg havde været der et par år, de andre fik det afvide da jeg var 12 uger henne men der kunne de se det :whistling

Personligt ville jeg nok sige det allerede nu til din chef, det er også fordi du ikke har været der sålænge, og kan komme til at have nogle sygedage, som du ellers ikke ville have og det vil foregå i din prøveperiode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar :) (og kom gerne med flere!)

Min chef blev selv far i nat og er derfor væk de næste 3 uger.. Så må vi se efter om jeg har været til NF i mellemtiden..

Men ja oplever jeg flere sygedage pga. graviditeten end hvad jeg har haft nu tror jeg også jeg siger det før tid.. Jeg har godt nok haft en prøvetid i form af 4 ugers virksomheds praktik, men jura mæssigt har jeg jo også 3 mdr prøvetid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positivt da jeg havde arbejde der i 6 dage...

var til NF en fredag, men der havde min chef fri. Om mandagen sagde jeg, at jeg gerne lige ville snakke med hende på et tidspunkt og fortalte hende så jeg var gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 gang sagde jeg det til min chef under 4 øjne da jeg var i uge 10. Flere af mine kollegaer var begyndt at lugte lunten så jeg synes jeg burde sige det til ham.

Denne gang fik min chef det at vide da jeg var i uge 8. Jeg ville rigtig gerne have ventet til efter NF, men da jeg blev sygemeldt blev det offentligt for alle. Jeg havde det rigtig skidt med det, da jeg 2-3 mdr. før var blevet raskmeldt efter at have været sygemeldt fuldt/delvist i 6 mdr. med stress. Det blev dog heldigvis taget rigtig pænt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg agter først at fortælle det efter NF. Min chef kommer sjældent på arbejdspladsen, da hun er leder for 4 afdelinger, som ikke ligger tæt på hinanden. Jeg vil gøre det under 4 øjne og så må de andre få det af vide derefter, hvis jeg kan skjule det så længe for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er testet positiv efter ca 1½ måneds ansættelse i mit nye job - Og jeg er HAMMER nervøs for den dag jeg må "krybe til korset" og forklarer at jeg er graivd..

Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvordan i andre bar jer ad? Hvornår i jeres graviditet i fortalte jeres chef det, og hvordan? Under 4 øjne, i frokoststuen og ikke mindst hvordan i fik det sagt..

Tak på forhånd :D

det var meningen at jeg ville have fortalt min chef det når jeg var i 12 uge og havde været til nf scanning, men fik en slem bækkenløsning og min læge sygemeldte mig i 10 uge så jeg var nød til at sige det til ham.

var meget nervøs da han plejer at blive smæk fornærmet når man mælder sig alm. syg men han tog det heldigvis pænt. jeg gik ind på hans kontor og sagde det under 4 øjne :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det med det samme mandagen efter en positiv test i weekenden. Men jeg har også et fint forhold til min chef og har været på arbejdspladsen i mange år. Jeg vidste at det kunne have ret stor indflydelse på langtidsplanlægning, budgetforhandlinger, projektforløb etc, som jeg er involveret i, så jeg valgte at sige det meget tidligt.

Reglerne er vistnok at man skal sige det senest 3 måneder inden forventet termin, så der er ret frit råderum. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fortalte min chef det under 4 øjne. Fortalte det et par dage efter nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange har jeg fortalt det under fire øjne.

Og efter NF scanningen.

Jeg tænker, at skulle man miste barnet, er der ingen grund til at arbejdspladsen (chefen) ved at man går i baby tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det, da vi havde været til NF-scanning.

Vi arbejdede samme sted på det tidspunkt, så det var lidt svært at skjule, at vi begge kom for sent på job uden at nogle helt sikkert ville begynde at tænke det ene og det andet, så jeg havde allieret mig med en kollega, som tog imod " vi har sovet over os"-beskeden. Da vi kom på job, ventede jeg på, at min chef kom tilbage fra fredagsmorgenmaden, så gik jeg ind til hende, lukkede døren og sagde, at vi altså ikke havde sovet over os, men jeg var gravid, og vi havde været til NF-scanning :loveshower

Så gik der vist ikke en gang en time, før hun havde fortalt det videre til andre kolleger, og så fik jeg travlt med at fortælle det til alle i min afdeling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER