Barbamama

Bevægelse i dagligdagen

8 indlæg i dette emne

Jeg synes efterhånden der er mange reklamer med pause-boogie, tag trappen, bevæg dig x antal minutter osv... Og nu har jeg lige set en, hvor de lavede et busstoppested om, så der var gynger på! Det ville da være topfedt, jeg ville SÅ MEGET gynge mens jeg ventede på bussen. :P

Nå, men jeg tænkte at vi kunne lave en tråd, hvor vi giver forslag til hvordan man kan få lidt bevægelse ind i hverdagen på en sjov måde. :) Er der nogen derude, der laver pauseboogie, f.eks.? :)

Jeg laver ikke pauseboogie, men jeg har fået for vane at stå og danse lidt når jeg venter på bussen :P Danser i det hele taget meget, når jeg lige keder mig... Danser tit når jeg tørrer hår, skræller æbler, river gulerødder, skifter marsvinebur, osv...

Men ellers er jeg ikke så god til at inkorporere sjov bevægelse i dagligdagen :unsure Har I nogle gode tips? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står og går altid når jeg taler i telefon :)

Men ellers gør jeg ikke så meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en god tråd :) Jeg gør faktisk alt for lidt. Er slem til at tage elevatoren. Jeg burde hellere tage trapperne.

Mon ikke jeg kan få nogle råd herfra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg blev gravid brugte jeg min hulahop ring 30 min når jeg skulle se tv. Så i stedet for at sætte sig i sofaen stod jeg lige bag og så mine serier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gaar tur med hunden - det giver ogsaa friskere hud :super

Ellers laver jeg lidt yoga og pilates herhjemme, men er saa ogsaa begyndt til Pilates to gange om ugen. Nu er jeg gravid er det for gravide, saa maven ikke bliver for haardt proevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg gør mange sådan naturlige ting :) Cykler på arbejde, tager trappen osv.. Men cykler på arbejde, fordi der er kort og tager trappen fordi jeg HADER elevatoren... Så det er bare fordi tingene er sådan - ikke for motionen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med hunden i rask tempo, bruger Zumba og lets dance til min wii. :glad Desuden har jeg lige købt en crosstrainer, som tramper rundt på. :8: Den er så fantastisk, står og ser fjernsyn imens, eller hører musik.

Desuden danser jeg også lidt rundt, og render rundt når jeg børster tænder. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Danser også i stor stil. Hvilket er til glæde for alle i vores ejendom, da vi bor i stuen og vores stuevindue uden gardiner vender ud til forgården. Man kan danse til utroligt mange ting :)

Men ellers kan det godt stå sløjt til med den spontant opståede motion i min dagligdag, da mit arbejde er meget stillestående. Cykler til arbejde og så sørger jeg i løbet af arbejdsdagen at benytte mig af hæve-sænke-bord og lave nogle stræk for ryg og nakke. Til gengæld er jeg sammen med nogle af mine tættekollegaer begyndt på nogle walk'n'talkmøder. Det er helt utroligt så godt, det virker for kreativiteten.

Fordi min arbejdsdag er så stillestående, dyrker jeg dog decideret motion ca 4 gange om ugen. Og så sørger vi for at gå rimelig mange ture sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER