Betty87

Æl-test

27 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne og kloge BK'er!

Jeg ved der har været masser af emner oppe omkring dette emne, men orkede ikke læse alle trådene igennem :oops - håber i bærer over med mig!!

Jeg har netop fået min mens igen og er nu påbegyndt cyklus 3.. Kæresten og jeg har så nu besluttet, at det kunne være spændende at teste for ÆL, men så kommer de mange spørgsmål!

Hvilke teste bruger i og hvor køber i dem?

- Jeg tænker at jeg gerne vil have nogle der ikke er alt for dyre, men satdig vil jeg jo gerne have nogle der er pålidelige..

Hvornår begynder i at teste?

- Starter i fra den dag mens slutter og tester frem hver eneste dag indtil der er resultat - eller hvad gør i som udgangspunkt?

Hvornår på dagen?

- Her tænker jeg på, om det er ligesom med graviditetsteste at man skal teste med morgenurin eller? Har nemlig også hørt at nogle tester først om eftermiddagen?? :unsure

Mange knus og kram fra

Betty87

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg køber mine ÆL teste hos billige-teste.dk - Bare deres strimmelteste, og de har virket upåklageligt for mig :)

Det kommer vist an på længden af ens cyklus, hvornår man skal begynde at teste, men jeg startede på dag 10 efter SM første gang, jeg brugte dem. Bare for at være sikker på, at jeg ikke missede ÆL ;) Her anden gang testede jeg først på 14. dagen efter SM, da jeg åbenbart først kan lave en positiv test ca. 15-16 dage efter SM. Til info kan jeg fortælle, at min cyklus sidste måned var 29 dage, og jeg testede positivt på dag 16 :)

Jeg har testet på alle tider af døgnet, og det har ingen betydning haft for mig, om jeg kunne teste positivt eller ej - Har nemlig testet positivt både morgen, eftermiddag og aften :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay.. Jeg synes nemlig også det var mange test man skulle bruge, hvis man skulle teste fra dag 1 efter mens.. Lyder godt at det er ligemeget hvornår man tester på dagen, for jeg har bedst tid om morgenen til at gøre det..

Mange tak for svarene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange strimler vil i anbefale jeg køber til en måned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange strimler vil i anbefale jeg køber til en måned?

På billige-teste.dk køber man 7 af gangen - Det skulle ca. passe til en cyklus. Men når det er din første gang, og hvis du er en testoman, som mange af os andre herinde ;), så ville jeg nok købe 2 pakker (= 14 stk) til den første måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg hellere jeg må købe 14 stk... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom Pia vil jeg også anbefale billige-teste.dk - og STÆRKT fraråde babyornot.dk, hvis man skal fråråde nogen :)

I en anden tråd er der et eksempel på en billig-test kontra babyornot ÆL-test - resultatet er skræmmende!

Jeg ville også sige, at du er dækket godt ind med 14 stk. tests - i hvert fald til en måned ;) Jeg har normalt en cyklus på 28-29 dage, og har oftest startet med at teste for ÆL på dag 10, da jeg har oplevet den "falde" både tidligt og sent i en cyklus (har hver 4. måned en cykluslængde på 24-26 dage, så det er derfor ;) ) Men der følger en vejledning med testene, hvor man kan aflæse hvornår de anbefaler at teste for ÆL afhængig af cykluslængde :) Nogle anbefaler at man tester for ÆL mellem kl. 10-21, men jeg har altså også testet på forskellige tidspunkter ellers. Dog følger du lettest udviklingen i testene, hvis du tester på omtrent samme tidspunkt(er) her dag. :) Jeg har også, og med god erfaring, testet flere gange i løbet af en dag - dog især i weekenden - og hvis jeg kan se, at der begynder at ske en udvikling i stregen, så man ikke misser noget. Den kan hurtigt gå fra næsten positiv til positiv på nogle timer ;) Ellers har jeg forsøgt at teste ca. kl. 16 og kl. 20.30 på hverdage - man skal bare huske, at man hverken må drikke for meget eller tisse 3 timer forinden man tester, da koncentrationen i urinen så er for svag.

Håber du blev lidt klogere Betty87 - ellers spørger du bare løs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle de gode råd!! Og HOLD DA LIGE OP - har lige modtaget mine teste her til morgen - det er sq det jeg kalder god service..

Her i sidste måned havde jeg en cykluslængde på 32 dage og forrige måned var den på 34 dage - tænker så at jeg starter på dag 16 - er det for sent?? Synes godt nok det lyder som værende lang tid inde i ens cyklus.. Dog passer 16 dage ret godt med de "ÆL-smerter" jeg oplevede i sidste cyklus - så det passer sikkert..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde at starte så sent med at teste. jeg ville starte max en uge efter mens stopper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle de gode råd!! Og HOLD DA LIGE OP - har lige modtaget mine teste her til morgen - det er sq det jeg kalder god service..

Her i sidste måned havde jeg en cykluslængde på 32 dage og forrige måned var den på 34 dage - tænker så at jeg starter på dag 16 - er det for sent?? Synes godt nok det lyder som værende lang tid inde i ens cyklus.. Dog passer 16 dage ret godt med de "ÆL-smerter" jeg oplevede i sidste cyklus - så det passer sikkert..

Jeg ville nok starte lidt før, hvis jeg var dig. Og hvis teststregen er nærmest utydelig, så kan du altid springe dagen efter over, inden du tager en ny test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gode erfaringer med at købe ÆL-tests fra billig-teste eller ebay - har prøvet at lave en søgning på ebay her Jeg har selv en farlig masse ÆL-tests der ligger som jeg ikke har fået brugt, men tør ikke at skille mig af med dem før end efter NF-scanning om en måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville starte få dage efter mens er stoppet - så misser du i hvert fald ikke noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også starte tidligere..

Mest af alt fordi min ÆL faktisk kommer et par dage FØR jeg får "æl" smerter.. <_<

Jeg ville også starte på dag 7-8-9 også prøve frem.. Er der ikke gevindst i denne måned, kan man i næste måned nøjes med at tjekke +/- 2-3 dage fra hvor man sidst havde ÆL.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg vil prøve lidt før så.. Uanset vad så kan jeg jo nok ikke lade være!! :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg idag taet min første ÆL-test og så er jeg lidt i tvivl.. Ville i også teste imorgen når den ser sådan ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er testen med <_<

Det er idag jeg har testet og det er dag 9 i min cyklus!

post-2401-074006800 1319693440_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ville jeg - den ser ud til at være på vej :) MEn du må ikke teste med morgenurin, da den ellers kan blive falsk positiv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede 1 time efter første toiletbesøg - tæller det også som morgenurin? Ellers skal jeg først teste om eftermiddagen - er det bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så forvirrende, men du må ikke have været på toilettet 3-4 timer forinden du tester for ÆL- nogle råder til at teste i tidsrummet 10-21 :) Jeg ville også fortsætte med at teste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt ærgerligt at der ikke står noget om det i brugsforvirringen - hverken angående morgenurin eller tide 10-21..

Men så er det da godt jeg har jer kloge bk'er, som har fået en viden gennem erfaringer..

Jeg har besluttet at prøve omkring kl 15 i eftermiddag! Så må vi jo se hvad den siger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg testet i dag (efter alle ovenstående regler :rolleyes )- og sørme om den ikke ser positiv ud, så hoppede jo på manden med det samme!! Men vil gerne lie have jeres øjne på den også..

Synes i jeg skal blive ved med at teste de næste par dage??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPS glemte lie at vedhæfte testen <_<

post-2401-092675200 1319834922_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det ser jeg ingen grund til :) Men du kan med fordel springe på manden de næste par dage også, så du får flest mulige leve dygtige :cell op :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det tror jeg da også bare vi ør... Så bliver det jo en rigtig god weekend.. :whistling Tror lige je tester igen imorgen.. Er jo efterhånden blevet lidt testoman (både med GT og ÆLtest.. :badgirl )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det tror jeg da også bare vi ør... Så bliver det jo en rigtig god weekend.. :whistling Tror lige je tester igen imorgen.. Er jo efterhånden blevet lidt testoman (både med GT og ÆLtest.. :badgirl )

På ham :goodluck Jeg kunne godt, hvis det havde været mig :rolleyes, have testet igen i dag- men det var kun for at se, om den blev mere positiv end den er :P Den er positiv :glad

God arbejdslyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER