Anna1980

hjælp til at få det sagt

4 indlæg i dette emne

Hvordan får man sagt til sin kæreste at man synes han bruger for lidt tid på sit barn? Når der er et børneværelse der skal laves?? Og alle de andre projekter min gør det selv mand har?!? Føler bare at jeg kan se en genkendelse fra Tobias når han kigger på mig, men når han ser på sin far, er det samme tomme blik som når det er fremmede der kigger og det gør mig ked af det. Men prøvede at sige noget forleden hvor jeg fik kommentaren, jamen du vil jo også gerne have tingene lavet ikke? Åh jo, men ikke på bekostning af farens forhold til sin søn.! Overreagerer jeg? Tobias er en måned nu, far har skiftet en ble og givet mad to gange, fordi jeg sagde han skulle, det er lige lidt nok i min bog! Er lidt depri over det, men ved ikke hvordan jeg skal sige det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rolig rolig mange mænd har sgu svært ved babyer for de kan og gøre jo ingenting..

Min mand tog sig overhovedet ikke af vores søn det første år kun når jeg bad ham om det. Nu er det ændret totalt og har været det siden trolden kunne begynde at komme med osv. Det skal nok komme da skal lige tænke på at du har været gravid 9 mdr mere end din mand og er det foran.

Men hvis det er et kæmpe problem så bar sig det ligeud det ville jeg gøre.. :goodluck Med samtalen håber det bedste for dig og din familie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Marie Louise siger, så er der nok mange mænd, der har svært ved babyer, og ja det skal nok komme :)

MEN, jeg ville have det som dig, og der findes jo OGSÅ mænd, der GODT kan have med babyer at gøre fra start af. Min far skiftede og fodrede mig rigtig meget, da jeg var baby - og vi har flere gange snakket om at det nok var grundstenen til vores gode forhold den dag idag. :) Og så findes der jo forøvrigt også mænd, der bare ikke synes det er deres job at tage sig af en baby, og bare viger udenom "fordi de kan". <_< Og selvom man som kvinde har haft babyen inde i maven i ni måneder, så tænker jeg, at det da er nyt for begge forældre med en baby, så jeg synes egentlig ikke at faren har nogen "undskyldning" for ikke at prøve at få et tæt forhold til babyen fra starten af. ;)

Hvis det var herhjemme, så havde jeg klart forventet mere af manden. Jeg havde sat ham ned og taget en snak med ham om, hvor vigtigt jeg synes og tror det er, at han er med fra starten, og at det var min overbevisning, at det er med til at give ham et bedre forhold til sit barn også senere hen, og at det derfor gjorde mig rigtig ked af det, at han ikke ville være mere sammen med sin baby. Jeg havde måske - lidt flabet - gjort ham opmærksom på, at han jo skal lære sit barn at kende før eller siden, og påpeget at han vel ligeså godt kan begynde nu som senere. Jeg tænker altså også lidt, at hvis han ikke kan relatere til en baby på en babys måde at relatere på, så "mangler" der noget senere (medmindre han lærer det senere, selvfølgelig... Men det tror jeg er svært). Jeg ville også tage en snak med manden om det der gør-det-selv. Prøve at se på, hvor meget det var vigtigt han lavede NU, og hvor meget der kunne vente og dermed give ham mere tid til baby. Det er jo ikke kun for din skyld, men også for babyens og hans egen skyld... Og hvis det "bare" er gør-det-selv derhjemme, så burde det vel være muligt at tage en halv times pause til pusle/fodre engang imellem. :)

Puh, ved ikke om det her overhovedet gav mening, men kort og godt: Jeg synes ikke at du overreagerer, men jeg synes heller ikke at du absolut behøver at bekymre dig. Og held og lykke med snakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skiftede aldrig da hun var baby, først da hun var 10 mdr blev han nød til det da han havde hende om morgen inden dp. Og fodring var også kun mig da hun var ammebarn. han har heller ikke haft hende specielt meget, men de har det bedste bånd sammen her som som 2 årig, hun knuselsker sin far, så tror ikke du skal bekymre dig om de får det godt sammen.

men hvis det irritere dig så snak med manden.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER