TiaK

Hun vil ikke længere tage flasken!

8 indlæg i dette emne

Da Erica var knap to måneder købte jeg en flaske til hende (str. mindst i hul) og hun spiste gladeligt MME. jeg prøvede et måltid om dagen i 4 dage og derefter var jeg tryg ved at lade hende passe af mine forældre et helt døgn mens vi var til bryllup.

Siden har min mand givet hende flaske et par gange, hvis jeg har været væk i mere end 3 timer og det er ikke hel lykkedes for ham, hun har spist lidt, men ikke meget. Dette har vi dog ikke rigtig noteret os, da jeg jo forholdsvis hurtigt kom hjem igen (altid kun været ét måltid jeg har været væk).

Men på mandag vil jeg gerne være væk hele dagen = 2-3 måltider hun skal have på flaske, så derfor ville jeg lige sikre mig, at hun gerne ville have flasken, så i går aftes (da jeg også godt kunne tænke mig fast at give hende en aftensflaske) gav jeg hende en, og hun ville overhovedet ikke have den. Altså hun blev ikke sur - lå bare og kiggede på mig med de der øjne hvad-er-det-du-putter-i-munden-på-mig-mor-hvorfor-gør-du-det?? Hun fik brystet i stedet og spiste fint.

I dag prøvede jeg så igen med MME og da det heller ikke lykkedes prøvede jeg at malke ud, for at se om hun så ville have det i stedet.

Jeg har så lige prøvet at give hende MM på flaske og hun drak da også (modvilligt) ca 30 mL, så gad hun ikke mere, selvom der var mere i flasken (for en måned siden kunne hun nemt spise 80-100 mL). Jeg lagde hende til brystet bagefter og der storspiste hun....

Nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Har ikke lyst til at overlade hende til min mand i så mange timer på mandag - jeg kommer til at være en times kørsel væk. Det er "bare" en veninde jeg skal besøge, så jeg kan sagtens aflyse eller afkorte turen, jeg har bare ikke besøgt hende siden jeg fødte og vil derfor rigtig gerne afsted.

Jeg har overvejet lidt at tage Erica med, men så kommer det bare ikke til at være det samme + vi skal flere forskellige steder hen, så det bliver ret besværgeligt + faren vil også have godt af at have Erica alene lidt.

What to do?? Kan det være fordi der kun er ét hul i flasken? Jeg synes bare der er masser af mælk i hendes mund selvom hun ikke sutter, men kan det være derfor hun ikke gider - kommer det for langsomt?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det virker da lidt underligt at hun pludselig ikke vil ha den.

Måske kan det godt være at du skal ha en med større hul.

Eller måske en helt anden sutteflaske.

Ved ikke om du har set det emne hvor Glowin har anbefalt en ny

specielt til ammebørn ?

Hvilket mærke er den sutteflaske du bruger nu fra ?

Synes nu at det er en god til at lade Erica blive hjemme ved far lidt.

Så kan de få lidt tid sammen og du kan komme afsted og hygge dig,

uden at skal tænke på bonus bleer, amning osv.

for ikke at glemme alt det tur med barnevogn, der skal ind og ud af bilen,

søvn rytme der skal overholdes osv osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også forsøge med et sut med større hul, det hjalp i hvert fald til vores datter. Det er jo ikke sjovt for de små, hvis de skal arbejde for meget for føden ;) Især ikke når det ved, at det kommer meget hurtigere ud af mor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også lidt problemer med at Tobias ikke gad flasken og jeg skiftede til en større sut, altså med to huller og nu kører det godt igen. Nu ammer jeg godt nok ikke, men tror alligevel det vil kunne hjælpe dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilslutter mig, en større sut er nok værd og forsøge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået i dag ? kom du afsted ? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger Stephanie :kram2

Og tak til alle jer andre med jeres gode råd :loveshower

Jeg endte med at købe en Avent flaske med 2 huller, og følte mig derved tryg ved at tage afsted. Jeg fik den dog ikke testet inden, men jeres erfaringer gjorde at jeg troede på det var løsningen.

Hun ville dog ikke rigtig spise af den - spiste ca 30 mL i første måltid og anden gang faren prøvede at give hende flaske ville hun stort set ikke spise (max 10 mL), så jeg fik en sms om at jeg gerne måtte komme hjem, og det gjorde jeg så :)

Jeg nåede at have 6 timer sammen med min veninde, så vi nåede at hygge os. Men lidt ærgerligt at jeg lige pludselig skulle hu-hej hjem - men klart bedre end ingenting! Og faren nød at være sammen med hende, selvom han var ret træt i ryg og arme, da hun tilsidst kun var tilpas hvis han gik rundt med hende...

Så den næste stykke tid skal vi til at lege lidt med forskellige flasker og hul-størrelser og MME. Vil nemlig rigtig gerne hun kan blive passet, og der går alligevel et stykke tid før hun rigtig kommer på grød/mos...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger Stephanie :kram2

Og tak til alle jer andre med jeres gode råd :loveshower

Jeg endte med at købe en Avent flaske med 2 huller, og følte mig derved tryg ved at tage afsted. Jeg fik den dog ikke testet inden, men jeres erfaringer gjorde at jeg troede på det var løsningen.

Hun ville dog ikke rigtig spise af den - spiste ca 30 mL i første måltid og anden gang faren prøvede at give hende flaske ville hun stort set ikke spise (max 10 mL), så jeg fik en sms om at jeg gerne måtte komme hjem, og det gjorde jeg så :)

Jeg nåede at have 6 timer sammen med min veninde, så vi nåede at hygge os. Men lidt ærgerligt at jeg lige pludselig skulle hu-hej hjem - men klart bedre end ingenting! Og faren nød at være sammen med hende, selvom han var ret træt i ryg og arme, da hun tilsidst kun var tilpas hvis han gik rundt med hende...

Så den næste stykke tid skal vi til at lege lidt med forskellige flasker og hul-størrelser og MME. Vil nemlig rigtig gerne hun kan blive passet, og der går alligevel et stykke tid før hun rigtig kommer på grød/mos...

Godt at både du og veninden + far og Erica havde en god dag, selv om der var lidt udfordringer med madningen! Det er nu dejligt med et pusterum for mor, ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER