Barbamama

Mens med eller uden p-piller

11 indlæg i dette emne

Til alle jer, der er hoppet af p-pillerne i håb om at få besøg af storken:

Er jeres mens blevet værre (mere blødning, flere smerter, dårligere humør, osv) eller bedre?

Jeg synes jeg har hørt flere, der synes deres mens er værre uden p-piller, så jeg gruer lidt for det... Synes jeg er rigelig hårdt ramt under p-pille-mensen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes den blev kraftigere og gjorde mere ondt end på ppiller... Men jeg var ret hårdt ramt inden jeg kom på ppiller og så slemt blev det heldigvis slet ikke igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ret kraftige menssmerter, inden jeg begyndte på p-piller. P-pillerne fjernede så samtlige smerter mere eller mindre. Efter jeg er stoppet på p-piller (nogle år siden nu), er de kraftige smerter heldigvis ikke vendt tilbage. Sker kun en sjælden gang i mellem at jeg må tage panodiler under mens :)

Alt det der med blødning, humør osv. Det tror jeg, altid har været det samme. Men ærligt, det er ikke noget, jeg har tænkt over :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig blev den meget bedre da jeg holdt op med p-piller. Ingen kramper, rygsmerter, humørsvingninger, åha, det var fantastisk at slippe af med :) det bløder lidt mere nu, men på p-piller blødte jeg sjældent særlig meget, aldrig nok til overhovedet at bruge de mindste tamponer - gudske tak og lov for min Lady Cup, som jeg fandt sidste efterår :) - så det er lige til at overkomme.

Det var sgu næsten som en tåge der lettede da jeg holdt op med p-pillerne, så dem skal jeg ikke tilbage på igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - det er jo kun min første mens efter p-piller jeg kan sammenligne med.. Men med fare for at bekymre dig, så har jeg mere ondt og synes jeg bløder mere end før.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jo kun haft en mens, siden jeg stoppede med pillerne. Alt i alt var den mindre i styrke og varighed, men til gengæld har jeg haft meget værre kramper, selv i dagene efter mensstop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende er mens bestemt mere ubehageligt uden p-piller. Men det er det værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til mens har jeg Ikke haft gener med eller uden.

Dog er jeg nu ved at lære min krop og kende inklusiv de ting der kommer ved ægløsning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blødningen blev kraftigere og længere end på p-piller.

Til tider er der også slemme smerter, hvilket jeg slap for på p-pillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ok, det lyder lidt blandet men alligevel som om at mange havde værre mens uden p-pillerne. :unsure Må jo bare se, hvordan det går mig, håber GODT nok ikke at det skal være værre end det her :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den blev kraftigere og gjorde mere ondt end på ppiller... Men jeg var ret hårdt ramt inden jeg kom på ppiller og så slemt blev det heldigvis slet ikke igen.

Min var på samme måde... Inden jeg kom på piller blødte jeg rigtig meget og blødningen kunne godt vare en måned - dog ikke med kraftig blødning hele tiden... Da jeg smed pillerne frygtede jeg især min mens længde, men den havde reguleret sig selv til en varighed på 5-6 dage, dog blødte jeg kraftigere de første dage i mens, end normalt (på piller) og havde også kraftigere menssmerter... men det var absolut holdbart og aldrig så slemt, at jeg måtte tage smertestillende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER