TiaK

Indretning af børneværelse

12 indlæg i dette emne

Jeg er nu nået så langt i huset, at Ericas værelse skal indrettes, og jeg synes bare det er SÅ svært! Hun har et ret lille aflangt værelse og jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvordan tingene skal stå derinde. Indtil videre har jeg prøvet at hverken puslebord eller tremmeseng skal stå foran vindue/radiator men så kan jeg bare ikke få det til at gå op!

Det ville passe allerbedst hvis tremmesengen stod under vinduet, men så står den lige foran radiatoren og det tænker jeg ikke er så smart? Hvad mener I? Er det ikke så kritisk, eller er det et absolut NO-GO?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har faktisk præcis samme problem herhjemme.. derfor er Kiras værelse ikke blevet indrettet endnu selvom hun idag er 6 mdr.. og vi har heller ikke nogen kommode til hende, så alt hendes tøj ligger i tasker oppe i tremmesengen.. så jeg følger lige med her.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man fraråder altid, at små børn sover under et vindue på grund af træk derfra. Specielt nu, hvor kulden er på vej - jeg ville aldrig gøre det.

Kan du mon komme til at tage et billede af værelset, eller måle længde og bredde, så er det lidt nemmere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et målfast billede af værelset samt møbler. (rummet er 1,9 m bred og 3,5 m lang. Puslebord er 95 cm bred og 68 cm dyb. Tremmeseng 123 cm lang og 66 cm bred. Kommoder er 40 cm dyb og 80 cm bred.)

De to firkanter uden navn er to kommoder - kan godt nøjes med at have den ene, men vil gerne hvis begge kan være derinde. Den sorte aflange firkant er vindue/radiator. Både kommoder og puslebord er højere end vindueskarmen, så ikke rigtig optimalt de står der...

post-1631-042534900 1317563832_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan godt se at vores værelse er bedre gennemtænkt.. for der sidder vinduet/radiatoren i den modsatte ende af døren på tværs i stedet for som jeres..

men kan godt se at du har et dilemma der.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver måske lidt trængt men hvad med at stille kommoderne overfor puslebordet, så langt op mod døren som muligt, og tremmesengen der hvor kommoderne er på tegningen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver måske lidt trængt men hvad med at stille kommoderne overfor puslebordet, så langt op mod døren som muligt, og tremmesengen der hvor kommoderne er på tegningen nu.

Sådan tror jeg næsten også jeg ville gøre det... :)

Må desværre også sige at jeg ville ikke sætte senge foran vindue/radiator. Både pga. træk fra vindue, men også pga. den direkte varme fra radiatoren.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu nået så langt i huset, at Ericas værelse skal indrettes, og jeg synes bare det er SÅ svært! Hun har et ret lille aflangt værelse og jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvordan tingene skal stå derinde. Indtil videre har jeg prøvet at hverken puslebord eller tremmeseng skal stå foran vindue/radiator men så kan jeg bare ikke få det til at gå op!

Det ville passe allerbedst hvis tremmesengen stod under vinduet, men så står den lige foran radiatoren og det tænker jeg ikke er så smart? Hvad mener I? Er det ikke så kritisk, eller er det et absolut NO-GO?

:help

Jeg ville ikke sætte sengen under et vindue, så heller puslepladsen eller noget andet dér.

Vi glæder os til at se billeder af projektet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg endelig besluttet mig for hvordan hendes værelse skal indrettes. Den ene kommode kommer ud, og så skal der i stedet på langvæggen være en lav og ikke så dyb reol, hvorpå der skal stå et akvarium. Puslebordet og kommoden er godtnok højere end vindueskarmen, men det ser faktisk ikke så slemt ud.

Overfor tremmesengen står en lænestol - tror det bliver rigtig hyggeligt at læse godnathistorier der :loveshower

Indspilning%252520i%252520fuld%252520sk%2525C3%2525A6rm%25252018-11-2011%252520105433.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke tale ud fra erfaring, men synes bare det ser super godt ud!

Og et akvarium på børneværelset, det var da slet ikke en tosset idé, den skal jeg da lige introducere manden for :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God løsning :)

Det lyder hyggeligt med en lænestol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god loesning og saa med laenestol :)

Det eneste, jeg taenker er, at man kunne bytte om paa de to vaegge og stille pusleplads og tremmeseng istedet for stol og reol, saa stol og reol paa anden side... Men det er nok hip som hap i sidste ende, og hvis I skal have et akvarie paa reolen, saa skal det vel ikke staa foran vinduet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER