silkehund

hvilke vitaminer mm. spiser i??

15 indlæg i dette emne

Hej allesammen..

Jeg springer ud i min første tråd - og vil gerne hører hvilke vitaminer i spiser:-)

Vi går igang med projekt baby lige om lidt, og jeg har den sidste måned spist gravitamin dagligt.

Her til morgen så jeg dog en annonce om at omega3 skulle være rigtig godt for fosterets øjne og hjerne udvikling.

så overvejer at hoppe på dem også..

Har i gjort jer nogle overvejelser i den forbindelse?

(knus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spiser Livol Multis "Gravid"-vitaminer .. Det er en billigere version af gravitamin, men de indeholder stort set det samme..

Mht. fiskeolie, så ja, det skulle være rigtig godt for øjne og hjerne, men hvis du kan lide fiskepålæg, så spis det i stedet, da der bl.a. i en dåse makrel i tomat, skulle være ca. 20 gange så meget fiskeolie i, som i tabletterne.. Så behøver man heller ikke spise det så tit.. :)

Har også læst et sted, at Zink skulle være rigtig godt for mandens sædkvalitet, og det kan jo ikke skade at den bliver forbedret ;)

Held og lykke med projektet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tager det samme som kashmir89 og min kæreste spiser også zink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu tager jeg bare almindelige multivitaminer (kan ikke engang huske mærket) men regner med at jeg meget snart skal igang med nogle graviditetsvitaminer. Pønser så på derudover at tage nogle b-vitaminer, fordi jeg har tendens til b12 mangel <_< Fiskeolie lyder også som en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravitamin og manden tager b-vitaminer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravitamin og manden tager b-vitaminer :)

Er det godt for sædkvaliteten eller hvad? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser Gravitamin, men måske jeg vælger at skifte over til den lidt billigere løsning, når pakken er tom... Jeg spiser fisk mindst én gang om ugen i form af pålæg på rugbrød eller til aftensmad, så tror ikke at fiskeolie er nødvendigt her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga min gastric bypass tager jeg en masse forskellige vitaminer i forvejen (multilivol 50+, kalk, jern, b12) Udover det tager jeg en gravitamin også noget der hedder ovarium og noget der hedder Fructus femina(babyklister, det tager jeg dog ikke endnu).

Vi går dog først i gang om en måned eller flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager en alm. vitaminpille, folinsyrepille (overvejer dog at skifte til en eller anden form for graviditetspille i stedet, så jeg kan nøjes med en enkelt pille) og fiskeoliepiller (kan ikke lide fisk, så har spist dem siden første graviditet) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det godt for sædkvaliteten eller hvad? :)

Ja det er. Det samme er zink, kobber og d-vitamin. Han tager b-vitamin fordi dem havde vi i forvejen :).

Og så skal han helst lette trykket hver dag :) og undgå at blive for varm i skridtet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er. Det samme er zink, kobber og d-vitamin. Han tager b-vitamin fordi dem havde vi i forvejen :).

Og så skal han helst lette trykket hver dag :) og undgå at blive for varm i skridtet :)

Jeg troede det skulle være hveranden dag? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det skulle være hveranden dag? :help

Troede jeg også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det skulle være hveranden dag? :help

Ja, sammen med dig skal han have udløsning hver anden dag, men de dage hvor I ikke sexer, kan det hjælpe på sædkvaliteten at han "gør det selv" :) Der er én på min-mave, som har fået rådet af en læge, fordi manden havde svingende sædkvalitet. Men tror da også at der er mange meninger om dette emne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Livol Multi Total Gravid - fandt dem til 65 kr i rema1000 en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her spurgte jeg om noget, men jeg laver lige en ny tråd om det, så jeg ikke fører den her totalt off-topic :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER