Guest

hvorfor ikke adoption?

117 indlæg i dette emne

Det kan være din far har det? Mænd kan også have PCO, det har min far....han fik at vide han aldrig ville kunne få børn, men han fik nu 3 stk alligevel - og ingen kan forklare hvordan han kunne alligevel...Min søster har så arvet hans PCO....Jeg har ikke...jeg ligner også meget mere min mor på kroppen, mht knoglebygning, hænder, fødder, etc. Men jeg har så været så "heldig" at arve hendes hormon-betinget migræne :s som jeg så heldigvis er blevet kvit efter mange år....

det er jo så ikke til at vide om min far har det. Men han har da formået at bli far til 4 børn. Jeg ved godt at det er ikke antallet af børn der betyder noget.. Om min farmor har det, skal jeg ikke ku sige.. Men der er i hvert fald ingen i min familie der har skulle bruge behandling for at blive gravide før nu, hvor jeg skal igang.

Altså jeg ved det ikke - men jeg tror bare ikke at alt drejer sig om arvelighed. Det kan også være pga miljø.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er jo så ikke til at vide om min far har det. Men han har da formået at bli far til 4 børn. Jeg ved godt at det er ikke antallet af børn der betyder noget.. Om min farmor har det, skal jeg ikke ku sige.. Men der er i hvert fald ingen i min familie der har skulle bruge behandling for at blive gravide før nu, hvor jeg skal igang.

Altså jeg ved det ikke - men jeg tror bare ikke at alt drejer sig om arvelighed. Det kan også være pga miljø.

Ja. min far fik jo 3 børn uden hjælp...Men dengang han fik beskeden kendte man jo ikke til PCO, det er først i nyere tid den titel er kommet på.

Ingen i min familie er ej heller testet for barnløshed kun min søster og så mig selv.....men helt enig, barnløshed kan sagtens komme fra miljø, kost, livsstil....Jeg ved bare ikke med PCO, er det ikke KUN arveligt?

Jeg mener, man kan ikke udvikle PCO hvis man ikke er disponeret for det? Eller er det en "misdannelse" af de tidlige gener som embryoet danner i den tidlige graviditet? Aner det ikke, men det er da bestemt interessant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ofte flere indenfor samme familie der har PCO, og meget tyder på at det er arveligt - men hvordan det arves er ikke helt kendt endnu.

Genetiske studier tyder på at rigtig mange gener er involveret i PCOS, og at disse gener forekommer meget forskelligt hos den enkelte kvinde, således at nogle har påvirkning af mange PCOS-gener og andre af få. Derfor har kvinder med PCOS det også meget forskelligt.

Nupset fra sundhedsguiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo ikke admin på dette sted, og jeg bestemmer ikke, hvad man må skrive.

Men det ER min reaktion. Man kan ikke købe børn. Det er ulovligt. Og jeg reagerer på den udtalelse. Smiley eller ej. Jeg synes det er usmageligt at joke med det.

Så kan du da godt blive sådan passivt-aggresivt fornærmet. Det er helt op til dig. Du kunne også vælge at se det sådan, at du nok finder MEGET få adoptivforældre, der ikke vil reagere PROMPTE på udtalelser, som den du kommer med.

Du giver penge og får et barn. (Om man vil kalde denne udveksling et køb eller ? er jo en definitionssag). Men bottom line - det er jo det der sker. Tænk- jeg synes ikke gang at der er noget stødende ved det. Du køber dig jo også strengt taget til et reagensglasbarn, men det må man måske heller ikke sige? Det er åbenbart et følsomt emne - jeg er bare lidt overrasket over, at man kan finde på at kommunikere så stærkt til et andet menneske, som man aldrig har mødt ved at tale med store bogstaver og sige at vedkommende giver en kvalme...? Du kender mig jo overhovedet ikke?

Jeg ville oprindeligt udtrykke min beundring for den beslutning det er at vælge at adoptere og er måske lidt overrasket over responsen.

Held og lykke til alle med adoptionen og tak for opbakning ved PM.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du giver penge og får et barn. (Om man vil kalde denne udveksling et køb eller ? er jo en definitionssag). Men bottom line - det er jo det der sker. Tænk- jeg synes ikke gang at der er noget stødende ved det. Du køber dig jo også strengt taget til et reagensglasbarn, men det må man måske heller ikke sige? Det er åbenbart et følsomt emne - jeg er bare lidt overrasket over, at man kan finde på at kommunikere så stærkt til et andet menneske, som man aldrig har mødt ved at tale med store bogstaver og sige at vedkommende giver en kvalme...? Du kender mig jo overhovedet ikke?

Jeg ville oprindeligt udtrykke min beundring for den beslutning det er at vælge at adoptere og er måske lidt overrasket over responsen.

Held og lykke til alle med adoptionen og tak for opbakning ved PM.

Jo i min verden må man godt :) begge mine unger er købt og den sidste har kostet knaster, da hun er lavet på privatklinik og du har ret, vi har givet penge for at blive gravid, så som sagt er det ok for mig, for det er jo ikke løgn :) Men når det er sagt er der andre mennesker der stejler ved at jeg nævner det og de skal også have lov at have den mening, det er jo netop det der gør forskellen på os mennesker :) Håber du forstår hvad jeg mener..

Jeg kender desværre intet til det at adopterer så der vil jeg helst ikke komme med alt for mange udtagelser, da man hurtigt kan få skrevet noget forkert, men min umildbare opfattelse er at de netop bliver nødt til at skære alle over én kam, fordi det måske er bedre at sige "slet ingen overvægtige eller slet ingen med en kronisk sygdom" for at der ikke skal skabes den splid, hvorfor nogle er bedre end mig som mor hvis hun er overvægtig eller har en kronisk sygdom.. Jeg vil tro der vil komme alt for meget splid og lange sager ud af det.. Så er det (desværre) bedre at skære alle fra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at snakke om emnet om man køber et barn, når man adoptere, så er det bare meget vigtigt at huske og vide, at det jo netop IKKE er barnet, som man betaler for. Det er alt det adminstrative som koster penge, hvilke vil sige, at få behandlet sin sag i pågældende lang, at for oversat sine papir til landet sprog, at der er læger som tjekker barnet, om det passer til den godkendelse, som man har og så går nogle af pengene også til opretholdelse af børnehjemmene og til hjælp til de børn, som ikke er egnet til adoption.

Det er vigtigt at man ved, at det ikke er børnene man betaler for, og at denne fordom påvirker rigtig mange, fordi der netop har været korrupte sager, hvor børn er blevet stjålet og solgt til barnløse, og det skriger jo i afgiverlandenes ører, og gør at de evt. bliver mistoiske for at videre give børn til adoption, og i stedet lader dem ligge et sted, hvor de bare kan få lov at dø. Derfor er det et meget ømtåleligt emne, som påvirker især mange adoptivforældre, og kommene adoptivforældre, når folk kommer med disse bemærkninger, fordi det er så vigtig at man netop IKKE har købt barnet.

Men prøv også at tænk på barnets selvværd, når det kommer ud for fordommene "hvor meget har dine forældre givet for dig" som en anden handelsvare.

Derfor er der stærke reaktioner, når der kommer udmeldinger som den Rosen kom med. Den er ikke personligt myntet på hende, men på udtalelsen. Og har bestemt ikke noget at gøre med dig, for er sikker på, at du er et skønt menneske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man betaler for barnets mad mens det er på børnehjemmet, personale på børnehjemmene, medicin, advokater, læger, administration. Hvis man betalte for barnet ville det være menneskehandel. Det er som bekendt forbudt.

Og ja, jeg bliver bidsk, når folk kalder adoption for menneskehandel. Jeg kæmper for mine børns ret til at blive set som ligeværdige børn.

At sammenligne med reagensglas holder ikke. Her betales for en medicinsk ydelse. Barnet eksisterer ikke på forhånd. Det er ikke allerede blevet valgt fra. Forældreløse børn har brug for beskyttelse mod at blive handlet. Det er usammenligneligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man betaler for barnets mad mens det er på børnehjemmet, personale på børnehjemmene, medicin, advokater, læger, administration. Hvis man betalte for barnet ville det være menneskehandel. Det er som bekendt forbudt.

Og ja, jeg bliver bidsk, når folk kalder adoption for menneskehandel. Jeg kæmper for mine børns ret til at blive set som ligeværdige børn.

At sammenligne med reagensglas holder ikke. Her betales for en medicinsk ydelse. Barnet eksisterer ikke på forhånd. Det er ikke allerede blevet valgt fra. Forældreløse børn har brug for beskyttelse mod at blive handlet. Det er usammenligneligt.

Jeg læser dine indlæg som en mor med stort M og et kæmpe hjerte, som virkelig banker for sin børn, og at det er derfor du reagere så hårdt på den udtalelse. Og jeg synes du forklarer det hele så godt. Tak for det.

Og jeg er jo helt enige med dig, om at de udtalelser virkelig går en på, men jeg er endnu ikke selv blevet adoptivmor, og tror jeg kommer til at reagere på samme måde som du gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser dine indlæg som en mor med stort M og et kæmpe hjerte, som virkelig banker for sin børn, og at det er derfor du reagere så hårdt på den udtalelse. Og jeg synes du forklarer det hele så godt. Tak for det.

Og jeg er jo helt enige med dig, om at de udtalelser virkelig går en på, men jeg er endnu ikke selv blevet adoptivmor, og tror jeg kommer til at reagere på samme måde som du gør

Jeg er ikke adoptivmor, men biologisk mor. Jeg synes da også det er stødende at kalde børnene for "købt"....sådan ser jeg dem slet ikke og det er de heller ikke i min verden, de er adopteret - overdraget til anden forælder.

Det er jo ikke barnet man betaler for, men administrationen....Det samme med reagens-børn...de er da heller ikke købt! Hehe! Hmm.....

Vil det så sige jeg har fået 2 gratis børn fordi de er hjemmelavet? :D Nasser-freebie-mand! :D

Jeg synes også det er stødende når min mands venner sidder og hørmer mandejokes af og kalder thailandske koner for importguf! Der er da nok nogle der spekulerer i de baner, mens andre gifter sig af kærlighed eller søgen efter samme. Dem om det...

Når alt det er sagt, så savner jeg svar fra dig Vanni....Du har stadig ikke svaret på MissingLinks indlæg? Jeg synes hun stiller nogle ret interessante spørgsmål...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke adoptivmor, men biologisk mor. Jeg synes da også det er stødende at kalde børnene for "købt"....sådan ser jeg dem slet ikke og det er de heller ikke i min verden, de er adopteret - overdraget til anden forælder.

Det er jo ikke barnet man betaler for, men administrationen....Det samme med reagens-børn...de er da heller ikke købt! Hehe! Hmm.....

Vil det så sige jeg har fået 2 gratis børn fordi de er hjemmelavet? :D Nasser-freebie-mand! :D

Jeg synes også det er stødende når min mands venner sidder og hørmer mandejokes af og kalder thailandske koner for importguf! Der er da nok nogle der spekulerer i de baner, mens andre gifter sig af kærlighed eller søgen efter samme. Dem om det...

Når alt det er sagt, så savner jeg svar fra dig Vanni....Du har stadig ikke svaret på MissingLinks indlæg? Jeg synes hun stiller nogle ret interessante spørgsmål...

jeg giver dig så meget ret med ovenstående ting. og angående Missinglink, så synes jeg altså at jeg har svaret længere oppe, på tidligere sider...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår til fulde hvad i mener :) Men jeg tror desværre tendensen i vores samfund er, at børnene er købt..Om det er adoptivbørn eller børn lavet på klinik..Jeg tror det er udtagelser som folk slet ikke tænker over..

Jeg bryder mig heller ikke om ordet købt om et adoptivbarn, men jeg har også med interesse læst alle jeres indlæg om adoption og det startede helt tilbage da Winnie adopterede deres søde børn :loveshower Så det er længe.. Så nu er jeg helt inde i sagerne og ved præcis hvad det drejer sig om :) ( Har lige snakket med nogle 8. klasser som ville skrive om adoption og de var ikke klar over, at børnene ikke er købt, for der er aldrig før nogle der har fortalt dem det ) Så jeg er sikker på Rosen skrev det fordi hun slet ikke er klar over det :)

Samtlige af de familiemedlemmer og venner der ved vores børn er lavet på klinik, har spurgt hvad sådan nogle børn koster <_< <_< og i har jo helt ret i at man ikke køber dem som sådan, men jeg er blevet lidt imun over for den udtagelse, fordi jeg har hørt det så mange gange.. Men jeg bliver ikke sur over det, for folk spørger ikke for at træde på mig, men fordi de slet ikke er inde i tingene og hvis jeg så forklarer dem hvad fertilitetsbehandling egentlig går ud på, kan de sagtens se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også gerne dele min mening.

Hvis jeg ikke var i stand til at blive gravid selv, så ville jeg i første omgang vælge behandling.

Men hvis det heller ikke lykkedes, så ville jeg være meget åben over for adoption. Jeg kender én, der adopterede en lille pige fra Vietnam (5 mdr. gammel) og hun er simpelthen den mest fantastiske lille pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten vil jeg også gerne lige give :respekt til Vanni for din sætning om, at det handler om, at man finder forældre til børnene og ikke børn til forældre.

Jeg kunne ikke være mere enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten vil jeg også gerne lige give :respekt til Vanni for din sætning om, at det handler om, at man finder forældre til børnene og ikke børn til forældre.

Jeg kunne ikke være mere enig :)

Jeg kunne heller ikke være mere enig, det jeg slår på er at én kan blive fravalgt eller tilvalg pga nogle kg! Er én slank én bedre mor?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne heller ikke være mere enig, det jeg slår på er at én kan blive fravalgt eller tilvalg pga nogle kg! Er én slank én bedre mor?!

Nej, jeg tror bestemt ikke at man kan sige, at en slank mor er bedre end en overvægtig mor. Min mor har også altid været lidt overvægtig og jeg kunne ikke have haft en bedre mor :loveshower

I forhold til adoption tror jeg heller ikke, at "adoptionsfolkene" mener at overvægtige er dårlige mødre. Jeg tror bare, at der står så mange på venteliste til at adoptere, at de har valgt at sortere meget groft, således at de først kigger på hvem der har det bedste helbred og derefter på egenskaber som forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne heller ikke være mere enig, det jeg slår på er at én kan blive fravalgt eller tilvalg pga nogle kg! Er én slank én bedre mor?!

Igen det handler jo ikke om, om man er en bedre mor. Men når det gælder det med kg og overvægt, så handler det om, at fakta viser, at mennesker med overvægt har en større tendens til følgesygdomme end folk, som ikke er overvægtige. Og her har man valgt at måle ud fra BMI. Men siger, at har man en BMI, der er over 33, hvilket vil sige, at man dermed betegnes som fed, så skal man have fortaget flere undersøgelser, for at tjekke, at man ikke er i så stor en risiko gruppe for følgesygdomme.

BMI´s udmåling:

under 18,5 = undervægtig

18.5-24.9 = normalvægtig

25.0-29.9 = overvægtig

30.0-34.9 = fedme

35.0-39.9 = meget fedme

over 40 = ekstrem fedme

Altså går de faktisk ind og accepter folk som ligger med en BMI på fedme inden, at de laver nogle restriktioner.

Og angående rygning, så får man også af vide, at man skal stoppe med at ryge, når man ansøger om at blive adoptanter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten vil jeg også gerne lige give :respekt til Vanni for din sætning om, at det handler om, at man finder forældre til børnene og ikke børn til forældre.

Jeg kunne ikke være mere enig :)

og tak for din søde hilsen, er glad for at folk kan bruge mine forklaringer til noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige svare her da.

Nu har jeg godt nok 2 styk i forvejen.

MEN da jeg har født for tidligt begge gange, så er jeg ikke sikker på at jeg vil turde endnu en graviditet, hvis jeg altså fik mig en mand. Så ville jeg hellere i den grad adoptere.

Jeg har dog også haft tanken, at om nogle år (når trolderødderne er skolebørn) så adoptere, også selvom at jeg muligvis er single og det er besværligt, men ja hvorfor ikke.

Jeg ser det ikke som at købe et barn, men som at give et barn en mulighed for en stabil fremtid, også selvom at moderen er enlig.

At kravene er stramme, jamen sådan er det, de børn er svigtet groft, ved mangel af kærlighed fra forældre.

Jeg kender en der er adopteret fra Libanon, han var 1 år og 1 måned da han kom til dk,, desværre var han syg, det fandt man først ud af da han var tæt på de 20 år, han er paranoid skizofren, og de kloge hoveder omkring ham, mente faktisk det var pga hans svigt, han var født på sygehuset men moderen forlod ham dagen efter, hvor han så overgik til børnehjem.

Men sådan en historie/oplevelse ville aldrig få mig til at vælge det fra at adoptere. Man kan jo også risikere at "hjemmebryggede" børn, som mine, udvikler en sygdom, det kan man jo aldrig vide sig sikre imod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da også lige svare her da.

Nu har jeg godt nok 2 styk i forvejen.

MEN da jeg har født for tidligt begge gange, så er jeg ikke sikker på at jeg vil turde endnu en graviditet, hvis jeg altså fik mig en mand. Så ville jeg hellere i den grad adoptere.

Jeg har dog også haft tanken, at om nogle år (når trolderødderne er skolebørn) så adoptere, også selvom at jeg muligvis er single og det er besværligt, men ja hvorfor ikke.

Jeg ser det ikke som at købe et barn, men som at give et barn en mulighed for en stabil fremtid, også selvom at moderen er enlig.

At kravene er stramme, jamen sådan er det, de børn er svigtet groft, ved mangel af kærlighed fra forældre.

Jeg kender en der er adopteret fra Libanon, han var 1 år og 1 måned da han kom til dk,, desværre var han syg, det fandt man først ud af da han var tæt på de 20 år, han er paranoid skizofren, og de kloge hoveder omkring ham, mente faktisk det var pga hans svigt, han var født på sygehuset men moderen forlod ham dagen efter, hvor han så overgik til børnehjem.

Men sådan en historie/oplevelse ville aldrig få mig til at vælge det fra at adoptere. Man kan jo også risikere at "hjemmebryggede" børn, som mine, udvikler en sygdom, det kan man jo aldrig vide sig sikre imod.

jeg har markeret det, som jeg synes du skriver rigtig godt.

Og ellers kan jeg fortælle, at der er flere, som er ene adoptanter, så ja det kan godt lade sig gøre, og ja kravene er måske hårdere, men det er jo netop for at tilgodese barnet.

Og nej man køber IKKE barnet. De penge som manb betaler for at adoptere går til adminstration og oversættelse af ens papir. Så går de til at man kan føre en retsag om at sende barnet ud til adoption og ud til nogle forældre, nogle af pengene går til barnet, når det er kommet i forslag, og resten af pengene går til veligeholdelse af børnehjemmet, og til de børn som ikke bliver egnet til adoption.

Hvis jeg ikke lige svarer, så er det fordi jeg er på vej til zumba om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har markeret det, som jeg synes du skriver rigtig godt.

Og ellers kan jeg fortælle, at der er flere, som er ene adoptanter, så ja det kan godt lade sig gøre, og ja kravene er måske hårdere, men det er jo netop for at tilgodese barnet.

Og nej man køber IKKE barnet. De penge som manb betaler for at adoptere går til adminstration og oversættelse af ens papir. Så går de til at man kan føre en retsag om at sende barnet ud til adoption og ud til nogle forældre, nogle af pengene går til barnet, når det er kommet i forslag, og resten af pengene går til veligeholdelse af børnehjemmet, og til de børn som ikke bliver egnet til adoption.

Hvis jeg ikke lige svarer, så er det fordi jeg er på vej til zumba om lidt

Det er nemlig lige hvad de penge går til, det koster jo også klejner for børnehjemmet, de skal da ikke være alene om udgiften.

Ja der er nemlig flere der bliver ene adoptanter, derfor er jeg ikke hoppet fra tanken om det :loveshower følger pænt med i din tråd, bare for at vide lidt om hvad jeg vil kunne blive udsat for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen det handler jo ikke om, om man er en bedre mor. Men når det gælder det med kg og overvægt, så handler det om, at fakta viser, at mennesker med overvægt har en større tendens til følgesygdomme end folk, som ikke er overvægtige. Og her har man valgt at måle ud fra BMI. Men siger, at har man en BMI, der er over 33, hvilket vil sige, at man dermed betegnes som fed, så skal man have fortaget flere undersøgelser, for at tjekke, at man ikke er i så stor en risiko gruppe for følgesygdomme.

BMI´s udmåling:

under 18,5 = undervægtig

18.5-24.9 = normalvægtig

25.0-29.9 = overvægtig

30.0-34.9 = fedme

35.0-39.9 = meget fedme

over 40 = ekstrem fedme

Altså går de faktisk ind og accepter folk som ligger med en BMI på fedme inden, at de laver nogle restriktioner.

Og angående rygning, så får man også af vide, at man skal stoppe med at ryge, når man ansøger om at blive adoptanter...

Nej det handler om at man bliver valgt fra på nogle helt groteske grunde som der bare ikke er hold i.

Der findes dem som får alverdens sygdomme uanset om de er tykke eller tynde, og så findes der dem som får alverdens følgesygdomme fordi de vejer lidt for meget, og så findes der dem som aldrig fejler en skid selvom de vejer for meget og DE må IKKE få deres eneste ønske opfyldt pga de krav....det er da bare helt grotesk.

Ud fra hvad du siger så skulle man faktisk laver en undersøgelse om hvilke folkegrupper der er mest syge....

En anden ting er, jer som adopterer, i synes så også det er ok i aldrig bliver bedsteforældre fordi jeres børn muligvis har en masse mentale sygdomme med i bagagen? De krav som der bliver stillet til adoptanter er fuldstændig forskruet ifht virkeligheden.

PS: Flot googlet mht BMI-skalaen... :s Hvad skal jeg bruge det til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det handler om at man bliver valgt fra på nogle helt groteske grunde som der bare ikke er hold i.

Der findes dem som får alverdens sygdomme uanset om de er tykke eller tynde, og så findes der dem som får alverdens følgesygdomme fordi de vejer lidt for meget, og så findes der dem som aldrig fejler en skid selvom de vejer for meget og DE må IKKE få deres eneste ønske opfyldt pga de krav....det er da bare helt grotesk.

Ud fra hvad du siger så skulle man faktisk laver en undersøgelse om hvilke folkegrupper der er mest syge....

En anden ting er, jer som adopterer, i synes så også det er ok i aldrig bliver bedsteforældre fordi jeres børn muligvis har en masse mentale sygdomme med i bagagen? De krav som der bliver stillet til adoptanter er fuldstændig forskruet ifht virkeligheden.

PS: Flot googlet mht BMI-skalaen... :s Hvad skal jeg bruge det til?

Til det markerede, jamen den risiko har vi da også med vores selvfødte børn, jeg ved jo ikke om mine børn udvikler noget, da de begge er for tidligt fødte og nej man ved heller ikke om adoptivbørn udvikler noget, som ham jeg kender til. men det er den risiko man tager uanset om man adoptere eller selv kan føde børn !!

Fint at vi kan diskutere sådan et her emne, men jeg føler nogen føler sig trådt på uden grund, men derfor skal tonen da lige holdes piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det markerede, jamen den risiko har vi da også med vores selvfødte børn, jeg ved jo ikke om mine børn udvikler noget, da de begge er for tidligt fødte og nej man ved heller ikke om adoptivbørn udvikler noget, som ham jeg kender til. men det er den risiko man tager uanset om man adoptere eller selv kan føde børn !!

Fint at vi kan diskutere sådan et her emne, men jeg føler nogen føler sig trådt på uden grund, men derfor skal tonen da lige holdes piger :kiss

Jo helt klart, det skal vi alle leve med, men Vanni mener det er ok at overvægtige ikke må adoptere....det er det jeg prøver at opklare hvorfor hun har sådan en holdning :)

Ja beklager hvis jeg tager lidt på vej, men jo jeg føler mig sgu trådt på :) Hehe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler nu mere at Vanni synes det er ok at der er de regler der er, men skriver flere gange at kravende/reglerne er slækket lidt. Jeg føler ikke at hun direkte siger at hun synes det er ok/fedt at overvægtige ikke må adoptere.

men det er min tolkning af det, og der er vi jo så forskellige, jeg kan jo selvfølgelig også tolke det forkert

:kram2 :kram2 til dig Mettemor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det handler om at man bliver valgt fra på nogle helt groteske grunde som der bare ikke er hold i.

Der findes dem som får alverdens sygdomme uanset om de er tykke eller tynde, og så findes der dem som får alverdens følgesygdomme fordi de vejer lidt for meget, og så findes der dem som aldrig fejler en skid selvom de vejer for meget og DE må IKKE få deres eneste ønske opfyldt pga de krav....det er da bare helt grotesk.

Ud fra hvad du siger så skulle man faktisk laver en undersøgelse om hvilke folkegrupper der er mest syge....

En anden ting er, jer som adopterer, i synes så også det er ok i aldrig bliver bedsteforældre fordi jeres børn muligvis har en masse mentale sygdomme med i bagagen? De krav som der bliver stillet til adoptanter er fuldstændig forskruet ifht virkeligheden.

PS: Flot googlet mht BMI-skalaen... :s Hvad skal jeg bruge det til?

prøv lige at hold tonen, for jeg synes faktisk at jeg skriver pænt til dig, og ja jeg indsætter bmiskalaen for at vise dig, at en BMI på 33 INDEN at man skal igennem undersøgelser omkring ens helbred. Og du kan se at en BMI på 33 faktisk vil sige, at deres krav ikke er helt så voldsomt, og at man egentlig er ret fair med, at man ikke behøver være åleslank for at blive adoptivforældre.

Og nej jeg synes stadig ikke kravene er for voldsomme, fordi det jo handler om børn som i forvejen har lidt så mange svigt, at man skal sikre sig, at barnet kommer til forældre som kan klare opgaven. Og ja det kan overvægtige forældre også godt, men faktum er nu engang, at der kan være rigtig mange følgesygdomme ved at være overvægtig. Bl.a. åreforkalkning, diabetes osv.

Jeg synes bestemt ikke, at godkendelserne er forskruet i forhold til virkeligheden. Selvfølgelig er det i væreste tilfælde man snakker om på kurserne. Men man har med børn at gøre, som har startede deres liv med at blive fravalgt, og de fleste af dem ender på børnehjem, hvor personalet er for få, og derfor får disse børn nogle overlevelsestragegier, som man som adoptiv forældre skal være bevidst om, og afhjælpe børnene, derfor er det vigtig at man er forberedt på opgaven. Så jeg synes det er meget vigtig, at man bliver forberedt og godkendt til dette.

Meeeen nu skal dette emne jo ikke handle om vores uenighed omkring kravene om adoption, men derimod om at tage det store valg, om man skal gå adoptionsvejen eller ej, når man er ufrivillig barnløs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER