Guest

hvorfor ikke adoption?

117 indlæg i dette emne

der er jo ikke nogle, som siger, at overvægtige ikke er gode forældre, min mor er sku da overvægtig og har været alletiders mor, min veninde er da også overvægtig og en fantastisk mor. Problemet ligger jo bare på, at statistisk (staveplade til mig) at mennesker med overvægt har flere følge sygdomme end mennesker, som er normalvægtige. Jeg vil igen sige, at jeg selv jo er overvægtig og iflg BMI er jeg faktisk fed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vanni: jeg mangler lidt svar på det med at fertilitetsproblemer sku være arveligt...

se evt mit svar på side 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er jo ikke nogle, som siger, at overvægtige ikke er gode forældre, min mor er sku da overvægtig og har været alletiders mor, min veninde er da også overvægtig og en fantastisk mor. Problemet ligger jo bare på, at statistisk (staveplade til mig) at mennesker med overvægt har flere følge sygdomme end mennesker, som er normalvægtige. Jeg vil igen sige, at jeg selv jo er overvægtig og iflg BMI er jeg faktisk fed :(

Det var heller ikke specielt dét med overvægtige jeg tænkte på. Tænkte mere på hele processen, der godkender én til at være de gode forældre :)

Jeg synes det er interessant og spændende at høre om, hvad det er de gør og hvad der sker på de kurser. Det betyder ikke at jeg enig i, at reglerne for godkendelse er optimale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt det med at fertiliteten sku være arveligt, for ingen i min familie har haft problemer med at blive gravide og det - alligevel er det jo ramt mig at jeg har problemer.

Man siger, at drenge med fertilitetsproblemer har svært ved det pga deres mor måske var i behandling for at få børn..

Men nu til sagens emne. Her har vi besluttet behandling, da jeg meget gerne vil være gravid og alt det. Min mand har ikke lyst til at adoptere, da han vil ikke kunne opfatte sig selv som far til barnet på den måde. Jeg er sådan lidt svævende, da jeg kender nogle der har adopteret to børn fra Columbia. Men jeg er mest rettet mod behandling i forhold til at adoptere. Så derfor er adoption ikke på tale her, måske det ændrer sig. Men det tror jeg ikke efter at det er blevet sådan at vi selv skal betale behandling. Vi ofrer vores penge på behandling og kan vi ikk få børn den vej, jamen så er det nok bare ikke os der skal ha børn.

sorry jeg ikke lige har set din besvarelse.

Jeg ved ikke om det er arveligt med fertiliteten, men jeg synes bare at det er tankevækkende i min familie, at min farmor gik tidligt i årgangsalderen, og min kusine også har samme problem. Desværre er jeg bange for, at jeg er på vej samme vej. Jeg blev tjekket sidste sommer, hvor der ikke var noget, men synes jeg har nogle af de symptomer, som jeg hører andre fortæller med deres oplevelser af årgangsalderen.

Og min tanke er, at man kan give det videre til sine kommende børn, hvis man har problemer med fertiliteten, det er ikke noget jeg ved noget om, men kunne forstille mig, at man kunne være bærer af et eller andet, som i nogle tilfælde kommer ud hos barnet, og andre ikke gør. Lidt lige som med blodtyper, at nogle har ab og føre til at barenet får b og det andet også får ab...

men jeg har ikke noget dokumenteret viden om det, det er bare tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her handler slet ikke om, hvorvidt overvægtige kan være gode forældre.

Det handler om børn, der allerede ER traumatiserede. De har mistet det vigtigste i deres liv, de har oplevet svigt og tab. Danmark (og alle andre lande, der har skrevet under på Haagkonventionen) har forpligtet sig til at SANDSYNLIGGØRE, at disse børn får forældre, der kan give en stabil og tryg barndom - i mindst 18 år.

Denne sandsynliggørelse (at forældrene lever og kan deale med barnets traumer i mindst 18 år) gør at man skal være sund og rask, psykisk stabil og have et godt helbred. Så har man lavet nogle kriterier, som rent statistisk sandsynliggør dette.

Og det er jo fint nok, at man kender nogen, der.... Sådan er det jo altid. Men bare fordi Sofies Bedstefar røg 40 cigaretter om dagen og blev 100 uden en sygedag, synes folk jo ikke, at rygning er sundt, vel?!

Og der er IKKE mange børn til adoption. Der er lange ventelister. Så klart - børnene skal have de bedst tænkelige forældre. Dem der med størst mulig sandsynlighed lever længe og er stabile. Og adoption handler om at give børn forældre. Ikke at skaffe forældre børn. Derfor giver en udtalelse a la at købe et par kinesiske piger mig kvalme.

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni. Lige lidt off-topic

Hvordan kan det være du skriver årgangsalder i stedet for overgangsalder??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her handler slet ikke om, hvorvidt overvægtige kan være gode forældre.

Det handler om børn, der allerede ER traumatiserede. De har mistet det vigtigste i deres liv, de har oplevet svigt og tab. Danmark (og alle andre lande, der har skrevet under på Haagkonventionen) har forpligtet sig til at SANDSYNLIGGØRE, at disse børn får forældre, der kan give en stabil og tryg barndom - i mindst 18 år.

Denne sandsynliggørelse (at forældrene lever og kan deale med barnets traumer i mindst 18 år) gør at man skal være sund og rask, psykisk stabil og have et godt helbred. Så har man lavet nogle kriterier, som rent statistisk sandsynliggør dette.

Og det er jo fint nok, at man kender nogen, der.... Sådan er det jo altid. Men bare fordi Sofies Bedstefar røg 40 cigaretter om dagen og blev 100 uden en sygedag, synes folk jo ikke, at rygning er sundt, vel?!

Og der er IKKE mange børn til adoption. Der er lange ventelister. Så klart - børnene skal have de bedst tænkelige forældre. Dem der med størst mulig sandsynlighed lever længe og er stabile. Og adoption handler om at give børn forældre. Ikke at skaffe forældre børn. Derfor giver en udtalelse a la at købe et par kinesiske piger mig kvalme.

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

Helt enig i alt hvad du skriver, det er børnene det handler om. Men jeg vil stadig mene at reglerne for HVEM der må adoptere er skævvredet, for selv det bedst fungerende par kan ende op som både rygere og overvægtige 5 år senere, eller alkoholikere hvad ved jeg. Og "sådan en som mig" en overvægtig, er bare skåret væk af den brede kam allerede på dag 1!! Uegnet fordi jeg højst sandsynligt dør tidligt pga min vægt.....hvad nu hvis jeg tabte 40 kg? Ja så må jeg godt....men jeg ku også godt tage dem alle på igen!!

ARGH!!!!!!!!!!

En slank kvinde bliver ikke skåret væk af den brede kam selvom hun ryger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni. Lige lidt off-topic

Hvordan kan det være du skriver årgangsalder i stedet for overgangsalder??

hvorfor ved jeg virkelig ikke. men du forstod hvad jeg mente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her handler slet ikke om, hvorvidt overvægtige kan være gode forældre.

Det handler om børn, der allerede ER traumatiserede. De har mistet det vigtigste i deres liv, de har oplevet svigt og tab. Danmark (og alle andre lande, der har skrevet under på Haagkonventionen) har forpligtet sig til at SANDSYNLIGGØRE, at disse børn får forældre, der kan give en stabil og tryg barndom - i mindst 18 år.

Denne sandsynliggørelse (at forældrene lever og kan deale med barnets traumer i mindst 18 år) gør at man skal være sund og rask, psykisk stabil og have et godt helbred. Så har man lavet nogle kriterier, som rent statistisk sandsynliggør dette.

Og det er jo fint nok, at man kender nogen, der.... Sådan er det jo altid. Men bare fordi Sofies Bedstefar røg 40 cigaretter om dagen og blev 100 uden en sygedag, synes folk jo ikke, at rygning er sundt, vel?!

Og der er IKKE mange børn til adoption. Der er lange ventelister. Så klart - børnene skal have de bedst tænkelige forældre. Dem der med størst mulig sandsynlighed lever længe og er stabile. Og adoption handler om at give børn forældre. Ikke at skaffe forældre børn. Derfor giver en udtalelse a la at købe et par kinesiske piger mig kvalme.

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

tak for dit indlæg, du skriver det så godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor ved jeg virkelig ikke. men du forstod hvad jeg mente :)

Jeg var nu også bare nysgerrig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nu også bare nysgerrig!!

jeg tror bare, jeg havde lagt min hjerne i sofaen eller lignende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her handler slet ikke om, hvorvidt overvægtige kan være gode forældre.

Det handler om børn, der allerede ER traumatiserede. De har mistet det vigtigste i deres liv, de har oplevet svigt og tab. Danmark (og alle andre lande, der har skrevet under på Haagkonventionen) har forpligtet sig til at SANDSYNLIGGØRE, at disse børn får forældre, der kan give en stabil og tryg barndom - i mindst 18 år.

Denne sandsynliggørelse (at forældrene lever og kan deale med barnets traumer i mindst 18 år) gør at man skal være sund og rask, psykisk stabil og have et godt helbred. Så har man lavet nogle kriterier, som rent statistisk sandsynliggør dette.

Og det er jo fint nok, at man kender nogen, der.... Sådan er det jo altid. Men bare fordi Sofies Bedstefar røg 40 cigaretter om dagen og blev 100 uden en sygedag, synes folk jo ikke, at rygning er sundt, vel?!

Og der er IKKE mange børn til adoption. Der er lange ventelister. Så klart - børnene skal have de bedst tænkelige forældre. Dem der med størst mulig sandsynlighed lever længe og er stabile. Og adoption handler om at give børn forældre. Ikke at skaffe forældre børn. Derfor giver en udtalelse a la at købe et par kinesiske piger mig kvalme.

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

Det er åbenbart ikke tilladt at sige noget med et skråt smil. Uha, hvor føler man sig velkommen i dette forum når det er den første kommentar man får.

Tror ikke det her er et sted for mig, nu er det pludselig mig der får kvalme....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart ikke tilladt at sige noget med et skråt smil. Uha, hvor føler man sig velkommen i dette forum når det er den første kommentar man får.

Tror ikke det her er et sted for mig, nu er det pludselig mig der får kvalme....

jeg tror ikke, at du skal tage det helt så hårdt, men det handler jo netop om, at man gerne vil de fordomme til livs om, at man køber børnene...

Og selvfølgelig er du velkommen på dette forum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart ikke tilladt at sige noget med et skråt smil. Uha, hvor føler man sig velkommen i dette forum når det er den første kommentar man får.

Tror ikke det her er et sted for mig, nu er det pludselig mig der får kvalme....

Rosen - du skal huske på man ikke kan være enige med alle :kram2

Og JO alle må have hver deres meninger.... Og nogen gange vil man føle sig lidt "trådt" på... men så er det bare op med hovedet og videre i livet...

Jeg er bestemt heller ikke altid enige i hvad der bliver skrevet rundt omkring.. MEN folk må lære at man har sine egne meninger...

Håber du bliver her på BK - for det er et dejligt sted.. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

hvordan vil du så forklare, at jeg har PCO, mens ingen andre i min familie har???

Så der er nok ikk altid tale om arvelighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan vil du så forklare, at jeg har PCO, mens ingen andre i min familie har???

Så der er nok ikk altid tale om arvelighed.

Der er rigtig nok at man snakker om at pco er arveligt. Det er dog ikke helt bevist endnu så vidt jeg ved. Jeg ved ihvertfald at min mor ikke har det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er rigtig nok at man snakker om at pco er arveligt. Det er dog ikke helt bevist endnu så vidt jeg ved. Jeg ved ihvertfald at min mor ikke har det...

nej okay, men mener også bare at det ikke altid kan være pga arvelighed. Kan jo godt være pga andre ting.

Hverken min mor, søster eller moster har det. Min mormor havde det heller ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan vil du så forklare, at jeg har PCO, mens ingen andre i min familie har???

Så der er nok ikk altid tale om arvelighed.

nu spørger jeg bare, om din familie er teste for det? for det kan vel sagtens springe en generation eller to over, og det kan jo ske, at din xx har haft det i en mild grad uden at vide det og alligevel fået børn. Jeg ved det ikke, det er bare et bud.

Jeg tror at min far er bæreren af, at jeg ikke kan få børn, og jeg tror det er arvet fra min farmor, som hvis hun havde skulle have børn i min alder, så tror jeg heller ikke hun ville havde fået børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu spørger jeg bare, om din familie er teste for det? for det kan vel sagtens springe en generation eller to over, og det kan jo ske, at din xx har haft det i en mild grad uden at vide det og alligevel fået børn. Jeg ved det ikke, det er bare et bud.

Jeg tror at min far er bæreren af, at jeg ikke kan få børn, og jeg tror det er arvet fra min farmor, som hvis hun havde skulle have børn i min alder, så tror jeg heller ikke hun ville havde fået børn...

Nej de er ikke testet for det. Men jeg ved at der ikke har været problemer med at få børn hos nogle af mine familiemedlemmer indtil jeg selv begyndte på det område...

Men jeg ved da heller ikke om de har de i middel grad. Ved bare at min mor, søster og moster ikk har det. Samt min mormor heller ikke havde.

Jeg forsøger bare at forklare, at det ikke altid kun kan være pga arvelighed. Men også pga miljøet eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de er ikke testet for det. Men jeg ved at der ikke har været problemer med at få børn hos nogle af mine familiemedlemmer indtil jeg selv begyndte på det område...

Men jeg ved da heller ikke om de har de i middel grad. Ved bare at min mor, søster og moster ikk har det. Samt min mormor heller ikke havde.

Jeg forsøger bare at forklare, at det ikke altid kun kan være pga arvelighed. Men også pga miljøet eller andet.

jeg tror det er en kombination, både arv og miljø. Og så tænker jeg også at alderen spiller ind, at hvis vi havde forsøgt, da jeg omkring de 20 år, så tror jeg, at det havde været nemmere for mig at få børn. Hverken min søster, mor moster eller kusiner har haft svært ved at få børn, og ej heller min mormor. Men tænker, at hvis de nu havde forsøgt at få børn i min alder (de 30 år, så kunne det være, at de evt. også ville havde haft svært ved det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan vil du så forklare, at jeg har PCO, mens ingen andre i min familie har???

Så der er nok ikk altid tale om arvelighed.

Det kan være din far har det? Mænd kan også have PCO, det har min far....han fik at vide han aldrig ville kunne få børn, men han fik nu 3 stk alligevel - og ingen kan forklare hvordan han kunne alligevel...Min søster har så arvet hans PCO....Jeg har ikke...jeg ligner også meget mere min mor på kroppen, mht knoglebygning, hænder, fødder, etc. Men jeg har så været så "heldig" at arve hendes hormon-betinget migræne :s som jeg så heldigvis er blevet kvit efter mange år....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her handler slet ikke om, hvorvidt overvægtige kan være gode forældre.

Det handler om børn, der allerede ER traumatiserede. De har mistet det vigtigste i deres liv, de har oplevet svigt og tab. Danmark (og alle andre lande, der har skrevet under på Haagkonventionen) har forpligtet sig til at SANDSYNLIGGØRE, at disse børn får forældre, der kan give en stabil og tryg barndom - i mindst 18 år.

Denne sandsynliggørelse (at forældrene lever og kan deale med barnets traumer i mindst 18 år) gør at man skal være sund og rask, psykisk stabil og have et godt helbred. Så har man lavet nogle kriterier, som rent statistisk sandsynliggør dette.

Og det er jo fint nok, at man kender nogen, der.... Sådan er det jo altid. Men bare fordi Sofies Bedstefar røg 40 cigaretter om dagen og blev 100 uden en sygedag, synes folk jo ikke, at rygning er sundt, vel?!

Og der er IKKE mange børn til adoption. Der er lange ventelister. Så klart - børnene skal have de bedst tænkelige forældre. Dem der med størst mulig sandsynlighed lever længe og er stabile. Og adoption handler om at give børn forældre. Ikke at skaffe forældre børn. Derfor giver en udtalelse a la at købe et par kinesiske piger mig kvalme.

Og så til barnløshed og arvelighed. PCOS er fx arveligt. Jeg mener også dårlig sædkvalitet er.

Jeg tillader mig lige at quote dig, selvom vi til dels er enige.

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen :)

Dér hvor jeg synes det er "forkert" er, at der i mange tilfælde skæres over én kam.

Lad os sige, at et adopteret traumatiseret barn nu er blevet voksen, og selv ønsker børn, men ikke kan få det på naturlig vis. Hun bliver afvist som adoptant, fordi der ligger en gammel diagnose på PTSD.

Ville den ansøger være et dårligt valg som forælder til et adopteret barn fordi hun/han har haft et traume selv? Var der måske en mulighed for, at nogle af tingene faktisk ville være lettere at håndtere, hvis man vidste hvad det handlede som- har kunnet mærke på egen krop?

Jeg ved godt det er en sandsynliggørelse, men jeg tillader mig alligevel at sætte spørgsmålstegn ved det. Jeg synes man skærer mange over én kam- der bliver ikke nødvendigvis set på de enkelte tilfælde. Jeg kan godt forstå, der er nogen der bliver sårede over at få stemplet som "ikke eget forælder" til et adoptivbarn de ønsker at kaste alt deres kærlighed og energi på skal få det godt og trygt.

Min pointe er nok bare, at jeg ikke synes det giver nogen garanti for noget som helst. Og det kan godt være det blev opfattet som en "jeg kender én som..." - måske var det lidt mere end det ;) Spørgsmålet om hvem der er de bedst tænkelig forældre synes jeg bare er svært at afgøre på basis af de kriterier man stiller i dag.

Og til dét i rødt; nej, der er ingen der siger rygning er sundt, men der var heller ingen der sagde at Sofies bedstefar var en dårlig eller uegnet far ;)

(Vanni- har du set mit første indlæg? Var skrevet meget til dig, bare for at give dig lidt debat og måske anderledes syn som du efterlyste :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart ikke tilladt at sige noget med et skråt smil. Uha, hvor føler man sig velkommen i dette forum når det er den første kommentar man får.

Tror ikke det her er et sted for mig, nu er det pludselig mig der får kvalme....

Nu er jeg jo ikke admin på dette sted, og jeg bestemmer ikke, hvad man må skrive.

Men det ER min reaktion. Man kan ikke købe børn. Det er ulovligt. Og jeg reagerer på den udtalelse. Smiley eller ej. Jeg synes det er usmageligt at joke med det.

Så kan du da godt blive sådan passivt-aggresivt fornærmet. Det er helt op til dig. Du kunne også vælge at se det sådan, at du nok finder MEGET få adoptivforældre, der ikke vil reagere PROMPTE på udtalelser, som den du kommer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at quote dig, selvom vi til dels er enige.

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen :)

Dér hvor jeg synes det er "forkert" er, at der i mange tilfælde skæres over én kam.

Lad os sige, at et adopteret traumatiseret barn nu er blevet voksen, og selv ønsker børn, men ikke kan få det på naturlig vis. Hun bliver afvist som adoptant, fordi der ligger en gammel diagnose på PTSD.

Ville den ansøger være et dårligt valg som forælder til et adopteret barn fordi hun/han har haft et traume selv? Var der måske en mulighed for, at nogle af tingene faktisk ville være lettere at håndtere, hvis man vidste hvad det handlede som- har kunnet mærke på egen krop?

Jeg ved godt det er en sandsynliggørelse, men jeg tillader mig alligevel at sætte spørgsmålstegn ved det. Jeg synes man skærer mange over én kam- der bliver ikke nødvendigvis set på de enkelte tilfælde. Jeg kan godt forstå, der er nogen der bliver sårede over at få stemplet som "ikke eget forælder" til et adoptivbarn de ønsker at kaste alt deres kærlighed og energi på skal få det godt og trygt.

Min pointe er nok bare, at jeg ikke synes det giver nogen garanti for noget som helst. Og det kan godt være det blev opfattet som en "jeg kender én som..." - måske var det lidt mere end det ;) Spørgsmålet om hvem der er de bedst tænkelig forældre synes jeg bare er svært at afgøre på basis af de kriterier man stiller i dag.

Og til dét i rødt; nej, der er ingen der siger rygning er sundt, men der var heller ingen der sagde at Sofies bedstefar var en dårlig eller uegnet far ;)

(Vanni- har du set mit første indlæg? Var skrevet meget til dig, bare for at give dig lidt debat og måske anderledes syn som du efterlyste :) )

Nej, der er ingen garantier. Sådan er det jo med sandsynliggørelser og statistikbaserede regler. Jeg har ved vores godkendelser været ved speciallæge, og tro mig, det var ikke sjovt... At skulle vurderes på den måde. Men jeg synes det er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, der er ingen garantier. Sådan er det jo med sandsynliggørelser og statistikbaserede regler. Jeg har ved vores godkendelser været ved speciallæge, og tro mig, det var ikke sjovt... At skulle vurderes på den måde. Men jeg synes det er ok.

jeg er så enig med dig Winnie, og synes det er rart at du også kommer på banen, da du jo netop står som mor både til adoptiv og biologisk børn.

Jeg kunne lige snige mig udenom speciallæge tjekkene, fordi min BMI var/er på 31 og på vej nedad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER