Anna1980

nederlag og modermælkserstatning

13 indlæg i dette emne

Nogle der kan forklare mig hvorfor der bliver set ned på en mor for vælger at stoppe med at amme efter 4 dage fordi hun kan se at sønnen ikke får nok mad? Hvorfor hjæl omverden sige at det var for tidligt? Er det ikke en bedre mor der siger holdt og giver sin søn noget mad?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit gæt ville være, at folk måske synes hun giver op for tidligt? Og at det måske havde været bedst for barnet, om moren havde startet med blot at supplere, istedet for at stoppe helt, idet morens mælk er langt det sundeste for barnet :)

Men er du sikker på at der bliver set ned på det, og ikke bare spurgt ind til det i bedste mening? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ser op til mødre, der lader barnets tarv komme først. Ergo også til mødre der stopper med at amme fordi de vil mætte deres barn.

Det skal ikke være en kamp for enhver pris. Men jeg kan godt være typen, der spørger ind til årsagen til ammestop. Dette for at blive klogere på mennesker og deres handlinger. Jeg gik i mødregruppe med en, der bevidst havde valgt amningen fra og det fik vi da nogle gode snakke om. MEn jeg synes ikke dårligt om hende og hendes evner som mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg kunne give dig et svar, men i stedet vil jeg bare sige at hun (dig) ikke er den eneste! ;)

For at gøre en LAAAANG historie kort!: Min mælk løb aldrig ordentlig til og jeg havde en STIK tosset og ked baby, i en uge.

Og da det kun blev værre og værre og hverken baby eller jeg sov eller spiste, besluttede jeg mig for at prøve MME, og give hende flaske. Og det hjalp. På 2 dage, blev hun en glad, mæt og tilfreds lille baby. Og hun sov endelig som hun skulle og ikke kun lure på 20 min. som før.

Havde det sådan her: Op i røven med hvad andre tænker, det vigtigeste er at hun har det godt, er mæt, sover og er tilfreds. Og så måtte jeg bare prøve at ligge mine tanker omkring det på hylden.

Men hold da op hvor følte jeg mig bare som verdens dårligeste mor når folk kom med kommentare som "EJ er hun flaskebarn" "GUD, hvorfor ammer du hende ikke" "Jeg havde ALDRIG givet så nemt op, når jeg vidste at det bedste ville være at amme hende" "FÅR HUN MME?" OSV! :prik Alle stak bare til mig og tilsidst fik jeg nok. Når folk kom med en latterlig kommentar, fik de en endnu mere latterlig kommentar tilbage! "JA DET ER HUN" "MÅSKE FORDI JEG IKKE KAN" "NEJ, MEN NÅR MAN INGEN MÆLK HAR, BLIVER DET NOK LIDT SVÆRT AT FORSÆTTE, MEN FINT AT DU GERNE VILLE LADE DIT BARN SULTE, DET ER OS MEGET BEDRE JO" "JA DET GØR HUN" OSV! :blink

Jeg blev så træt af hele tiden at forklare folk hele historien om hvorfor hun fik flaske og MME, så når de var så nedladende overfor mig, fik de bare tilbage af samme skuffe. :angry

I starten var det hårdt at tumle med at jeg ikke kunne amme hende, og at man hele tiden hørte på LO*T fra andre omkring det at have et flaskebarn osv. Men det blev bedre og bedre, jeg tænkte bare hele tiden på at hun skulle have det godt, og at det jo ikke var min skyld at min mælk ikke løb til og at jeg jo ikke havde andre muligheder. Og helt ærligt, idag er der SÅ mange flaskebørn og det har det mindst ligeså godt som ammebørn! :super

Idag er jeg ligeglad med folks fordomme og hvis jeg kan se at de tænker noget dårligt omkring mig og det at jeg giver min datter flaske, så siger jeg bare "Jeg er ligeglad med hvad folk tænker, for mig er det vigtigeste at jeg har en glad og tilfreds datter og det har jeg" Og så tilføjer jeg da gerne lige at hun sover 12 timer i træk om natten og så taber de skuffen og siger ofte at det gøre deres ikke, og at de skal op og amme 3 gange om natten! (Intet ondt til jer ammemødre) :loveshower - Men det er bare det jeg oftest høre. Heh..

Idag er hun glad og tilfreds og får udelukkende flaske og har gjort det i 12 uger. :7himmel Hun har det som blommen i et æg, er aldrig sur og tvær og er en super nem og skøn lille pige. :loveshower

Held og lykke, og op i røven med folks fordomme! :goodluck

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde nemlig også en søn som var bund ulykkelig hele tiden. Han skreg og skreg og skreg. Og som førstegangs mor er man jo usikker nok i forvejen. Men jeg snakkede med en veninde og hun blev ved med at sige at jeg skulle amme. Så skulle jeg prøve en bryst pumpe. Jeg kunne slet ikke få den til at tage ved og da den endelig gjorde det kunne jeg næsten ikke få noget ud. Så fik jeg besøg af min elskede mor som hjalp mig igennem den 4 dag han skreg. Hun sagde at jeg skulle prøve mme. Og det virkede jo.....

nu har jeg en sund rask velfungerende dreng der i nat har sovet i 7 timer. :-D:-D det er den bedste beslutning jeg kunne have taget. Han får nok mad og jeg kan mærke han tager på.

men nogle i omgangskredsen ser ned på mig, fordi har fået kommentareren, en rigtig mor ammer! Men man kan jo ikke amme når der ikke rigtig er noget mælk. Jeg stoppede med at amme i torsdags, lækkede en enkelt gang fredag morgen men har intet mærket til noget siden. Ingen brystspændinger eller noget og det må jo være tegn på at der ikke har været noget videre derinde.

Jeg er glad og stolt over min beslutning og det er min mand også og det må være det vigtigste. Vores søn er jo glad og mæt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det helt klart det rette i har valgt. Det er hjerteskærende at høre sit barn græde. Så jeg kan godt forstå jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn, men kender flere der ikke har haft mælk nok, eller det ikke løb ordentligt til og jeg bliver simpelthen så harm og vred over at folk skal blande sig i sådan nogle ting.. De er jo de færreste mødre, der ikke VIL amme deres børn, men hvis man ikke kan - jamen så kan man ikke.

Og det er bare så forkert, at andre skal blande sig og også komme med kommentarer som at en rigtig mor ammer.. Dem jeg kender der ikke har kunne amme, har været så kede af at de ikke kunne amme, at de ikke kunne mætte deres børn og det er nogle meget stærke og svære følelser og ihhhh.. Hvor er nogle mennesker bare trælse.. :sm :box :prik :klap

I har helt sikkert valgt det rigtigte for dig og jeres søn og :goodluck med jeres lille guldklump :loveshower Og så synes jeg, at du skal sige til folk at de skal blande sig udenom og at I har en glad, sund og mæt lille dreng nu... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde eksem på brysterne fra da jeg var ca 4 mdr henne. Og havde det stadig da Kira kom ud. Kira havde slem gulsot så hun faldt hele tiden i søvn når hun spiste. Og vi skulle vække hende hver 3. Time. Jeg brugte så ca 1/2 time på at amme og derefter 1/2 time på at malke ud. Og så lige 2 timer til mad, bad, søvn osv. Og det var så smertefuldt at amme pga eksem at hun blev lagt til færre og færre gange. Så til sidst skiftede vi til MME fordi min mælk nærmest var ikke-eksisterende og det var så smertefuldt. Der var hun ca 1 måned gammel. Og det er det bedste vi nogensinde har gjort, selvom hun havde en del maveproblemer i starten fordi vi brugte NAN. Så der er INTET i vejen med flaskebørn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med at amme da Emilie var knap 3 måneder. Jeg kæmpede en brav kamp men kunne simpelthen ikke mætte hende. Hun spiste nærmest hele tiden, var pyldret og sov ikke særlig længe ad gangen. Min kloge og dejlige SP kom på besøg og jeg fortalte hende grædende om vores dage. Husker hvordan hun tog mig i hånden og sagde at der ingen skam var i at give flaske. Samme aften spiste hun knap 200 ml MME hvorefter hun sov i knap 5 timer :)

Der gik 2 dage så havde jeg den gladeste lille pige :loveshower

En god mor sidder ikke i brysterne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er at dit barn er sundt og glad! Og det bliver det unægteligt kun ved at få noget at spise. Selvfølgelig ville det bedste da være hvis amningen bare fungerede, men det skal den ikke for enhver pris! Og et sultent og ulykkeligt barn er for høj en pris at betale. Så må man gribe til andre midler og så er modermælkserstatning altså ikke en dårlig løsning. Der er kommet massere af sunde og raske (glade!) børn ud af at være blevet opvokset på sutteflasken, så det er jo ikke noget at være bange for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede helt med at amme da Sebastian var 7 uger, men han fik suppleret med erstatning fra han var 2-3 uger.

Jeg havde ikke mælk nok og derudover nød jeg bestemt ikke at amme. Da jeg ventede Sebastian havde jeg en god idé om, at jeg ikke ville kunne lide at amme, men ville give det et forsøg, men min fornemmelse holdt stik. Derudover blev han bare ikke mæt. Jeg kunne sidde med ham i 2 timer hver 20 min og han var stadig sulten og det var førtst når han fik noget mme at han faldt til ro. Jeg kontaktede ammerådgivningen og deres "råd" var at ligge ham til oftere, hvilket jeg ikke følte at jeg kunne og så skulle jeg vente til sp kom det var så i juletiden og der var 1-2 uger til og så måtte jeg jo bare se om han havde tabt sig. Det var jeg ikke villig til at vente på og følte ikke jeg kunne bruge deres råd til noget som helst.

Jeg regner heller ikke med at amme særlig længe denne gang og jeg ser den store fordel i flaske, at min mand og min søn kan være en del af det.

Man skal gøre som man bedst føler for og så skal andre blande sig fuldstændig uden for. Man bliver ikke en bedre/dårligere mor af at amme, men man er en god mor når man søger for at ens barn og man selv trives.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er, at baby får mad! -det må alle kunne være enige om!

Jeg opgav amningen for ca1,5 måned siden, da min datter var 7-8 uger, for det fungerede bare ikke, og jeg havde ikke overskuddet til at fortsætte med at kæmpe. Da vi havde taget valget, blev jeg gladere og gladere, og det blev hyggeligt at skulle give mad. Både mor og barn skal trives, og hvis amningen ikke fungerer af den eller anden årsag, så er mme et fuldt ud acceptabelt og i orden alternativ!

Kram og hilsner til den gode mor du er, der har fundet roen og den glade baby med mme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har simpelthen fået den dejligste dreng der er mæt og glad. Så er jeg også ligeglad med hvad andre synes jeg skulle eller ikke skulle gøre. Som I også skriver det vigtigste er han er mæt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER