tazdiginez

Sp's råd eller mors intuition?

9 indlæg i dette emne

Vi fik at vide på sygehuset, at lillepigen skulle fodres hver tredie time, om hun har sovet eller ej. Dette skabte en skide god og nem rytme for mor og barn.

Så fortæller sp'en ved 1. Besøg (i forgårs), at vi skal begynde at køre efter hendes rytme og lade hende sove og selv vågne til måltiderne.. Det prøvede vi i går og det kan lillepigen slet ikke styrer! Hun var vågen fra 18-01 og var SÅ overtræt.. jeg fik slet ingen fred og hun græd og græd - brystet hjalp ikke til sidst, da der ikke var mere og jeg var for frustreret og træt, så yveret var ligesom gået i stå :unsure

Vi prøvede med flaske, men hun var ikke sulten. Sutten hjalp heller ikke og hun var oppe og bøvse jævnligt, samt far tjekkede bleen ofte også.. intet hjalp, hun var så træt så træt og hver gang vi fik hende til at falde til ro og puttede hende, vågnede hun med et sæt og stak i gråd igen.. det endte med at hun sov på mors bryst natten ud, for at vi kunne få "fred"..

Nu sidder jeg så her og bliver skeptisk for det sundhedsplejersken siger, for jeg tror selv at vi skal trappe "ned" på timerne - at vi vækker hende hver tredie time, men ved et eller to af måltiderne kører vi den til 4 timer (medmindre hun vågner selv) og bliver ved med det indtil alle måltider er hver 4. Time, hvor vi så begynder at vække hvert 5. Time ved nogle måltider osv.

For det i går var hjerteskærende og det er hverken lillepigen eller jeg tjent med og hende såkaldte rytme er ikke eksisterende i dag.

Da hun vågnede og ville spise i morges var hun ikke til at få til at falde til ro, før hen ad ved 10.30 tiden igen og der var hun begyndt at pylre helt vildt :s..

så jeg er lidt i vildrede, skal jeg følge sp'ens råd og køre lillepigens rytme og så holde gråden og de lange nætter ud..

Eller skal jeg prøve at trappe lige så stille op på søvnens timer og så fodre når hun vågner i tidsrummet selv, men stadig vække hende hvis hun ikke gør? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gøre som du foreslog - vente måske 4-5 timer også vække hende og give mad :)

Det andet er bare ikke en holdbar løsning.. :) Det er JER der kender jeres datter, og børn er jo altså forskellige, så det er ikke sikkert det der virker for de fleste, virker for jeres datter jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sidder lidt med et lignende dilemma.. min kære søn har været ulykkelig 3 nætter i træk og igen her i formiddag.. Det er som om at han ikke kommer ind til den fede mælk når han sutter. Jeg vil gerne skifte over til at malke ud og så give i sutteflaske i stedet for, så jeg er sikker på at han får det han skal have, men 3 veninder har lige kaldt mig en dårlig mor fordi jeg vil opgive amningen.. Er det ikke vigtigere at følge ens instinkt og prøve at gøre hvad man selv synes er bedst for ens barn, end hvad alle adnre synes at man skal gøre??????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide på sygehuset, at lillepigen skulle fodres hver tredie time, om hun har sovet eller ej. Dette skabte en skide god og nem rytme for mor og barn.

Så fortæller sp'en ved 1. Besøg (i forgårs), at vi skal begynde at køre efter hendes rytme og lade hende sove og selv vågne til måltiderne.. Det prøvede vi i går og det kan lillepigen slet ikke styrer! Hun var vågen fra 18-01 og var SÅ overtræt.. jeg fik slet ingen fred og hun græd og græd - brystet hjalp ikke til sidst, da der ikke var mere og jeg var for frustreret og træt, så yveret var ligesom gået i stå :unsure

Vi prøvede med flaske, men hun var ikke sulten. Sutten hjalp heller ikke og hun var oppe og bøvse jævnligt, samt far tjekkede bleen ofte også.. intet hjalp, hun var så træt så træt og hver gang vi fik hende til at falde til ro og puttede hende, vågnede hun med et sæt og stak i gråd igen.. det endte med at hun sov på mors bryst natten ud, for at vi kunne få "fred"..

Nu sidder jeg så her og bliver skeptisk for det sundhedsplejersken siger, for jeg tror selv at vi skal trappe "ned" på timerne - at vi vækker hende hver tredie time, men ved et eller to af måltiderne kører vi den til 4 timer (medmindre hun vågner selv) og bliver ved med det indtil alle måltider er hver 4. Time, hvor vi så begynder at vække hvert 5. Time ved nogle måltider osv.

For det i går var hjerteskærende og det er hverken lillepigen eller jeg tjent med og hende såkaldte rytme er ikke eksisterende i dag.

Da hun vågnede og ville spise i morges var hun ikke til at få til at falde til ro, før hen ad ved 10.30 tiden igen og der var hun begyndt at pylre helt vildt :s..

så jeg er lidt i vildrede, skal jeg følge sp'ens råd og køre lillepigens rytme og så holde gråden og de lange nætter ud..

Eller skal jeg prøve at trappe lige så stille op på søvnens timer og så fodre når hun vågner i tidsrummet selv, men stadig vække hende hvis hun ikke gør? :unsure

I skal gøre hvad der er bedst for jer. Det nytter jo ikke noget at I ikke hænger sammen. Det er ikke alle børn der kan styrer det :)

jeg sidder lidt med et lignende dilemma.. min kære søn har været ulykkelig 3 nætter i træk og igen her i formiddag.. Det er som om at han ikke kommer ind til den fede mælk når han sutter. Jeg vil gerne skifte over til at malke ud og så give i sutteflaske i stedet for, så jeg er sikker på at han får det han skal have, men 3 veninder har lige kaldt mig en dårlig mor fordi jeg vil opgive amningen.. Er det ikke vigtigere at følge ens instinkt og prøve at gøre hvad man selv synes er bedst for ens barn, end hvad alle adnre synes at man skal gøre??????

Du skal lytte til dig selv. Hvis du føler det er bedre at malke ud så er det det du skal gøre. Det andet bliver bare en ubehagelig oplevelse for både dig og din søn. Som der er flere andre der har sagt herinde "en god mor sidder ikke i brysterne" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at gå efter min egen intuition. Det har jeg også selv gjort i forhold til min SP. Man ved jo som regel selv hvad der er bedst for sit barn. Og Anna1980: jeg måtte opgive amningen pga ekstrem eksem på brysterne efter 1 måned... Og både på sygehuset og min SP sagde at en god mor ikke sidder i brysterne. Godt nok siger "de kloge" at hvis man kun malker ud, vil man producere mindre og mindre mælk fordi brysterne ikke bliver stimuleret på samme måde, men valget er jo 100% dit i sidste ende. Gør hvad der er bedst for dig/jer, og lad vær med at lytte til alle andres negative kommentarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tazdiginez: gør hvad DU og din mand føler for! Når du har en god fornemmelse for, hvad du mener vil være bedst, så gør det. Giv det lidt tid, og virker det ikke, må I genoverveje, hvad I så vil/kan.

Anna1980: undskyld jeg siger det, men hvad f***** er det for nogle tarvelige veninder? <_< Jeg har selv for kort tid siden stået i dilemmaet, fordi amningen ikke fungerede. Det er SÅ svært, så man har slet ikke brug for den slags bedrevidenhed. Du skal gøre, hvad DU føler for, og er det udmalkning, så prøv det. :goodluck og kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres støtte. Vi får en hånd malke maskine imorgen. Min sp synes vi skulle fortsætte amning fordi han sutter godt. Men det er så anstrengende at skulle amme omkring hver anden time. Og han skriger den halve nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig! I skal gøre som i synes. SP er der selvfølgelig for at hjælpe, men det er stadig jer der kendes jeres barn bedst! :kuller

Da vores datter blev født fik vi afvide af både sygehus og Sp at vi SKULLE vække hende hver 2 time og give hende mad. Det prøvede vi de første 4 dage, men da vi hvergang brugte 1 time på at få liv i hende, og yderligere en ½ time på at få hende til med at spise (MEGET lidt, hvilket hun kun kunne holde sig vågen til hvis vi nussede fødder, hænder og kinder skiftevis og til sidst blev hun så hys over at være blevet vækket og tvunget til at spise, at hun bare kunne skrige de næste 2 timer. Og så endte hun til sidst med at blive så overtræt at hun blev endnu mere hys og ked at hun hverken ville spise, sove eller noget som helst. Så vi blev enige om at vi ville gøre det på vores måde og følge hendes "ønske" og når hun blev sulten nok skulle hun nok melde sig. Og det fungerede fantastisk. Hun vågnede når hun var sulten, spiste, sked, var glad og sov igen. (Hun vågnede ca. hver 6 time om natten og hver 4 om dagen.

Idag har vi den gladeste lille pige, med et SKØNT sovehjerte. Hun nupper 12 timer om natten og 7 om dagen, fordelt over 2 lure! :loveshower

Så jeg synes helt sikkert at i skal gøre som i føler for. Det er jo ikke skadeligt og hun skal nok melde sig når hun er sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag taget beslutningen jeg går over til modermælkserstatning. Han får ikke nok mad fra mig det kan jeg se nu. Så er jeg ligeglad med hvad de andre siger.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER