Katarina

Efter fødslen

14 indlæg i dette emne

Er der nogle a jer, der har fået jeg menstruation endnu? Efter i har født!

Eller er der nogle der ved hvor lang tid efter fødslen der går før det kommer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nej jeg har ikke fået den endnu. Jeg var til læge for en uge siden og hun sagde at den kan udeblive så længe man ammer fuldt ud, men at man skal huske at det IKKE er prævention i sig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke fået det endnu. Men går og håber på at det snart kommer, så jeg kan starte på p-piller igen.

Skal bestemt ikke være gravid igen foreløbig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så er det rigtigt det jeg har hørt..

Synes bare det lød mærkeligt, men det er så rigtigt nok.. Og nej man skal huske prævension vis man ikke skal have en til om 9 mdr..

Men hvilken prævension bruger i? Jeg kan ikke tage p-piller da jeg stadig ammer.. Og har dårlig erfaring med kondom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så er det rigtigt det jeg har hørt..

Synes bare det lød mærkeligt, men det er så rigtigt nok.. Og nej man skal huske prævension vis man ikke skal have en til om 9 mdr..

Men hvilken prævension bruger i? Jeg kan ikke tage p-piller da jeg stadig ammer.. Og har dårlig erfaring med kondom!

Jeg ammer også, men min læge siger at jeg gerne må starte på p-piller, da der er så få hormoner i dem man kan få i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay..

Det må jeg lige prøve a snakke med lægen om på onsdag når jeg alligevel skal have 8 ugers undersøgelsen.

Kunne være rart vis man kan tage dem selvom man ammer.. Har nemllig læst lidt om alle de forskellige prævensionsmidler, men synes kun det er p-pillerne der er noget for mig..

Har nemlig utrolig mange smerter når jeg har det, og der er det kun p-piller der hjælper på smerterne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay..

Det må jeg lige prøve a snakke med lægen om på onsdag når jeg alligevel skal have 8 ugers undersøgelsen.

Kunne være rart vis man kan tage dem selvom man ammer.. Har nemllig læst lidt om alle de forskellige prævensionsmidler, men synes kun det er p-pillerne der er noget for mig..

Har nemlig utrolig mange smerter når jeg har det, og der er det kun p-piller der hjælper på smerterne..

Jeg ville også meget nødig undvære p-pillerne og havde også ligesom dig læst på nettet at man ikke måtte tage dem mens man ammer.

Så jeg blev virkelig glad, da lægen sagde at det ikke var noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min mens i sidste uge, 5 uger efter fødslen. Jeg har også altid haft smerter, men den her gang havde jeg ingen og blødte heller ikke særlig meget. Jeg håber det fortsætter sådan, men tør ikke håbe for meget.

Jeg overvejer enten p-piller eller en spiral, men skal snakke med lægen om det til 8-ugers tjekket. Jeg fik foreslået en spiral for 2 år siden da jeg blev opereret og de hørte hvordan jeg havde det, men på det tidspunkt ville vi gerne have børn så vi skulle lige vente. Nu overvejer jeg det lidt, men er også i tvivl for ved ikke lige hvornår vi gerne vil have den næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mit sidste barn fik jeg ikke mens i den tid jeg ammede (9 mdr). Denne gang ammer jeg ikke så det kommer nok snart. Jeg skal ha sat en spiral op om nogle uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang fik jeg heller ikke mens før jeg var holdt op med amningen. Jeg ammede min søn til han var 14 mdr, de sidste 3 1/2 mdr kun til sengetid, tror der gik en lille mdr fra jeg stoppede til mens kom!! Min læge synes det var lidt underligt at jeg ikke havde fået den lidt før, så hun tog en masse prøver, og to dage før jeg fik svar på prøverne kom min mins...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud til at være meget forskelligt, hvornår man får sin mens...

Prævention har jeg ikke tænkt over, da vi ikke kan blive gravide uden hjælp :( , så vi har ikke brug for noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke fået min, jeg ammer og er lige begyndt på p-piller. Lægen sagde jeg sagtens kunne begynde på dem selvom jeg ikke havde fået min mens, de første 14 dage jeg spiser dem, er jeg bare ikke beskyttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke fået min, jeg ammer og er lige begyndt på p-piller. Lægen sagde jeg sagtens kunne begynde på dem selvom jeg ikke havde fået min mens, de første 14 dage jeg spiser dem, er jeg bare ikke beskyttet.

Ej, hvor godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme fik jeg a vide hos lægen igår.. Så jeg starter med mine piller i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER