Guest

Navngivningsfest

13 indlæg i dette emne

Vi har valgt Ronja ikke skal døbes og derfor skal vi ikke holde barnedåb. Vi overvejer så at holde en navngivningsfest, men så er jeg alligevel i tvivl.

Er en navngivningsfest noget man holder?

Vi har snakket om at slog det sammen med 1 års fødselsdagen, men jeg synes alligevel også det er lang tid at vente til efter 1 år.

Hvad gjorde I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder heller ikke dåb. Manden er for at vi holder navngivningfest, jeg er sådan lidt la la - synes det er en lidt tam ting at fejre.

At slå det sammen med 1års fødselsdag synes jeg også er lidt la la - hvad så når hun bliver 2 år? Og hun skal jo været navngivet inden 6 måneder - og så holde en fest mere end et halv år efter?

Det er selvfølgelig smag og behag og det kan også ske vi ender med at holde noget, ved det ikke endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til flere navngivningsfester og det kan jeg ikke se noget problem i.. (vi har selv valgt dåb)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan holde en navngivningsfest. Jeg har aldrig selv været til én, men tænker at det vel er lige som barnedåb bare uden at være i kirke først?

Synes da det er en god mulighed for at samle familie og venner om det nye lille vidunder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville "bare" holde en fest, fuldstændig som barnedåb, bare uden kirken :)

Synes selvfølgelig den lille skal have en fest, for at fejre navnet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror næsten jeg ville synes det var underligt, hvis man ikke holdt enten en dåb eller en navngivningsfest. :unsure

Selv har vi snakket om at vores børn (når vi får nogen :rolleyes) skal døbes, men hvis de ikke skulle det, så ville jeg KLART være indstillet på en navnefest :) Synes det er en stor ting, at man får sit navn, og jeg tænker at det er superdejligt at kunne samle familien til en lidt casual fest, hvor alle hygger. :loveshower

Jeg tror ikke at jeg personligt ville slå den sammen med den første fødselsdag, det er jo en stor dag i sig selv. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at jeg personligt ville slå den sammen med den første fødselsdag, det er jo en stor dag i sig selv. :biglove

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde, i tilfælde af at det er et økonomisk hensyn der gør at I overvejer at droppe navngivningsfest, at jeg SAGTENS synes at man kan "tone det ned" til "bare" at være kaffe/kage med bedsteforældrene. :) Jeg ville bare personligt markere det på en eller anden måde i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har været til 3 stk navngivningsfester, da min søsters børn er navngivet.

Jeg ville synes det var underligt, hvis der ikke blev nogen fest, man fejre jo, at barnet er kommet til verden og har fået sit navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt barnedåb, men havde vi ikke gjort det, så havde vi valgt at holde en navngivningsfest i stedet uden tvivl. Selvfølgelig holder man festen, fordi barnet bliver navngivet, men det er jo ligeså meget for at fejre, at h*n er kommet til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af os er medlem af folkekirken eller andet, så vores barn skal naturligvis heller ikke døbes til sin tid.

Vi har faktisk ikke talt om det, men jeg kan ikke forestille mig, at vi ikke holder en slags navngivningsfest. Bare for at fejre navnet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarerne :)

Jeg blev lige i tvivl fordi der var kommet lidt bemærkninger fra nogen jeg kender, men det er jo lige meget. Jeg ved ikke lige hvordan det bliver endnu, men jeg tror helt sikkert vi kommer til at lave et eller andet for hende :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej ;-)

jeg sys helt sikkert du kan holde sådan en fest, det skal vi også når vi engang blir forældre....vi gider heller ikke kirken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER