Barbamama

Hvad skal jeg stille op med mit hår?

63 indlæg i dette emne

Hmm. Både min mor og min mand er lige ved at DØ ved tanken om at jeg klipper/farver mit lange lyse hår...

Men jeg keder mig med mit hår. Jeg gider ikke sætte det og selvom det er forholdsvist nyklippet og egentlig ok tykt synes jeg bare det virker så slattent og kedeligt. Jeg tror bare at jeg har gloet på det samme for længe. Jeg har lyst til forandring!

Men hvad ville klæde mig? Hvis jeg var ultimativt modig, så kunne jeg godt have lyst til at kaste mig ud i en kastanjefarvet pagefrisure. :P Men jeg har DÅRLIGE erfaringer med at få mit hår farvet, både ved frisør og selv... I bedste fald glider farven lynhurtigt ud, og i værste fald bliver farven noget helt andet, end jeg ønskede mig. Ved heller ikke om det overhovedet ville klæde mig med kortere hår, for synes nemt mit hoved bliver så stort at se på :P

Jeg har prøvet at læse mig frem i diverse artikler, men kan ikke blive klog på om mit hoved er firkantet eller rundt eller whatever og hvilken årstid mine farver er og alt det der...

Så nu spørger jeg jer: Hvad synes I, at jeg skal stille op med mit hår? Skal det klippes kortere (hvor kort?), farves (hvilken farve), skal der ske noget andet (hvad?) eller skal jeg bare komme mig over mit kedsomhedstrip og beholde håret som det er??? :help

I får lige to billeder. Det første er vist det mest vellignende billede jeg har af mig selv forfra, det er godt nok fra foråret og mit hår er måske en anelse kortere nu, men alt i alt ret vellignende.

- VÆK -

Det andet er et ret nyt billede (fra august).

- VÆK -

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker måske en kort pagefrisure til lige omkring ørerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker måske en kort pagefrisure til lige omkring ørerne :-)

Uh det er sørme meget hår der ryger så! :unsure Tror du godt nok at jeg ville kunne bære det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTWW ekstra info om mit hår. Det har tendens til at småkrølle. Sådan "fald" agtigt... Skal helst enten glattes eller krølles da det ellers bare bliver totalt umuligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeeej det ville være synd for alt det finte lange hår....

Men tror det vil være pænt, at du fik klippet en del etager i dei hår nu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

taaz.com der kan du uploade billed af dig selv og prøve tusinde af frisure af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg en nørd til hvad der pænt.. jeg har for nyligt selv farvet mit hår mørkere og klippet mig page og med pandehår... det vokser jo ud igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det er sørme meget hår der ryger så! :unsure Tror du godt nok at jeg ville kunne bære det? :)

Jeg synes det ser så smart ud - især til piger med lyst hår. Det tror jeg sagtens du kan bære :-)

Men altså.... Kan godt forstå du synes det er meget hår der ryger. Mit hår har altid været meget meget langt og jeg tør ikke klippe det kortere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg fortalte lige manden at første forslag herinde var en page og han har sjældent set mere skeptisk ud! :P

Ved heller ikke om jeg er "chik" nok til at kunne bære en page, synes tit det er pænest til kvinder der er sådan meget feminine i deres ansigtsudtryk og/eller meget spinkle. :unsure

Men tror altså at der skal noget af... Spørgsmålet er bare om det skal være etageklip, kortere eller pandehår... :unsure Synes det er svært... Og mit hår vokser bare så langsomt! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg fortalte lige manden at første forslag herinde var en page og han har sjældent set mere skeptisk ud! :P

Ved heller ikke om jeg er "chik" nok til at kunne bære en page, synes tit det er pænest til kvinder der er sådan meget feminine i deres ansigtsudtryk og/eller meget spinkle. :unsure

Men tror altså at der skal noget af... Spørgsmålet er bare om det skal være etageklip, kortere eller pandehår... :unsure Synes det er svært... Og mit hår vokser bare så langsomt! <_<

---------------------------------------------

Uh pandehår det er også modigt... Altså fordi der skal klippes så meget af :-)

Jeg synes bare etager er så irriterende når man har fald eller krøller fordi håret teer sig underligt.

Mit næste forslag er så: kortere hår - måske skulderlangt med noget skråt nedklip i langt pandehår. Gav det mon mening?

Jeg synes i øvrigt at du ser rigtig chik ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tykt hår med fald der tenderer småkrøl og jeg skal også enten glatte eller fremhæve krøllerne for at undgå en irriterende rodet mellemting <_< Jeg har dårlige erfaringer med at klippe mit kort - det kommer meget hurtigt til at se ud som om jeg får hjelm... Ikke pænt! Så langt hår er bare pænest til mig.

Jeg vil helt sikkert foreslå dig, at få lavet nogen etager i det, så der kommer noget liv i. Jeg synes det får tykt langt hår til at se mere let og levende ud :) Evt. kunne du få det klippet lidt skråt/buet i facon - altså sådan, så det går ned i en 'spids', hvis alt håret hænger ned ad ryggen.

Spændende, hvad du finder ud af! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh pandehår det er også modigt... Altså fordi der skal klippes så meget af :-)

Jeg synes bare etager er så irriterende når man har fald eller krøller fordi håret teer sig underligt.

Mit næste forslag er så: kortere hår - måske skulderlangt med noget skråt nedklip i langt pandehår. Gav det mon mening?

Jeg synes i øvrigt at du ser rigtig chik ud :-)

Nu har jeg naturlige krøller der VIL bestemme over mit hår... og det er helt af H til hvis IKKE Jeg har klippet mit hår op i etager hist og pist...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg naturlige krøller der VIL bestemme over mit hår... og det er helt af H til hvis IKKE Jeg har klippet mit hår op i etager hist og pist...

Sjovt som det er så forskelligt. Mit hår er nemlig meget tykt og krøllet og det skaber sig helt sindssygt hvis det kommer i etager :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg naturlige krøller der VIL bestemme over mit hår... og det er helt af H til hvis IKKE Jeg har klippet mit hår op i etager hist og pist...

Jeg er enig med Miss_mathilde. Jeg har også tykt hår med naturkrøl/krus og det bliver virkelig tungt og uinspirerende at se på, hvis ikke der kommer etager i og det bliver tyndet en smule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal have det op i en masse etager, et let pandehår og måske nogle striber i karamel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

taaz.com der kan du uploade billed af dig selv og prøve tusinde af frisure af...

Interessant side! Virker noget bedre end de andre make-over sider, jeg har fundet :) Men skal vist have taget et billede af mig selv, hvor håret sidder i en knold, for synes stadig det er liiiidt svært at bedømme, når man kan se ens eget hår bagved den anden frisure :P

Er lidt ude i at noget skulderlangt (måske lidt længere end skulder) evt. med etager og/eller rødbrunlige striber måske kunne være noget... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh pandehår det er også modigt... Altså fordi der skal klippes så meget af :-)

Jeg synes bare etager er så irriterende når man har fald eller krøller fordi håret teer sig underligt.

Mit næste forslag er så: kortere hår - måske skulderlangt med noget skråt nedklip i langt pandehår. Gav det mon mening?

Jeg synes i øvrigt at du ser rigtig chik ud :-)

Tak :kram2

Kortere hår a la skulderlangt med noget skråt nedklip langt pandehår lyder slet ikke dumt... Har før haft skråt pandehår og været glad for det når det fungerer... Decideret pandehår er nok også "farligt" for mig, for har sådan nogle virvler i håret, der gør at den mindste smule fugt i luften får pandehår til at stritte ud til sidderne så jeg ligner en hornugle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt :( overvejer selv om jeg skal få permanentet mit hår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt :( overvejer selv om jeg skal få permanentet mit hår...

Uh, det har jeg også haft. To gange. Den ene gang blev det megaflot (total blond Felicity - jeg elskede det!) den anden gang blev det virkelig skidt (lignede en gammel grå heks!)... Så sørg for at det virkelig er en dygtig frisør, der kender dit hår, der gør det, hvis du kaster dig ud i det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det har jeg også haft. To gange. Den ene gang blev det megaflot (total blond Felicity - jeg elskede det!) den anden gang blev det virkelig skidt (lignede en gammel grå heks!)... Så sørg for at det virkelig er en dygtig frisør, der kender dit hår, der gør det, hvis du kaster dig ud i det! :)

Jeg har også haft det to gange før, den ene gang fik jeg lavet det på frisørskolen i Aalborg, hvor det blev virkelig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes jo virkelig du har sådan et fint hår. Lige sådan et jeg ønsker mig :)

Men krøller er altid fint, page synes jeg egentlig er no go

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes jo virkelig du har sådan et fint hår. Lige sådan et jeg ønsker mig :)

Men krøller er altid fint, page synes jeg egentlig er no go

Hehe jeg vågnede også op og tænkte "Eeeeeej, jeg vil ikke af med mit hår alligevel!" :blush Men synes bare jeg trænger til noget nyt. :rolleyes Men ville også ærgre mig, hvis jeg klippede det hele af og så egentlig synes at det var pænere før. :unsure Ihhh!

Anyway, kan se på min konto at der tidligst bliver lavet noget efter den første <_< Så har da noget betænkningstid. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft det to gange før, den ene gang fik jeg lavet det på frisørskolen i Aalborg, hvor det blev virkelig godt :)

Fedt. :) :)

Jeg var også engang på Aalborg frisørskole, jeg fik en karrygul pollefrisure. :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker en lang page der går lige over skuldrene og evt lidt skrå, så det er længst foran. Tror vi har næsten samme hårtype og det jeg oftest falder tilbage til er ca. skulderlangt hår med mange etager og så skråt pandehår, så det ligesom glider i et med resten af håret... Så er der også stadig mulighed for at sætte det op.

Synes det ville være vildt synd hvis du fik det farvet når det er så flot naturligt lyst. Så højst lidt lyse striber til at give spil i håret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker en lang page der går lige over skuldrene og evt lidt skrå, så det er længst foran. Tror vi har næsten samme hårtype og det jeg oftest falder tilbage til er ca. skulderlangt hår med mange etager og så skråt pandehår, så det ligesom glider i et med resten af håret... Så er der også stadig mulighed for at sætte det op.

Synes det ville være vildt synd hvis du fik det farvet når det er så flot naturligt lyst. Så højst lidt lyse striber til at give spil i håret

Uh det med farve... Jeg har allerede MASSER af spil i håret, der er nærmest fyrre forskellige nuancer blond i det, haha, så hvis jeg skal have striber skulle det være for at skifte farven lidt hen mod noget rødligt eller brunligt. :) Er godt nok tit blevet "rost" for den lyse farve (:blush) og synes da også selv det er pænt, men det er nok bare sådan noget med at man vil have hvad man ikke selv har :blush Synes rødt hår og brunt hår er såååååååå flot! Selv sådan noget "leverpostejhår" som jeg ellers synes folk brokker sig sådan over at de har. Jeg synes det er så flot :biglove

Jeg tror dog at jeg er ved at hælde mest til bare at få det klippet (og nok noget a la hvad du foreslår) for at jeg ikke laver alt for stor ændring på én gang (og fordi jeg har forelsket mig i et par støvler og derfor gerne vil spare lidt på hårmakeover, haha :P). Det er i hvert fald min "dagens holdning" til det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER