Solvej99

Jag i brysterne

9 indlæg i dette emne

Jeg ammer nu på 6. uge og amningen går rigtig godt :)

De sidste par dage er jeg dog begyndt at få nogle jag i brysterne. De er også ømme nogle steder. Er lidt bange for om det kan være begyndende brystbetændelse? Jeg har mærket efter om jeg har mælkeknuder, men synes ikke jeg kan mærke noget.

Nu har jeg lige været i et varmt bad, hvor jeg har masseret dem. Men synes stadig jeg får nogle små jag :(

Andre der har oplevet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ammer nu på 6. uge og amningen går rigtig godt :)

De sidste par dage er jeg dog begyndt at få nogle jag i brysterne. De er også ømme nogle steder. Er lidt bange for om det kan være begyndende brystbetændelse? Jeg har mærket efter om jeg har mælkeknuder, men synes ikke jeg kan mærke noget.

Nu har jeg lige været i et varmt bad, hvor jeg har masseret dem. Men synes stadig jeg får nogle små jag :(

Andre der har oplevet noget lignende?

Ja, jeg får noget lign. det du beskriver når Silje virkelig har tømt brystet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget havde jeg også da jeg ammede. Det var mest når de var helt fyldt til Bristepunktet. Og så hjalp det at jeg pumpede ud. Og når de var tømt og jeg fik de jag fik jeg at vide af min SP at det var fordi mælkeproduktionen var sat igang igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men min første tanke da jeg fik de jag, var også om jeg havde brystbetændelse. Så prøv at tømme brysterne helt så tit du kan. Det hjalp virkelig for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i selve brystet eller mere i brystvorterne ?

Mine tanker går på brystbetændelse og trøske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg synes egentlig hverken at det kommer specielt, når brysterne er fyldt eller tømt. Meget mærkeligt :rolleyes

Er det i selve brystet eller mere i brystvorterne ?

Mine tanker går på brystbetændelse og trøske.

Det er i selve brystet. Der er ingen problemer med vorterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft det samme og fandt ud af at det er mælke kirtler der er tilstoppet,(så er det os meget ømt) det sker hvis barnet suger forkert eller ikke for tomt, brystet kan også blive lidt rødt der hvor det gør ondt, men det man kan gøre er at holde brystet varmt, søger for det bliver tomt godt, massager forsigtigt i mælke retningen imens barnet suger, men ikke pres på brystet. håber du kan bruge det her til lidt,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det nu, lillemi ?

fandt du ud af hvad det var ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det nu, lillemi ?

fandt du ud af hvad det var ?

Nej jeg fandt faktisk aldrig ud af hvad grunden var. Men jeg har det heldigvis ikke længere :)

Tak fordi du spørger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER