tazdiginez

Fostervand??

21 indlæg i dette emne

Hej piwer!

Jeg har i et stykke tid (en uge eller lidt mere) haft en sivende fornemmelse. Jeg kan skifte trusser 2-3 gange nogle dage pga. de er "våde".. Der er ingen farve eller blod og det lugter ikke af urin, men mere som kartoffelvand eller sæd.. Jeg har læst mig til at det godt kan være sivende fostervand, men det er ikke hver dag det er sådan :S - jeg troede det var fordi jeg var i behandling for blærebetændelse, at jeg duftede anderledes forneden, men det tyder vist på noget andet - vil prøve efter badet at tage et bind i trussen og se om det er tungt efter nogle timer og så ringe til fødegangen efter det.. Vil i håbe sammen med mig?? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg krydser fingre for at det er fostervandet og at jeres lille baby er på vej :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det bedste for dog, men jeg talte med min JM igår om netop det her og hun sagde når man er så langt enne er det ret usandsynligt at det er fostervand om render. Men derimod baby som ligger og presser på blæren og ja så kommer de jo lidt med.

Men jeg håber for dig at det vand og en masse veer kommer senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lugter ikke som urin og jeg har det som om jeg skal tisse HELE tiden :s men hvem ved.. jeg håber i hvertfald, jeg har småveer hver dag, som går i sig selv i løbet af natten og de er steget lidt i styrke her i dag, men det er nok pga. mit rengøringsvanvid :) altså at jeg ikke sidder stille, men render frem og tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun ligger nok rigtig godt ved blæren og presser på den, hvis du især mærker sivningen når du rejser dig op - så hepper jeg på fostervand. hvis det ikke sådan mærkes, så tænker jeg også urin, hvilket er normalt og hvis det er sådan hele tiden, så er der ikke så mange affaldsstoffer i det og derfor lugter det ikke rigtigt af noget, det er mere som vandtis - håber at du forstår.

men jeg hepper løs :glad :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tager et bind på, og tager det med op på fødegangen, kan de teste om det er fostervand....

Hepper hepper hepper :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon sket noget? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :bunny :glad :bunny :glad :bunny :glad :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre ikke sket det store udover nogle veer i nat som gik i sig selv igen :( - men jeg er begyndt at slime helt sindsygt.

Blev nødt til at tage et bind på efter toiletbesøg, pga. det slim blev ved med "fosse" ud.. det er helt klart og ligner på ingen måde udflåd.. udover det har jeg murren og smerter hele tiden og det dræner mig fuldstændigt for energi.. suk..

Kom nu ud lillepigfn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Veerne: 1 minut m. 4-5 min. mellemrum, de føles dog ikke slemme, bare som ekstreme mensessmerter.. jeg har lige snakket med jordemoderen og hun kunne bekræfte at jeg er på tidligt stadie til fødsel. Hun ville dog ikke observere mig, da jeg er rolig og arbejder godt med veerne samt der ikke er sket yderligere (såsom vandafgang , tegnblødning og sådan).. Hun bad mig sove på det og så se i morgen, er de stadig regelmæssige, skal jeg ringe igen. :) - hep for mig piwer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åååh for #&@*@*#%&!!! har været i bad for at lindre, det fik smerten op - har ikke sovet endnu og har taget to pinex nu.. Håber de vil hjælpe lidt, så jeg kan få noget søvn. Er så træt og kvæstet af smerte at jeg ryster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2

Kom så ud Maliva! Hep hep hep!

:bd :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhhh...... Lille Maliva er på vej :loveshower

Du er godt nok vild, sådan at opdatere midt i fødslen.... :respekt Jeg håber at det kommer til at gå godt det hele, og jeg glæder mig til at høre mere :kram2

:bd :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tjekkes nuuuu - 6 timer med regelmæssige veer der bliver kraftigere og kraftigere er hårdt.. så nu vil jeg ringe til FG og forlange et tjek og så krydse fingre for at selvom der hverken har været blødning eller vandafgang, at der alligevel er sket noget! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh for #&@*@*#%&!!! har været i bad for at lindre, det fik smerten op - har ikke sovet endnu og har taget to pinex nu.. Håber de vil hjælpe lidt, så jeg kan få noget søvn. Er så træt og kvæstet af smerte at jeg ryster...

Det samme skete for mig den dag jeg fødte. Håber håber :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tjekkes nuuuu - 6 timer med regelmæssige veer der bliver kraftigere og kraftigere er hårdt.. så nu vil jeg ringe til FG og forlange et tjek og så krydse fingre for at selvom der hverken har været blødning eller vandafgang, at der alligevel er sket noget! :unsure

God idé!

Om ikke andet, så får du at vide hvor langt du er i forløbet - og hvis de ikke synes at du er langt nok fremme i fødslen, kan det være at du kan få noget lidt stærkere smertestillende så du kan få lidt hvile inden det for alvor går løs :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til undersøgelse - veerne virker, efter 4 timer med regelmæssige småveer og 6 timer med veer i stigende styrke er jeg en finger åben og livmoderhalsen er mindsket til ca. 1 cm. :)

Helt afhængigt af veerne, kan jeg gå i rigtig fødsel enten i nat og 2 dage frem. Jordemoderen synes alt var fint og flot og da hun undersøgte mig, fik hun en masse slim med ud - så nu er det bare om at finde hvile imens kroppen holder pause, så jeg kan være udhvilet. Hun forklarede at hvis kroppen holdt periodiske pauser, ville den arbejde bedre når det var, så fødslen blev mere behagelig og indenfor en tidsramme der var tålelig :)

Så nu vil jeg putte mig på sofaen, tage nogle smertestillende og få lidt hvile.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er det spændende!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnede ved en ve ved middagstid og snerrede af manden, jeg faldt heldigvis i søvn igen og sov indtil kl. 15.00 - nu er jeg udhvilet og får veer hist og her, intet regelmæssigt endnu..

Hallelujah for sygehus bind!

Da jeg var ude og tisse var der massere slim i bindet og på papiret, da jeg tørrede mig, det er begyndt at ligne snot og der kommer lange stråler og klumper (undskyld for detaljerne) - enten er slimproppen gået, eller så gør den det meget snart. Jordemoderen fik vist rykket rigeligt rundt derinde :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER