MissingLink

Apropos dårlige oplevelser

33 indlæg i dette emne

Så havde jeg da også én i dag <_<

Vi har ca. 25 meter hen til apoteket, fra hvor vi bor, og Isabella og jeg skulle lige en tur derned i dag. På vejen hjem- næsten udenfor vores hus, er der en ældre dame der henvender sig til mig/os. Hun kigger på Isabella, mens hun spørger: "Hvor kommer I fra?" Og tonen er ikke sådan venlig-agtig. Allerede her bliver jeg sådan liiidt underlig. Svarer kort "herfra". Kvinden svarer "Nej, din datter er jo ikke dansker!". Jeg svarer "Jo, det er hun så". Damen insisterer: "NEJ!". Jeg begynder bare at gå videre ind mod vores indkørsel med Isabella i hånden. Så råber damen skisme bare "GRØNLÆNDER!" efter os :blink

Hvad sker der lige for folk? :huh Synes altså det er meget mærkeligt at blive antastet på gaden. Jeg kan til dels klare det, hvis det er mig selv det går ud over, men jeg må indrømme at jeg bliver HARM, når der er nogen der synes det er ok, at tale nedladende om en 2-årig!!! :angry :gal

Vi har snakket lidt om det herhjemme. Hvordan vi skal forberede vores piger på, at der altså er nogle mennesker der bare kan finde på at sige sådan noget- umiddelbart uden grund og motivation :blink Jeg er KED af, at det skal være sådan. Jeg er så ærgelig over, at jeg allerede har oplevet flere gange, Isabella omtalt som "udlænding". Jeg bliver GAL, når jeg møder mennesker der bare antaster os på gaden! Min datter er altså kun 2 år! Og måske heldigvis, for så forstod hun da ikke helt hvad der foregik :(

Ved ikke, men jeg synes bare ikke det er ok :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Hvor ubehageligt og groft!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor vildt! :o Igen er jeg målløs... Gad vide hvorfor hun mener det er så 'skidt' at være grønlænder, at hun ligefrem bruger det som skældsord :blink

Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal sige... Tænk, at nogen kan være så afstumpede! :angry

:kram2 til dig og lille Isabella!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gu' er det sgu ikke i orden at opføre sig sådan, jeg kan komme helt op i det røde felt over din oplevelse.

Hvad fanden tænker hun på????

Det er da Isabella, der i fremtiden skal være med til at sørge for, at der stadig er skattepenge til hendes plejehjemsplads, så hun burde være taknemmelig for alle de børn, der er i DK, vi har jo mangel på børn - uanset hudfarve.

Knus til dig :kram2 og et spark i :numse til den ældre dame

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en uforskammet og ubehøvlet k*lling! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt, er der bare nogen der kommer fra en anden planet :gal

:kiss til jer begge. Og forstår simpelthen ikke, at man kan kigge på Isabella og se andet, end en fantastisk skøn og dejlig pige :kram2 Og ja selvfølgelig også dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor vildt! :o Igen er jeg målløs... Gad vide hvorfor hun mener det er så 'skidt' at være grønlænder, at hun ligefrem bruger det som skældsord :blink

Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal sige... Tænk, at nogen kan være så afstumpede! :angry

:kram2 til dig og lille Isabella!

¨

Ja, det tænkte jeg også :blink Jeg kan heller ikke lige se, at der skulle være noget galt i at være fra Grønland :huh

Gu' er det sgu ikke i orden at opføre sig sådan, jeg kan komme helt op i det røde felt over din oplevelse.

Hvad fanden tænker hun på????

Det er da Isabella, der i fremtiden skal være med til at sørge for, at der stadig er skattepenge til hendes plejehjemsplads, så hun burde være taknemmelig for alle de børn, der er i DK, vi har jo mangel på børn - uanset hudfarve.

Knus til dig :kram2 og et spark i :numse til den ældre dame

Jeg tror også det var godt det ikke var faderen, der oplevede det samme. Han var bare klar til at tage ud at finde damen ;)

Jeg tror også jeg blev ekstra overrasket, netop fordi det VAR en ældre dame. Det er ikke lige den slags jeg forventer fra dén front. Og ja, hun skulle lige vide, hvor mange penge jeg med min topskat betaler, og at Isabella- sammen med alle andre børn er Danmarks fremtid :)Måske man skulle overveje at flytte til Sverige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram

Hvor ubehageligt og groft!

Sikke en uforskammet og ubehøvlet k*lling! <_<

Som sagt, er der bare nogen der kommer fra en anden planet :gal

:kiss til jer begge. Og forstår simpelthen ikke, at man kan kigge på Isabella og se andet, end en fantastisk skøn og dejlig pige :kram2 Og ja selvfølgelig også dig ;)

Tak piger :kram I er skønne :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en meget mærkeligt opførsel. Hvad fanden bilder hun sig ind og så mens din datter hører på det :prik

:kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nej nej... Jeg sad bare med åben mund, da jeg læste dit indlæg :o

Jeg fatter simpelthen ikke den slags mennesker. Hun må have haft et sørgeligt liv.

Kæmpe :kram til dig og Isabella

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er sgu for groft.. Kan godt forstå du bliver harm over sådan en opførsel.. Helt ærligt!! :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en opførsel :(

Håber du er okay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk de er simpelthen så ubehøvlet, hold op hvor burde de skamme sig :klap

Vi havde besøg af min fætter fra Finland for noget tid tilbage, han er lidt spøjst udseende ( med det ment ikke en type man render på hver dag ), med langt hår og langt skæg, han og min lillebror havde så været en tur i byen en aften, og hold da op de underlige kommentarer han havde fået " hvad så Jesus hvordan er du kommet ned fra korset" var blandt andet en af dem en kom med, og flere der kom gående forbi ham skreg bare Jesus og gik grinende forbi ham :blink

Hold op hvor jeg bare synes det er respektløst, blev simpelthen så glad da mine unger var med ovre og sige hej til ham, de kommenterede ikke engang hans udseende, de snakkede bare som om det var en de havde kendt hele livet trods det at det var første gang de så ham :)

At de så da vi kom hjem spurgte mig om han var i familie med Hr skæg, det var jo så noget helt andet, men de opførede sig pænt mens vi var sammen med ham :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en meget mærkeligt opførsel. Hvad fanden bilder hun sig ind og så mens din datter hører på det :prik

:kram :kram :kram :kram :kram

Ej nej nej... Jeg sad bare med åben mund, da jeg læste dit indlæg :o

Jeg fatter simpelthen ikke den slags mennesker. Hun må have haft et sørgeligt liv.

Kæmpe :kram til dig og Isabella

Ej, det er sgu for groft.. Kan godt forstå du bliver harm over sådan en opførsel.. Helt ærligt!! :kram2 :kram2

Sikke da en opførsel :(

Håber du er okay :kram2

Tak piger :kram Er glad for det ikke bare er mig der synes det er en sær opførsel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk de er simpelthen så ubehøvlet, hold op hvor burde de skamme sig :klap

Vi havde besøg af min fætter fra Finland for noget tid tilbage, han er lidt spøjst udseende ( med det ment ikke en type man render på hver dag ), med langt hår og langt skæg, han og min lillebror havde så været en tur i byen en aften, og hold da op de underlige kommentarer han havde fået " hvad så Jesus hvordan er du kommet ned fra korset" var blandt andet en af dem en kom med, og flere der kom gående forbi ham skreg bare Jesus og gik grinende forbi ham :blink

Hold op hvor jeg bare synes det er respektløst, blev simpelthen så glad da mine unger var med ovre og sige hej til ham, de kommenterede ikke engang hans udseende, de snakkede bare som om det var en de havde kendt hele livet trods det at det var første gang de så ham :)

At de så da vi kom hjem spurgte mig om han var i familie med Hr skæg, det var jo så noget helt andet, men de opførede sig pænt mens vi var sammen med ham :biglove

Det er underligt som man kan dømme på udseendet :blink Folk kan være meget mærkelige <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er underligt som man kan dømme på udseendet :blink Folk kan være meget mærkelige <_<

Ja det er mærkeligt, og jeg synes næsten det mest skræmmende er at det som regel er dem der skulle forestille at være voksne mennesker der er værst :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er mærkeligt, og jeg synes næsten det mest skræmmende er at det som regel er dem der skulle forestille at være voksne mennesker der er værst :blink

Det er nok også der jeg står af <_< Og så SPECIELT når det er voksne, der gør sådan overfor BØRN :blink Fatter hat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken holdning folk har, kan man jo "ikke gøre så meget ved" - men at ytre den på den måde.. Det er da godt nok respektløst" Det er sådan et tidspunkt, hvor man vill eønske man ikke blev paf, men bare var totalt rap i replikken og havde sagt et eller andet igen.. IH! Jeg synes simpelthen folk nogen gange bare mangler pli!..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken holdning folk har, kan man jo "ikke gøre så meget ved" - men at ytre den på den måde.. Det er da godt nok respektløst" Det er sådan et tidspunkt, hvor man vill eønske man ikke blev paf, men bare var totalt rap i replikken og havde sagt et eller andet igen.. IH! Jeg synes simpelthen folk nogen gange bare mangler pli!..

Denne gang blev jeg faktisk ikke så paf. Jeg GAD bare ikke stå midt på gaden med min datter, og argumentere med hende. Jeg var træt og havde massiv hovedpine. Blev bare meget træt, og ærgelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang blev jeg faktisk ikke så paf. Jeg GAD bare ikke stå midt på gaden med min datter, og argumentere med hende. Jeg var træt og havde massiv hovedpine. Blev bare meget træt, og ærgelig!

Jeg kan godt forstå dig - og for din datters skyld, tror jeg også det er det bedste... At stå og diskutere eller komme med smarte replikker er jo egentlig bare at gøre det samme.. Men uh, hvor ville jeg have lyst til det!

Dumme gamle dame...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var da forfærdeligt, fatter slet ikke at folk kan gøre sådan, eller i det hele taget tænke sådan.

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj Nej Nej Nej Nej :shooter :shooter :shooter

Jeg er målløs, direkte målløs... Jeg kan slet ikke give noget svar på hvad der sker for sådan en gammel gnaven dame, for jeg aner det simpelthen ikke...Jeg synes bare hun skulle skamme sig - Hvad bilder hun sig egentlig ind :prik

Hvor er jeg ked af i skulle opleve det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så havde jeg da også én i dag <_<

Vi har ca. 25 meter hen til apoteket, fra hvor vi bor, og Isabella og jeg skulle lige en tur derned i dag. På vejen hjem- næsten udenfor vores hus, er der en ældre dame der henvender sig til mig/os. Hun kigger på Isabella, mens hun spørger: "Hvor kommer I fra?" Og tonen er ikke sådan venlig-agtig. Allerede her bliver jeg sådan liiidt underlig. Svarer kort "herfra". Kvinden svarer "Nej, din datter er jo ikke dansker!". Jeg svarer "Jo, det er hun så". Damen insisterer: "NEJ!". Jeg begynder bare at gå videre ind mod vores indkørsel med Isabella i hånden. Så råber damen skisme bare "GRØNLÆNDER!" efter os :blink

Hvad sker der lige for folk? :huh Synes altså det er meget mærkeligt at blive antastet på gaden. Jeg kan til dels klare det, hvis det er mig selv det går ud over, men jeg må indrømme at jeg bliver HARM, når der er nogen der synes det er ok, at tale nedladende om en 2-årig!!! :angry :gal

Vi har snakket lidt om det herhjemme. Hvordan vi skal forberede vores piger på, at der altså er nogle mennesker der bare kan finde på at sige sådan noget- umiddelbart uden grund og motivation :blink Jeg er KED af, at det skal være sådan. Jeg er så ærgelig over, at jeg allerede har oplevet flere gange, Isabella omtalt som "udlænding". Jeg bliver GAL, når jeg møder mennesker der bare antaster os på gaden! Min datter er altså kun 2 år! Og måske heldigvis, for så forstod hun da ikke helt hvad der foregik :(

Ved ikke, men jeg synes bare ikke det er ok :box

Jeg bliver virkelig så ked af det og harm, når jeg læser om oplevelser, som du lige har haft. Hvad er det lige der gør, at nogle dansker bliver så snævert synet??? Hvorfor er man så fremmedhadsk???

Jeg er jo selv blevet ret nysgerrig særligt på børn, som har en anden hudfarve eller udseende end den etnisk danske, fordi vi selv skal adoptere, og har også været så fræk at spørge ind til det. Men ikke på den der fjenske måde, men af ren interesse.

Jeg kan kun undre mig over at nogle kan være så snævert synet og være så uintelliget, at råbe efter jer på den måde.

:kram :kram :kram og ja søde jeg tror desværre, at det bliver nødvendigt, for alle os, som får børn, som ikke er kridhvide i huden og ikke har lyst hår og blå øjne, at fortælle dem, om hvordan nogle uintelligente mennesker i DK kan være i takt med at børnene bliver ældrer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er da en klaphat!!!!!

Mine børn kan godt finde på at spørge til andre folks udseende og det synes jeg er ok. At de så skal lære at vente med at spørge til folk er uden for syns- og hørevidde er så noget andet.

Tror det er sundt for børn at lære at vi er forskellige og hvorfor nogle folk ser anderledes ud.

- hudfarve

- sidder i kørestol

- går mærkeligt (vi mødte en spastiker og Xander var meget interesseret og ville høre hvorfor manden dansede hele tiden ;))

- snakker anderledes (både udlændinge men også de danske dialekter)

- størrelser (ikke alle overvægtige er gravide - det lærte Xander da han var ret lille og lidt for højlydt kommenterede en tyk mand i bussen. Mor her blev MEGET flov mens manden grinede og forklarede at det ikke var en baby han havde i maven men kager lol_hitting.gif)

- tøjstil, piercinger, tatoveringer, hår (skaldet, punker, langhårede drenge, korthårede piger, farver mv)

For mig er der tre forskellige ting som jeg prøver at lære børnene:

- de ting man selv kan vælge (og som de også selv skal vælge). Dvs. tøjstil, hårfarve, tatoveringer osv.

- de ting man kan tillære / fralære sig (sprog, dialekter, opførsel). Ikke at de SKAL, men at de har muligheden.

- de ting som altid vil være der (hudfarve, handicaps)

....og så er der lige overvægten som svinger lidt mellem alle grupperne, for ind imellem mener jeg at det er noget man 'bare' kan gøre noget ved og andre gange så føler jeg det selv som en sygdom som ikke er til at få bugt med og som jeg bare må acceptere at jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom de andre er jeg både målløs, chokeret og vred på dine og Isabellas vegne! Hold da op en gammel gimpe :angry

Stort kram til Jer begge 2 herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER